handdator

Visa fullständig version : Nytt monkey island i sommar.


MrBurner
2009-06-01, 18:28
Tänkte bara tipsa folket om denna nyhet.

http://www.telltalegames.com/monkeyisland
Verkar börja episoderna i början utav juli.

Utöver det så kommer även en specialutgåva utav "The Secret of Monkey Island" att släppas till PC och XBOX Live Arcade under sommaren.

http://www.lucasarts.com/games/monkeyisland/

The development team at LucasArts is bringing the game into the modern era with all-new HD graphics, a re-mastered musical score, full voiceover, and an in-depth hint system has been added to help players through the game’s side-splitting puzzles.
Källa: http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=23858

Detta är för mig fantastiska nyheter då gamla hederliga äventyrsspel ligger mig varmt och hjärtat och denna serie ligger väldigt högt på listan över mina favoritspel överhuvudtaget.

Längtar något OTROLIGT efter "The Secret of Monkey Island" i 1080i :)

:hbang:

BicepsKing
2009-06-01, 18:59
Fan vilken nostalgitripp att höra den musiken igen!:laugh:

Larsson85
2009-06-01, 19:11
Telltales tog över sam and max när det projektet lades ner, och jag blev ganska besviken på slutprodukten där. Vågar inte hoppas för mycket om dom nu ska göra ett Monkey Island också.

MrBurner
2009-06-01, 19:33
Trailern verkar i alla fall som att kommentarer osv. håller samma kvalitet i alla fall och den remake som Lucasarts kommer med lär ju vara guld värd, det är tydligen bara första delen i en rad med remakes på klassiker :)

Greg
2009-06-01, 19:45
zGdQbkYlvs0

:D

elan
2009-06-01, 19:47
Åh, lycka (tm)!

Slartibartfast
2009-06-01, 19:55
Monkey Island, speciellt tvåan ger mig lyckorus av nostalgi och värme.

Scratch89
2009-06-01, 20:00
Yay! Förhoppningsvis blir det bättre än fjärde spelet i serien, som jag inte alls tyckte om. Min favorit är nummer tre, Curse Of Monkey Island.

MrBurner
2009-06-01, 20:03
Den remake de gör på första spelet i serien har samma röstskådespelare verkar det som dessutom.

elan
2009-06-01, 20:25
Gillade inte heller fyran men har ändå väntat på nya spel sedan det kom. Remaken verkar grym, sommaren är mer än räddad! :)

selmir
2009-06-01, 21:21
Oj OJ Oj detta gjorde min DAG! Nästan att jag längtar mer på denna än Diablo 3 (nästan)

Gillade också Curse Of Monkey Island kan ha med att göra att jag spelade det spelat först ! Men 1an och 2an är bäst !!! 4an bättre än 99,99 % av alla andra spel men inte lika bra som Curse Of Monkey Island.

mikaelj
2009-06-01, 21:21
Gilbert är ju inte med :-(

Greg
2009-06-01, 22:06
Gilbert är ju inte med :-(

Han var inte med under 3an och 4an heller.

Scratch89
2009-06-01, 22:14
Någon som vet var man kan få tag på de gamla spelen? Jag hade faktiskt Curse Of Monkey Island på original CD, men den verkar ha försvunnit. Finns det lagliga alternativ så vore det det bästa. Jag hade någon kass emulator till de två första spelen, men det funkade inget vidare.

chrille87
2009-06-01, 22:15
Nostalgin är total:)

scratch: google is your friend

mikaelj
2009-06-01, 22:18
Någon som vet var man kan få tag på de gamla spelen? Jag hade faktiskt Curse Of Monkey Island på original CD, men den verkar ha försvunnit. Finns det lagliga alternativ så vore det det bästa. Jag hade någon kass emulator till de två första spelen, men det funkade inget vidare.

ScummVM har funkat finfint för mig på både MI 1 & 2.

Scratch89
2009-06-01, 22:20
scratch: google is your friend
Nej, det är det inte alls det. Inte om man vill ha lagliga alternativ.

ScummVM har funkat finfint för mig på både MI 1 & 2.

Hmm, det kanske är det enda valet då. Jag vill ju inte stödja piraterna. :/
Vi får höras imorgon isf.

chrille87
2009-06-01, 22:24
Nej, det är det inte alls det. Inte om man vill ha lagliga alternativ.



Hmm, det kanske är det enda valet då. Jag vill ju inte stödja piraterna. :/
Vi får höras imorgon isf.

Så det går inte att hitta nån sida som säljer dom gamla spelen? konstigt

mikaelj
2009-06-01, 22:25
Hmm, det kanske är det enda valet då. Jag vill ju inte stödja piraterna. :/
Vi får höras imorgon isf.

Har du bara spelen är det ju grönt. Annars vet jag inte om Lucas Arts fortfarande säljer dem... Då finns det inte så många alternativ!

Altec
2009-06-01, 22:26
Underbart! Minns när man lirade Curse of monkey island. Det är verkligen ett sånt spel man kan bli riktigt irriterad på. Men det är ändå ett sånt spel man inte ska använda walkthroughs till! Lite nostalgi för de som har lirat :)

Y0NRwWFnoX8

Scratch89
2009-06-01, 22:29
Jag gillar han nere i kanonrummet, med ett fejkskägg gjort på riktiga piraters rygghår. Vad heter han, Wally?

Åh, här ska det spelas Monkey Island.

Whistler
2009-06-01, 22:38
Trean är överlägset bäst!
Fyran var en sådan besvikelse att jag var uppriktigt upprörd. Hur de kunde sätta en 3D-motor för grafiken som gjorde uppföljaren fulare än den snyggt tecknade föregångaren är för mig ett mysterium!

Anna.L
2009-06-01, 22:43
Annars vet jag inte om Lucas Arts fortfarande säljer dem...

Jag har 3:an och 4:an i någon sorts "classic"-utgåva. De ligger i flyttlådor nu så jag kan inte kolla tyvärr. Tror jag hittade de i såna där lådor de brukar (brukade?) ha på de flesta spelbutiker. Det är dock några år sedan så det kan hända att de försvunnit nu.

Detta är alltså ett helt nytt spel? Som jag förstod från hemsidan ska det släppas i "episodes"? Det här är bättre än när de släppte Heroes of might and magic V! :thumbup:

Altec
2009-06-01, 22:46
Trean är överlägset bäst!
Fyran var en sådan besvikelse att jag var uppriktigt upprörd. Hur de kunde sätta en 3D-motor för grafiken som gjorde uppföljaren fulare än den snyggt tecknade föregångaren är för mig ett mysterium!

+1 Har dock inte spelat fyran. Men av det jag har sett tycker jag inte det ser särskilt lockande ut. Grafiken är ju klockren i trean, det är sån mystik över spelet på något sätt. :D

Anna.L
2009-06-01, 22:54
Detta är alltså ett helt nytt spel? Som jag förstod från hemsidan ska det släppas i "episodes"? Det här är bättre än när de släppte Heroes of might and magic V! :thumbup:

Nu läste jag de första länkarna lite mer noggrant. Det är alltså både ett nytt spel och en remake. Härligt. :)

Shajjn
2009-06-01, 22:54
ScummVM om man vill spela 3:an tex. :)

kelk
2009-06-01, 23:09
Underbart! The Secret of Monkey Island satte djupa spår i min uppväxt. Jag tror att det var där jag först kom i kontakt och blev medveten om det Engelska språket. *love*

Kross
2009-06-02, 00:22
Monkey Island, speciellt tvåan ger mig lyckorus av nostalgi och värme.

+En triljard. Well said.

MrBurner
2009-06-02, 03:38
Gilbert är ju inte med :-(

Ron Gilbert verkar vara med och göra den remake utav Secret of Monkey Island som görs i alla fall.

Tales of Monkey Island verkar i alla fall hålla samma humor, hoppas att trailern inte är missvisande bara. Är i alla fall inte så länge man behöver vänta som tur är däremot :)

Osten80
2009-06-02, 06:31
En faslig massa timmar spenderades med MI1, MI2 vid Amiga 500:an, och senare MI3 på PC. MI4 gillade jag aldrig.
"Lånade" faktiskt hem ett paket med alla fyra spelen, och har kört en del av både 2:an opch 3:an. Visst fan är det fortfarande en oslagbart skön känsla i spelen, och det är skumt hur mycket jag ändå kommer ihåg, trots att det är mer än 15 år sedan sist jag spelade 2:an.

AFanatic
2009-06-02, 06:37
En faslig massa timmar spenderades med MI1, MI2 vid Amiga 500:an, och senare MI3 på PC.

