handdator

Visa fullständig version : MalmÖbor se hit!


tigerofsweden
2009-06-03, 18:22
Ja nu har man då flyttat till Malmö, och är då givetvis på jakt efter ett gym.
Är bosatt på Bellevuegården så ett gym nära Stadion hade ju varit fint. Vet att det ligger ett Fitness24Seven precis där jag bor men provade att träna där idag och det klickade ju inte riktigt precis :D

Så förslag bitte :)

kjell33
2009-06-03, 18:28
Malmö atletklubb västra hindbyvägen 18

ligne
2009-06-03, 19:03
www.traningsvarket.nu

ligger vid kronprinsen några minuter bort.

johan karlberg
2009-06-03, 19:41
Rosengårds välmående förening :)

ahl-
2009-06-03, 23:22
www.traningsvarket.nu

ligger vid kronprinsen några minuter bort.

+1

Där hittar du mig, teh biist!

Honken
2009-06-03, 23:25
Malmö atletklubb västra hindbyvägen 18

Kan inte hitta bättre gym! Blir lite småklad bara av att tänka på alla squat racks.

Spiffy
2009-06-05, 22:44
www.traningsvarket.nu

ligger vid kronprinsen några minuter bort.

Tyvärr helt värdelöst gym.

chidde
2009-06-05, 23:32
jag gillar ju friskis och svettis på parkmöllan, men det kanske är lite långt för dig att "pendla"? ... annars är det billigt, välutrustat och en rätt schysst stämning

ahl-
2009-06-06, 02:12
Tyvärr helt värdelöst gym.

Varför? Finns ju allt. Vad är så dåligt med Träningsvärket?

b0ya
2009-06-06, 11:16
Tyvärr helt värdelöst gym.

Tycker inte jag, bra gym :hbang:

Frillan
2009-06-06, 11:23
www.traningsvarket.nu

ligger vid kronprinsen några minuter bort.

Skitbra gym! Över mina förväntningar, faktiskt :thumbup:

Spiffy
2009-06-06, 15:13
Varför? Finns ju allt. Vad är så dåligt med Träningsvärket?

Då måste dom ha gjort om ordentligt sen jag var där.
När jag var där, så fanns det ett ställe där man kunde köra marklyft tex. Med förövrigt kass stång och kassa vikter.
Dålig utrustning i övrigt också. Hantlarna tex var handtagen otroligt obekväma.

Man kan säga att det är ett gym för motionärer och inte folk som "tränar" om ni förstår vad jag menar.

ahl-
2009-06-06, 15:57
Då måste dom ha gjort om ordentligt sen jag var där.
När jag var där, så fanns det ett ställe där man kunde köra marklyft tex. Med förövrigt kass stång och kassa vikter.
Dålig utrustning i övrigt också. Hantlarna tex var handtagen otroligt obekväma.

Man kan säga att det är ett gym för motionärer och inte folk som "tränar" om ni förstår vad jag menar.

De har skaffat en hel del nya prylar sedan du var där verkar det som. Va det två våningar när du va där?
Hantlarna är numer i gummi istället för metall och handtagen är annorlunda. Jag tycker personligen att metall-hantlarna va betydligt skönare än de hantlarna som finns där nu. Kanske för att jag har monster händer. Många lyckades inte greppa runt de förra handtagen. Metall-hantlarna finns dock på övervåningen nu.
Håller med om att det i början kunde vara "fashion before function" men så är det inte längre. Öppet dygnet runt också förresten.
Är du där mellan 17 och 20 så är där inte många motionärer. En hel del rovdjur som går och growlar.

Kom och hälsa på igen :)

Spiffy
2009-06-06, 16:29
De har skaffat en hel del nya prylar sedan du var där verkar det som. Va det två våningar när du va där?
Hantlarna är numer i gummi istället för metall och handtagen är annorlunda. Jag tycker personligen att metall-hantlarna va betydligt skönare än de hantlarna som finns där nu. Kanske för att jag har monster händer. Många lyckades inte greppa runt de förra handtagen. Metall-hantlarna finns dock på övervåningen nu.
Håller med om att det i början kunde vara "fashion before function" men så är det inte längre. Öppet dygnet runt också förresten.
Är du där mellan 17 och 20 så är där inte många motionärer. En hel del rovdjur som går och growlar.

