handdator

Visa fullständig version : Hur kommer ni över erat ex?


MrBoris
2009-06-01, 12:35
Hej Kolo.
Tänkte bara fråga rent generellt, hur har ni på lättast sätt kommit över era ex?

Har förbannat svårt o komma över mitt nuvarande ex...har tagit bort hennes nummer o hör aldrig av mig till henne, men hon dyker ju upp på krogen då o då ändå (liten stad), o det är såååå jobbigt att se henne... tänker på henne dagligen, o drömmer om henne då och då.

Jag vet att alla machomän kommer o säga "ligg runt, ha kul" osv, jag har testat och det hjälper verkligen inte... bara för stunden kanske.

Hjälp mig*gah!*

Psychological
2009-06-01, 12:36
Tiden läker all sår !

hahavaffan
2009-06-01, 12:37
Hur länge sen var det ni gjorde slut?

Tid läker ju alla sår och yaddaydda... så ge det lite tid, och ligg runt lite under tiden så löser det sig ska du se.

13:37! Hells yeah

sundvall
2009-06-01, 12:37
Ligg runt funkar rätt bra faktiskt, det kommer inte ta bort "all smärta" men det kommer att hjälpa på vägen.

Ah that sux, jobbigt som fan när man ser exet hela tiden på samma klubb (Särskilt de första månaderna), testa att gå ut någon annanstans ett tag?

När gjorde ni slut?

spoonchest
2009-06-01, 12:37
Håller med. Hur länge sedan är ni "ex" med varandra?

renad
2009-06-01, 12:37
Tiden läker alla sår, men se till att umgås med folk osv så du inte bara sitter inne. Försök att ha kul o ge det tid.

MrBoris
2009-06-01, 12:41
Det blev slut för en, till två månader sen kanske.

Sundvall: den krogen jag går på är den allra bästa för att ragga på, så jag har typ inget val :(

spoonchest
2009-06-01, 12:56
Tillåt dig att känna det du känner. Ligga runt och supa för att få tankarna på annat är nog inte det bästa i ditt fall. Då lär du dig ingenting.

coxie
2009-06-01, 12:57
Bästa läkemedlet är att aldrig skaffa sig en flickvän från början.

Barney for prez.

kelk
2009-06-01, 12:58
Flytta.

grakka
2009-06-01, 13:02
Bästa läkemedlet är att aldrig skaffa sig en flickvän från början.

Det är ungefär desamma som att säga till någon som dött i en bilolycka att den aldrig skulle ha åkt bil från början.

mangs
2009-06-01, 13:31
Ja? Det är ju sant. ;)

OnT. Jag skulle fokusera på roliga saker man kan göra när man inte är i ett förhållande, spendera mer tid med kompisar och dina hobbies. Försök leva som vanligt så dyker snart nästa flickvän upp.

mini
2009-06-01, 13:40
En två månader är inte länge direkt. Tillåt dig att vara ledsen och sakna, utan att grotta ner dig i det.

Menigar
2009-06-01, 13:43
Det är ungefär desamma som att säga till någon som dött i en bilolycka att den aldrig skulle ha åkt bil från början.
Nej, att likställa dumpning med att dö är inte ungefär samma sak.

OnT. Hitta på mycket saker, ligg med snyggare tjejer(viktigt att de är snyggare än exet), prova på nya saker eller skaffa en ny flickvän som en skön tills vidare-grej?

shut teh face
2009-06-01, 13:44
Tänk på allt negativt med exet, skriv ned det och läs varje dag. Det finns säkert något som var jobbigt som du kan vara glad över att slippa nu.

ARMSTARK
2009-06-01, 13:44
Att vara ledsen är en del av läkningen, det är så hjärnan rensar ut henne.
Att ha roligt är ett bra sätt att överleva, men det är tiden som gör det slutgiltiga.

hendrong
2009-06-01, 13:50
Bra att du har brutit kontakten. Det blir bara jobbigt om man ska hålla på och vara vänner, för det leder bara till att man börjar hoppas på något. Sen är det skitjobbigt att se henne med andra killar också.

Det viktigaste tycker jag redan har sagts flera gånger; låt det ta tid. 1-2 månader är ingenting.

skaffa en ny flickvän som en skön tills vidare-grej?

Jag är tveksam till om det är en bra idé. I så fall är det viktigt att den nya tjejen är med på noterna, så inte hon tror att det är seriöst.

Snobbe
2009-06-01, 13:51
Nej, att likställa dumpning med att dö är inte ungefär samma sak.

OnT. Hitta på mycket saker, ligg med snyggare tjejer(viktigt att de är snyggare än exet), prova på nya saker eller skaffa en ny flickvän som en skön tills vidare-grej?

Ligga runt och ligga med snyggare tjejer osv funkar ju dock endast om man hade ett jävligt ytligt förhållande. Om det var en tjej man älskade och inte bara hennes yttre så lär det ta mer tid osv än o bara gå runt o ligga.

Slartibartfast
2009-06-01, 14:09
skaffa en ny flickvän som en skön tills vidare-grej?

Men ffs. Så kan man ju inte göra! *grr*

Såtillvida tjejen inte är helt med på noterna, som redan påpekats. Verkar ju ändå väldigt udda. Eller menar du KK?

Att ligga runt å få lite egoboost är ett bra sätt att hålla sig över ytan tills tiden sköter resten.

Menigar
2009-06-01, 14:13
Men ffs. Så kan man ju inte göra! *grr*

Såtillvida tjejen inte är helt med på noterna, som redan påpekats. Verkar ju ändå väldigt udda. Eller menar du KK?

Jag menar som en KK fast en god vän i samma person. Inget jag själv har gjort eller skulle göra, men med tanke på i vilken takt folk skaffar nya partners(framför allt tjejer) så är det väl inget ovanligt? Eller blir folk kära igen efter bara några veckor?

petersson
2009-06-01, 14:20
Förstår inte riktigt varför alla ska bryta kontakten hela tiden. Det handlar ju faktiskt om en person som stått en nära under lång tid. Man kan ju höras litegrann då och då för att se att båda mår bra och så. Man måste ta hand om varandra :) Jag tror iaf det är en bra sak. Man slipper ju också konstiga situationer när man möter på varandra och måste låtsas som inget eller få jättestarka reaktioner.

Slartibartfast
2009-06-01, 14:21
Jag menar som en KK fast en god vän i samma person.

Aha, nå då är det en annan sak. Iofs funkar aldrig KK. Alltid nån som lipar.

Jag menar som en KK fast en god vän i samma person. Inget jag själv har gjort eller skulle göra, men med tanke på i vilken takt folk skaffar nya partners(framför allt tjejer) så är det väl inget ovanligt? Eller blir folk kära igen efter bara några veckor?

Ja du det kan man fråga sig. Jag och mitt ex gjorde slut förra sommaren efter sju år tillsammans, och nu är hon gift med en annan (vilket jag iofs tycker är bra, och jag önskar dem båda all lycka och välgång). jag tror helt enkelt vissa har en mera logisk och praktiskt inställning till förhållanden.

Menigar
2009-06-01, 14:33
Ja du det kan man fråga sig. Jag och mitt ex gjorde slut förra sommaren efter sju år tillsammans, och nu är hon gift med en annan (vilket jag iofs tycker är bra, och jag önskar dem båda all lycka och välgång). jag tror helt enkelt vissa har en mera logisk och praktiskt inställning till förhållanden.

