handdator

Visa fullständig version : Normal styrkeminskning?


sundvall
2009-06-02, 20:59
Tja. Har deffat några veckor nu, gått ner ett par KG vätska och lite fläsk förhoppningsvis, tappat tryck så inot helvete iallafall, haha. Vägde runt 90kg (177cm) när jag började, väger väl typ 86kg nu.

Men fan så klen man blir, är detta normalt?

Som ett exempel brukade jag köra på 60kg x 6reps i liggande tricepsextention som 90kg fläskval laddad med kreatin och käk (500kcal överskott varje dag), (Jag har även lagt ner kreatinkuren monohydrat nu under deffen), nu några veckor in i deffen är 50kg x 8reps jävligt tungt. (500kcal underskott varje dag)

King Grub
2009-06-02, 21:35
Varför har du lagt ner kreatinet? Finns ju bara nackdelar med att sluta med det, inklusive styrkeförlust.

sundvall
2009-06-02, 22:04
Varför har du lagt ner kreatinet? Finns ju bara nackdelar med att sluta med det, inklusive styrkeförlust.

Ah ja jo jag vet. Grejen är att jag har kört med det utan uppehåll i typ 1 år, tänkte jag kunde lägga ner det någon månad nu under deffen. Alternativt inhandla kreatin som inte binder vätska så mycket så som monohydrat.

Lellan
2009-06-02, 22:17
Hoppas ok om jag snor tråden lite; har lite kreatin hemma faktiskt, nåt billigt skit, men kan det vara idé att börja med det under bantning då?

Tar inga andra tillskott, inga vitaminpiller el nåt öht. Har iofs prottepulver hemma, men det är till för sötsug typ.

young_george
2009-06-02, 22:18
Ja, varför skulle det inte vara det?

Du kommer öka/behålla mer fettfri massa.

Kischen
2009-06-02, 22:21
Jag har ökat i nästan alla mina övningar under min deff:) Inbillar mig att två saker spelar in, bättre kondition och näringstajming.

-4 kilo på 8 veckor.

Lellan
2009-06-02, 22:21
ok, nä jag är inte så kunnig inom kosttillskott och när jag frågade i kosttillskottsdelen har jag inget minne av ngt sånt tips men kan ha fel. Påsen går ut 2010 så får börja mumsa nu då, varför vänta.. :)

(för tusen år sedan testade jag kreatin puryvat el vad det hette, små sura påsar som fick min tandläkare att se rött, men ska kika vad det är jag har hemma).

mikaelj
2009-06-03, 06:14
Jag har ökat i nästan alla mina övningar under min deff:) Inbillar mig att två saker spelar in, bättre kondition och näringstajming.

Jag blev nyfiken. Hur såg din näringstiming ut innan, och hur ser den ut nu?

Kischen
2009-06-03, 07:48
Jag blev nyfiken. Hur såg din näringstiming ut innan, och hur ser den ut nu?

Innan åt jag lite närsom, bara att jag hade koll på mitt kcal-intag.

Nu käkar jag 300 kcal frukost bestående av en kaseinshake och en macka, lunchen blir en alevo-kaka och sen äter jag mina resterande 1800 kcal efter träningen. Tar även EAA nån timma innan frukost och lunch. *popcorn*

Kan mycket väl vara den bättre konditionen som gör att jag orkar mer. Hur som helst så är jag glad :Virro

CVN
2009-06-03, 08:14
Hoppas ok om jag snor tråden lite; har lite kreatin hemma faktiskt, nåt billigt skit, men kan det vara idé att börja med det under bantning då?

Tar inga andra tillskott, inga vitaminpiller el nåt öht. Har iofs prottepulver hemma, men det är till för sötsug typ.

Du vet om att du kommer att gå upp något Kg i början, vid användning av kreatin? Själv kör jag inte med kreatin under deff.

mikaelj
2009-06-03, 08:25
Du vet om att du kommer att gå upp något Kg i början, vid användning av kreatin? Själv kör jag inte med kreatin under deff.

Bara vätska, så det spelar ingen roll.

Lellan
2009-06-03, 08:28
Du vet om att du kommer att gå upp något Kg i början, vid användning av kreatin? Själv kör jag inte med kreatin under deff.

Jo, men det är ju knappast i fettvikt? En gg i månaden går jag upp ngra kg oavsett deff el inte, men det är ju vätska. (Denna gången även ngt annat, ökade visst kcal..)

Så om det inte är så att kreatin ökar aptiten a la mens, så hoppar jag gärna på. (Kanske att jag vill bli av med d jag la på denna månaden först dock..)

King Grub
2009-06-03, 08:31
Jo, men det är ju knappast i fettvikt?

Nej, det är fettfri massa. Vätskan lagras dessutom i muskulaturen, inte under huden, så det är vattenvikt som gör att man ser bättre ut (förutsatt att man inte är kraftigt överviktig så musklerna inte syns alls, förstås), inte sämre.

KalleBalik
2009-06-03, 08:36
Bänkpress tappade jag runt 10 kilo i vid senaste deffen, andra övningar minskade jag inget i om jag inte minns helt fel.

tlof
2009-06-03, 09:36
Jag har minskat i hantelpress, bänk och benspark en del kilon och helt klart ork. I övriga övningar så stannat eller ökat.

Tänk inte så mycket på ett enskilt pass utan se vad som händer efter några.

ristan
2009-06-03, 14:22
men visst ska man cykla kreatinet föratt behålla effekten?

Kischen
2009-06-03, 15:09
men visst ska man cykla kreatinet föratt behålla effekten?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194
:)