handdator

Visa fullständig version : jens__E ska gå från tjock och klen till mindre tjock och stark!


jens__E
2009-06-03, 21:30
Hej!

Ska väl börja med en liten presentation.
Heter Jens och fyller 22 dagen innan midsommar. Har i veckan flyttat hem till mor efter att ha blivit klar med pluggandet. Är utbildad reseledare och har fått jobb hos Fritidsresor, men pga finanskrisen så har min anställning blivit flyttad till i höst. Och det har ju gett mig ett ypperligt tillfälle att fixa till kroppen.

För ungefär ett och ett halvt år sedan så tröttnade jag på min övervikt. Då vägde jag in på runt 135 kilo. Körde på en vlcd-diet plus en massa promenader i några veckor. Övergick till att börja äta nyttigare mat och fortsatte att motionera. Tappade totalt 20 kilo. Sen har jag flyttat runt och jobbat och för att i slutet av förra sommaren flytta ner till Uddevalla för att plugga.
Där bodde man ju i studenthus och vad ledde det till? Jo ett herrans massa drickande. Shit vad roligt jag har haft! Men alkoholen och den tillhörande nattamaten och bakis-pizzan har ju gjort att vågen har börjat peka upp igen. Så nu ligger nålen på ca 118 kilo.

Sen slutet av förra året så har jag gymmat regelbundet och det har verkligen blivit ett stort intresse för mig! Det är ju så fruktansvärt roligt!!! Jag har kört mellan 3 - 6 pass i veckan.

Nu när jag har flyttat hem så kommer jag att ta min träning till en ny fas. Har lagt upp ett schema för att gymma 6 dagar i veckan. Det kan komma att bli lite ändring på det om det händer något speciellt, men MINST 4 dagar ska jag köra.

Jag kommer köra enligt följande schema:
Måndag, Axlar och triceps
Tisdag, Bröst och biceps
Onsdag, Mage och rygg eller ben
Torsdag, Axlar och triceps
Fredag, Bröst och biceps
Lördag, Mage och rygg eller ben
Söndag, Vila

Anledningen till att jag kommer köra så hårt på överkroppen är att jag har märkt att det är den jag är så sjukt klen i. Benen är det ingen fara med då jag har över 15 års skidåkning i bagaget.

Och förutom gymmandet så ska jag ju försöka få upp konditionen också. Planerar att antingen gå eller cykla varje morgon sen en promenad eller en cykeltur på kvällen beroende hur hårt gymmandet varit tidigare på dagen.

Min kost håller jag hyfsat bra. Jag vet hur många kalorier jag ska stoppa i mig för att ligga på ett lagom underskott för att bränna fett men samtidigt få behålla musklerna.

Mitt mål med sommarens träning är att bygga upp en grundstyrka samt viktminskning. Målet har jag lagt på en rimlig ribba. Vill vara under 110 pannor innan jag far iväg i höst för att jobba. Helst vill jag komma under 100-strecket men jag håller det realistiskt och försöker mig på 110.

Imorgon, torsdag, så ska jag in till Gävle för provträna på ett gym och eventuellt skaffa ett kort där så jag kan sätta igång på riktigt på måndag.

Återkommer i morgon med hur det har gått i jakten på gym och den eventuella träningen.

Håll i hatten!

14K
2009-06-03, 22:00
Kul med ny journal... Tycker inte alls du ska skippa ben, det är en väldigt stor muskelgrupp du utesluter. Köra lika mycket på hela kroppen så blir det bra :) Lycka till

jens__E
2009-06-03, 22:07
Tack!

Jag kommer inte skippa ben, jag kommer då inte bara köra det lika mycket som överkroppen. Kommer köra det iaf en gång i veckan. Har bara en förmåga att köra skiten ur mig när jag kör ben så jag kan knappt gå på några dagar. Haha! :)

14K
2009-06-03, 22:48
Tack!

Jag kommer inte skippa ben, jag kommer då inte bara köra det lika mycket som överkroppen. Kommer köra det iaf en gång i veckan. Har bara en förmåga att köra skiten ur mig när jag kör ben så jag kan knappt gå på några dagar. Haha! :)

Det där kallas bra träning :D

jens__E
2009-06-04, 17:30
Det där kallas bra träning :D

Haha!

Var och provade ett gym i Gävle idag. Körde axlar och biceps.
Det gick faktiskt bra att köra, men gymmet var sådär så imorgon ska jag kanske åka och kolla på ett annat.

Passet jag körde var ganska enkelt och jag körde mest på axlar. Har haft ett uppehåll på lite mer än en vecka så jag kunde inte köra så mycket som jag vela viktmässigt.

Axlar: Latsdrag, sittande rodd i maskin, drag till hakan med skivstång, hantellyft åt sidan med lite böjda armar och en liten egen variant när jag kör med en viktskiva(kan jämföras med stående militärpress fast jag har som sagt en viktskiva och när jag har gjort mina reps så kör jag direkt efter stånglyft framåt men med viktskivan).

Biceps: Stångcurl, sittande (lutande) curl och koncentrationscurl.

Maten har jag haft på en bra nivå idag.
Gröt till frukost.
Veggie-maten på IKEA och en massa sallad till lunch.
Och till middag åt jag morotssoppa.

Känner inte för att ut och motionera då det har spöregnat här hela dagen men jag ska sätta igång att måla om rummet om ett litet tag så då håller man väl igång där. Sen om jag har ork kvar kan det bli att cykla lite på motionscykeln.

To be continued om jakten på ett bra gym!

Mourten
2009-06-04, 17:34
Hm, latsdrag, sittande rodd och i vissmån drag till hakan ser jag som övningar för lats/trapz -> rygg. Om du inte har en väldigt speciellt utförande?
Annars, bra att du tagit ditt förnuft till fånga å vill få en välmående kropp, KÖR!

jens__E
2009-06-04, 22:00
Hm, latsdrag, sittande rodd och i vissmån drag till hakan ser jag som övningar för lats/trapz -> rygg. Om du inte har en väldigt speciellt utförande?
Annars, bra att du tagit ditt förnuft till fånga å vill få en välmående kropp, KÖR!

Jag har alltid kört dom när jag har kört axlar. Och när jag kollade i övningsbanken här på forumet så låg dom i kategorin för axlar. Men vad vet jag..?
Men jag hade tänkt om jag skulle lägga in någon mer ryggövning när jag kör biceps och axlar och sen någon magövning när jag kör triceps och bröst. För får jag in dom där kan jag få en till vilodag i veckan. Och det hade ju kanske varit skönt.

Tack så mycket :)

jens__E
2009-06-05, 16:46
Så nu har jag äntligen hittat ett bra gym!!

Var och körde bröst och triceps idag. Gjorde lite olika övningar, kommer inte riktigt ihåg vilka.

Någon konditionsträning har det inte riktigt blivit. Har målat och pysslat lite i rummet, sen gick jag lite på löpbandet både innan och efter träningen.

Maten har funkat bra idag också.

Frukost: Gröt
Lunch: Spaghetti och sojakorv
Middag: Greksallad

Ska förhoppningsvis tillbaka till gymmet imorgon och teckna ett månadskort för att invänta 1 juli då de hade något slags terminskort för studerande som började gälla då.
Imorgon ska jag nog köra ben. Det gillar jag!!

jens__E
2009-06-09, 16:10
Usch det har inte blivit någon träning över helgen. Bara några längre cykelturer.

Skulle ha tränat igår men mådde inte bra pga olika anledningar så jag tog bara en cykeltur innan frukost. 1,5 mil tar ca 1 h att cykla.

Idag ska jag då träna, ska snart åka iväg och köra mig ett pass. Hade tänkt köra axlar/rygg och biceps.
Har även cyklat min sväng innan frukost idag.

Jag passade på att väga mig i måndags direkt när jag vaknade. 116 kg ställde sig vågen på så nu har jag min "utgångsvikt". Hade tänkt väga mig på måndagar, lagom med en veckas mellanrum.
Återkommer när jag har tränat.

Hej å hå!

jens__E
2009-06-09, 19:23
Så då var man tillbaka från gymmet.
Det gick nå så fruktansvärt bra idag så jag var glad genom hela passet. Allt funkade hur bra som helst.

Körde rygg, axlar och biceps.

Hade mer ork idag och var sjukt peppad så på vissa övningar så tog jag mer än vad jag brukar. Det gjorde mig glad :)

jens__E
2009-06-11, 17:28
Glömde bort och skriva igår. Men igår körde jag bröst och triceps.
Gick bra, men jag syndade med maten. Åt nämligen en pizza:em:

Men idag har jag varit hyfsad duktig med både mat och träning.
Körde ben idag. Det var sjukt längesedan jag tränade det, men det gick riktigt bra!
Det har dock inte blivit någon konditionsträning mer än upp- och nedvarvning innan träningspassen.

Vet inte vad jag ska skriva mer här, det blir mycket samma och samma. Kan inte vara så roligt att läsa..
Men på måndag hade jag tänkt väga mig och se om jag har gått ner i vikt. Har lite för dålig självkänsla för att ta bilder och lägga upp. Isf skulle det bli om några månader när man ser resultat. Har även tänkt mäta lite här å där så man kan jämföra efter ett tag så man ser på måttbandet det man inte ser med ögat..

jens__E
2009-06-16, 15:42
Har varit lite off några dagar.
Har varit lite till och från med träningen.

Körde axlar, rygg och biceps i lördags. Men det gick verkligen inte bra. Var helt snurrig och yr under hela passet. Fick sätta mig och vila mellan varje rep för det kändes som att benen skulle vika sig. Sen var jag helt skakig resten av dagen.

Igår körde jag ben. Det gick riktigt bra. Hade bra med ork under hela passet och jag ökade på varje övning så jag gick ifrån gymmet och var riktigt nöjd.

Det viktigaste jag måste träna är ju konditionen men den har jag inte tränat på väldigt länge. Har ju kört att jag har cyklat eller gått på morgonen direkt när jag vaknar men eftersom det har regnat konstant i över en vecka här så har motivationen varit på noll. Men nu ska jag ge mig ut på en cykeltur på ca 1,5 mil.

Maten har det varit lite sådär med och den här veckan som har varit samt den här kommer det nog vara sådär pga av födelsedagar(brorsan fyller år idag och jag fyller år på torsdag) och midsommarafton.

Sa ju också att jag skulle väga mig i måndags och vågen visade samma resultat som för en vecka sedan, 116 kg. Så det har ju varken gått upp eller ner. Och så länge det inte går upp så känner jag mig nöjd.

Hej å hå!

jens__E
2009-06-21, 21:05
Imorgon kommer jag påbörja en hårdare fas i min träning.

Nu har jag lite mer än tre månader att komma i så bra form som det bara går så nu ska jag köra järnet.

För det första så ska jag sluta dricka alkohol. Det är bara så jävla tråkigt och meningslöst.

Sen kommer en vanlig dag se ut såhär:

Upp runt 09:00 och ge mig ut på en cykeltur eller traska i 45 - 60 min.

Frukost när jag kommer hem, den kommer bestå av havregrynsgröt, en proteinshake och en macka eller två.

Sen kommer jag röra mig mot gymmet runt 12, då kommer jag att käka 250 g kvarg innan jag cyklar till bussen. Har även tänkt beställa någon form av pre-workout produkt som jag kan ta innan jag cyklar iväg.

Kommer dyka upp till gymmet innan 13 och är tränad och klar till 14.
Det betyder att jag är hemma vid 15 för att äta resterande 250 g kvarg.

Sen blir det kvällsmat runt 18 med familjen.

Jag tror det är bra för mig att ha ett fast schema med fasta rutiner. Då kommer allt gå som smort, förhoppningsvis.

Mitt träningsschema kommer se ut som följande:

Måndag: Bröst, mage, triceps
Tisdag: Axlar, rygg, biceps
Onsdag: Ben
Torsdag: Bröst, mage, triceps
Fredag: Axlar, rygg, biceps
Lördag: Ben eller vila. Beror på hur jag känner mig efter veckan.
Söndag: Vila.

Kommer att ha någon form av konditionsträning på mina vilodagar.

Jag har inte helt bestämt vilka övningar jag kommer göra för respektive dag så det känns inte lönt att skriva ner just nu. Ska försöka få till ett bra schema.

Hur ser det här ut tycker ni? Tror ni det kan funka med maten? Ser upplägget för gymmet bra ut?

Vill ni så kom med råd och tips!

Puss och kram!

jens__E
2009-08-03, 22:53
Oj oj!
Hade helt glömt bort att jag hade en träningsjournal här.. Sorry!

Ni får verkligen inte tro att jag har slutat träna. Det är snarare motsatsen.
Just nu tränar jag 9 gånger i veckan, 6 gånger på gymmet sen så konditionstränar jag 3 gånger.