Jadu, för vissa går det snabbt. När jag hör sånt där undrar jag om jag lever i samma värld som resten av befolkningen.

hendrong
2009-06-01, 14:36
En gång blev jag dumpad av en tjej, som var så pass omogen att hon efter dumpningen gjorde vad hon kunde för att få mig svartsjuk. Små nedriga grejer, som att ha "är på fotbollsfest med massa snygga killar ;)" som MSN-text.

Men jag pwnade henne bättre; när jag efter ett par månader fått mitt första ragg efter henne, skrev jag "Jag fick [grovt ord för samlag som blir censurerat på detta forum] i fredags! OCH i lördags!" som MSN-text. Gissa om det tog hus i helvete. Först skällde hon på mig en stund, och när hon märkte att jag inte brydde mig, satte hon igång camen och började strippa.

Människor är roliga.

Menigar
2009-06-01, 14:40
Först skällde hon på mig en stund, och när hon märkte att jag inte brydde mig, satte hon igång camen och började strippa.

Människor är roliga.

Var det den där gången då det kom holländska black hawk-helikoptrar och sköt napalm precis utanför fönstret?

Viktor_Balck
2009-06-01, 14:41
En gång blev jag dumpad av en tjej, som var så pass omogen att hon efter dumpningen gjorde vad hon kunde för att få mig svartsjuk. Små nedriga grejer, som att ha "är på fotbollsfest med massa snygga killar ;)" som MSN-text.

Men jag pwnade henne bättre; när jag efter ett par månader fått mitt första ragg efter henne, skrev jag "Jag fick [grovt ord för samlag som blir censurerat på detta forum] i fredags! OCH i lördags!" som MSN-text. Gissa om det tog hus i helvete. Först skällde hon på mig en stund, och när hon märkte att jag inte brydde mig, satte hon igång camen och började strippa.

Människor är roliga.

*rolleyes*

hendrong
2009-06-01, 14:43
Var det den där gången då det kom holländska black hawk-helikoptrar och sköt napalm precis utanför fönstret?

Ja, för det är ju ungefär så otrolig min lilla historia var. Duuh.

X-Change
2009-06-01, 15:15
Om man verkligen var kär i personen och inte bara det yttre uppskattar man så mycket hos ens partner. Allt från egenskaper och små gester till kroppspråk, sättet hon pratar etc. Och det slutar man aldrig uppskatta.

Jag tycker det inte tjänar något till att fokusera på ex:ets dåliga egenskaper. Det ger sällan något, förutom att man fokuserar mer på henne.
Utan det jag tror på är acceptans av hur läget ser ut. Och det är inget man kan tvinga fram utan är något som kommer med tiden.
Att man reflekterar över relationen; vad som var bra, mindre bra osv och att man erkänner vad man själv gjorde för fel.
På det viset tror jag att ens relationer oavsett om det gäller vänskapliga eller kärleksrelationer kommer ständigt förbättras. Man lär sig vad man vill ha helt enkelt.

Jag och mitt ex gjorde slut för 6 månder sen och det börjar kännas bra nu. Från början hade vi rätt mycket kontrakt och det har trappats ner till ingenting nu (men det finns inget ont blod). Och det som gjort att jag accepterat läget är att jag insett att mitt liv inte står stilla, jag har lärt känna och träffat många personer som jag antagligen inte gjort ifall jag varit tillsammans med henne fortfarande.
Även i tråkiga saker finns det positiva bitar.


F.ö håller jag med alla andra att du bör träffa andra tjejer med för annars är det lätt att snöa in på "hur fantastisk ditt ex var" och man blir blind för det som var dåligt med relationen.

sundvall
2009-06-01, 15:30
Som sagt, ligga runt fungerar rätt bra för risken är ofta väldigt stor att man börjar tänka i banor som "ååh hon är ju den bästa som finns å hon är så fin" å blablabla, och då gåre bara mycket segare att komma över henne.

Vad jag gjorde var att ta 1 vecka då jag inte gjorde ett skit och bara deppade, sedan begav jag mig ut och jagade runt mer än någonsin i några månader, nu känner jag inte ett skit i helvete för exet och tankar som "gah hur satana kunde jag vara tsm med henne så länge?!" och "vad såg jag hos henne egentligen?" börjar ploppa upp. I början var dom mer "Gaah finns ingen så bra som hon".

MAGIC#"!!!

kjell33
2009-06-01, 15:35
TIden läker alla sår även om det kändes extremt knepigt när ett ex dök up utanför min dörr efter 15 år. Självklart önskade jag att allt skulle vara som förut men den gamla känslan gick inte att återuppväcka tyvärr.

MrBoris
2009-06-01, 15:40
Som sagt, ligga runt fungerar rätt bra för risken är ofta väldigt stor att man börjar tänka i banor som "ååh hon är ju den bästa som finns å hon är så fin" å blablabla, och då gåre bara mycket segare att komma över henne.

Vad jag gjorde var att ta 1 vecka då jag inte gjorde ett skit och bara deppade, sedan begav jag mig ut och jagade runt mer än någonsin i några månader, nu känner jag inte ett skit i helvete för exet och tankar som "gah hur satana kunde jag vara tsm med henne så länge?!" och "vad såg jag hos henne egentligen?" börjar ploppa upp. I början var dom mer "Gaah finns ingen så bra som hon".

MAGIC#"!!!

Får satsa på att ligga runt då, o köra på det sommarn ut o hoppas på att det känns bättre då. Just nu känns det förjävligt minst sagt... :( Just att tankarna inte vill sluta komma in på henne hela tiden.

Angående att tänka på de negativa sakerna hos henne så är det just det som gjorde att det tog slut, hon hade inte många goda sidor. Kanske därför jag fastnade för henne också, hon var "manodepressiv", ena dagen ledsen o nere o nästan spydig, andra dagen kunde hon vara jätte-jättegullig. Fan vad jobbigt det är. Nej till deprimerade tjejer!

sundvall
2009-06-01, 15:44
Att tänka på de negativa sidorna hjälper oftast inte. Skillnad på känslor och logiska resonemang. "Hon hade risigt hår" gör inte så att känslorna blir mindre liksom.

Det man kan göra är att ta bort precis allt som ha med henne att göra, allt som påminner om henne och man påskyndar processen något otroligt.

Sommarn har precis börjat, du är ung and you've got game, fokusera på dig själv och ditt liv samtidigt som du njuter av hela skiten och möjligtvis hookar upp med ett par nya töser så ska du se att tankarna på exet blir färre och färre.

hendrong
2009-06-01, 15:50
En sak till. När man tänker på eller pratar om exet tror jag det är bra att undvika floskler. "Hon vet inte vad hon missar", "vi behöver ingen brud", och liknande är lätt att ta till, och det kanske låter fint, men det stämmer inte och vi vet innerst inne att det inte stämmer.

Jag anser att det är sundare att ta saker och ting för vad de är.

MrBoris
2009-06-01, 15:58
Att tänka på de negativa sidorna hjälper oftast inte. Skillnad på känslor och logiska resonemang. "Hon hade risigt hår" gör inte så att känslorna blir mindre liksom.

Det man kan göra är att ta bort precis allt som ha med henne att göra, allt som påminner om henne och man påskyndar processen något otroligt.

Sommarn har precis börjat, du är ung and you've got game, fokusera på dig själv och ditt liv samtidigt som du njuter av hela skiten och möjligtvis hookar upp med ett par nya töser så ska du se att tankarna på exet blir färre och färre.

Tack bra tips, kom på att jag har en gammal morgonrock till henne i badrummet som jag borde slänga..

Kwon
2009-06-01, 16:09
Hej Kolo.
Tänkte bara fråga rent generellt, hur har ni på lättast sätt kommit över era ex?

