handdator

Visa fullständig version : Studentpresent till flickvÄnnen


drejjan
2009-06-04, 15:41
Tjenare, lite snabb information om mig och min flickvän innan vi börjar.

Jag, 91a, alltså 2an i gymnasiet.
Hon, 90a, alltså 3an i gymnasiet.

Vi har spenderat vår tid tillsammans sedan den första september förförra året, med andra ord blir det 1 år, 9 månader, 3 dagar.

Jag behöver alltså en present till min flickvän som tar studenten nästa fredag den 12e.

Jag kan nu direkt säga att förlovningsring inte är något jag tänker ge. Anledningen till detta är att jag inte känner mig tillräckligt mogen, jag vet inte heller om jag älskar henne tillräckligt. Dock är hon verkligen en toppentjej, jag tror inte jag kommer hitta någon bättre. Hon är snygg, jävligt snygg kropp, snäll, inte sådär bitchig som en del snygga populära tjejer kan vara, utan hon går inte runt o försöker vara sexig för andra, utan är bara helt perfekt :P Därför är jag så jävla sur på mig själv att jag inte älskar henne så otroligt mycket som jag bör göra, det finns ingen jag hellre skulle vilja sätta som mamma till mina barn. Hennes släkt och familj är perfekt, det finns fan inge bättre!

Hon är en sådan person som gillar händelser, typ picknickar, hotell o mys, bada med levande ljus, romantiska saker. Hon är också en jävel med kameran, är alltid framme o tar kort på oss tillsammans o så, sådär romantisk som en del tjejer kan vara(:

Därför står jag inför ett par olika val.
Händelse, som middag, picknick, resa över helgen eller något liknande.
Foto, hon skulle gilla om jag gjorde ordning en bild i photoshop och skrev ut på stort papper, som en tavla typ. Det har hon sagt.
Sedan har hon även visat ett 3pack ringar för typ 98:- (känns för b-aktigt, men hon vill ha det) på guldfynd om jag inte minns fel...

Skall jag göra någon blandning av dessa? Typ bjuda ut henne på middag, ge henne ringarna där och när vi kommer hem ha bilden framme åt henne? Det kan ju vara något?...

Fan, tiden börjar rinna ut, hon tar studenten nästa fredag (12/6)..

Skall tilläggas att hon inte är en sådan person som vill ha det dyrt, hon bryr sig inte om sånt. Det är tanken som räknas. Dock vill jag inte att hon skall känna att jag försöker komma undan billigt, hon är trots allt värd det. Dock har jag inte speciellt mkt pengar=/ =P Taket bör vi lägga på runt 6-800 kr allt som allt!


Tack på förhand!

tossefar
2009-06-04, 15:44
"Tips på studentpresent till flickvän, pristak 800."

Där, jag fixade din mastodontpost.

Scratch89
2009-06-04, 15:46
Den bästa studentpresenten är nog att du slutar prata om barn när ni fortfarande går på gymnasiet... ;)

Prata med hennes föräldrar! Hon kanske vill resa någonstans, eller få något speciellt som de kanske har tänkt sig att köpa. eller gå ihop med dem för en dyrare present.

LindaS
2009-06-04, 15:46
Det finns bara ett sätt att misslyckas med det här. Att köpa något hon har sagt att hon INTE vill ha.

drejjan
2009-06-04, 15:50
Den bästa studentpresenten är nog att du slutar prata om barn när ni fortfarande går på gymnasiet... ;)


Haha nej men så är det ju. jag vill själv inte ha det innan jag är minst 25, gärna några år till! Men skulle det vara någon så skulle det fan vara henne :P

Jense
2009-06-04, 15:53
En blomma och en kram räcker väl

Åsberg
2009-06-04, 16:20
Förstår inte det svåra, du skriver ju att hon sagt vad hon önskar sig. Vad är då problemet? :D

agazza
2009-06-04, 16:26
Vet inte vilken stil hon har men,

http://www.prisjakt.nu/bilder/bild.php?p=238958&type=standard&size=800&.jpg


(armbandsur)

drejjan
2009-06-04, 16:30
Förstår inte det svåra, du skriver ju att hon sagt vad hon önskar sig. Vad är då problemet? :D

Jag vet ju inte vad jag ska välja exakt :P En händelse kan ju vara flera saker, bio, middag, hotell etc... smycke kan ju vara ring, halsband (har jag iofs redan gett henne), armband (har jag också iofs gett henne, men det tappade hon bort -.-)... foto kan ju vara flera saker, hon vill ju ha en stor jävla bild, typ tavla :P hehe men tror jag ska göra något med middag, ringar osv, kanske bild också... o en jävla massa rosor runt halsen :)))

Daniel L
2009-06-04, 16:37
Photoshoppa in dig själv och bruden, i en kyrka. När du väl håller på, kan du ju lägga till några småknattar som springer omkring!

