handdator

Visa fullständig version : Stickningar runt hals/bröst.


Liven
2009-06-04, 00:42
Hejsan! Det här gäller inte mig utan min kära mor, 49 år.

På senare tiden har hon haft problem med stickningar runt halsen och bröstet, även ändå upp i ansiktet ibland. Hon blir även väldigt röd över bröstet i samband med detta och kan få svettningar.
Vad kan detta bero på måntro?

Hon har alltid haft problem med sin rygg, hon har en kilformad kota i ryggen, vet dock inte vilken, efter en olycka som 11-åring.

Hon lider även av fibromyalgi. Arbetar halvtid som läkarsekretare. Har gett henne en del stretchövningar för trapzeius och bröst, mycket pga hennes arbete.

Jag ska tvinga med henne till läkare, men vore intressant om Ni har några synpunkter på vad grunden till det hela kan vara.

Tack på förhand.

grimfish
2009-06-04, 10:13
Det går inte att avgöra vad det kan röra sig om utan att ha träffat din mor. Jag rekommenderar att hon söker läkare.

Martin Löwgren
2009-06-04, 10:24
Hejsan! Det här gäller inte mig utan min kära mor, 49 år.

På senare tiden har hon haft problem med stickningar runt halsen och bröstet, även ändå upp i ansiktet ibland. Hon blir även väldigt röd över bröstet i samband med detta och kan få svettningar.
Vad kan detta bero på måntro?

Hon har alltid haft problem med sin rygg, hon har en kilformad kota i ryggen, vet dock inte vilken, efter en olycka som 11-åring.

Hon lider även av fibromyalgi. Arbetar halvtid som läkarsekretare. Har gett henne en del stretchövningar för trapzeius och bröst, mycket pga hennes arbete.

Jag ska tvinga med henne till läkare, men vore intressant om Ni har några synpunkter på vad grunden till det hela kan vara.

Tack på förhand.Eftersom Fibromyalgi är såväl en psykisk som somatisk sjukdom är det sällan man hittar någon utlösande faktor till deras problem men en läkarkontakt torde vara på sin plats.