Har förbannat svårt o komma över mitt nuvarande ex...har tagit bort hennes nummer o hör aldrig av mig till henne, men hon dyker ju upp på krogen då o då ändå (liten stad), o det är såååå jobbigt att se henne... tänker på henne dagligen, o drömmer om henne då och då.

Jag vet att alla machomän kommer o säga "ligg runt, ha kul" osv, jag har testat och det hjälper verkligen inte... bara för stunden kanske.

Hjälp mig*gah!*

Kan bara tala för mig själv, men det som funkat för mig är att skaffa en ny.

All energi man fokuserat på "exet" tidigare är som bortblåst och energin får en ny fokus.

Bästa metoden helt klart, iaf för mig!

Snafu
2009-06-01, 16:16
1. Papper och penna - skriv vad du stör dig på.
2. Rebound girl.
3. Snöa in dig på en hobby (vilket dock kan göras när man fortfarande är tillsammans)
4. Mycket fest.
5. Hänga mycket med polare.
6. Ge fan i att fortsätta tankebanor som involverar exflickvän.

Av ovanstående är den första punkten oerhört stark. När du ser vad du skrivit ner tidigare MEN DIN HANDSTIL inser du att du är dum i huvudet och omedelbums bör sluta tänka "omfg what did i do"-tankar.

shadowfire
2009-06-01, 16:46
Tycker du har gjort helt rätt som försökt bryta kontakten och "närvaron" helt, så gott det går. Släpp det bara. Låt tiden gå. Det ger sig, dessutom så etttvåtre så springer du på ngn ny som får det o volta till i kistan och då om något så ryker de sista tankarna på exet....

Gillade för en gångs skull vad shut teh face skrev också, det är lätt att man bara minns det positiva och det gör ju inte saken bättre.

Handcuff
2009-06-01, 16:51
Många ok tips i tråden. Man får helt enkelt inse att det kommer och går människor i ens liv. Enda sättet att skydda sig är att vara ensam...men det är ju inte så där superskoj *rolleyes*

Det mesta som sker har ju en orsak dessutom.

Donner
2009-06-01, 17:12
Har själv inte varit ledsen över ett ex i mer än 2 dagar, tror det beror på att vi bara var tillsammans i 1 månad. Mitt andra ex dumpade jag och där hade känslorna svalnat av under en längre tid. Antar att jag är lyckligt lottad.

Men som folk skriver, tiden läker alla sår, ge det tid. Umgås med polare, och snacka med dom. Är dom riktiga polare förstår dom att du är ledsen och lyssnar.

Sparrisen
2009-06-01, 17:55
MrBoris jag är i exakt samma sits! Är nu EN månad sedan och det är fortfarande skittungt! Äter och sover dåligt (tränat har jag inte gjort på 6 månader så deeeet är lugnt hehe). Ser henne ute på krogen mest hela tiden (studentkrogar) och det är tungt att se henne må bra (även om man vill det såklart) när man själv mår så dåligt över det som skett. Jag hoppas att tiden ska läka alla sår!!!

MrBoris
2009-06-01, 18:59
MrBoris jag är i exakt samma sits! Är nu EN månad sedan och det är fortfarande skittungt! Äter och sover dåligt (tränat har jag inte gjort på 6 månader så deeeet är lugnt hehe). Ser henne ute på krogen mest hela tiden (studentkrogar) och det är tungt att se henne må bra (även om man vill det såklart) när man själv mår så dåligt över det som skett. Jag hoppas att tiden ska läka alla sår!!!

Det är bland annat det som är mest tungt, att se henne på krogen (eller vetskapen om att hon kanske är där). Hade man aldrig sett henne hade det ju kanske gått lite bättre i "läkningsprocessen"...

Loca
2009-06-01, 20:55
Det är bland annat det som är mest tungt, att se henne på krogen (eller vetskapen om att hon kanske är där). Hade man aldrig sett henne hade det ju kanske gått lite bättre i "läkningsprocessen"...


Det är väl inget fel att tänka på sitt ex? Man är väl en individ med känslor och tankar. Bara för att ett förhållande tar slut innebär inte det att man ska bara radera någon sådär. Tänk istället på vad som var bra och på vad som var dåligt i förhållandet och ta med dig det i nästa förhållande. Det måste ha varit en bra tjej eftersom du inte hatar henne och skyr henne som pesten efter att det har tagit slut ( som mina gjort med mig :P).

Rätt som det är så är ditt nuvarande ex bara en i raden som man kan komma att tänka på ibland. Som någon annan skrev så läker tiden alla sår. Det kan kännas för jäävligt just nu. Men du är ung... du har tid :)

hendrong
2009-06-01, 23:42
Tänk istället på vad som var bra och på vad som var dåligt i förhållandet och ta med dig det i nästa förhållande.

Tycker man ska vara försiktig med sånt. Tjejer är extremt olika sinsemellan, och det är lätt hänt att man börjar utforma regler om hur tjejer fungerar, baserat på hur ens ex reagerade.

Ett exempel är när jag blev dumpad av en tjej som tyckte att jag var för "på". Då bestämde jag mig för att vara Kyliga Snubben i nästa förhållande. Och ve, tror ni inte nästa tjej dumpade mig för att jag var för ointresserad.

Jag tror det är bättre att bara försöka vara en vettig snubbe.

Sparrisen
2009-06-01, 23:49
Tycker man ska vara försiktig med sånt. Tjejer är extremt olika sinsemellan, och det är lätt hänt att man börjar utforma regler om hur tjejer fungerar, baserat på hur ens ex reagerade.

Ett exempel är när jag blev dumpad av en tjej som tyckte att jag var för "på". Då bestämde jag mig för att vara Kyliga Snubben i nästa förhållande. Och ve, tror ni inte nästa tjej dumpade mig för att jag var för ointresserad.

Jag tror det är bättre att bara försöka vara en vettig snubbe.

Instämmer! (och förstår att du syftar på ganska korta förhållanden i dessa fall)

hendrong
2009-06-01, 23:53
Instämmer! (och förstår att du syftar på ganska korta förhållanden i dessa fall)

Korrekt, de var båda väldigt korta, men hur man beter sig i början av förhållanden är ju jätteviktigt så jag tycker fortfarande min poäng håller. :)

Sparrisen
2009-06-01, 23:55
Korrekt, de var båda väldigt korta, men hur man beter sig i början av förhållanden är ju jätteviktigt så jag tycker fortfarande min poäng håller. :)

Absolut, och jag håller fortfarande med :)

mattilainen
2009-06-02, 00:07
Det jag gjorde, gjorde jag väldigt fel och har lärt mig av till nästa eventuella krasch..

Jag försökte att aldrig tänka på det och att allt var som förut, hon kanske kom tillbaka.. Vilket är fel att tänka.
Jag pratade aldrig om det med någon och det gjorde att det kanske tog över ett halvår extra för mig att komma över henne. Varför jag inte pratade med någon var för att jag inte ville besvära någon med mina problem, det var ju alltid jag som fixade andras.. Skit i stoltheten och prata, är det något jag har lärt mig så är det att prata är den bästa medicinen.

Sen är det som alla säger, tiden läker alla sår och ju snabbare man kommer fram till att det är slut och att det är bäst att gå vidare så går det så mycket lättare. Jag fick reda på det på den hårda vägen att hon träffat en ny ca 2 veckor efter mig. Vi var tillsammans i 3.5 år och efter två veckor har hon en ny.. Då blev jag helt knäckt iaf.

Umgås med kompisarna och försök att inte ta till spriten eller andra olagliga preparat för att lösa problemen. Tänk hur skönt det faktiskt är att vara singel, visst är det svårt att tänka sig nu men du kommer att känna av det.