Eller så kör du på blommor.

Tolkia
2009-06-04, 16:37
Jag tycker spontant att 800 kr är väldigt mycket pengar för en studentpresent när givaren själv går i gymnasiet. Ett litet smycke är väl en klassisk studentpresent till en tjej, men egentligen tror jag inte att det spelar så sjukt stor roll exakt vad du ger. Att lägga ned mycket tid på att slå in paketet och skriva/rita ett kort brukar ge pluspoäng; att någon lagt ned mycket tid och energi är också värdefullt, även om det inte kan räknas i kronor. Presentens pris är INTE ett bra mått på hur mycket du älskar din tjej, så oroa dig mindre för att det skall verka som om du försöker komma undan billigt.

Greg
2009-06-04, 16:49
Vart bor du någonstans?

En ballongtur för er båda kanske är något hon uppskattar mycket. Du sa att hon "gillade händelser".

J.V
2009-06-04, 17:00
Fallskärmshopp. Finns ju presentkort så du inte behöver punga ut hela skiten (brukar gå på runt 1700).

Morrris
2009-06-04, 17:03
Ett 3-pack ringar á 98kr?
Slå till.

Larsson85
2009-06-04, 17:06
Fallskärmshopp. Finns ju presentkort så du inte behöver punga ut hela skiten (brukar gå på runt 1700).

Riskabelt att ge, många som får detta som present vågar aldrig att utföra det, och då bränner pengarna inne.

Jag fick själv ett fallskärmshopp i studentpresent, men då hade jag uttryckligen sagt att jag ville ha ett sånt.

J.V
2009-06-04, 17:10
Riskabelt att ge, många som får detta som present vågar aldrig att utföra det, och då bränner pengarna inne.Man kan alltid göra ett hemmagjort presentkort, baka in lite annat samtidigt. Används det inte så har man ju kvar pengarna.

Jag gav mitt ex ett "presentkort" på en helkroppsmassage av mig, middag som jag tillagar och en helkväll på krogen. Mycket uppskattat. :D

Christyle
2009-06-04, 20:53
Vet inte vilken stil hon har men,

http://www.prisjakt.nu/bilder/bild.php?p=238958&type=standard&size=800&.jpg


(armbandsur)

den va jättefin ju

drejjan
2009-06-05, 22:45
Man kan alltid göra ett hemmagjort presentkort, baka in lite annat samtidigt. Används det inte så har man ju kvar pengarna.

Jag gav mitt ex ett "presentkort" på en helkroppsmassage av mig, middag som jag tillagar och en helkväll på krogen. Mycket uppskattat. :D

Hehe mjo jag funderar på o skämta till det hela lite, charma till det hela lite grann. Jag kan ju göra ett eget presentkort på "Andrés restaurang", mitt namn är André, där jag lagar en middag åt oss två med tända ljus osv. När vi sedan skall äta ligger ett paket på tallriken med ringarna i. Till detta skall ett kort finnas där jag skrivit något fint och barnsligt romantiskt i. När hon sedan öppnar paketet skall det även innehålla ännu ett presentkort där hon får en helkroppsmassage av mig :) Till detta kan jag ju om hon vill bjuda på något starkare än vatten och mjölk, vin tycker hon dock ej om, kanske champagne? :P Dock är jag inte över 18, hon 19,5, men det löser sig :) Får även snacka med farsan så han åker bort över kvällen i fråga!Tror jag börjar bana ut vägen till success!

Snobbe
2009-06-05, 23:47
Hehe mjo jag funderar på o skämta till det hela lite, charma till det hela lite grann. Jag kan ju göra ett eget presentkort på "Andrés restaurang", mitt namn är André, där jag lagar en middag åt oss två med tända ljus osv. När vi sedan skall äta ligger ett paket på tallriken med ringarna i. Till detta skall ett kort finnas där jag skrivit något fint och barnsligt romantiskt i. När hon sedan öppnar paketet skall det även innehålla ännu ett presentkort där hon får en helkroppsmassage av mig :) Till detta kan jag ju om hon vill bjuda på något starkare än vatten och mjölk, vin tycker hon dock ej om, kanske champagne? :P Dock är jag inte över 18, hon 19,5, men det löser sig :) Får även snacka med farsan så han åker bort över kvällen i fråga!Tror jag börjar bana ut vägen till success!

Låter som en bra idé tänk på att om du lagar mat vet inte hur bra du är och så men jag tror hon uppskattar vad du än lagar så försök inte för mycket där bara skulle jag nog säga. Sen tror jag inte att det är någon vidare idé att börja snacka barn o förlovning vid 18år speciellt inte eftersom ni inte varit tillsammans speciellt länge.