handdator

Visa fullständig version : No-Xplode frågor


Steerlinho
2009-06-03, 09:37
Tjenare

jag funderar på att börja köra med No-Xplode som jag hört gott om.
Hur ska man dosera det, det är ju en pwo-produkt men har läst att man ska ta det på morgnar etc på vilodagar. Vad tycker ni om detta tillskott och vad har ni att säga om det, och hur ska man dosera det? Tack

Steerlinho
2009-06-03, 14:10
hjälp

Mr.Sjöborg
2009-06-03, 14:58
REKOMMENDERAD ANVÄNDNING: som kosttillskott 2-3 skopor NO-XPLODE i 2,5-3 dl kallt vatten eller annan vätska 30-45 minuter före ditt träningspass. För optimal resultat, intag NO-Xplode på tom mage (t.ex. två timmar efter en måltid eller en timme efter proteinshake).

Nible
2009-06-03, 15:18
Jag ser ingen anledning att ta det på vilodagar.

selmir
2009-06-03, 15:54
Jag ser ingen anledning att ta det på vilodagar.

+1

Anledningarna kan väl vara att hålla jämna nivåer på kreatinet samt ett försäljningsknep ta på vilodagar = räcker kortare tid = köp mer *gah!*

frong
2009-06-06, 16:44
Ta kreatin på off-dagar ist.

Roggan43
2009-06-06, 17:14
Tjenare

jag funderar på att börja köra med No-Xplode som jag hört gott om.
Hur ska man dosera det, det är ju en pwo-produkt men har läst att man ska ta det på morgnar etc på vilodagar. Vad tycker ni om detta tillskott och vad har ni att säga om det, och hur ska man dosera det? Tack

Bättre att satsa på ragex2 i stället enligt mitt tycke har testat No-xplode det gav nig absolut ingenting men både rage och ragex2 gav en helt otrolig effect redan vid första doseringen.
Oavsett vilken variant du beslutar dig för att köra med så rekomenderar jag dig att ta maxdosen ca 30-60 min före träningspassen då bör du få en bra effect utav det.

Roggan43
2009-06-06, 17:18
Tjenare

jag funderar på att börja köra med No-Xplode som jag hört gott om.
Hur ska man dosera det, det är ju en pwo-produkt men har läst att man ska ta det på morgnar etc på vilodagar. Vad tycker ni om detta tillskott och vad har ni att säga om det, och hur ska man dosera det? Tack

Glömde att säga att doseringsmängden boorde stå på burken med produkten både rekomenderad mängd och maxdoseringen står i alla fall på rage burkarna hur man doserar.

Grotesk
2009-06-07, 22:24
Kör No Xplode träningsdagar, vilodagar kan du ta vanligt kreatin.
Testa dig fram hur många skopor som ger bäst effekt, jag började nästan direkt med 2skopor, ingen idé att dosera mer än vad du egentligen "behöver." Blanda ca. 1,5-2dl vatten per skopa No Xplode.
Är du feg så skakar du inte din shaker med NX utan kör med sked och rör runt. Jag upplever dock att det blandas ganska kasst och skummar rikligt. Därför kör jag som så att jag skakar i en shaker, men efter 2-3 "skakningar" så öppnar jag locket för att "lufta" och sedan upprepar jag detta tills jag anser att det blandats bra. (Detta för att man "egentligen inte" ska skaka NX, blir något lurigt som gör så att folk råkat utför att de kladdat ner hela köket)

Bara kör hårt och se vad du tycker. Verkar vara väldigt individuellt vad man tycker om NX - jag gillar den. *flex*

Couture
2009-09-21, 14:22
Lånar denna tråden lite, har en fråga. Det är ju rekommenderat att ta NO-xplode 30-40 min på Tom mage innan ett träningspass. Men jag finner det svårt att låta 3 timmar på ett dygn passera utan att äta något alls, därför är jag oftast inte tom i magen när jag tränar. Undrar på grund utav detta om ni tror NO-xplode funkar lika bra på en icke-tom mage? Kan säkert hålla mig runt 2 timmar utan att äta före ett pass, men helt tom mage även 40 min innan ett pass låter riktigt svårt.

944RS
2009-09-21, 14:41
2-3 timmar utan mat kan mycket väl räcka för att magen skall vara tillräcklingt tom. Det beror ju ganska mycket på vad och hur mycket du äter vid det tillfället.

Pröva dig fram om inte det fungerar med lite mer än 3 timmar mellan mat och träning. Jag tycker att vissa Pre-produkter ger tillräckligt med energi för att man faktiskt klarar ett 60min hårt styrkepass.
Om du sedan oxå tar EAA i direkt anslutning till passet så kan det oxå hjälpa dig att överleva.

Mourten
2009-09-21, 15:45
Jag känner stor skillnad om de va 1 timme sen jag åt lr 3 timmar med alla PWO, jag försöker va tom minst 2.5 h lr nåt.

Jag kör SMASH (pwo med koffein) + NO-tabbs.
Tycker att NO + koffein är överlägset tex rage. Mkt billigare oxå :)

Couture
2009-09-21, 18:03
Okej, men tycker inte ni att det är svårt att få in alla sina måltider då? Jag menar, om man nu timear allt perfekt så blir det runt 4-5 timmar utan en måltid. Då inräknat från när du inte äter något, fram tills din träning är avslutad och du är hemma vid maten :S

Grotesk
2009-09-21, 18:54
Lånar denna tråden lite, har en fråga. Det är ju rekommenderat att ta NO-xplode 30-40 min på Tom mage innan ett träningspass. Men jag finner det svårt att låta 3 timmar på ett dygn passera utan att äta något alls, därför är jag oftast inte tom i magen när jag tränar. Undrar på grund utav detta om ni tror NO-xplode funkar lika bra på en icke-tom mage? Kan säkert hålla mig runt 2 timmar utan att äta före ett pass, men helt tom mage även 40 min innan ett pass låter riktigt svårt.

Jag brukar träna på förmiddagarna. Äter frukost, ofta 3-4st grova mackor/fiberhavregryn + mjölk eller dyl och brukar ta NX 2h senare. Jag får mycket bra effekt av detta, så det blir såkalrt inte verkningslöst. *flex*

Body Guard
2009-09-22, 21:17
Att inte "äta" och att vara utan näring i 4-5 timmar är inte riktigt samma sak. Jag brukar äta en redig lunch vid ca 12-13, sedan en keasin drink vid 15 för att sedan vid 18 ta en PWO. 1830 blir de eaa + carbosyn och samma sak efter träningen. När pwon intas är magen relativt tom, men kroppen fylls på med energi i form av eaa och carbs. Så de ena behöver inte utesluta det andra om du förstår vad jag menar.