Sparrisen
2009-06-02, 00:14
Det jag gjorde, gjorde jag väldigt fel och har lärt mig av till nästa eventuella krasch..

Jag försökte att aldrig tänka på det och att allt var som förut, hon kanske kom tillbaka.. Vilket är fel att tänka.
Jag pratade aldrig om det med någon och det gjorde att det kanske tog över ett halvår extra för mig att komma över henne. Varför jag inte pratade med någon var för att jag inte ville besvära någon med mina problem, det var ju alltid jag som fixade andras.. Skit i stoltheten och prata, är det något jag har lärt mig så är det att prata är den bästa medicinen.

Sen är det som alla säger, tiden läker alla sår och ju snabbare man kommer fram till att det är slut och att det är bäst att gå vidare så går det så mycket lättare. Jag fick reda på det på den hårda vägen att hon träffat en ny ca 2 veckor efter mig. Vi var tillsammans i 3.5 år och efter två veckor har hon en ny.. Då blev jag helt knäckt iaf.

Umgås med kompisarna och försök att inte ta till spriten eller andra olagliga preparat för att lösa problemen. Tänk hur skönt det faktiskt är att vara singel, visst är det svårt att tänka sig nu men du kommer att känna av det.

Jag gjorde också nu senast misstaget att efter ett tag så smått börja prata med ex:et om hur dåligt jag mådde, via sms och msn etc, även om jag också snackade med kompisar såklart. I början var det väl lite ok, men ganska snabbt sket det sig och nu har HON brutit all form av kontakt. Det kan jag avråda alla som vill kunna behålla någon form av kontakt i framtiden!

Fatalist
2009-06-02, 00:20
Jag tänker tillbaka till de tider då vi var ihop och jag kände hur jag fullständigt kastade bort min potential som människa. Brukar fungera väl.

Huffo the A-LagaRe
2009-06-02, 02:25
Sprit är det enda sättet att komma över olycklig kärlek!

Loca
2009-06-02, 06:29
Tycker man ska vara försiktig med sånt. Tjejer är extremt olika sinsemellan, och det är lätt hänt att man börjar utforma regler om hur tjejer fungerar, baserat på hur ens ex reagerade.

Ett exempel är när jag blev dumpad av en tjej som tyckte att jag var för "på". Då bestämde jag mig för att vara Kyliga Snubben i nästa förhållande. Och ve, tror ni inte nästa tjej dumpade mig för att jag var för ointresserad.

Jag tror det är bättre att bara försöka vara en vettig snubbe.

Fyfan... brudar är ju ett mysterium.

MrBoris
2009-06-02, 07:04
Tack för era kommentarer... det hjälper.

Det sjuka med det här är att hon verkligen inte är en bra tjej för mig, och trots det älskar jag henne (omvänd psykologi?).

Men får väl hoppas som ni säger att tiden läker såren.

kålman
2009-06-02, 08:55
vilken snuskig rubrik på den här tråden

Loca
2009-06-02, 08:57
vilken snuskig rubrik på den här tråden

fniss

Andy.da.wohoo
2010-01-29, 18:50
Åhå, detta var bra läsning för mig. Nu slapp jag tillochmed skapa en ny tråd!

Lånar väll tråden lite då..

Tog slut med tjejen för snart två veckor sen och har mått rätt dåligt sedan dess. Dock har det inte varit så att det gjort "ont" på samma sätt som innan, det har bara varit väldigt tomt och tungt inombords. Otroligt väldigt tråkigt att det tog slut så att säga. Dock var det väll bäst, då det för henne inte kändes som förut. Även om det bästa varit om hon lyckades få tillbaka känslorna helt och hållet, men man ska som sagt i tråden, inte hoppas på för mycket.

Siktade ikväll mot att få tröst och sådant, det har tråden redan givit mig. Men lite extra mottages gärna!

O_Wao
2010-01-29, 19:02
Klart det suger att bli dumpad, men bättre att hon gjorde slut än att hon levde vidare i nån form av lögn för att du inte skulle bli ledsen.

Jag har inga konkreta råd mer än att det är bra att aktivera sig, umgås med folk och försöka fokusera på annat än exet.

Ignatius72
2010-01-29, 19:48
Fokusera på vad du ska göra, titta framåt, gör planer. För allt i världen, sitt inte och älta gammalt skit. Move on!

Andy.da.wohoo
2010-01-29, 19:49
Precis, så tänker jag med. Men fortfarande lika tråkigt för det.

Brukar kunna se till att jag har saker att göra. Men det kommer ändå tillfällen då man snubblar ner i en djupare håla, inget att göra åt det liksom.

Ignatius72: Väldigt bra tips.

Three pigs
2010-01-29, 19:53
Träffa någon annan som känns 1000ggr bättre :) Enklaste sättet för mig i alla fall.

Iceman84
2010-01-29, 20:05
köp ett hus och börja renovera det och nårra bira under tiden, man ska bara tänka på sig själv

maaherra
2010-01-29, 20:42
köp ett hus och börja renovera det och nårra bira under tiden, man ska bara tänka på sig själv

Köpa hus känns väldigt overkill för att komma över en ungdomskärlek :D

Iceman84
2010-01-29, 20:46
Köpa hus känns väldigt overkill för att komma över en ungdomskärlek :D

hehe ett hus är en bra investering, o när man håller på att bygga, renovera o ha sej så glömmer man allt annat :)

Cilia
2010-01-29, 20:58
Det gäller att separera känslan att känna sig ensam från att sakna sitt ex. Det är inte helt lätt. Många tycker att det är väldigt jobbigt att vara singlar och går då gärna från förhållande till förhållande utan avbrott emellan. Jag tror man tjänar på att avsluta sina tidigare känslor och lära känna sig själv mellan förhållanden.

frambogir
2010-01-29, 21:00
Blir förbannad, super mig redlös med min partner in crime och sen får det läka av sig själv.

mikaelj
2010-01-29, 21:01
Bra sagt, Cilla. Många söker förhållanden bara för att de inte vill vara ensamma, inte för att de nödvändigtvis är superkära. "Du var mera kär i tvåsamhet som grej än i mig, trots allt" som Lasse Vinterdäck sjunger.

OnT.

Det tog mig lång tid att komma över mitt förra seriösa förhållande (som varade i 4 år), och det kommer alltid att finnas kvar ett spår av det i mig, för all framtid. I början var det helt orealistiskt, gick sedan över till saknad, följt av svårt att se henne/knut i magen. 4,5 år sedan det tog slut, och först på sistone har jag kunnat prata och "umgås" (ptja, inte ovänner, men inte vänner på det sättet heller) utan att det känns jobbigt.

Den viktigaste insikten för mig har varit att börja tycka om mig själv som den jag är, att inte söka bekräftelse utifrån någon annan. Visst mått av det händer förstås, men huvudsaken är att trivas utan någon annan.

För hur skall man kunna vara två om man inte trivs med att vara en?

shadowfire
2010-01-29, 21:06
Jag brukar personligen vara rätt stursk över mitt sätt att hantera känslor, men det har med kontrollbehovet att göra. Inledningsvis klipper jag kontakten fullständigt med exet, ser till att finna mig själv, hitta tillbaka till mina egna, personliga rutiner och ser till att leva ett gott o glatt liv för mig själv.

Det brukar faktiskt gå riktigt bra, det finns trots allt en orsak till att jag valt att bryta upp och valt att vara singel. Det valet får jag ju stå för.

Det jobbiga är när singellivet börjar kännas vid på allvar och jag börjar minnas bara de positiva stunderna från exet och inte de negativa. I just den fasen har jag det riktigt, riktigt jobbigt. Allt det goda från exet förstoras till gudomliga nivåer och allt det som gjorde att jag ville bryta upp glöms bara bort. Det som gäller i den fasen är bara att ignorera allt, rida ut vågen, lita på att det stora beslutet jag faktiskt tog förut var VÄL genomtänkt och hade sina orsaker.

Processen brukar ta 6-12 mån, sedan är jag helt fit4fight igen... men det är en process som heter duga.

jaaaaag
2010-01-29, 21:10
Två månader är INGENTING om du älskade tjejen du var tillsammans med.. klart att du fortf är ledsen. Tycker inte att det är så lönt att du kämpar emot de känslorna, tillåt dej att vara ledsen men se till att göra en massa saker som du tkr är kul nu under tiden.

agazza
2010-01-29, 21:11
Få hon att flytta. Sprit. Tid.

mikaelj
2010-01-29, 21:29
Allt det goda från exet förstoras till gudomliga nivåer och allt det som gjorde att jag ville bryta upp glöms bara bort.

Decenniets sanning.

Bear Grylls
2010-01-29, 21:34
Sex, droger, träning och tid brukar fixa det mesta för mig.

shadowfire
2010-01-29, 21:36
Det mest puckade man kan göra imo är att försöka umgås med exet/hålla kontakten direkt efter det tagit slut. I sådana fall ska kärleken ha varit död sedan länge, men att försöka låtsas vara kompisar o bara börja "umgås" är ju hål i huvve på fränsta-dialekt.

Hanken
2014-01-22, 20:55
Och hur fixar jag en rebound? Hur ju fan glömt hur det är att prata med annat kvinnofolk...

Skickat från min C6903 via Tapatalk

Sniggel
2014-01-22, 21:02
För egen del tror jag det bästa är att vara helt ensam tills man känner sig färdigsörjd. Det ger en tid till reflektion och gör att en känsla av självständighet växer tillbaka. Inga nya halvgenomtänkta relationer som distraherar en från det man som mest behöver, egentid.
Men så kanske inte alla fungerar :P

Rikard Jansson
2014-01-22, 21:05
Har bara haft ett ex, då var jag 14. Kom över det med ett pb i pushpress.

Kimball
2014-01-22, 21:12
Bästa sättet att komma över ngn är genom att "komma under" någon annan!

Hanken
2014-01-22, 21:41
Tror på det du säger Sniggel. Fan vad tungt det är just nu.


Sent from my iPhone using Tapatalk

J.V
2014-01-22, 21:47
För egen del tror jag det bästa är att vara helt ensam tills man känner sig färdigsörjd. Det ger en tid till reflektion och gör att en känsla av självständighet växer tillbaka. Inga nya halvgenomtänkta relationer som distraherar en från det man som mest behöver, egentid.
Men så kanske inte alla fungerar

Bästa sättet att komma över ngn är genom att "komma under" någon annan!En kombination av dessa två. :D Ligga, men se till att inte spendera för mycket tid med nya fruntimmer så man går och blir låtsaskär direkt i första bästa.

Diomedea exulans
2014-01-22, 21:52
Gå till psykolog är nog det som funkat bäst.

LeBron
2014-01-22, 22:40
Hitta ny tjej(börja dejta andra), då menar jag inte one night stands.

Ristretto
2014-01-22, 23:12
PXfUdnmO1oM

Man sätter den här låten på repeat och hoppas på det bästa.

KlopFer
2014-01-22, 23:14
Tror på det du säger Sniggel. Fan vad tungt det är just nu.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vem var det som gjorde slut om man får fråga?

XXXL
2014-01-22, 23:34
PXfUdnmO1oM

Man sätter den här låten på repeat och hoppas på det bästa.

Musik är monumentalt efter separation

wEwNcnklcsk

Tricklew
2014-01-22, 23:40
Som tidigare användare har skrivit så är musik monumentalt efter en separation, här kommer ett par låt rekommendationer.

Låtar om att mörda sin partner. (http://www.cracked.com/forums/topic/36384/list-songs-about-killing-your-significant-other)

Boeman
2014-01-23, 01:53
För egen del tror jag det bästa är att vara helt ensam tills man känner sig färdigsörjd. Det ger en tid till reflektion och gör att en känsla av självständighet växer tillbaka. Inga nya halvgenomtänkta relationer som distraherar en från det man som mest behöver, egentid.
Men så kanske inte alla fungerar :P

Jag håller med och det påminner om mig själv efter en mycket tragisk tid.

Jag gjorde så att jag i princip låste in mig i 1-1.5 år
Under den tiden rannsakade jag mig själv vad jag kunde gjort bättre osv,
Jag var aldrig ute och drack eller liknande utan fokuserade bara på bra mat
motion med 100% fokus på att jag skulle må bra igen .

När jag kom ut möttes jag av väldigt positiva reaktioner och jag återgick sakta till det normala men med bra mycket mer självinsikt och klokare attityd.

De här var väll ca 4-5 år sedan men visst drömmar man ibland att exet och jag blir vänner men precis då vaknar man och inser att de så förmodligen aldrig kommer bli.

Så visst fan är det jobbigt med separationer men livet är inte alltid lätt.
men har man positiv inställning eller iaf försöker ha hela tiden så kommer man att må bättre och ta sig vidare till slut.

GLÖM ALDRIG: varför sörja det som en gång varit när det bästa som händer i livet är nuet!

Armed Dingo
2014-01-23, 02:10
Kan inte komma över någon förrän hon vill ha mig tillbaka. Om det inte händer så kommer jag inte över dem.

MrBoris
2014-01-23, 04:17
Kul med en bump. Såhär gick det i varje fall för mig att komma över henne, en av de roligaste kvällarna i mitt liv;

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6220826&postcount=126

En ganska galen kväll var när min flickvän precis brytit upp med mig. Och så går jag i vanlig ordning ut på lokala nattklubben, men så tamigfan kommer hon dit också. Det skär i hjärtat på mig att se henne, jag hälsar, hon ser glad ut att se mig men jag är mest förstörd. Iaf super jag till, o så kommer 2 fina tjejer fram till mig och pratar, framför tjejen min som sitter vid ett bord lite längre bort. Så börjar båda tjejerna hångla med mig samtidigt och jag har en varsin arm runt dem. Ni skulle sett mitt ex min, hon var inte glad. Fick många sura sms osv, men jag bara fortsatte att ha kul under kvällen o dansa med dessa damer. Sen när klockan närmade sig 1.55 på dansgolvet så kommer en 3e tjej och "snor" mig från de andra, som också blir förbannade, och exet ser även detta. Jag går sedan hem med denne och har sex. Jag var inte populär efter det*facepalm*

Yes
2014-01-23, 06:27
En klassiker. Hon dissar dig och tror sig sedan ha någon rätt att bli förbannad när du strular med andra.

Hanken
2014-01-23, 11:58
Vem var det som gjorde slut om man får fråga?

Vilken av gångerna??? :-S

Skickat från min C6903 via Tapatalk

Boeman
2014-01-23, 12:20
En klassiker. Hon dissar dig och tror sig sedan ha någon rätt att bli förbannad när du strular med andra.