Kom och hälsa på igen :)

Ok, ja då låter det som att det blivit ändring. Ska helt klart kolla upp det. Mitt kort på kockums går ut om en månad ungefär, och det gymmet suger också :D

Corpobal
2009-06-06, 16:35
Malmö AK är överlägset i stan om du värdesätter tillgång till kompetens inom styrkelyft, tyngdlyftning och allmän träning med skivstänger. Fullt av eleiko-stänger både för styrkelyft och tyngdlyftning samt ett stort lyftarflak, har även hantlar upp till hyfsade vikter. Kan nämna att vi också har en uppsättning kettlebells som dock inte ägs av klubben utan av en medlem som har dom utplacerade.

Honken
2009-06-06, 18:07
Blev utsparkad från Träningsvärket en gång för att jag gjorde för mkt ljud ifrån mig när jag körde marklyft som dessutom inte är en övning "som vi förespråkar". Skivstängerna är konstiga (för korta och tjocka), magnesium är förbjudet.

tjabon
2009-06-06, 18:12
Blev utsparkad från Träningsvärket en gång för att jag gjorde för mkt ljud ifrån mig när jag körde marklyft som dessutom inte är en övning "som vi förespråkar". Skivstängerna är konstiga (för korta och tjocka), magnesium är förbjudet.

Jädrans fisgym ! .........:smash:

tigerofsweden
2009-06-06, 20:56
Tack för alla tips, närheten till träningsvärket gör att det känns ganska aktuellt o kolla upp :)

Någon som provat att träna på MAI ??

ahl-
2009-06-06, 22:24
Blev utsparkad från Träningsvärket en gång för att jag gjorde för mkt ljud ifrån mig när jag körde marklyft som dessutom inte är en övning "som vi förespråkar". Skivstängerna är konstiga (för korta och tjocka), magnesium är förbjudet.

"Gjorde för mycket ljud ifrån mig". Det lär inte ha kommit från stämbanden. Är du stor o stark, markar mycket (250kg och uppåt) och släpper stången på nedvägen så är det inte så jävla uppskattat, nej! Det skulle du nog heller inte uppskatta om du var gymägare där. Det handlar garanterat inte om att de inte förespråkar övningen, utan sättet du utför övningen på. Har sett SAMTLIGA anställda på träningsvärket göra sina marklyft när de tränar!

Har inga egna erfarenheter med magnesium eller hur deras syn på det är.

Spiffy
2009-06-08, 20:27
Var där och tittade idag. Såg mycket bättre ut än när jag var där förra gången.
Men förstår inte varför gymmen envisas med att ha fasta ställningar för bänkpress.
otroligt slöseri med plats att ha dessa fasta.
en speciell bänk för plan, och en för uppåtlutad.

hade dom haft lösa bänkar och ställbar ställning på alla dessa ställen så hade man kunnat göra så mycket mer på varje sådant här utrymme.
Mark, militärpress, skivstångsrodd, skivstångscurl etc etc.
Men det såg bra mycket bättre ut än innan, och med öppetiderna så väger det ju över till att bli intressant.

Lallle
2009-07-11, 21:42
Nån som har något att säga om Kockum?

Spiffy
2009-07-11, 22:58
Nån som har något att säga om Kockum?

Att Träningsvärket är mindre dåligt

ANIKI
2010-08-09, 05:16
Jag flyttar till Malmö (kirseberg) nästa vecka. Jag är ute efter ett gym med hyffsad ny utrustning, bra personal, inga dopingoffer. Inget friskis & svettis vill jag träna på, men det ska vara någorlunda fräscht iaf.

Just nu bor jag i norrbotten och tränar i en liten källare. Så allt för kräsen är jag egentligen inte. Men varför inte höja standarden lite? (: