handdator

Visa fullständig version : Trana varannan vecka?


Mazlicek
2009-06-03, 21:32
Jag jobbar just nu pa ett jobb dar jag jobbar 1 vecka, ledig 1 vecka. Kruxet ar att pa mitt jobb har jag inte riktigt mojlighet att kunna trana efter nagot ordenligt program, jag kan i basta fall ta mej ut for lite lopning men inte ens det sarskilt ofta.

Hur skulle det paverka mej som riktigt otranad att trana ratt sa hart 1 vecka for att sedan inte trana mycket alls veckan efter?

Veckan som jag tranar skulle kombineras med kondition/fettbranningstraning, samt ren styrketraning.

jwzrd
2009-06-03, 21:35
Har du inte möjlighet till träning öht när du jobbar? Inte ens en enda rutten liten skivstång? Jag skulle försöka mig på kroppsgymnastik två av dagarna och sedan se till att styrketräna må, on, fre och sön den vecka du är ledig.

Mazlicek
2009-06-03, 21:52
Jag jobbar som personlig assistent at en aldre man i hans hem. Har inga vikter eller skivstang alls har.. Har funderat pa kora situps, armhavningar och sadana saker, men fragan ar om hur bra det egentligen funkar da.

Mandagarna brukar vara dagarna vi reser till och fran jobbet sa da brukar jag inte vara sa himla pigg pa att trana.

Fast iofs, jag jobbar pa att forsoka fa tag pa annat jobb (om inte annat sa blir det definitivt annat jobb i augusti/september nar jag forhoppningsvis borjar plugga)

z_bumbi
2009-06-04, 06:49
javamannen har skrivit ungefär som jag skulle lägga upp det dvs kroppsvikt jobbveckorna och tyngre gymträning på lediga veckorna. Kroppsviktsträning går att göra riktigt jobbigt men även om det "bara" blir armhävningar etc så uppehåller man en viss belastningen på musklerna.

prOtotype
2009-06-04, 09:03
Skaffa ett hopprep och titta igenom övningar som går att göra med kroppsvikt. Hopprep går det att köra grym konditionsträning med på stället och mycket kroppsövningar går att få riktigt jobbiga. Bara vanliga armhävningar går att variera för att få mer träning på bröst/triceps/axlar tex

Mats J
2009-06-04, 09:33
Håller med övriga - kan du din träning kan man få en bra genomkörare med diverse kroppsövningar. Armhävningar i olika vinklar, dips mellan stolar, chins i en trapp med olika grepp, omvänd rodd, axelpress stående på händer mot vägg.. osv..