Medans tjejen får K*ulla runt hur mycket hon vill bara för att hon enligt egen utsago mådde dåligt, eller det andra korkade svaret: jag vet inte varför.

benya
2014-01-23, 12:29
En klassiker. Hon dissar dig och tror sig sedan ha någon rätt att bli förbannad när du strular med andra.

att hon ens vågar ta sig friheterna till sådant resonerande
Då har man släppt till för lätt innan

WHITEFOLKS
2014-01-23, 12:30
att hon ens vågar ta sig friheterna till sådant resonerande
Då har man släppt till för lätt innan

What?

benya
2014-01-23, 12:31
What?

WHITAN!!
KÄFTEN BARA*gah!*

WHITEFOLKS
2014-01-23, 12:31
WHITAN!!
KÄFTEN BARA*gah!*

Ska jag hålla käften? Varför det? För att jag undrar hur du resonerar?

benya
2014-01-23, 15:12
Ska jag hålla käften? Varför det? För att jag undrar hur du resonerar?

Acceptera bara att du oftast inte kommer kunna förstå mig, och vice versa
Jag har legat sömnlös och gråtit många nätter över den insikten, sen sådan är verkligheten
Acceptera det bara

WHITEFOLKS
2014-01-23, 15:28
Acceptera bara att du oftast inte kommer kunna förstå mig, och vice versa
Jag har legat sömnlös och gråtit många nätter över den insikten, sen sådan är verkligheten
Acceptera det bara

Vad säger jag som du inte förstår? Jag tror inte jag har gjort så många påstående som du har sagt något om, däremot brukar jag ofta vilja att du klargör vad du menar när du är lite otydlig. Är det något fel i det?

Jag förstår inte kopplingen mellan att ha "släppt till för lätt" och att hon har åsikter om de du träffar efter att ni har gjort slut.

benya
2014-01-23, 15:53
Kul med en bump. Såhär gick det i varje fall för mig att komma över henne, en av de roligaste kvällarna i mitt liv;

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6220826&postcount=126

LOL=D

Brorsan, det händer inte ens brad pitt =)

4623
2014-01-23, 16:13
Jag förstår inte kopplingen mellan att ha "släppt till för lätt" och att hon har åsikter om de du träffar efter att ni har gjort slut.

Du är inte ensam.

mangemani
2014-01-23, 16:21
de som har betet sig svinigt åt och som idioter, de kommer man mycket lätt över, typ bara på 1 vecka(eller mindre), spelar ingen roll om man älskade tjejen, allt bara raseras och försvinner fort som bara den.
men de som det nu tog slut med på ett neutralt och bra sätt, är lite svårare att komma över.
brukar aktivera mig själv så mycket som möjligt så man inte sitter och tänker på allt, försöker även att klippa bort så många trådar som möjligt som linkar tjejen till mig så man inte blir påmind, men inte alla trådar, för någon dag så kanske en vänskap kan vara ok.

benya
2014-01-23, 16:33
Du är inte ensam.

Ok ok
Vad jag menade var att han kanske tidigare inte suttit ner foten när hon testat gränserna, och hon insett att de går att tänja för hur orimligt, töntigt manipulativt beteende hon kan ha
En del människor fungerar så upplever jag, tyder om omogenhet och visar på tendenser till löjligt beteende, och behöver tydliga reaktionerna på vad som är ok och inte

Annars kommer hon/han testa och fortsätta tänja dem

WHITEFOLKS
2014-01-23, 16:35
Fast varför skulle man vara ihop med någon som beter sig så?

benya
2014-01-23, 16:37
Tack för era kommentarer... det hjälper.

Det sjuka med det här är att hon verkligen inte är en bra tjej för mig, och trots det älskar jag henne (omvänd psykologi?).

Men får väl hoppas som ni säger att tiden läker såren.

Här kanske?

WHITEFOLKS
2014-01-23, 16:38
Här kanske?

Vad menar du?

jenni
2014-01-23, 17:02
Verkar som om många har rätt svårt att komma över någon, bästa är nog att inte utsätta sig för risken att behöva gå igenom det?

Lellan
2014-01-23, 17:04
Verkar som om många har rätt svårt att komma över någon, bästa är nog att inte utsätta sig för risken att behöva gå igenom det?

Öh.. va? Lite som att vara rädd för att dö, så varför leva?

Låter lite trist att bo i foliehatt med hjälm i vadderade rum, sas.

Tycker Skuggan hade bra poänger, även mikaelj.

jenni
2014-01-23, 17:11
Öh.. va? Lite som att vara rädd för att dö, så varför leva?

Låter lite trist att bo i foliehatt med hjälm i vadderade rum, sas.

Tycker Skuggan hade bra poänger, även mikaelj.

Du vet, man kan ha riktigt bra förhållande utan att vara dödskär, lättare att hålla huvudet kallt och att gå vidare, men fortfarande uppleva passion och hetta

Yes
2014-01-23, 17:12
Vem vill sitta där på ålderns höst och inse att man aldrig upplevt riktig kärlek?

gohardorgohome
2014-01-23, 17:17
Du vet, man kan ha riktigt bra förhållande utan att vara dödskär, lättare att hålla huvudet kallt och att gå vidare, men fortfarande uppleva passion och hetta

Älskar man inte varandra har man inget redigt förhållande, då är man bara knullkompisar simple as that.

jenni
2014-01-23, 17:18
Älskar man inte varandra har man inget redigt förhållande, då är man bara knullkompisar simple as that.

Kan jag inte hålla med om

Lellan
2014-01-23, 17:20
Du vet, man kan ha riktigt bra förhållande utan att vara dödskär, lättare att hålla huvudet kallt och att gå vidare, men fortfarande uppleva passion och hetta

Så här?
http://www.bonton.se/modules/bonton/file.asp?d=2014-01-22

Ursäkta, men det är fan tragiskt. Ska det vara, så ska det vara på riktigt. Eller kk. Men leva ljummet, näe, tror inte på det.

jenni
2014-01-23, 17:25
Så här?
http://www.bonton.se/modules/bonton/file.asp?d=2014-01-22

Ursäkta, men det är fan tragiskt. Ska det vara, så ska det vara på riktigt. Eller kk. Men leva ljummet, näe, tror inte på det.

Haha, bra bild.

Men jag tycker fortfarande man kan få nästan allt i ett förhållande man vill ha utan att älska personen, det kan räcka med att han älskar och du är förälskad

Yes
2014-01-23, 17:32
Haha, bra bild.

Men jag tycker fortfarande man kan få nästan allt i ett förhållande man vill ha utan att älska personen, det kan räcka med att han älskar och du är förälskad
Där brukar jag tröttna efter ett tag och se mig om efter andra, samtidigt som Jon garanterat kommer bli sårad.

Lellan
2014-01-23, 17:32
Haha, bra bild.

Men jag tycker fortfarande man kan få nästan allt i ett förhållande man vill ha utan att älska personen, det kan räcka med att han älskar och du är förälskad

Lider man inte samvetskval i ngn form då?

jenni
2014-01-23, 17:33
Där brukar jag tröttna efter ett tag och se mig om efter andra, samtidigt som Jon garanterat kommer bli sårad.

Då har vi något gemensamt

mangemani
2014-01-23, 17:34
Du vet, man kan ha riktigt bra förhållande utan att vara dödskär, lättare att hålla huvudet kallt och att gå vidare, men fortfarande uppleva passion och hetta

och detta ska man göra baserat efter inställningen att förhållandet kommer att ta slut?
finns ju självklart inga garantier att ett förhållande kommer att hålla, men bara för det så låter det ju lite surt att aldrig släppa på känslorna för fullt bara för att det kanske kommer att ta slut=/.

jenni
2014-01-23, 17:35
Lider man inte samvetskval i ngn form då?