Jag har dragit igång en blogg som jag skriver i hur det går med träningen. Ska börja kopiera in här vad jag skriver i den.

Det enda som är tråkigt är att vågen vägrar att röra sig neråt. Jag tänker verkligen på vad jag stoppar i mig och jag rör och tränar mer än vad jag någonsin har gjort men jag går snarare upp i vikt.

Ska ta och sätta mig och verkligen kolla igenom min kost någon dag och se vad jag kan förbättra.

Nu ska jag sova så jag orkar med träningen imorgon, för du är det dubbla pass som gäller!

Återkommer imorgon med hur det har gått!

Hej på er!

jens__E
2009-08-04, 09:41
God morgon!

Har spenderat morgonen med att räkna på allting jag äter. Ska lägga om kosten en hel del nu, börja dieta/deffa. Ska köra i två månader.

Har inte kunnat räkna på allting än men till kvällen ska det vara klart och då återkommer jag med alla siffror.

Nu ska jag packa väskan och käka kvarg innan jag drar till gymmet.

Hej å hå!

ThisIsTheOne
2009-08-04, 11:16
Var någonstans ska du jobba som reseledare? Jag har alltid tyckt att det låter som ett jävligt nice jobb, även om jag själv aldrig kommer att vara i den branschen.

Kör hårt med träningen!

jens__E
2009-08-04, 16:01
Jag kommer att jobba åt Fritidsresor. Vart jag hamnar vet jag inte än, ska på en kurs i Stockholm i mitten utav oktober och jag kommer få veta var jag hamnar efter den.
Ska bli jäkligt spännande och intressant att prova på.

Tack så mycket!

Dagens pass på gymmet är iaf avklarat och nu ska jag snöra på mig springskorna och bege mig till motionsspåret.

Återkommer lite senare med hur det har gått!

jens__E
2009-08-04, 22:01
Kopierar vad jag har skrivit i min blogg om dagens träning, fast här lägger jag även in hur mycket jag körde på lite mer detaljerat.

Godkväll!

Nu ligger man helt slut i sängen efter dagens träning..
Men skönt är det!

Började med att dra till gymmet mitt på dagen. Idag skulle jag träna rygg, axlar och biceps.
Såg fram emot det nå fruktansvärt för jag kände verkligen för att bara pumpa ut allt idag.

Körde min vanliga uppvärmning genom att gå 5 min på ett löpband sen rodde jag 500 m.

Första övningen var marklyft. Börjar bli starkare i den och idag klarade jag totalt 6 reps mer än förra gången vilket lär ses som jätte bra! Kommer fortsätta på den här vikten till jag klarar 3 set med 10 reps. Just nu kör jag 3 set med 8 reps.

Marklyft:
60 kg x 8 reps
60 kg x 8 reps
60 kg x 8 reps

Sen var det dags för min favoritövning sittande rodd i maskin. Körde hyfsat lätt 3 set med 10 reps på 90 kg. Var lite tungt de sista repsen men det var bara skönt.

Sittande rodd i maskin:
90 kg x 10 reps
90 kg x 10 reps
90 kg x 10 reps

Lats skulle jag köra efteråt. Körde den på 80 kg 3 set med 10 reps.
Den kändes fruktansvärt tung idag så jag tänkte att till nästa gång om jag skulle minska lite i den för att förbättra tekniken. Får se..

Lats:
80 kg x 10 reps
80 kg x 10 reps
80 kg x 10 reps

Efter lats så körde jag skivstångspress bakom nacken i smith-maskinen. Blev ingen ökning här, hade väl hoppats på det men det kändes som att jag inte hade pallat nå mer i den idag. Har också märkt att jag får sjukt ont i handlerna när jag kör den övningen så jag ska ta och införskaffa ett par handledsstöd för att lindra det.

Skivstångspress bakom nacke i smith:
36 kg x 10 reps
36 kg x 10 reps
36 kg x 10 reps

Sen blev det hantellyft åt sidan. Ökade lite i den idag. Kändes bra.

Hantellyft åt sidan:
15 kg x 10 reps
15 kg x 10 reps
15 kg x 10 reps

Efter det var det dags för biceps. Började med hantelcurls.
Kändes helt okej idag, men det är så jävla jobbigt att vara så fruktansvärt mycket klenare i vänstern än högern. För jag har verkligen kraft i högern att lyfta mer men vänstern säger ifrån.

Hantelcurls:
13 kg x 10 reps
13 kg x 10 reps
13 kg x 10 reps

Avslutade biceps med koncentrationscurls. Det brände riktigt skönt i armarna när jag körde och jag var verkligen helt uppumpad när jag var klar. Hade en massa synliga ådror på armarna när jag var klar. Coolt som bara den!

Koncentrationscurls:
11 kg x 10 reps
11 kg x 10 reps
11 kg x 10 reps

Avslutade passet på gymmet med att köra ryggresningar. Körde 3 set med 10 reps.


När jag var hem så var jag allmänt seg så jag la mig på soffan och kollade på två avsnitt av 4400 och käkade kvarg. Fick även prata en hel del i telefon, man lär ju ställa upp och vara Dr. Phil när ens kamrater behöver stöd.

När jag hade grisat klart på soffan och jag kände att energin började komma tillbaka så klädde jag på mig träningskläderna och begav mig till elljusspåret för att gå och springa lite.

Körde som vanligt mina 4 km idag. Men på sista varvet så fick jag helt galet ont i höften så det blev inte så mycket springa då.

Gå/springa:
4 km / 32 min.

Hade planer på att räkna lite näringsvärden på maten jag äter men jag har varit på tok för trött för det så jag skjuter på det till imorgon när jag bara har ett träningspass.

Nu ska jag sussa så jag orkar till gymmet för att köra ben imorgon!

Godnatt folket!

jens__E
2009-08-05, 23:18
Godkväll!

Ska försöka skriva lite kortfattat då jag har sjukt stor lust att få somna snart.

Men men.

På dagens schema stod det ben.

Började med att värma upp genom att gå på löpbandet i 5 min.

Sen var det dags för knäböj. Kände förra gången att det var dags för en ökning så jag började hyfsat lätt och ökade 10 kg för varje set. Slutade med att jag hade ökat med 30 kg vilket kändes jäkligt bra!

Knäböj i smith:
60 kg x 10 reps
70 kg x 10 reps
70 kg x 10 reps
80 kg x 10 reps
90 kg x 10 reps

Kom ju på förra gången att jag skulle köra fram- och baksida lår mellan knäböj och benpress så det gjorde jag idag.
Började med framsida lår. Körde alla set på 85 kg vilket jag ökade till förra veckan. Det var nå så in i helvete tungt men det var helt sjukt skönt!
Men jag tror jag tog ut mig lite väl för när det var dags för baksida lår så var jag riktigt svag. Körde första setet på 45 kg men då orkade jag bara med 6 reps så på de två sista seten så gick jag ner till 40 kg.

Framsida lår, sittande:
85 kg x 10 reps
85 kg x 10 reps
85 kg x 10 reps

Baksida lår, liggande:
45 kg x 6 reps
40 kg x 10 reps
40 kg x 10 reps

När det var klart så var det dags för benpress. Har de senaste veckorna kört den på betydligt mycket lägre vikt och kört den djupare. Men idag kände jag för att fläska på riktigt i den så jag körde de första setet på 160 kg och ökade med 10 kg för varje set så jag avslutade med 180 kg. Kändes skönt att få ha lite vikt på den. Körde inte alls lika djupt som tidigare men jag gick ner så att benet var i 45 graders vinkel.

Benpress:
160 kg x 10 reps
170 kg x 10 reps
180 kg x 10 reps

Sen skulle jag hoppa i gynstolen för att träna insida lår och höften.
Började som vanligt med att köra insida lår. Körde alla set på 70 kg och det brände utav bara satan, men det var riktigt skönt och jag tror jag ska öka 10 - 20 kg i den nästa gång.

Adductor, insida lår:
70 kg x 20 reps
70 kg x 20 reps
70 kg x 20 reps

I höft övningen så körde jag som förra gången alla set på 90 kg. Skulle egentligen behöva lägga på mer men det går inte så jag får nöja mig med att köra på den vikten.

Abductor, höft:
90 kg x 20 reps
90 kg x 20 reps
90 kg x 20 reps

Avslutade som vanligt med att köra vader. Ökade lite i den idag, körde de första två seten på 75 kg och det sista på 70 kg.
Jag gillar att köra vader, för det är en av de få muskler jag är stark i. Har faktiskt inte sett någon annan på gymmet köra med så mycket vikt i den övningen som jag och det blir man ju lite glad över.

Sittande vadpress i maskin:
75 kg x 10 reps
75 kg x 10 reps
70 kg x 10 reps

När alla övningar var klara så låg jag och stretchade benen rejält, vill inte ha ont imorgon för då ska det både gymmas och motioneras.

Men nu ropar John Blund!

God natt!

jens__E
2009-08-06, 08:30
Körde inte alls lika djupt som tidigare men jag gick ner så att benet var i 45 graders vinkel.



Oj usch vad matten inte var med mig igår! :smash:
90 grader ska det ju självklart vara.

jens__E
2009-08-06, 23:00
Godkväll!

Som vanligt när jag skriver det här så ligger jag och ska sova så jag är inte allt för pigg att skriva en uppsats, men det lär det väl bli ändå.

Men ja, under dagens träningspass så skulle jag träna bröst, mage och triceps.

Idag tog jag längre tid på mig på gymmet vilket gjorde att jag kunde ta det lugnt och jag slapp stressa mellan övningarna, och det kommer jag fortsätta med. För jag kände att jag kunde koncentrera mig bättre än att bara kolla på klockan hela tiden för att jag ska tro jag ska missa bussen.

Körde min vanliga uppvärmning med att gå 5 min på löpbandet och ro 500 m.

Försöker alltid att börja mitt bröstpass med att köra bänk.
Tidigare så har jag alltid kört med bara stången några gånger för att värma upp, men idag hade jag filurat ut att jag skulle värma upp bättre och köra fler set.
Tyckte det fungerade helt fantastiskt bra. Började riktigt lätt, sen la jag på 10 kg för att arbeta mig upp till vad jag brukar köra på. Slutade med att det blev en lite ökning vilket kändes sjukt bra.

Bänkpress i smith:
36 kg x 6 reps
46 kg x 10 reps
51 kg x 10 reps
56 kg x 6 reps
56 kg x 6 reps
56 kg x 4 reps
46 kg x 10 reps

Sen var det dags för hantelflyes. Gjorde en liten ökning där idag. Jag funderar på att byta ut den här övningen till kanske lutande hantelpress. Känner att den övningen inte är något för mig..

Hantelflyes:
10 kg x 10 reps
11 kg x 10 reps
11 kg x 10 reps

Sen körde jag kryssdrag. Har ju lovat mig att inte sänka mig i den utan att hur än tungt det är så ska jag bara köra färre reps. Det gick bra, gick tillbaka lite i min bok och såg att så här många reps har jag inte orkat köra tidigare så då blev jag glad och traskade till hantlarna för att köra pullovers med hantel.

Kryssdrag:
15 kg x 10 reps
15 kg x 10 reps
15 kg x 8 reps


Kände mig lite stel när jag skulle köra den, men jag tog ändå en hantel med max vad jag har kört på tidigare. Gick fint förrutom att jag får ganska ont i mitten av setet så då får jag vila några sekunder och trycka där det gör ont. Så får jag göra nästan varje set..
Men efter första setet så kände jag att det gick ändå hyfsat lätt så jag tog en chansning och ökade 1 kg. Och det gick kanon så jag körde de två sista seten på 19 kg.

Pullovers med hantel:
18 kg x 10 reps
19 kg x 10 reps
19 kg x 10 reps

Sen var det dags för mina triceps att få lite smörj.
Började med pushdowns med stång.
Kollade ju såklart vad jag körde förra gången på de övningarna, jag började passet sist så jag orkade betydligt mer än vad jag brukar, och jag tänkte göra ett försök på att orka lika mycket idag. Gick inte så bra. Men jag kämpade på och jag fick galen pump i armarna..

Tricep pushdown med stång:
30 kg x 8 reps
25 kg x 10 reps
25 kg x 10 reps

Avslutade triceps med att köra drag över huvud med rep. Försökte samma här att köra på samma vikt som förra gången, men det gick mindre bra.
Men jag körde tills jag inte orkade nå mer, sen gick jag ner lite i kilo och fortsatte. Körde så tills det brände som fan i armarna och jag kände att det fick vara nog. Då traskade jag och körde lite mage.

Drag över huvud med rep:
25 kg x 10 reps
25 kg x 8 reps
22,5 kg x 6 reps
20 kg x 12 reps

Hade tänkt börjat med crunches i abdominal maskinen så jag fick gå å köra sidoböjningar med hantel.
Får lite ont i ryggen när jag kör den, funderar på om jag skulle gå ner lite kg och köra fler reps till nästa gång. Men jag körde på som jag brukar och det gick bra.

Sidoböjningar med hantel:
20 kg x 15 reps
20 kg x 15 reps
20 kg x 15 reps

Sen var äntligen abdominal maskinen ledig.
Hade inte kört den på en vecka men jag kände att en ökning var på plats. Så jag körde första setet på mitt tidigare max, sen ökade jag 5 kg per set så det blev en total ökning på 10 kg. Kändes helt fruktansvärt bra.

Abdominal:
75 kg x 20 reps
80 reps x 20 reps
85 reps x 15 reps

Efter det var jag klar på gymmet. Och när jag var dushad och klar så traskade jag till The Zone Shop för att kollade om han hade fått hem sin leverans från GASP. Men det hade han icke, jag behöver skaffa mig handlesstöd till imorgon. Men han trodde det skulle komma in på eftermidagen så han har de förhoppningsvis imorgon när jag ska träna.
Det är altid lika roligt att gå in hos Zone. Han är verkligen hur trevlig som helst, sen har han riktigt grym fysik som man blir riktigt avundsjuk av. Iaf jag. En dag kanske jag också ser ut sådär?

Hade ju tänkt sprungit nu på kvällen men mina ben satte stopp för det. Jag var på tok för seg i dom för att ens tänka tanken att bege mig till elljusspåret. Men efter kvällsmaten så kände jag ändå för att röra på mig så jag drog ut och gick i en timme. Det kändes faktiskt bra.

Kvällspromenad 1 timme.

Resten av kvällen har spenderats på soffan när jag har legat och kollat på 4400.

Nu ska jag sova. Känner sjukt pepp inför träningen imorgon!!

God natt!

jens__E
2009-08-07, 22:31
Hej!


Vill bara börja med å säga: fy fan vad bra dagens träning gick!!!

Idag skulle jag köra rygg, axlar och biceps.

Hade ju planerat att jag skulle ha fått mina handledsstöd idag men de hade inte kommit med i leveransen till The Zone Shop så jag fick köra utan.

Var redan hyfsat uppvärmd innan jag kom till gymmet för jag fick gå genom stan för att ta mig från Zone Shop till gymmet, men jag gick mina vanliga 5 min på löpbandet och rodde 500 m.

Började som vanligt när jag kör det här passet med att köra marklyft. Körde samma tanke som med bänkpressen igår att jag skulle värma upp och öka successivt till jag når max, vilket jag når väldigt snabbt på marklyft för där är jag klen som en liten flicka.
Men det blev iaf nytt personbästa, fast jag klarade bara 6 reps men jag var nöjd ändå.

Marklyft:
20 kg x 10 reps
40 kg x 10 reps
60 kg x 10 reps
60 kg x 10 reps
70 kg x 6 reps PB
60 kg x 6 reps

Sen var det ju dags för favoriten sittande rodd. Har ju pratat om mitt mål att ta hela viktkassetten, 100 kg, där innan jag flyttar i höst och nu är det riktigt nära. Det blev nämligen en ökning där idag, så nu körde jag de sista två seten på 95 kg. Det var tungt som bara den men det var skönt som satan.

Sittande rodd i maskin:
90 kg x 10 reps
95 kg x 10 reps PB
95 kg x 10 reps

Efter rodd kör jag alltid latsdrag. Anledningen är att jag använder dragremmar till dom så då kör jag dom i rad sen går å lägger tillbaka dom i skåpet så jag slipper släpa runt på dom under hela passet, jag har npg med saker jag släpar runt.
Körde på samma vikt som vanligt här, 80 kg. Har faktiskt aldrig trott att jag skulle kunna ta så mycket i lats men det går bra. Jag får bara helt stört ont i handlederna när jag kör den, jag lindar ju åt dragremarna som bara den för att jag inte ska tappa greppet, men det gör att jag får fruktansvärt ont i handlederna. Men jag tror det kan släppa när jag får handledsstöden.

Lats:
80 kg x 10 reps
80 kg x 10 reps
80 kg x 10 reps

Sen var det dags för skivstångspress bakom nacken i smith. Körde samma upplägg som bänk och marklyft där. Börjde lätt och jobbade mig uppåt. Blev faktiskt en liten ökning där idag.

Skistångspress bakom nacken i smith:
26 kg x 10 reps
36 kg x 10 reps
41 kg x 6 reps PB
41 kg x 6 reps

Sen var det dags för hantellyft åt sidan. Blev ingen ökning här idag, kändes faktiskt bra mycket tyngre än förra gången jag körde den men det kan bero på att jag hade kört tyngre och mer intensivt i de tidigare övningarna.

Hantellyft åt sidan:
15 kg x 10 reps
15 kg x 10 reps
15 kg x 10 reps

Efter det skulle jag pumpa lite biceps. Kände att jag hade mer att ge i dom än vad jag brukar så det blev ökning i både hantelcurls och koncentrationscurls.

Hantelcurls:
15 kg x 10 reps
15 kg x 10 reps
15 kg x 10 reps

Koncentrationscurls:
12 kg x 10 reps
12 kg x 10 reps
12 kg x 10 reps

Avslutade passet med att köra ryggresningar, det känns bra att avsluta med dom. Då kan jag ta ut den sista energin jag har kvar i kroppen.

Ryggresningar:
x 12
x 12
x 10

Efter passet så har jag bara tagit det lugnt, hade tänkt att jag skulle ha tagit en promenad men jag känner inte att kraften har funnits.
Har suttit och kollat på lite nya kosttillskott och jag kommer nog att lägga en beställning på sånt imorgon eller på söndag.

Imorgon ska jag köra sista passet på gymmet sen ska jag och kolla in Sommar yran i Gävle. Det ska vara någon slags substitut för Gävle City Fest. Enda anledning till att jag åker dit är att Djurens Rätt är där och jag hade tänkt blivit djurfadder och inhandlat någon snygg t-shirt utav dom.

Nu ska jag lägga mig och kolla på 4400, inte många avsnitt kvar nu.. Spännande som tusan är det!

God natt!

jens__E
2009-08-08, 22:28
Hej.

Var precis på väg att somna när jag kom på att jag inte hade skrivit här idag.

Idag har jag kört ett riktigt hårt benpass på gymmet.

Som uppvärmning så gick jag 5 min på löpbandet, jag skippar att köra rodd när jag kör ben då jag inte känner det nödvändigt att värma upp överkroppen när jag ska köra ben.

Som vanligt nu när jag kör ben så börjar jag med knäböj. Gjorde en ökning idag så nu körde jag sista setet på tresiffrigt vilket kändes riktigt bra.
Körde med att börja lätt och öka för varje set, känns som att det upplägget är bra för mig så jag får komma igång innan jag lyfter tungt istället för att chocka kroppen och köra fullt direkt.

Knäböj i smith:
50 kg x 10 reps
70 kg x 10 reps
80 kg x 10 reps
90 kg x 10 reps
100 kg x10 reps

Efter knäböjen så kör jag fram- och baksida lår. Blev ingen ökning på framsida med det blev det däremot på baksida lår, eller ökning och ökning jag hade snarare gett mig fan på att inte minska i vikt där så jag körde alla set på 45 kg men med mindre reps.

Framsida lår, sittande:
85 kg x 10 reps
85 kg x 10 reps
85 kg x 10 reps

Baksida lår, liggande:
45 kg x 8 reps
45 kg x 8 reps
45 kg x 6 reps

Sen var det dags för benpress, hade filurat på att jag skulle köra "djupa" benpress idag. Men när jag satt och vilade mellan seten så bestämde jag mig för att lägga till två övningar idag. Kom på att jag ska köra djupa benpress, sen ska jag köra vadpress i benpressen och när jag har kört insida lår och höft så ska jag tillbaka till benpressen och köra tungt.

"Djupa" benpress:
100 kg x 10 reps
100 kg x 10 reps
100 kg x 10 reps

När jag var klar så körde jag, som jag skrev, vadpress i benpressen. Det kändes skönt att lägga till en extra vadövning i passet. Har tidigare testat att köra vader i smith-maskinen men det tyckte jag funkade sådär så jag kommer köra såhär i fortsättningen.

Vadpress i benpress:
200 kg x 10 reps
210 kg x 12 reps
210 kg x reps

Därefter så skulle jag köra insida lår och höften i "gynstolen". Testade att öka 10 kg på insida lår men då orkade jag bara 12 reps. Men det var skönt att få ta i rejält. Blev ingen ökning på höft.

Abductor, höft:
90 kg x 20 reps
90 kg x 20 reps
90 kg x 20 reps

Adductor, insida lår:
70 kg x 20 reps
80 kg x 12 reps
70 kg x 20 reps

Sen gick jag tillbaka till benpressen och körde vanliga benpress, 90 graders vinkel på benen. Var ganska slut i benen då men det blev ändå en ökning till 180 kg på andra setet vilket kändes riktigt bra!

Benpress:
170 kg x 10 reps
180 kg x 10 reps
150 kg x 10 reps

Avslutade passet med att köra sittande vadpress i maskin. Började tungt och tog av 5 kg för varje set och pumpade ut det sista ur vaderna.

Sittande vadpress i maskin:
75 kg x 10 reps
70 kg x 10 reps
65 kg x 10 reps

Efter att jag har kommit hem från gymmet har jag passat på att lega ute och sola.

Och nu måste jag sova.

Godnatt!!

jens__E
2009-08-10, 21:55
Hej!

Som ni kanske märkte så skrev jag ingenting igår, anledningen till det var att jag gjorde absolut ingenting. Hade en vilodag helt enkelt. Och det var faktiskt jätte skönt.

Dagens träning då, jag var faktiskt jätte sugen å få träna idag. Men i lördags fick jag slut på Rage X2. Så idag hade jag verkligen inte den där lilla extra kraften jag har haft innan. Men jag har beställt mer, men den här gången blev det Brutal Fx.

Körde en lätt uppvärmning med att som vanligt gå 5 min på löpbandet och ro 500 m.

Började med bänk i smith. Gick skit och jag kände mig bara trött och orkeslös. Men jag började lätt och jobbade mig uppåt men jag kom inte lika långt som jag brukar

Bänkpress i smith:
36 kg x 8 reps
46 kg x 10 reps
51 kg x 10 reps
46 kg x 6 reps

Efter det så skulle jag köra hantelflyes. Då började jag komma igång och den övningen gick bra.

Hantelflyes:
10 kg x 10 reps
11 kg x 10 reps
11 kg x 10 reps

Kryssdragen gick också fint. Då var jag varm i kläderna så den flöt på som vanligt.

Kryssdrag:
15 kg x 10 reps
15 kg x 10 reps
15 kg x 6 reps

När jag skulle köra pullovers med hantel så tog jag fel hantel, 1 kg lättare än vanligt, och jag orkade inte gå och byta så jag körde med den. Det var nog bra, fick ganska ont och energin hade börjat försvinna ur mig.

Pullovers med hantel:
18 kg x 10 reps
18 kg x 10 reps
18 kg x 8 reps

Sen körde jag triceps, började med pushdowns med stång. Nu var jag hyfsat trött så jag orkade inte köra riktigt fullt ut.

Tricep pushdown med stång:
25 kg x 10 reps
25 kg x 10 reps
25 kg x 10 reps

När jag sen skulle köra triceps över huvud med rep så var det långa repet upptaget så jag körde mage i abdominal-maskinen emellan.
Orkade inte riktigt med den idag s jag började på mitt max och minskade med 5 kg per set.

Abdominal:
85 kg x 20 reps
80 kg x 20 reps
75 kg x 20 reps

När jag väl var kvar där så var repet ledigt och jag kunde köra min sista övning, drag över huvud med rep.
Nu hade jag verkligen jätte lite energi kvar så jag kände mig riktigt klen. Men jag körde på, fick minska lite i vikt.

Drag över huvud med rep:
22,5 kg x 9 reps
22,5 kg x 12 reps
20 kg x 8 reps


Efter att jag kom hem från gymmet så har jag tagit det lugnt och på kvällen så var jag ute och gick en timme.

Nu ska det bli jätte skönt att få sova för jag är verkligen jätte trött.

Godnatt!

jens__E
2009-08-11, 20:38
Hej!

Dagens träning gick verkligen inte som jag vela. Men det har gått bra allt för länge nu så det var väntat att något skulle hända.

Började med min vanliga uppvärmning med att gå 5 min på ett löpband och sen ro 500 m.

Första övningen jag skulle göra var marklyft. Körde som vanligt med att jag började lätt och ökade för varje set. Kände mig inte på hugget idag så jag visste att jag inte skulle kunna köra fullt. Men jag körde på några set.

