handdator

Visa fullständig version : Feedback på träningsupplägg


divji
2009-06-02, 11:53
Tjenare, är en grabb på 20år som måste erkänna att jag tappat en hel del när det kommer till träning. Jag har inte tränat speciellt hårt på några år och nu är det dags att ta tag i det.

Jag har nu snickrat ihop ett eget träningsprogram som jag tänkte att ni, som har bredare kunskap, kunde kommentera så att jag kan effektivisera det så jag kan nå mina resultat så fort som möjligt.


Nu till mig:
Jag är som sagt en grabb på 20 år, 181cm lång, cirka 74kg. Dock är jag lita osäker på vikten då det var ett tag sen jag vägde mig som sist.

Mitt mål:
Öka muskelmassa, deffa magen något. Det kanske till och med räcker att bygga muskler då jag inte har någon kula, utan mest tunn hud. Min önskemål vore att väga ungefär 80-85kg. Då jag inte vill se ut som en "bodybuilder" utan mer åt, det här lär jag bli utskrattad för, modellhållet.

Typ:
http://3.bp.blogspot.com/_hE0TRpE-p8U/R1G1KKfDG-I/AAAAAAAAAnc/32g7DDPWonM/s1600-R/markus030.jpg

Mitt träningsupplägg:
http://www.megaupload.com/?d=9IGP2VG0

Over and out, peace

Kalle_planka
2009-06-02, 11:57
Känns som denna tråden borde ligga någon helt annanstans än i "Tävlande/aktiva" delen av forumet.

Har tyvärr ingen tid att kommentera upplägget.

PS. Var det där den gayigaste modellbilden du hittade? Haha

divji
2009-06-02, 12:47
Jag tog bara första på Marcus Schekenberg.
http://1.bp.blogspot.com/_e-aRWt0E5jA/SQCa023zWSI/AAAAAAAAAFI/LJiosHdd80Y/s320/brad_pitt_abs.jpg

Den här är nog bättre på Brad.

Vinylsvarv
2009-06-02, 15:33
Är ingen expert direkt men du lär få sköta kosten till 100% om du ska träna så mycket jag skulle nog i alla fall tagit en vilodag till så kroppen får återhämta sig bra. De dagar du tänkte löpa och träna gym tycker jag du ska tänka på att ha minst 7 timmar mellan löpningen och gymmet. Tror jag läste nånstans att det var bäst alltså inte styrketräna direkt efter löpningen.

Rätta mig om jag har fel.

Vinylsvarv
2009-06-02, 15:37
Edit:

Ser att du också verkar vara nybörjare? eftersom du säger att du inte tränat speciellt hårt på några år då kanske
du ska börja lite lättare och spara detta schema till senare när du vant kroppen så att du inte blir övertränad direkt.

Mvh

divji
2009-06-02, 16:09
Jag kan säga att jag har hygglig/nästan så passa bra kondition att jag kan vara nöjd. Det är det uppdelningen av muskelgrupper, antalet träningspass som jag vill ha feedback på. För löpningen tror jag kommer klara galant direkt.

Men som du sa kanske jag ska ta bort ett löppass så att kroppen får mer tid att återhämta sig.

Skriv gärna om ni hade ändrat på något och i sånna fall vad och varför.

Tack Vinylsvarv

Lawgivah
2009-06-02, 18:45
Du lär ju ha ett bra muskelminne som jag förstår det, du har väl tränat innan men tappat?

Dina muskler kommer ju alltid se samma ut när det växer, kommer inte se olika ut ju olika du tränar dom.

Tänk bara på att träna så att det blir symmetrisk, dela upp muskelgrupper.
Som du vet är det ju näst intill omöjligt att bygga muskler utan att öka i fettmassa, så beach 09 är nog försent.

Min personliga åsikt är ju att du skall träna rätt och ordentligt, och äta mycket o bra kost och sedan deffa bort överflödigt fett när du känner dig nöjd! :)

kjell33
2009-06-02, 18:54
www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=37200

Vinylsvarv
2009-06-03, 16:47
Läst lite mer på ditt schema du gjort. Tycker du ska köra lite mindre löpning kanske 2 dagar löpning "konditionsträning" och kombinera det med en 3 split som du kan hitta på länken som kjell skrev om : www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=37200.

Kör inte till fail i alla set tycker jag "5-8 reps per set. Jag ska blir helt slut i alla set. "

Själv så burkar jag variera t ex 6-8 reps ~ 4 veckor, 1 vecka 15 - 20 reps , 8 - 12 reps ~ 4 veckor, 1 vecka 15 - 20 osv.

Mvh

divji
2009-06-03, 17:45
Läst lite mer på ditt schema du gjort. Tycker du ska köra lite mindre löpning kanske 2 dagar löpning "konditionsträning" och kombinera det med en 3 split som du kan hitta på länken som kjell skrev om : www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=37200.

Kör inte till fail i alla set tycker jag "5-8 reps per set. Jag ska blir helt slut i alla set. "

Själv så burkar jag variera t ex 6-8 reps ~ 4 veckor, 1 vecka 15 - 20 reps , 8 - 12 reps ~ 4 veckor, 1 vecka 15 - 20 osv.

Mvh

Thanks man! Tack för kommentarena. 3 gympass + 2 löpning i veckan blir fan fint. Tack ska du ha. ;)

Vinylsvarv
2009-06-03, 18:02
Thanks man! Tack för kommentarena. 3 gympass + 2 löpning i veckan blir fan fint. Tack ska du ha. ;)

Inga problem. Tänk på att äta mycket och rätt sorts mat och när du är nöjd som Lawgivah nämde deffa bort överflödigt fett. Lycka till =)