Samma här. :)

Underbart att det kommer ett till! Detta blev en bra start på dagen, inga hinder är omöjliga idag. :D Monkey Island är lätt ett av favoritspelen, iaf med bäst "berättande".

Albatross
2009-06-02, 06:41
Trevligt... synd att det inte kommer på PS3. Får hoppas det rullar i Wine.

hampfuz
2009-07-14, 23:50
Oooh, första episoden har släppts och finns bla på Steam.

Hoppas det är bra :D

selmir
2009-07-15, 08:45
Japp släpptes förra veckan , klarade det på några timmar. Spelet var OK kul samma humor men det var för lätt pusslen gick att lösa ganska enkelt och man fick "hints" om vad man skulle göra inte som i de andra att man var tvungen att tänka själv utan var bara att klicka och gå med piltagenterna. Men som Monkey Island fan väntar jag redan på nästa episod som släpps i AUG. Hoppas det blir svårare för på de andra Monkey island spelen var man nästan tvungen att tjuvkika på gamefaqs för att klara det men så var inte fallet på denna första episod!

Sasch
2009-07-15, 12:25
Om ca 6 timmar släpps remaken på Monky island ett på steam.... ooooh.. måste ha den :D

selmir
2009-07-15, 14:03
Om ca 6 timmar släpps remaken på Monky island ett på steam.... ooooh.. måste ha den :D

Japp den köper man lätt! Skulle väl vara i HD-kvalite *drool*

Nalfaren
2009-07-15, 14:35
Japp släpptes förra veckan , klarade det på några timmar. Spelet var OK kul samma humor men det var för lätt pusslen gick att lösa ganska enkelt och man fick "hints" om vad man skulle göra inte som i de andra att man var tvungen att tänka själv utan var bara att klicka och gå med piltagenterna. Men som Monkey Island fan väntar jag redan på nästa episod som släpps i AUG. Hoppas det blir svårare för på de andra Monkey island spelen var man nästan tvungen att tjuvkika på gamefaqs för att klara det men så var inte fallet på denna första episod!

Håller med, alldeles för lätt tyvärr. Jag saknar mycket av metahumorn, och det va lite för lite röstinspelat. Svarade man på ett roligt sätt via text så körde den standardsvar med röst. Sedan tycker jag att ALLT skall gå att klicka på och få höra dumma skämt på. Alldeles för lite, blev muspekaren aktiverad så visste man att det va viktigt. 3an va alldeles BÄST med sitt 2d peka å klicka. 4:an förstörde mycket av den känslan tyvärr...

Sasch
2009-07-15, 15:22
Selmir är faktist inte säker på om det är HD kvalite. men allt är ju om ny gjort å det ska tydligen vara troget till orginalet i den nya grafiken.

selmir
2009-07-15, 19:06
Selmir är faktist inte säker på om det är HD kvalite. men allt är ju om ny gjort å det ska tydligen vara troget till orginalet i den nya grafiken.

Hmm måste ha uppfatat fel då :( eller inte :P
http://www.lucasarts.com/games/monkeyisland/

Klicka på about och scrolla till mitten står Higd-definition graphics presented in 1080i *cupid*

selmir
2009-07-15, 19:09
Håller med, alldeles för lätt tyvärr. Jag saknar mycket av metahumorn, och det va lite för lite röstinspelat. Svarade man på ett roligt sätt via text så körde den standardsvar med röst. Sedan tycker jag att ALLT skall gå att klicka på och få höra dumma skämt på. Alldeles för lite, blev muspekaren aktiverad så visste man att det va viktigt. 3an va alldeles BÄST med sitt 2d peka å klicka. 4:an förstörde mycket av den känslan tyvärr...

Håller med !! 3an är bäst*drool* kan vara så för att jag spelade det spelet först. Spelade lite igår på mega-monkey nivå och det var inte lätt! Har klarat spelet i normal nivå och kommer ihåg ganska mycket vad man ska göra men mega-monkey är inte lätt nästan för svårt.

Kimball
2009-07-15, 19:09
Its out and out :D

King Grub
2009-07-15, 19:39
Installerar...

Nalfaren
2009-07-15, 19:52
Vet man vad man skall göra ikväll då ...

coxie
2009-07-15, 20:03
Installerar och det ska bli en trevlig natt.