Marklyft:
20 kg x 10 reps
40 kg x 10 reps
60 kg x 10 reps
60 kg x 8 reps
60 kg x 8 reps
60 kg x 4 reps

Sen var det dags för sittande rodd. Idag hade jag tänkt testa att köra den och lats utan dragremmar för att se hur mycket jag orkade.
Var också dum nog att följa med med ryggen hela vägen. Det ångrade jag efter andra setet för då kom det som en kniv i ländryggen. Fy fan vad ont jag fick. Satte mig på plats och började massera där jag hade ont i hopp om att det skulle släppa, efter kanske två minuter kändes det lite bättre så då sänkte jag rejält i vikt och tänkte prova att fortsätta. Jag orkade en rep sen gjorde det så ont så jag tappade handtaget på väg tillbaka. Då visste jag att jag lära lugna ner mig. Visste att jag hade linement i väskan så jag gick och masserade in det noga där det smärtade sen gick jag till avslappnings/stretch-rummet och la mig och stretchade ryggen i säkert 15 minuter.
När jag hade gjort det så kände jag mig faktiskt bra i ryggen så jag drog på mig handskarna och gick och fortsatte.

Sittande rodd i maskin:
70 kg x 10 reps
75 kg x 10 reps

Körde lats, tog det väldigt väldigt lugnt för att inte sabba ryggen ännu mer. Men det gick förvånansvärt bra.

Lats:
50 kg x 10 reps
50 kg x 10 reps
45 kg x 10 reps

Sen gick jag och provade på hantellyft åt sidan. Körde med lätta hantlar för att inte sabba något. Men jag kände att jag hade bra kontakt med musklerna så jag var nöjd.

Hantellyft åt sidan:
13 kg x 8 reps
13 kg x 8 reps
12 kg x 8 reps

Sista rygg/axel övningen idag var skivstångspress bakom nacke i smith.
Var lite rädd att köra den här pga smärtan i ryggen men jag ställde in bänken och allting så jag fick det perfekt. Körde 10 kg lättare än vanligt idag men jag hade bra kontakt genom hela övningen så det kändes kanon.

Skivstångspress bakom nacke i smith:
26 kg x 10 reps
26 kg x 10 reps
26 kg x 10 reps

Avslutade allt med att köra biceps. Hantelcurls och koncentrationscurls. Körde något lättare än vanligt idag för nu började det smärta i ryggen igen.

Hantelcurls:
13 kg x 10 reps
13 kg x 10 reps
12 kg x 10 reps

Koncentrationscurls:
11 kg x 10 reps
11 kg x 10 reps

Sist av allt så gick jag och stretchade i kanske 10 minuter. Sen var det väldigt skönt att få ställa sig i duschen och börja koppla av.

Efter att jag har kommit hem har jag bara tagit det lugnt, har försökt stretcha ryggen lite då och då och nu börjar den kännas bra så förhoppningsvis kan jag träna imorgon.

Nu ska jag se på Sopranos!

Godnatt!

mattilainen
2009-08-14, 11:13
Gött att se att du tränar benen iaf, vilket många ångrar senare. Nästan alla..

Var bor du i uddevalla?

jens__E
2009-08-16, 17:59
Gött att se att du tränar benen iaf, vilket många ångrar senare. Nästan alla..

Var bor du i uddevalla?

Haha ja ben gillar jag att köra för jag är ganska stark i dom. Men jag ska dra ner till att "bara" köra dom en gång per vecka nu. Måste lägga fokus på andra muskelgrupper som jag är klenare i.

Som jag skrev i din tråd så har jag flyttat från Uddevalla. Men när jag bodde där så bodde jag i studentlägenheterna på Kämpegatan. Vid östra station. Shit vad roligt det var där!!

-----


Jag har verkligen inte slutat träna de senaste dagarna, jag har bara inte orkat med att skriva. Men imorgon blir det ett nytt träningsschema så jag återkommer imorgon med hur det har gått!

jens__E
2009-08-17, 19:01
Godkväll!

Alltså jag har bara inte orkat skriva här de senaste dagarna. Har verkligen inte haft någon lust.
Men nu kanske den är tillbaka så vi får se hur länge jag orkar hålla igång å skriva nu..

Men men, träningen har rullat på som vanligt. Har lagt om mitt träningsschema, igen, för jag har märkt att jag är nå så fruktansvärt klen i vissa muskelgrupper så nu är det fullt fokus på dom.

Dagens träning då, jo idag har jag varit och tränat bröst.
Det är egentligen ganska tråkigt eftersom det är en av de muskelgrupper jag är som absolut klenast i. Men jag tränar ju inte för att jag redan är stark utan för att bli starkare så jag ska väl inte klaga.

Sen jag gjorde illa ryggen förra veckan så har jag börjat stretcha ryggen innan varje pass för att det inte ska göra så ont. Och det har verkligen hjälpt.

Och jag körde ju min vanliga uppvärmning genom att gå 5 min på ett löpband och sen ro 500 m.

Hade tänkt börjat med att köra bänkpress idag, men smith-maskinen var upptagen så jag fick börja med att köra sned hantelpress.
Det är en lite klurig övning som man lär ha en jäkla teknik i för att kunna lyfta mycket så jag började väldigt lätt och sen ökade jag till att jag kände att det fick vara nog helt enkelt.

Sned hantelpress:
11 kg x 10 reps
13 kg x 10 reps
15 kg x 9 reps
15 kg x 8 reps
15 kg x 6 reps


När jag var klar där så var smith-maskinen ledig så jag kunde få köra bänkpress. Kände mig helt fruktansvärt klen här idag så jag orkade verkligen inte köra på max, eller max för dagen kanske man kan säga.

Bänkpress i smith:
36 kg x 10 reps
46 kg x 8 reps
46 kg x 8 reps
46 kg x 8 reps


Sen var det dags för kryssdrag. Börjar bli lite starkare där nu så har jag tur kanske jag kan öka om någon vecka.

Kryssdrag:
15 kg x 10 reps
15 kg x 10 reps
15 kg x 10 reps

När jag körde hantelflyes idag så gick jag ner några kilo i vikt på hantlarna och försökte att koncentrera mig på att göra övningen så noga jag bara kunde. Började lätt och ökade 1 kg per set. Kändes bra!

Hantelflyes:
8 kg x 10 reps
9 kg x 10 reps
10 kg x 10 reps
11 kg x 10 reps

Ökade lite i pullovers med hantel idag. Fick faktiskt inte nå ont alls när jag körde och det var riktigt skönt!

Pullovers med hantel:
18 kg x 10 reps
20 kg x 10 reps
20 kg x 10 reps

Avslutade med att köra bröstpress i maskin. Har inte kört den på hela sommaren så det var lite ovant. Men den ska bli rolig att börja köra, sen var det riktigt roligt att jag körde med kanske 15 - 20 kg mer än vad jag körde i Uddevalla i vintras.

Bröstpress i maskin:
25 kg x 10 reps
35 kg x 10 reps
35 kg x 10 reps

Efter träningen har jag legat och räknat på min kost. Måste verkligen få ordning på den nu så att kilona kan börja ticka ner på vågen.

Hej då!

hultman
2009-08-18, 11:14
Hm. Hedesunding säger du. Gick på Solängsskolan tidigare? Tränar i Gävle? Kul med en ny journal oavsett. Kör hårt!

jens__E
2009-08-18, 16:41
Hm. Hedesunding säger du. Gick på Solängsskolan tidigare? Tränar i Gävle? Kul med en ny journal oavsett. Kör hårt!

Yes jag gick på Solängen. Måste ha varit 02 - 03 jag gick där.
Japp jag tränar på Friskis och Svettis på torget.
Vart tränar du?

hultman
2009-08-18, 19:28
Yes jag gick på Solängen. Måste ha varit 02 - 03 jag gick där.
Japp jag tränar på Friskis och Svettis på torget.
Vart tränar du?

Okej. Då gick du väl samtidigt som jag. Är 87a själv. Kört lite överallt men främst på Workout. Nuförtiden blir det bara på sommaren när man är hemma från plugget. Grymt att du tar tag i ditt liv. Med rätt inställning och motivation kan man komma jävligt långt. Keep it up. Om du inte bundit upp dig över lång tid på friskis så tycker jag att du ska köra på ett mer inspirerande gym. Workout Center eller Hälsostudion är riktigt bra alternativ :)

jens__E
2009-08-18, 21:29
Okej. Då gick du väl samtidigt som jag. Är 87a själv. Kört lite överallt men främst på Workout. Nuförtiden blir det bara på sommaren när man är hemma från plugget. Grymt att du tar tag i ditt liv. Med rätt inställning och motivation kan man komma jävligt långt. Keep it up. Om du inte bundit upp dig över lång tid på friskis så tycker jag att du ska köra på ett mer inspirerande gym. Workout Center eller Hälsostudion är riktigt bra alternativ :)


Hehe ja vi gick exakt samtidigt då jag också är 87a.
Mitt kort hos Friskis räcker fram till nyår och jag ska använda det fram tills att jag drar utomlands för att jobba i höst. Jag trivs faktiskt riktigt bra där, visst det är inget byggar gym som t.ex. Workout är men jag är jätte nöjd med vad de har att erbjuda.

Jag hade tänkt börjat träna på Workout men jag fick total avsmak för det stället direkt. Jag blev nonchalerad utav personalen när jag kom dit, det fanns inga som helst möjligheter att värma upp och det var allmänt lortigt.
Så när jag kom till Friskis och personalen tog emot mig med öppna armar och allting var på topp så fick det bli där jag hamnade.

jens__E
2009-08-18, 22:03
Hej hej!

Idag har jag tränat på som vanligt.

På gymmet idag så skulle jag köra armar.
Var faktiskt ganska taggad att träna idag, armar börjar bli roligare och roligare att träna eftersom jag har börjat få lite volym på dom och jag börjar bli lite starkare.

Efter att jag hade bytt om så gick jag till stretch-/avslappningsrummet och stretchade ut bröst, armar och ryggen.
Det är en skön start på ett pass har jag kommit på.
Sen körde jag ju min vanliga uppvärmning med att traska 5 min på löpbandet och sen rodde jag 500 m.

Första övningen idag var hantelcurls.
Började lätt och ökade lite de första seten tills jag kommit till en lagom vikt.

Hantelcurls:
13 kg x 10 reps
15 kg x 10 reps
16 kg x 8 reps
16 kg x 6 reps

Andra övningen var curls i cabel. Kändes bra genom hela övningen och jag hade skön kontakt hela tiden så det riktigt brändes i armarna.

Curls i cabel:
25 kg x 8 reps
22,5 kg x 10 reps
22,5 kg x 8 reps

Som tredje övning körde jag scottcurls. Försökte förra gången att köra den i bänk men det var bara ett jävla krångel tyckte jag. Så jag vet inte om jag fortfarande kan säga att jag gör scottcurls? Man kanske ska kalla det bicepscurls med z-stång? Jaja, blev en liten försiktig ökning här idag. Kände att mina biceps började bli trötta nu så jag pumpade ut det sista rejält i sista setet.

Scottcurls:
15 kg + stång x 10 reps
20 kg + stång x 6 reps
20 kg + stång x 4 reps
15 kg + stång x 12 reps

Sen var det dags för triceps.
Där började jag med pushdowns.
Jag gillar den här övningen, det bränner riktigt skönt i musklerna.

Pushdowns:
25 kg x 10 reps
30 kg x 8 reps
27,5 kg x 8 reps

Sen hade jag tänkt köra stående tricepsextension i cabel men det långa repet var upptaget så jag gick och körde liggande tricepspress med skivstång.
Det här var första gången jag körde den här övningen och jäklar vad bra den var!! Gillade den riktigt bra. Eftersom jag aldrig hade kört den innan så körde jag inte på 100 %. Märkte dock att jag fick ont i handlederna utav den. Måste verkligen ta och införskaffa ett par handledsstöd snart.

Liggande tricepspress med skivstång:
17 kg x 10 reps
20 kg x 10 reps
20 kg x 8 reps

När jag var klar med den övningen så var det långa repet ledigt så jag kunde köra.

Stående tricepsextension i cabel:
25 kg x 10 reps
25 kg x 8 reps
22,5 kg x 12 reps

Avslutade allt med att köra höga bicepscurls i cabel. Hade tänkt att köra underarmar innan men tiden räckte inte till. Hade verkligen ingen som helst lust att vänta på nästa buss så jag skyndade mig att köra den så jag skulle hinna duscha.

Höga bicepscurls i cabel:
12,5 kg x 6 reps
10 kg x 8 reps
10 kg x 8 reps

Efter att jag har kommit hem så har det varit lugnt. Men när klockan närmade sig åtta så kände jag att jag hade en massa energi som vela ut och det var uppehåll från allt regnande så jag passade på att gå ut och gå i en timme. Det var riktigt skönt. Gick och lyssnade på när Fredrik Lindström sommarpratade och bara tänkte på en massa saker.
Kändes riktigt skönt att rensa huvudet.
När jag kom hem så la jag mig och kollade på lite tv. Nu har jag tagit en dusch och nu blir det sova för hela slanten eftersom jag sov kasst inatt.