Nej, jag är ju lojal och kärleksfull under vår tid ihop, att det sen tar slut är ju inget jag bestämmer redan från början, bara att jag inte fått starkare känslor som krävs

jenni
2014-01-23, 17:38
och detta ska man göra baserat efter inställningen att förhållandet kommer att ta slut?
finns ju självklart inga garantier att ett förhållande kommer att hålla, men bara för det så låter det ju lite surt att aldrig släppa på känslorna för fullt bara för att det kanske kommer att ta slut=/.

Har sett för många bli totalt krossade för att själv vilja råka ut för det, men det är klart, händer det så händer det, ibland går det väl inte att stå emot

mangemani
2014-01-23, 17:51
Har sett för många bli totalt krossade för att själv vilja råka ut för det, men det är klart, händer det så händer det, ibland går det väl inte att stå emot

då går man ju miste om en utav de mest skönaste och tillfredsställande känslorna som finns här i livet om man är rädd för det.
utan den känslan i ett förhållande, vad är då ett förhållande? bortsett från ett KK förhållande.

jenni
2014-01-23, 17:54
då går man ju miste om en utav de mest skönaste och tillfredsställande känslorna som finns här i livet om man är rädd för det.
utan den känslan i ett förhållande, vad är då ett förhållande? bortsett från ett KK förhållande.

Kan inte säga eftersom jag inte har känt så i mina förhållanden, och jag har haft seriösa förhållanden men då inte "älskat" min partner, det har varit bra iaf

TomasB
2014-01-23, 18:20
Kan inte säga eftersom jag inte har känt så i mina förhållanden, och jag har haft seriösa förhållanden men då inte "älskat" min partner, det har varit bra iaf

Inte för att vara sån, men det låter lite som om du har ett problematiskt förhållande till dina känslor. Så rädd för att bli sårad att du inte vågar älska.

jenni
2014-01-23, 18:24
Inte för att vara sån, men det låter lite som om du har ett problematiskt förhållande till dina känslor. Så rädd för att bli sårad att du inte vågar älska.

Jo, jag har fått höra det förr:em: men det blir så oavsett, ju mer jag gillar någon ju större avstånd tar jag, eller brukade jag ta

Volou
2014-01-23, 20:15
Fokusera på nåt annat, träning blev min grej...=)

shadowfire
2014-01-23, 20:19
bästa sättet för mig att komma över någon är att få nys på någon ny.. det är ett ultimat sätt att växla fokus. Sedan kanske det bara är en datingsite och en tjej med en trevlig profil, men det får hjärnan direkt att styra om till "jakt/framtidarelation/partner/nya möjligheter/utmaning" å allt vad det nu kan innebära... nya människor, nya kontakter = nya möjligheter... att uggla hemma o inte träffa nya människor gör snarare att jag kan bli bitter, älta det jag hade innan, få mig o fokusera mer på exet o blabla...

shadowfire
2014-01-23, 20:20
Vem vill sitta där på ålderns höst och inse att man aldrig upplevt riktig kärlek?

kommer nog bli så för mig, men på något sätt har jag accepterat att Darwin o gänget har räknat med det :)

mangemani
2014-01-23, 21:14
bästa sättet för mig att komma över någon är att få nys på någon ny.. det är ett ultimat sätt att växla fokus. Sedan kanske det bara är en datingsite och en tjej med en trevlig profil, men det får hjärnan direkt att styra om till "jakt/framtidarelation/partner/nya möjligheter/utmaning" å allt vad det nu kan innebära... nya människor, nya kontakter = nya möjligheter... att uggla hemma o inte träffa nya människor gör snarare att jag kan bli bitter, älta det jag hade innan, få mig o fokusera mer på exet o blabla...

kritiserar inte din taktik, är ju en bra ide att träffa nytt folk, mest nyfiken, men om det nu skulle bli något mellan dig och den nya tjejen som du får nys på, upplever du då inte att risken är stor att du för över känslorna från en till en annan? eller om det inte blir du och tjejen, att du använder henne som något slags säkerhets nät som du kan landa mjukt på och kanske tom sårar då hon kanske vill ha mer medans du inte har någon tanke på att bli ihop med henne utan istället vänder andra kinden till då du har fått ut det du vill få ut utav henne?

Yes
2014-01-23, 22:29
kommer nog bli så för mig, men på något sätt har jag accepterat att Darwin o gänget har räknat med det :)
Det är ju inte som nån form av öde, men visst... jag tror jag kommer hamna där också.

MrBoris
2014-01-24, 02:28
Fan Jenni du låter som den ultimata flickvännen, no ironi menar det det!*cupid*

cero
2014-01-24, 06:38
kritiserar inte din taktik, är ju en bra ide att träffa nytt folk, mest nyfiken, men om det nu skulle bli något mellan dig och den nya tjejen som du får nys på, upplever du då inte att risken är stor att du för över känslorna från en till en annan? eller om det inte blir du och tjejen, att du använder henne som något slags säkerhets nät som du kan landa mjukt på och kanske tom sårar då hon kanske vill ha mer medans du inte har någon tanke på att bli ihop med henne utan istället vänder andra kinden till då du har fått ut det du vill få ut utav henne?

Risken finns, men så är livet. Man får tänka efter lite så man inte använder någon som ett säkerhetsnät precis som du säger. :)

TomasB
2014-01-24, 09:44
Jo, jag har fått höra det förr:em: men det blir så oavsett, ju mer jag gillar någon ju större avstånd tar jag, eller brukade jag ta

Men du vet att det går att lösa? Jag var precis lika avstängd som du förut.
Första steget är att inse att det är ett problem - nästa är att göra något åt det. Först och främst är rädslan för att "bli sårad" överdriven- nästan fobisk.

Vet att det finns massor av terapeutiska lösningar inklusive KBT som har evidens för att fungera bra. Men du måste först och främst inse att det är ett problem.

Viktor_Balck
2014-01-24, 10:05
Brukar låsa in mig i min lägenhet, dra ner gardinerna och lyssna på den här på repeat.

http://www.dailymotion.com/video/xcydi1_orup-jag-kommer-over-dig_music

jenni
2014-01-24, 12:06
Fan Jenni du låter som den ultimata flickvännen, no ironi menar det det!*cupid*
Nu behövs bara den ultimata pojkvännen hittas...

Men du vet att det går att lösa? Jag var precis lika avstängd som du förut.
Första steget är att inse att det är ett problem - nästa är att göra något åt det. Först och främst är rädslan för att "bli sårad" överdriven- nästan fobisk.

Vet att det finns massor av terapeutiska lösningar inklusive KBT som har evidens för att fungera bra. Men du måste först och främst inse att det är ett problem.
Helt ärligt har jag gått i samtal för detta, tydligen är det rätt mycket jobb och jag gav upp, jag väljer på något konstigt sätt att tänka rationellt och cyniskt i de lägen och inte känna känslor. Blev alldeles för invecklat . :(

TomasB
2014-01-24, 14:39
Nu behövs bara den ultimata pojkvännen hittas...


Vilket du aldrig kommer göra så länge du låser dig i ett känslokallt tillstånd.


Helt ärligt har jag gått i samtal för detta, tydligen är det rätt mycket jobb och jag gav upp, jag väljer på något konstigt sätt att tänka rationellt och cyniskt i de lägen och inte känna känslor. Blev alldeles för invecklat . :(

Ja, det är en del jobb -såklart. Primärt handlar det om att greppa de bakomliggande orsakerna (Rädslor) och sen agera emot dem (Vilket är jobbigt).

Har du någon historik av att leva under kalla/känslokalla/missbruksföhållande föräldrar, pojkvänner, anhöriga? Inte helt ovanligt i det här fallet.

jenni
2014-01-24, 17:46
Vilket du aldrig kommer göra så länge du låser dig i ett känslokallt tillstånd.