Ganymedes
2009-07-15, 20:30
Fan, jag vill ha tillbaka point-and-click interfejset och 2D grafiken. Inte springa runt med piltangenterna. Kalla mig bakåtsträvare, men det är fan ingen förbättring att göra det i 3D.

coxie
2009-07-15, 21:11
Vågar man hoppas på en uppföljare till Grim Fandango om spelen säljer bra? Hade varit underbart med ett nytt äventyrsspel från Tim Schafer även om jag ser fram emot Brutal Legend.

hampfuz
2009-07-15, 21:12
Oooh, första episoden har släppts och finns bla på Steam.

Hoppas det är bra :D

Det var det! Måste säga att jag gillade det skarpt, precis samma känsla som i originalspelen. Jag tyckte inte det var för lätt heller, fast jag är ganska dålig iofs :D

2 pund för lite på PayPal-kontot för att kunna köpa remaken och inget kreditkort att använda. Bah.

Nalfaren
2009-07-15, 21:59
Vågar man hoppas på en uppföljare till Grim Fandango om spelen säljer bra? Hade varit underbart med ett nytt äventyrsspel från Tim Schafer även om jag ser fram emot Brutal Legend.

Man kan ju verkligen hoppas, synd att Grim Fandango sålde dåligt. Har hört att Grim Fandangos dåliga försäljning va en stor anledning till peka å klicka äventyrsdöden :|

Fartman
2009-07-15, 22:25
JAAAAAA! Sommar och vara utomhus kan dra åt helvete! NU SKA JAG NÖRDA! :D

MAXX
2009-07-15, 22:31
Fan, jag vill ha tillbaka point-and-click interfejset och 2D grafiken. Inte springa runt med piltangenterna. Kalla mig bakåtsträvare, men det är fan ingen förbättring att göra det i 3D.

+1

Broken Sword *cupid*

Sasch
2009-07-16, 00:21
Helt underbart har spelat remaken nu i några timmar vilken nostalgi tripp :D sjukt bra gjort också känns som om allt ser ut som det alltid har gjort + kul att switcha i mellan gamla å nya å kolla noga på va dom har gjort... oooh ska nörda mer i morgon + billigt var det också 8.99 € mycket mindre en vad jag hade förväntat mej att det skulle kosta trode i alla fall det skulle ligga på 20 € eller så... aja ska sova nu hare gött alla nördar.

Nalfaren
2009-07-16, 20:50
Helt underbart har spelat remaken nu i några timmar vilken nostalgi tripp :D sjukt bra gjort också känns som om allt ser ut som det alltid har gjort + kul att switcha i mellan gamla å nya å kolla noga på va dom har gjort... oooh ska nörda mer i morgon + billigt var det också 8.99 € mycket mindre en vad jag hade förväntat mej att det skulle kosta trode i alla fall det skulle ligga på 20 € eller så... aja ska sova nu hare gött alla nördar.

Det va grymt att växla över till old version. Han tyvärr bara spela 10%.

Fartman
2009-07-16, 21:20
JAAAAAA! Sommar och vara utomhus kan dra åt helvete! NU SKA JAG NÖRDA! :D
Nu är det klart, gick lite väl fort kändes det som. I början slog jag direkt av hintsen men det gick ändå rätt lätt att lista ut saker.. frågan är om det är för lätt eller för att man blivit bättre på själva tänket som krävs i alla MI-spelen..

Giljotinen
2009-08-07, 19:39
Jahapp, hur går det för alla Monkey Island nötarna? Vad tycker ni om Tales of monkey island hittills? Någon som vet när nästa episoderna kommer?

Fartman
2009-08-07, 20:14
Jahapp, hur går det för alla Monkey Island nötarna? Vad tycker ni om Tales of monkey island hittills? Någon som vet när nästa episoderna kommer?
Första delen avklarad, det är ännu helt okej! Andra delen kommer först 20:e augusti.. *grr*

http://www.telltalegames.com/community/blogs/id-485

Giljotinen
2009-08-07, 20:17
Första delen avklarad, det är ännu helt okej! Andra delen kommer först 20:e augusti.. *grr*

http://www.telltalegames.com/community/blogs/id-485

Gillade verkligen första delen. Skön känsla över det hela tycker jag, och ganska spännande! Har nyligen lirat igenom reanimationen av secret of monkey island också vilket var riktigt bra.