Godnatt!

jens__E
2009-08-19, 21:40
Goddag!

Idag har jag tränat ben.
Gick fruktansvärt bra!

Jag började med ett nytt upplägg på kosten idag vilket att jag åker till gymmet en timme senare än vanligt, tror det här kan bli bättre. Och nu håller jag full koll på allt jag stoppar i mig så förhoppningsvis kan lite kilon ta och försvinna från vågen innan jag åker i höst.

När jag kom till gymmet så stretchade jag ut hela kroppen innan uppvärmningen.
Eftersom jag skulle träna ben idag så cyklade jag 5 min på en träningscykel istället för att gå och ro. Nu ska det inte låta som att det var något jag hade planerat utan alla löpband var upptagna när jag kom så jag fick helt enkelt cykla eller vänta. Det funkade bra så jag kommer nog att fortsätta värma upp på träningscykeln i fortsättningen när jag ska köra ben.

Första övningen idag var knäböj. Som vanligt så kör jag den i smith-maskinen för det känns så mycket säkrare när jag kör själv.
Istället för att köra en så grundläggande uppvärmning där idag så började jag med att plocka på lite mer vikter än vanligt från början. Det kändes bra tills att jag kom upp på 90 kg, då sa ryggen ifrån och då kände jag att det var dags att byta övning.

Knäböj i smith:
60 kg x 10 reps
70 kg x 10 reps
80 kg x 10 reps
Gjorde som sagt ett försök på 90 kg men då sa ryggen ifrån

Då gick jag och körde benspark. Kände mig lagom uppvärmd då så jag började på max. Men efter två set så kände jag: "fan det här går ju ganska lätt, på med 5 kg till tönt!!"
Så sagt å gjort, på med 5 kg till men jag pallade bara 8 reps men det var ändå riktigt skönt.

Benspark:
85 kg x 10 reps
85 kg x 10 reps
90 kg x 8 reps

Jag brukar ju köra liggande lårcurls efter bensparken men den var upptagen så jag gick och körde vadpress i smith-maskinen. Ökade 10 kg där idag. Och där kommer jag få stanna för jag kör på max vad maskinen tål.

Vadpress i smith:
126 kg x 10 kg
126 kg x 12 reps
126 kg x 12 reps

När jag var klar där så var fortfarande lårcurlen upptagen så jag gick och körde benpress. Den gick bra. Körde på lite mer i första setet och det kändes bra.

Benpress:
110 kg x 10 reps
100 kg x 10 reps
100 kg x 10 reps

Sen var äntligen lårcurlen ledig så jag kunde köra. Den gick bra idag. Fick ta i som ett jävla as, och så ska det ju vara!

Liggande lårcurls:
45 kg x 10 reps
45 kg x 6 reps
40 kg x 8 reps

Efter den gick jag tillbaka till benpressen och körde vader. Kände mig björnstark i dom idag så där tog jag nytt personbästa i den övningen. Körde sista setet på hela viktkassetten, 250 kg!!, vilket jag är riktigt nöjd med.

Vadpress i benpressen:
220 kg x 12 reps
240 kg x 12 reps
250 kg x 12 reps

Sen skulle jag köra adductor, insida lår, var faktiskt lite klenare än vanligt där idag. Orkade inte med lika många reps som jag brukar. Men det kan bli så ibland.

Adductor:
70 kg x 20 reps
70 kg x 20 reps
70 kg x 15 reps

Hade tänkt köra abductor, höft, när jag var klar där men den var upptagen så jag gick och körde en annan höftövning under tiden. Höftextensioner i maskin blev det då. Det är en ganska bra övning.

Höftextensioner i maskin:
97,5 kg x 15 reps
97,5 kg x 15 reps
97,5 kg x 15 reps

Sen var äntligen abductor-maskinen ledig så jag kunde köra. Där flöt det på som vanligt. Jag kommer nog behöva öka i den om några veckor men det går inte så jag kommer för öka antalet reps istället.

Abductor:
90 kg x 20 reps
90 kg x 20 reps
90 kg x 20 reps

Sista benövningen jag gjorde idag var vadpress i maskin. Den var riktigt tung men jag körde verkligen slut på mina ben i den.

Vadpress i maskin:
75 kg x 10 reps
75 kg x 8 reps
70 kg x 8 reps
60 kg x 12 reps

När jag var klar med benen så skulle jag köra mage. Men jag var så jävla trött så jag orkade bara göra en övning.
Det blev abdominal-maskinen. Det jobbiga med den är att man hjälper till med benen och dom var verkligen trötta då så jag fick sänka 10 kg på de två sista seten.

Abdominal:
80 kg x 20 reps
70 kg x 20 reps
70 kg x 15 reps

Hade tänkt om jag skulle ha traskat en sväng nu på kvällen men benen har varit för trötta för det.

Nu ska jag snart se på ett spökprogram på fyran och sen ska jag äntligen få sova. Har sovit jätte dåligt de senaste dagarna så sängen är verkligen lockande nu.. Men men.

Godnatt!

jens__E
2009-08-20, 22:27
Hej hej!

Oj vad bra dagens träning gick! Det är så man blir glad!

Idag skulle jag träna bröst.
Var egentligen ganska trött när jag kom till gymmet, men efter diverse pulver innan träningen gjorde att när jag var uppvärmd så var det en jäkla fart på mig. Och nej, jag hade inte suttit och dragit kola på bussen utan jag tar beta-alanin, kreatinpyruvat, Brutal FX och Gakick FX.
Det gör att det blir en jäkla fart på mig.

Uppvärmningen var min vanliga med att gå 5 min på ett löpband och sen ro 500 m.

Hade tänkt börjat med att köra bänkpress, men smith-maskinen var upptagen så jag gick och körde sned hantelpress. Kände inte för att hålla på att värma upp och öka successivt idag utan idag vela jag ha tungt från början. Men jag började såklart inte på max, men det slutade med att jag gjorde en liten ökning där.

Sned hantelpress:
14 kg x 10 reps
16 kg x 8 reps
16 kg x 3 reps
14 kg x 10 reps

När jag var klar där så var det ledigt så jag kunde köra bänkpress. Började hyfsat lätt där idag, sen ökade jag för varje set. Så det slutade med en ökning här också!

Bänkpress i smith:
46 kg x 10 reps
51 kg x 8 reps
56 kg x 6 reps
61 kg x 6 reps

Sen var det dags för kryssdrag. Den börjar jag bli starkare i så jag tror jag ska försöka mig på en ökning där nästa vecka.

Kryssdrag:
15 kg x 10 reps
15 kg x 10 reps
15 kg x 10 reps

Nästa övning var hantelflyes. Nu hade jag börjat blivit lite trött så jag orkade inte köra helt på max. Men det tog ändå riktigt bra och har jag lite tur har jag skön träningsvärk imorgon!

Hantelflyes:
10 kg x 10 reps
10 kg x 10 reps
10 kg x 10 reps

Sen körde jag pullovers med hantel. Nu började jag känna mig lite stark igen så jag vågade mig en ökning här. Tog en 2 kg tyngre hantel än vad jag någonsin har kört med och satte igång. Det kändes riktigt bra och jag körde alla set med den hanteln.

Pullovers med hantel:
20 kg x 10 reps
20 kg x 10 reps
20 kg x 10 reps

Avslutade med att köra bröstpress i maskin. Har inte kört den så ofta innan men idag ökade jag en hel del där. Det kändes kanon!

Bröstpress i maskin:
30 kg x 10 reps
40 kg x 10 reps
42,5 kg x 10 reps

Provade också att köra pec-decs men det är en jävla piss övning som kan fara åt helvete! Går ju inte att göra den normalt när armarna åker hit och dit och fram och tillbaka. Nej den ska jag inte ens prova mig på att köra nå mer.

Nu ska jag sova.

Godnatt!

mattilainen
2009-08-24, 19:59
Massa fina pass! Pecdec är ju en av de sämre skitövningarna faktiskt :p tycker du gör helt rätt i att skita i den.

jens__E
2009-08-24, 21:09
Massa fina pass! Pecdec är ju en av de sämre skitövningarna faktiskt :p tycker du gör helt rätt i att skita i den.


Tack så mycket!
Ja många fina pass har det blivit, har dock inte orkat skriva de senaste jag har kört.

Sitter och skriver om dagens pass nu. Återkommer med det om ett litet tag.

jens__E
2009-08-24, 21:40
Hej hej!

Jag vet inte riktigt vad det är, men det känns som att alla pass går så sjukt bra.
Men det är nog att jag tycker det är så himla roligt att träna. Det är ungefär som när man åker skidor, åker man till backen och tycker det ska bli jätte roligt så går det oftast riktigt bra men är man bakis och irriterad så trillar man bara och slår sig och tycker allt är skit.

Men träningen då, jo idag har jag tränat bröst.

Började med min vanliga uppvärmning med att gå 5 min på löpbandet och sen ro 500 m.

Och nu börjar det nästan bli standard att smith-maskinen är upptagen när jag ska köra bröst. Så jag fick börja med sned hantelpress.
Det gick bra idag, ingen ökning men jag är nöjd.

Sned hantelpress:
14 kg x 6 reps
16 kg x 6 reps
16 kg x 8 reps
16 kg x 8 reps

Smithen var såklart fortfarande upptagen så jag gick och körde kryssdrag. Har länge legat på samma vikt här så idag fick pinnen flytta sig neråt ett hack för att lägga på 2,5 kg.
Och det gick faktiskt jätte bra, körde två set med 8 reps och ett et med 6 reps.
När jag hade kört dom så kände jag att nu jävlar sänker du lite och kör ett till set. Så visst. Minskade med 2,5 kg och pumpade 10 reps till.

Kryssdrag:
17,5 kg x 8 reps
17,5 kg x 8 reps
17,5 kg x 6 reps
15 kg x 10 reps

Och nu hade ju någon annan tjomme ockuperat smithen så jag fick gå och köra hantelflyes.
Nu var jag igång så jag kände för att öka lite. Men för att komma igång så körde jag första setet lite lättare sen ökade jag 2 kg på de sista två seten. Funkade hur bra som helst.

Hantelflyes:
11 kg x 8 reps
13 kg x 8 reps
13 kg x 8 reps
13 kg x 6 reps

Nu var äntligen smithen ledig!
Eftersom jag redan var igång så kändes uppvärmning onödigt, körde på min "standard"-vikt första setet men jag hade bestämt mig för att öka lite mer. Så på med 10 kg till på stången och körde 3 set på den vikten.
Nu började jag bli trött, så jag tänkte pumpa rejält två set. Så av med 10 kg och köra 8 reps. Av med 10 kg till och köra 20 reps.
Kändes sjukt skönt!

Bänkpress i smith:
46 kg x 8 reps
56 kg x 6 reps
56 kg x 6 reps
56 kg x 4 reps
46 kg x 8 reps
36 kg x 20 reps

Sen var det dags för pullovers med hantel. Jag vet inte vad det var idag men jag kände mig stark och vela öka, så här ökade jag med 2 kg direkt. Och det funkade prima!

Pullovers med hantel:
22 kg x 6 reps
22 kg x 8 reps
22 kg x 8 reps

Nu började det "ta slut" på övningar, hade bara bröstpress i maskin kvar men jag kände att energin för att fortsätta fanns där. Så jag började klura om jag skulle köra någon mer muskelgrupp. Men jag kände att bröst fick räcka, jag la till en extra övning istället.
Gick och körde dips i maskin. Brukar sällan köra den, och köra vanliga dips orkar jag inte än. Men det gick faktiskt bra.

Dips i maskin:
40 kg x 10 reps
50 kg x 10 reps
55 kg x 10 reps

Sen blev bröstpressen lagom klar till jag var färdig med dipsen så då tog jag ut mitt absolut sista där.

Bröstpress i maskin:
45 kg x 8 reps
45 kg x 8 reps
45 kg x 6 reps

Det konstiga var att jag blev verkligen inte trött. Och jag var absolut inte lika svettig som jag brukar.
Men det var faktiskt skönt för jag hade mycket energi kvar när jag kom hem.
Så efter ett tag så tog jag och mamma en kvällspromenad. Vi var nog ute och gick i 1 1/2 timme.
Riktigt skönt.

Nu ska jag lägga mig och se någon serie och försöka sova.

Godnatt kamrater!

jens__E
2009-08-25, 19:53
Hej hej!

Ska passa på och skriva här innan jag blir allt för trött.

Idag har jag tränat armar.

Var sjukt taggad att träna idag. Det är ju så galet jävla roligt!!
Igår skippade jag att stretcha ryggen och det fick jag ångra senare på kvällen så idag började jag med att stretcha ut den med diverse övningar och böjningar.

Uppvärmningen blev att gå 5 minuter på löpbandet och sen ro 500 m.

Började som vanligt mitt armpass med att köra hantelcurls.
Har varit sugen på en ökning här ett tag nu så idag passade jag på.
Värmde upp hyfsat lätt och ökade lite tills jag nådde max. Kändes sjukt bra. Körde ett set på 18 kg. Sen gick jag ner lite för varje set för att riktigt kräma ur armarna, kanske inte det bästa att börja så men det gick fint!

Hantelcurls:
12 kg x 10 reps
15 kg x 10 reps
17 kg x 6 reps
18 kg x 4 reps
17 kg x 4 reps
16 kg x 6 reps

Sen gick jag och körde bicepscurls i kabel. Eftersom jag hade kört hårt redan på första övningen så var jag lite trött här. Så jag körde inte på max, men jag var glad ändå.

Bicepscurls i kabel:
25 kg x 6 reps
22,5 kg x 6 reps
22,5 kg x 8 reps

När jag var klar där så gick jag och körde bicepscurls med z-stång. Har ju tidigare kallat den scottcurls men det är ju helt fel har jag kommit fram till.
Skulle vilja veta hur mycket stången väger men jag tror inte dom på gymmet har så stor koll på det faktiskt. Dom visste ju inte vad max belastningen på smithmaskinen var så.
Så på den här övningen vet jag faktiskt inte hur mycket jag tar, jag börjar alltid med att köra med 10 kg på varje sida för att köra till failure där. Sen går jag ner till 7,5 kg per sida.
Jag gillar att köra med z-stång. Det är så mycket skonsammare för handlederna men samtidigt så tränas dom inte upp heller. Så jag har fått rådet att träna handlederna varje dag med en hantel. Så jag ska börja med det ikväll.

Bicepscurls med z-stång:
20 kg + stången x 10 reps
20 kg + stången x 8 reps
20 kg + stången x 5 reps
15 kg + stången x 10 reps

Nu kände jag mig klar med biceps så då gick jag över till att köra triceps.
Började med pushdowns. Körde den med rep idag. Jag tycker den är lite svår att få in tekniken på så jag körde inte med allt för tung belastning.

Pushdown med rep:
22,5 kg x 10 reps
22,5 kg x 10 reps
22,5 kg x 10 reps

Sen var det dags för tricepsextension över huvudet med rep. Den gillar jag och det bränner som bara fan i armarna efter några reps.

Tricepsextension över huvudet med rep:
25 kg x 10 reps
27,5 kg x 10 reps
25 kg x 10 reps

Avslutade tricepsövningarna med att köra liggande tricepspress med skivstång.
Har lite problem med den här för jag känner att jag kan få väldigt ont i handlederna om jag kör med för tung belastning. Men jag gav mig fan på att inte sänka i vikt här idag. Så handlederna fick stå ut, och så ont gjorde det inte. Tror min teknik börjar bli lite bättre här också så.

Liggande tricepspress med skivstång:
20 kg x 10 reps
20 kg x 10 reps
20 kg x 6 reps

Sen körde jag underarmar. Började med handledscurls med skivstång. Den här är skön och det bränner nå grymt i underarmarna.

Handledscurls med skivstång:
25 kg x 10 reps
25 kg x 10 reps
20 kg x 10 reps

Efter den så körde jag omvända handledscurls med skivstång. Den här har jag lite problem med, har svårt att få till greppet så jag vrider till händerna lite konstigt i den. Testade att köra sista setet med hantel men det gick skit.

Omvända handledscurls med skivstång
15 kg x 6 reps
10 kg x 6 reps

Då blev jag sur och gick och avslutade passet med höge bicepscurls i kabel. Körde de första två seten med en arm i taget, men i det sista och tredje setet så provade jag att köra med båda armarna samtidigt och det gick så mycket bättre. Kommer fortsätta köra så i fortsättningen.

Höga bicepscurls i kabel:

En arm i taget:
10 kg x 10 reps
10 kg x 6 reps

Båda armarna:
10 kg x 10 reps

Jag hade tänkt ta en promenad nu på kvällen men jag har verkligen inte orkat.
Får se om jag går en sväng imorgon, beror på om jag ska träna ben imorgon eller inte.

Nu ska jag gå och se en film eller nåt.

Hej å hå!

jens__E
2009-08-27, 20:40
Hej!

Jag var för trött för att orka skriva här igår.
Så jag tar och skriver om gårdagens träning först sen återkommer jag med hur det har gått idag.

Nu kör vi!

Ja idag(igår) så skulle jag ju träna ben.
Kände mig inte riktigt motiverad att köra det, var mer sugen på att köra rygg. Men när jag stod och bytte om så gjorde de allt för ont i ryggen för att jag skulle orka träna den.

Som uppvärmning så cyklade jag 5 min på en motionscykel.

Började med att köra knäböj.
Startade lätt och jobbade mig uppåt.
Men jag kom bara upp till 80 kg. Gjorde ett försök på 90 kg men det vela inte min rygg.
Så då gick jag och stretchade den lite för att kunna fortsätta passet.

Knäböj: i smith:
50 kg x 10 reps
70 kg x 10 reps
80 kg x 10 reps

Sen var det dags för att köra benspark.
Hade bestämt mig för en ökning här idag. Så jag körde den på 90 kg.
Det var tungt som bara den men det var det värt.

Benspark:
90 kg x 8 reps
90 kg x 8 reps
90 kg x 8 reps

Efter bensparken så körde jag liggande lårcurl.
Gick fint. Körde på mitt max här.

Liggande lårcurl:
45 kg x 8 reps
45 kg x 8 reps
45 kg x 6 reps

Efter den bestämde jag mig för att köra vadpress i smithen.
Jag känner mig ganska stark i vader så i den här kör jag max vad stången tål. Det är faktiskt ganska bra för självförtroendet att ha en sån övning.

Vadpress i smith:
126 kg x 12 reps
126 kg x 12 reps
126 kg x 12 reps

Sen gick jag till benpressen. Gick bra. Jag orkade mer än vad jag brukar så då blev jag glad.

Benpress:
110 kg x 10 reps
110 kg x 10 reps
100 kg x 10 reps

Passade på att köra vader i benpressen när jag ändå satt där.
Det är också en bra övning som är bra för självförtroendet eftersom jag kör med max i den. Det är bara lite jobbigt att hålla sig kvar i stolen men man får försöka så gått det går.

Vadpress i benpressen:
250 kg x 12 reps
250 kg x 12 reps
250 kg x 10 reps

Sen var det dags för adductor och abductor. Det är insida lår och höften.
Här är jag också ganska stark. Kör båda på max på viktkassetten och på abductor så lägger jag på 20 kg till.

Adductor:
70 kg x 20 reps
70 kg x 20 reps
70 kg x 20 reps

Abductor:
90 kg x 20 reps
90 kg x 20 reps
90 kg x 20 reps

Därefter så traskade jag och körde sista vadövningen. Då körde jag vadpress i maskin.
Tog ut mig rejält här vilket var riktigt skönt!

Vadpress i maskin:
75 kg x 10 reps
75 kg x 6 reps
65 kg x 10 reps

Avslutade passet med att köra höftextensioner i maskin.
Det känns som att den här övningen tar en massa tid eftersom man kör ett ben i taget och jag brukar köra 20 reps per set.

Höftextensioner i maskin:
97,5 kg x 20 reps
97,5 kg x 20 reps
97,5 kg x 20 reps

Sen gick jag och stretchade benen.

På kvällen så hade jag fått för mig att köpa lite lösviktsgodis. Oj vilket misstag!
Det smakade inte alls så gott som jag hade tänkt mig. Och när det var slut så började jag må illa.
Sen fick jag jätte ångest att jag hade brutit mot dieten så då gick jag ut och tog en rejäl promenad på en timme.

/ Jens

jens__E
2009-08-27, 20:59
Hejsan hej!

Ja här kommer dagens träning då.

Jag har haft helt sjuk träningsvärk i benen idag. Trodde inte det skulle bli så illa faktiskt men jag har gått lite saktare än vanligt idag.

Idag skulle jag då köra bröst.

Jag var nå så helt sjukt taggad att träna idag.

Uppvärmningen gick till så att jag började med att stretcha ryggen, sen gick jag 5 min på ett löpband och avslutade den med att ro 500 m. Rodden idag var riktigt jobbig pga mina ben. Så jag fick ro lite saktare än vanligt.

Jag har länge gått och tänkt hur jag ska göra med bänkpressen. Egentligen så tycker jag inte om den, jag känner mig som låst i den. Så när jag satt och läste runt på internet så var det en som beskrev hur han kände inför bänk och det var ju exakt så som jag känner. Han sa att han hade bytt ut den mot hantelpress. Och den övningen tycker jag så mycket bättre om än bänkpress.
Så idag blev det lite ändringar i schemat och det funkade så mycket bättre.

Jag började med att köra vanlig hantelpress. Värmde upp ett set med lite lättare vikter för att sen köra på fullt. Och jäklar vad bra det gick. Roligt som tusan!

Hantelpress:
13 kg x 10 reps
17 kg x 10 reps
17 kg x 8 reps
17 kg x 8 reps

Sen var det dags att köra kryssdrag. Jag ökade ju här förra gången och idag bestämde jag mig för att inte minska något i vikt här om det blir tungt utan att bara köra färre reps.

Kryssdrag:
17,5 kg x 10 reps
17,5 kg x 8 reps
17,5 kg x 8 reps

Efter kryssdragen så var det dags för sned hantelpress. Jag orkade inte lika mycket som i vanlig hantelpress men det skiljde bara 1 kg så jag ska väl inte klaga.

Sned hantelpress:
15 kg x 10 reps
16 kg x 6 reps
16 kg x 6 reps

Sen körde jag hantelflyes. Jag är lite osäker på om jag har rätt teknik här. Den känns väldigt lika hantelpress. Ska kolla med kamraterna i Uddevalla hur dom tycker det ser ut.

Hantelflyes:
12 kg x 10 reps
12 kg x 10 reps
13 kg x 8 reps

Därefter körde jag bröstpress i maskin. Här blev det faktiskt en ökning idag. Det gjorde mig glad.

Bröstpress i maskin:
45 kg x 10 reps
50 kg x 8 reps
50 kg x 6 reps

Avslutade passet med att köra pullovers med hantel. Nu var jag verkligen igång, och jag var lite sur att det här var sista övningen. Självklart hade jag kunnat köra fler övningar men jag kunde inte komma på några och klockan började bli dags att göra sig klar. Hade lite saker att uträtta på stan.
Men till övningen då. Jo jag kände mig riktigt stark så jag ökade. Körde tre set på max, sen direkt när jag var klar med sista setet så kastade jag mer hanteln och skyndade mig att hämta en lättare och körde tills jag inte orkade mer, då for den hanteln i golvet och en lite lättare hämtades för att köra ut det absolut sista.

Pullovers med hantel:
22 kg x 10 reps
22 kg x 10 reps
22 kg x 6 reps
20 kg x 8 reps
18 kg x 6 reps

När jag var klar så var jag så jävla trött. Jag kände att jag inte orkade ränna i alla affärer på stan så istället gick jag och blandade till en proteindrink och satte mig i en utav sofforna och bara varvade ner i säkert 10 min.
Det var verkligen behövligt.

Jag hann in på en affär men jag kände att jag inte skulle göra av med några pengar idag så det får jag ta imorgon.

Nu på kvällen så har jag varit ute och gått en sväng. Var nog ute i 50 minuter. Det kändes som att jag inte skulle orka mer pga träningsvärken i benen.

Ikväll blir det lugnt. Jag är verkligen jätte trött nu och jag ska alldeles strax ta och bädda ner mig i sängen och sova. Imorgon ska jag ut på äventyr på kvällen så då måste jag vara utvilad.

Hej å hå!

jens__E
2009-09-04, 09:42
Oj!
Jag har verkligen inte orkat skriva här eller bloggat på länge nu.

Känner ingen som helst lust att skriva om träningen längre, inte för att jag tycker det känns tråkigt att träna men det känns bara drygt att skriva långa noveller om träningen.

Så nu i framtiden kommer jag bara att lägga upp vad jag har kört, vikt och antal reps.

Och har jag någon kommentar om något skriver jag det.

Återkommer snart med lite pass från veckan som har varit.

Puss

jens__E
2009-09-04, 09:43
Träning 28/8

Armar.



Hantelcurls:

14 kg x 10 reps

17 kg x 8 reps

18 kg x 4 reps

17 kg x 6 reps

16 kg x 6 reps

Höga bicepscurls i cabel:

12,5 kg x 8 reps

12,5 kg x 8 reps

12,5 kg x 8 reps

Bicepscurls med z-stång:

20 kg + stång x 10 reps

20 kg + stång x 8 reps

20 kg + stång x 6 reps

Liggande tricepspress med skivstång:

20 kg x 10 reps

25 kg x 6 reps

20 kg x 10 reps

Pushdowns med stång:

30 kg x 10 reps

30 kg x 6 reps

27,5 kg x 8 reps

Tricepextension över huvudet:

25 kg x 10 reps

25 kg x 10 reps

25 kg x 10 reps

Handledscurls med skivstång:

20 kg x 12 reps

25 kg x 10 reps

25 kg x 12 reps

Omvända handledscurls med hantel:

11 kg x 10 reps

12 kg x 10 reps

12 kg x 10 reps

Abdominal:

75 kg x 15 reps

75 kg x 15 reps

75 kg x 20 reps

Hantelcurls SUPERSET:

17 kg x 8 reps

16 kg x 4 reps

15 kg x 2 reps

12 kg x 4 reps

11 kg x 6 reps

jens__E
2009-09-04, 09:44
Träning 30/8.

Rygg och axlar. Hade inte kört det på länge men det gick fruktansvärt bra!

Lats:

80 kg x 10 reps

85 kg x 10 reps

85 kg x 10 reps

Enarms hantelrodd:

26 kg x 10 reps

30 kg x 10 reps

30 kg x 10 reps

Skivstångspress bakom nacken i smith:

36 kg x 10 reps

36 kg x 10 reps

36 kg x 10 reps

Rodd:

95 kg x 10 reps

95 kg x 10 reps

90 kg x 10 reps

Kabellyft åt sidan:

7,5 kg x 10 reps

7,5 kg x 10 reps

7,5 kg x 10 reps

Drag till hakan med skivstång:

20 kg x 10 reps

25 kg x 8 reps

25 kg x 8 reps

Hantellyft åt sidan:

13 kg x 8 reps

13 kg x 8 reps

13 kg x 8 reps

jens__E
2009-09-04, 09:45
Träning 31/8

Bröst

Hantelpress:

13 kg x 10 reps

16 kg x 10 reps

17 kg x 10 reps

18 kg x 8 reps

18 kg x 6 reps

Kryssdrag:

17,5 kg x 10 reps

17,5 kg x 10 reps

17,5 kg x 8 reps

Sned hantelpress:

16 kg x 6 reps

16 kg x 6 reps

15 kg x 8 reps

Hantelflyes:

10 kg x 10 reps

12 kg x 8 reps

12 kg x 6 reps

Bröstpress:

50 kg x 8 reps

45 kg x 10 reps

45 kg x 6 reps

jens__E
2009-09-04, 09:45
Träning 1/9

Armar

Hantelcurls:

13 kg x 10 reps

15 kg x 10 reps

17 kg x 5 reps

17 kg x 5 reps

15 kg x 8 reps

Höga bicepscurls i kabel:

10 kg x 10 reps

10 kg x 10 reps

10 kg x 10 reps

Pushdowns med rep:

25 kg x 10 reps

22,5 kg x 10 reps

20 kg x 10 reps

Tricepsextensioner över huvudet med rep:

25 kg x 10 reps

25 kg x 10 reps

25 kg x 10 reps

Bicepscurls med z-stång:

20 kg + stång x 8 reps

20 kg + stång x 8 reps

20 kg + stång x 6 reps

Tricepspress med stång:

20 kg x 10 reps

20 kg x 10 reps

20 kg x 10 reps

Handledscurls med skivstång:

25 kg x 12 reps

25 kg x 10 reps

25 kg x 8 reps

Omvända handledscurls med hantel:

14 kg x 10 reps

14 kg x 10 reps

15 kg x 10 reps

Hantelcurls superset:

18 kg x 6 reps

16 kg x 6 reps

12 kg x 7 reps

jens__E
2009-09-04, 09:46
Träning 2/9

Ben och lite mage.

Knäböj i smith:

70 kg x 10 reps

90 kg x 8 reps

100 kg x 6 reps

Benspark:

90 kg x 10 reps

90 kg x 8 reps

90 kg x 6 reps

Liggande lårcurl:

45 kg x 8 reps

45 kg x 6 reps

45 kg x 6 reps

Vadpress i smith:

126 kg x 10 reps

126 kg x 12 reps

126 kg x 12 reps

Adductor:

70 kg x 20 reps

70 kg x 20 reps

70 kg x 20 reps

Abductor:

90 kg x 20 reps

90 kg x 20 reps

90 kg x 30 reps

Benpress:

110 kg x 10 reps

110 kg x 10 reps

110 kg x 12 reps

Vadpress i benpressen:

250 kg x 12 reps

250 kg x 12 reps

250 kg x 12 reps

Höftextensioner i maskin:

97,5 kg x 20 reps

97,5 kg x 20 reps

Vadpress i maskin:

75 kg x 10 reps

75 kg x 6 reps

65 kg x 8 reps

Abdominal:

80 kg x 15 reps

80 kg x 15 reps

jens__E
2009-09-04, 09:46
Träning 3/9

Bröst

Hantelpress:

14 kg x 10 reps

17 kg x 10 reps

18 kg x 10 reps

18 kg x 8 reps

18 kg x 6 reps

Kryssdrag:

17,5 kg x 8 reps

17,5 kg x 8 reps

17,5 kg x 8 reps

Sned hantelpress:

16 kg x 5 reps

16 kg x 8 reps

16 kg x 8 reps

Hantelflyes:

10 kg x 10 reps

10 kg x 10 reps

10 kg x 8 reps

Pullovers med hantel:

22 kg x 8 reps

22 kg x 8 reps

Bröstpress:

45 kg x 10 reps

45 kg x 10 reps

45 kg x 8 reps

jens__E
2009-09-04, 10:04
Tänkte också slänga in hur det har gått med viktminskningen.

I början utav sommaren så vägde jag 117 kg. Jag trodde jag hade bra koll på vad jag stoppade i mig men det var tydligen inte så för när jag kollade på vågen efter ett tag så stod de på 119 kg.

Då blev jag lite sur. Så jag satte mig och räknade och filurade på hur jag skulle lägga upp en diet.
Jag började med den den 19/8 och jag har hittills gått ner 6 kg så nu står vågen på 113 kg :)

Jag ska inte väga mig på ett tag nu för jag vill bli jätte glad nästan gång och ser att den är under 110.. Hehe.

jens__E
2009-09-04, 17:22
4/9.

Armar.

Uppvärmning: Gå 5 min på löpband och ro 500 m.

Hantelcurls:

14 kg x 10 reps

16 kg x 8 reps

17 kg x 6 reps

18 kg x 6 reps

Stångcurls med z-stång:

20 kg + stång x 10 reps

20 kg + stång x 8 reps

20 kg + stång x 6 reps

Pushdowns med stång:

35 kg x 6 reps

35 kg x 6 reps

35 kg x 6 reps

Tricepsextension över huvud med rep:

25 kg x 10 reps

25 kg x 10 reps

25 kg x 10 reps

Höga bicepscurls i kabel:

10 kg x 10 reps

12,5 kg x 6 reps

12,5 kg x 6 reps

Tricepspress med skivstång:

20 kg x 10 reps

20 kg x 10 reps

20 kg x 10 reps

Handledscurls med skivstång:

25 kg x 15 reps

25 kg x 10 reps

25 kg x 8 reps

Omvända handledscurls med hantel:

14 kg x 12 reps

17 kg x 10 reps

17 kg x 10 reps

Hammercurls dropset:

15 kg x 8 reps

13 kg x 8 reps

11 kg x 10 reps

Hantelcurls dropset:

16 kg x 10 reps

12 kg x 6 reps


Sen var jag helt slut.
Sjukt bra pass!

jens__E
2009-09-06, 20:05
6/9

Rygg och axlar.

Helt galet bra pass! Är riktigt nöjd med mig själv. Blev några ökningar.
Och jag nådde ett utav mina mål som jag har haft i sommar, nämligen att ta hela viktkassetten på sittande rodd, 100 kg. Sjukt skön känsla *flex*

Rodd:

55 kg x 10 reps

95 kg x 8 reps

95 kg x 8 reps

100 kg x 8 reps

Lats:

85 kg x 10 reps

90 kg x 10 reps

90 kg x 8 reps

Hantelrodd:

30 kg x 10 reps

30 kg x 10 reps

30 kg x 10 reps

Skivstångspress bakom nacken i smith:

41 kg x 10 reps

41 kg x 10 reps

41 kg x 8 reps

Kabellyft åt sidan:

7,5 kg x 10 reps

7,5 kg x 10 reps

7,5 kg x 10 reps

Drag till hakan med skivstång:

25 kg x 10 reps

25 kg x 10 reps

25 kg x 10 reps

Hantellyft åt sidan:

14 kg x 8 reps

14 kg x 8 reps

14 kg x 6 reps

jens__E
2009-09-07, 20:40
7/9

Bröst

Uppvärmning: Traska 5 min på ett löpband sen ro 500 m.

Hantelpress:

14 kg x 10 reps

17 kg x 8 reps

20 kg x 8 reps

20 kg x 5 reps

18 kg x 8 reps

Kryssdrag:

17,5 kg x 10 reps

17,5 kg x 10 reps

17,5 kg x 10 reps

Sned hantelpress:

17 kg x 6 reps

17 kg x 4 reps

Hantelflyes:

11 kg x 8 reps

11 kg x 8 reps

Pullovers med hantel:

22 kg x 6 reps

22 kg x 8 reps

22 kg x 6 reps

Bröstpress:

45 kg x 10 reps

45 kg x 10 reps

45 kg x 10 reps

Sen hade jag planerat att gå en promenad på kvällen. Men det slog mig att jag kunde dra ut och springa istället så:

Gå/jogga: 4 km / 33 min.

jens__E
2009-09-09, 06:46
8/9

Armar.

Uppvärmning: Gå 5 min på löpband, ro 500 m.

Skivstångscurls:

15 kg x 10 reps

20 kg x 4 reps

Skivstångscurls med z-stång:

20 kg + stång x 8 reps

20 kg + stång x 8 reps

20 kg + stång x 6 reps

Hantelcurls:

16 kg x 8 reps

17 kg x 6 reps

17 kg x 5 reps

Höga bicepscurls i kabel:

12,5 kg x 8 reps

10 kg x 10 reps

10 kg x 10 reps

Pushdowns med stång:

30 kg x 10 reps

32,5 kg x 10 reps

32,5 kg x 6 reps

Tricepsextension över huvudet med rep:

27,5 kg x 10 reps

27,5 kg x 10 reps

25 kg x 12 reps

Tricepspress med skivstång:

20 kg x 10 reps

20 kg x 10 reps

Handledscurls med skivstång:

25 kg x 12 reps

25 kg x 8 reps

Omvända handledscurls med hantel:

16 kg x 10 reps

16 kg x 8 reps

Erik_Hellström
2009-09-09, 07:05
Schysst viktnedgång du gjort över tiden, och bra pass du drar av!

Trist att du fick ett dåligt första intryck av Workout, kan hålla med om att personalen som varit där på sistone är lite sådär från och till, men han som äger stället samt hans bror är riktigt trevliga.
Sen om du känner för att prova på det gymmet igen så finns det (om du går ner igenom gymmet, och upp i trappen på andra sidan) en hel övervåning med motionscyklar, trappmaskiner, löpband osv...

Lycka till med din fortsatta träning!

jens__E
2009-09-09, 21:20
Schysst viktnedgång du gjort över tiden, och bra pass du drar av!

Trist att du fick ett dåligt första intryck av Workout, kan hålla med om att personalen som varit där på sistone är lite sådär från och till, men han som äger stället samt hans bror är riktigt trevliga.
Sen om du känner för att prova på det gymmet igen så finns det (om du går ner igenom gymmet, och upp i trappen på andra sidan) en hel övervåning med motionscyklar, trappmaskiner, löpband osv...

Lycka till med din fortsatta träning!

Tackar så mycket!

Ja Workout var ingen höjdare. Hade jag vetat om motionsrummet så hade jag troligtvis börjat tränat där. Det hade höjt betyget avsevärt.

jens__E
2009-09-09, 21:22
9/9

Ben

Uppvärmning: 5 min på träningscykel.

Knäböj i smith:

50 kg x 10 reps

70 kg x 10 reps

80 kg x 10 reps

90 kg x 6 reps

90 kg x 4 reps

Benspark:

85 kg x 8 reps

85 kg x 8 reps

85 kg x 6 reps

Liggande lårcurl:

45 kg x 8 reps

45 kg x 6 reps

45 kg x 4 reps

Vadpress i smith:

110 kg x 12 reps

130 kg x 10 reps

140 kg x 10 reps

Benpress:

120 kg x 10 reps

120 kg x 10 reps

120 kg x 10 reps

Vadpress i benpressen:

250 kg x 10 reps

250 kg x 12 reps

250 kg x 10 reps

Adductor:

70 kg x 20 reps

70 kg x 20 reps

70 kg x 20 reps

Abductor:

90 kg x 20 reps

90 kg x 20 reps

90 kg x 20 reps

Höftextensioner i maskin:

97,5 kg x 20 reps

97,5 kg x 20 reps

97,5 kg x 20 reps

jens__E
2009-09-10, 16:33
10/9

Bröst och lite mage.

Uppvärmning: Gå 5 min på löpband, ro 500 m.

Hantelpress:

14 kg x 6 reps

17 kg x 8 reps

20 kg x 8 reps

20 kg x 8 reps

Kryssdrag:

17,5 kg x 10 reps

20 kg x 6 reps

20 kg x 6 reps

Sned hantelpress:

17 kg x 8 reps

18 kg x 6 reps

16 kg x 10 reps

Hantelflyes:

11 kg x 10 reps

11 kg x 10 reps

11 kg x 10 reps

Pullovers med hantel:

22 kg x 10 reps

22 kg x 8 reps

22 kg x 8 reps

Dips i maskin:

50 kg x 10 reps

60 kg x 10 reps

60 kg x 10 reps

Abdominal:

80 kg x 15 reps

80 kg x 15 reps

jens__E
2009-09-11, 16:52
11/9

Armar

Uppvärmning: Gå 5 min på löpbandet, ro 500 m.

Hantelcurls:

14 kg x 8 reps

16 kg x 6 reps

18 kg x 6 reps

18 kg x 6 reps

18 kg x 5 reps

Pushdowns:

35 kg x 10 reps

35 kg x 6 reps

32,5 kg x 8 reps

Handledscurls med skivstång:

25 kg x 12 reps

25 kg x 12 reps

25 kg x 10 reps

Skivstångscurls med z-stång:

20 kg + stång x 10 reps

20 kg + stång x 8 reps

20 kg + stång x 8 reps

Tricepsextensioner över huvudet med rep:

27,5 kg x 10 reps

30 kg x 10 reps

30 kg x 10 reps

Stående omvända handledscurls med hantel:

16 kg x 12 reps

18 kg x 8 reps

17 kg x 8 reps

Höga bicepscurls i kabel:

10 kg x 10 reps

10 kg x 6 reps

10 kg x 6 reps

Tricepsextension med skivstång:

20 kg x 10 reps

20 kg x 12 reps

20 kg x 8 reps

Hammercurls:

16 kg x 7 reps

16 kg x 6 reps

16 kg x 8 reps

jens__E
2009-09-13, 10:32
Igår var det vilodag. Fy fan vad tråkigt!

Men idag börjar allting om igen. Ska snart ta och äta lite lunch och sen dra till solariet och bli lite brun.

Sen far jag till gymmet och ska köra rygg och axlar. Favoritpasset!

Återkommer sen hur det har gått. *flex*

jens__E
2009-09-13, 16:20
13/9

Rygg och axlar

Uppvärmning: gå 5 min på löpband och ro 500 m.

Rodd:

50 kg x 8 reps

75 kg x 8 reps

90 kg x 8 reps

100 kg x 8 reps

100 kg x 8 reps

Lats:

90 kg x 8 reps

90 kg x 8 reps

90 kg x 8 reps

Enarms hantelrodd:

30 kg x 10 reps

30 kg x 10 reps

30 kg x 10 reps

Skivstångspress bakom nacken i smith:

41 kg x 10 reps

41 kg x 10 reps

41 kg x 10 reps

Drag till hakan med skivstång:

25 kg x 10 reps

25 kg x 10 reps

Hantellyft åt sidan:

15 kg x 8 reps

15 kg x 8 reps

13 kg x 8 reps

jens__E
2009-09-13, 16:22
Fy fan vilket bra pass!
Lätt ett utav de bästa på hela sommaren!

Det här var ett sånt där pass man blir glad av.
Hantelrodden har blivit en favorit, men det är synd för jag känner att jag skulle kunna öka i den men 30 kg är de tyngsta hantlarna dom har på gymmet jag går på.

jens__E
2009-09-14, 22:25
14/9

Uppvärmning: Gå 5 min på löpband, ro 500 m.

Hantelpress:

13 kg x 6 reps

16 kg x 6 reps

18 kg x 8 reps

22 kg x 6 reps

Kryssdrag:

20 kg x 8 reps

20 kg x 8 reps

20 kg x 8 reps

Bröstpress i maskin:

50 kg x 10 reps

50 kg x 10 reps

50 kg x 10 reps

Sned hantelpress:

18 kg x 8 reps

18 kg x 8 reps

18 kg x 6 reps

Pullovers med hantel:

22 kg x 8 reps

22 kg x 6 reps

Hantelflyes:

11 kg x 8 reps

11 kg x 8 reps

jens__E
2009-09-14, 22:28
Dagens pass var verkligen inte bra.
Visst det blev någon ökning, men det kändes bara så jävla segt.
Jag var verkligen inte motiverad och jag saknade trycket jag brukar få i bröstet.

Men det är bara att stå ut och hoppas att nästa träningspass blir bättre.

Det kommer bli mycket diskoträning nu den här veckan, ska nämligen åka till Uddevalla på onsdag och jag har lovat dom att vi inte ska träna nå ben för det är så tråkigt. Sen kommer det vara uppehåll över helgen när det blir lite festligheter. Sen blir det hemfärd på måndag så då blir det inte heller någon träning.

jens__E
2009-09-15, 19:06
15/9

Armar

Uppvärmning: Gå 5 min på löpband, ro 500 m.


Hantelcurls:

14 kg x 6 reps

16 kg x 6 reps

18 kg x 6 reps

20 kg x 6 reps

20 kg x 5 reps

Pushdowns med stång:

35 kg x 8 reps

35 kg x 8 reps

35 kg x 6 reps

Handledscurls med skivstång:

25 kg x 12 reps

25 kg x 12 reps

25 kg x 10 reps

Skivstångscurls med z-stång:

25 kg + stång x 6 reps

20 kg + stång x 8 reps

20 kg + stång x 7 reps

Tricepsextension över huvudet med rep:

30 kg x 10 reps

30 kg x 10 reps

30 kg x 10 reps

Stående omvända handledscurls med hantel:

16 kg x 12 reps

16 kg x 8 reps

14 kg x 10 reps

Höga bicepscurls i kabel:

12,5 kg x 10 reps

15 kg x 6 reps

15 kg x 4 reps

Liggande tricepspress med skivstång

20 kg x 12 reps

20 kg x 12 reps

20 kg x 12 reps

Hammercurls:

16 kg x 8 reps

16 kg x 8 reps

16 kg x 6 reps

jens__E
2009-09-16, 20:38
Första passet i Uddevalla idag.

Tänkte träna på Sportlife, men dom skulle ha 120 kr för endagskort*gah!*

Så vi drog vidare. Hamnade på Motionshuset, där hade dom prova på-kort som gällde i två veckor.

Körde rygg/axlar.

Skrev inte upp vad jag körde så jag har inga stats att lägga upp.

Men jag körde iaf PB på enarms hantelrodd. 38 kg *flex*

Kändes sjukt skönt!

jens__E
2009-09-18, 07:48
17/9

Ännu ett pass på Mortionshuset i Uddevalla. Gillar verkligen det här gymmet!

Bröst

Uppvärmning: Gick ett tag på ett löpband.

Hantelpress:

14 kg x 8 reps

16 kg x 8 reps

20 kg x 6 reps

20 kg x 10 reps

22 kg x 4 reps

Kryssdrag:

20 kg x 10 reps

15 kg x 10 reps

15 kg x 12 reps

Sned hantelpress:

18 kg x 10 reps

18 kg x 8 reps

18 kg x 8 reps

Hantelflyes:

8 kg x 10 reps

8 kg x 10 reps

8 kg x 10 reps

Pullovers med skivstång:

20 kg x 8 reps

20 kg x 7 reps

20 kg x 6 reps

Bröstpress dropset:

45 kg x 10 reps

30 kg x 10 reps

20 kg x 6 reps

jens__E
2009-10-01, 20:23
Fy fan vad längesedan jag skrev här.

Har bara inte haft lust eller ork. Sen har jag min telefon på lagning nu så jag har inget att skriva upp alla set på.

Men jag har iaf inte slutat tränat. Kör på som vanligt.
Ska dock byta träningsschema snart och köra det sista tiden i Sverige.
Från och med idag till den 15 oktober så kommer jag att köra lite annorlunda på gymmet. Istället för att köra tunga vikter och få repetitioner så ska jag ändra till lätta vikter och många repetitioner.
Idag körde jag 30 reps på varje set. Fy fan vad det brände när jag började närma mig 20 reps. Men skönt var det, men jag fick skämmas när jag låg och körde hantelflyes med 3 kg hantlarna. :em:

Men men.. Hej å hå!

jens__E
2009-10-11, 08:47
Jaha, vad händer här då?

Träningen har rullat på som vanligt. Körde ju högreps med låga vikter, men det har varit SÅ JÄVLA tråkigt.
Tappade motivationen helt. Så i torsdags så började jag köra tungt igen och OJ så mycket roligare det blev.
Nu kommer jag ha ett litet uppehåll med träningen tills på torsdag.
Då kommer jag med ett nytt träningsschema också.

Vad det blir får ni se då.

jens__E
2009-10-15, 14:24
Mmmhhmmm!!

Nu har jag haft en hel vilovecka. Känns lite konstigt faktiskt.

Var på kurs i Stockholm och jobbet blev mitt!! :D Så jävla nice.

Så nu vet jag inte hur lång tid jag har kvar i Sverige. Jag kan bli ivägskickad redan på måndag.
Men imorgon börjar jag med ett nytt schema som jag kommer köra fram tills att jag åker.

Ska börja med EAA istället för vassle också. Får se om det är sån skillnad.

jens__E
2009-10-17, 23:28
HEEJ!!

Ja nu kommer jag med ett pass här! :D

Det här körde jag i fredags.

16/10

Bröst, axlar och triceps.

Hantelpress:

14 kg x 8 reps

18 kg x 8 reps

20 kg x 8 reps

20 kg x 4 reps

Baksida axlar i kabelmaskin:

5,5 kg x 5 reps

4,2 kg x 10 reps

4,2 kg x 10 reps

Pushdowns med stång:

32,5 kg x 10 reps

32,5 kg x 8 reps

30 kg x 8 reps

Hantelflyes:

8 kg x 10 reps

8 kg x 10 reps

8 kg x 10 reps

Skivstångspress bakom huvudet i Smith:

36 kg x 6 reps

31 kg x 10 reps

31 kg x 10 reps

Tricepsextension över huvudet med rep:

27,5 kg x 10 reps

27,5 kg x 8 reps

25 kg x 10 reps

Kryssdrag:

15 kg x 7 reps

12,5 kg x 10 reps

12,5 kg x 10 reps

Drag till hakan med skivstång:

25 kg x 10 reps

25 kg x 10 reps

25 kg x 10 reps

Liggande tricepspress med skivstång:

20 kg x 10 reps

20 kg x 10 reps

20 kg x 8 reps

jens__E
2009-10-18, 22:32
Jaha idag då. Näst sista träningspasset i Gävle.
Körde ben.

Glömde tyvärr hörlurarna till telefonen så den fick bo i väskan under träningspasset, och det resulterade i att jag inte hade något att skriva upp alla set i.

Men jag tog iaf PB på bensparken idag. 97,5 kg x 6 reps *flex*

Galet nöjd!

Annars låg jag på ungefär samma vikter som tidigare pass.

jens__E
2009-10-19, 22:14
Hej!

Tränade sista träningspasset i Sweden idag.

Fitt pass var det! För jag hade glömt hörlurarna till telefonen så jag fick lyssna på gymmets jävla musik.

Tänk er ett helt pass till schlager och Nanne Grönwall*spy*

Så jag kommer aldrig mer sätta min fort på Friskis och Svettis i Gävle. Tråkigt att det skulle behöva sluta så men va fan..

Imorgon, eller inatt ska jag till Arlanda. För klockan 07:55 lyfter flyget till Gran Canaria!

Hur jag kommer kunna sköta träningen återstår att se.. Men jag kommer skriva här så fort träningen drar igång igen.

Tills dess....


PUSS KOLO!!!!

jens__E
2009-10-22, 10:28
Hej!

Nu har jag äntligen fixat gymkort. Ett ganska litet gym men det fanns då verkligen hantlar och vikter så det räcker och blir över.
Ger 38 € i månaden. Fick sen veta att vi som reseledare ger 30 €, får fixa det nästa månad.

Ska förhoppningsvis träna ett pass idag.

Nu ska jag snart iväg till jobbet.

Hej då!