Ja, det är en del jobb -såklart. Primärt handlar det om att greppa de bakomliggande orsakerna (Rädslor) och sen agera emot dem (Vilket är jobbigt).

Har du någon historik av att leva under kalla/känslokalla/missbruksföhållande föräldrar, pojkvänner, anhöriga? Inte helt ovanligt i det här fallet.

Det är det som är konstigt, jag har inte något av dessa upplevelser, jag är ensam barn och alltid stått i centrum hemma. Mina föräldrar fick ofta skäll av nära och kära för att överdrev uppmärksamheten till mig och mina önskemål.
Jag har aldrig haft någon pojkvän som behandlat mig illa, och då brukade jag ändå välja de svåra killarna, men konstigt nog var de snälla som lamm.

Men jag har alltid varit så att jag inte blir fäst vid folk, och jag tröttnar på människor snabbt, vilket är jätte dumt eftersom folk blir ofta sårade, kanske lite därför jag inte bott permanent i ett land utan cirkulerar kring tre. Så mina vänner har väl vant sig att jag finns tillgänglig periodvis. Jag märker dock att det inte verkar hållbart med den livsstilen ju äldre man blir*rolleyes*

Om det är ok att jag frågar, vad för problem hade du, hade du svårt att bli kär? Eller att överhuvudtaget släppa in människor närmare

Hanken
2014-04-05, 13:48
3.5 månader har gått, ligger och bölar i soffan, tänker på vad jag hade kunnat gjort annorlunda, anklagar mig själv för att ha förstört allt som vi hade. Vill vrida tillbaka klockan till första året vi träffades... Är också sjukskriven och hemma så gör inte saken bättre direkt... Hjälp mig!

Skickat från min C6903 via Tapatalk

jenni
2014-04-05, 15:59
3.5 månader har gått, ligger och bölar i soffan, tänker på vad jag hade kunnat gjort annorlunda, anklagar mig själv för att ha förstört allt som vi hade. Vill vrida tillbaka klockan till första året vi träffades... Är också sjukskriven och hemma så gör inte saken bättre direkt... Hjälp mig!

Skickat från min C6903 via Tapatalk

Försök sysselsätta dig hela tiden och omge dig med goda vänner

Alexton
2014-04-05, 16:35
3.5 månader har gått, ligger och bölar i soffan, tänker på vad jag hade kunnat gjort annorlunda, anklagar mig själv för att ha förstört allt som vi hade. Vill vrida tillbaka klockan till första året vi träffades... Är också sjukskriven och hemma så gör inte saken bättre direkt... Hjälp mig!

Skickat från min C6903 via Tapatalk

Det är lite som att sluta med nikotin, du måste sysselsätta dig med något annat.
Det andra kan antingen vara ett trevligt hen alternativt gå på matlagningskurs/yoga/döds spinning osv.

Det blir bättre men det går inte att vara hemma och inte göra någonting vettigt eftersom det är en grogrund för ohälsosamma tankar och alldeles för mycket tid att känna efter.

Om det är något nytt du vill lära dig skulle jag rekommendera att dedikera dig i detta, embrace the nerd.

Om kanske 1 år (eller två) så kan du nog se tillbaka utan att det gör ont.

Ajemän
2014-04-05, 16:42
Slängde allt som påminde om henne och åkte på en resa. Krökade och knöllade var allt jag gjorde. Efter 2-3 år kunde jag säga att jag kommit över henne hyffsat, vilket man får anse som katastrofalt.

Så, rekomenderar att istället prata ut med vänner, försöka uppskatta vänner och andra ting i livet, och håll dig nykter för guds skull


Rekomenderar inte att "försöka tänka på annat". Älta det istället, få det ur systemet. Prata, prata, prata, tänk, fundera. Och prata med henne.


God sås rer sig INTE själv, är vad jag kommit fram till...

Lycka till, det tar på en, men man reser sig starkare :)

timoat
2014-04-05, 16:46
Tog mig 7 år att komma över mitt ex, och nu är jag emotionellt helt fuckad. Najs! singel i snart 14 år.

Victorsnya
2014-04-05, 17:23
Jag dödar dom och går vidare

IvarLudvig
2014-04-05, 18:36
Ligga med massa yngre, snyggare tjejer funkade bra för mig.

XXXL
2014-04-05, 19:24
Pcp

WHITEFOLKS
2014-04-05, 19:26
Är det svårare för killar att komma över tjejer eller tvärtom? Varför?

Otur
2014-04-05, 19:29
Efter 5 år tog det mig 2 månader att komma över henne. Jag är väldigt rationell av mig.
Har nu gått 6 månader.
Umgås med vänner, dricker öl, träffar andra tjejer och tränar funkar riktigt fint för mig :)

XXXL
2014-04-05, 19:44
Är det svårare för killar att komma över tjejer eller tvärtom? Varför?

Manlig kärlek skiljer sig mot kvinnlig kärlek, ja.

Tricklew
2014-04-05, 19:48
Är det svårare för killar att komma över tjejer eller tvärtom? Varför?

kUH34iqK7cI

Hanken
2014-04-06, 09:31
Slängde allt som påminde om henne och åkte på en resa. Krökade och knöllade var allt jag gjorde. Efter 2-3 år kunde jag säga att jag kommit över henne hyffsat, vilket man får anse som katastrofalt.

Så, rekomenderar att istället prata ut med vänner, försöka uppskatta vänner och andra ting i livet, och håll dig nykter för guds skull


Rekomenderar inte att "försöka tänka på annat". Älta det istället, få det ur systemet. Prata, prata, prata, tänk, fundera. Och prata med henne.


God sås rer sig INTE själv, är vad jag kommit fram till...

Lycka till, det tar på en, men man reser sig starkare :)

Varför ska jag prata med henne? Det kommer ju göra allt tusen gånger jobbigare... Jag vill iofs bara åka hem till henne och prata men tror att jag kommer ta för många steg tillbaka i sorgen, för det är så det känns, som om något har slitits bort från min kropp, en doft jag älskade att känna av henne är borta, att vakna upp bredvid henne. Känner mig så sjukt ensam utan henne. Jag gick nog in alldeles för starkt i förhållandt och gjorde mig beroende av henne.

Skickat från min C6903 via Tapatalk

WHITEFOLKS
2014-04-06, 09:37
Beror väl lite på varför det tog slut och vart hon är nu också. Varför tog det slut?

Ajemän
2014-04-06, 09:37
Är det svårare för killar att komma över tjejer eller tvärtom? Varför?

Troligen. Tjejer värdesätter vänner mer och har ofta en stabilare grund att falla tillbaka till...

Ajemän
2014-04-06, 09:38
Varför ska jag prata med henne? Det kommer ju göra allt tusen gånger jobbigare... Jag vill iofs bara åka hem till henne och prata men tror att jag kommer ta för många steg tillbaka i sorgen, för det är så det känns, som om något har slitits bort från min kropp, en doft jag älskade att känna av henne är borta, att vakna upp bredvid henne. Känner mig så sjukt ensam utan henne. Jag gick nog in alldeles för starkt i förhållandt och gjorde mig beroende av henne.

Skickat från min C6903 via Tapatalk


Därför att bara "glömma och gå vidare" är förnekelse, och jag tror (precis som varenda psykolog i världen) på att bearbeta istället för att förneka - Jag lärde mig dock den hårda vägen, jag trodde jag ryckte plåstret kvickt, men resultatet blev precis tvärt om, en lång, utdragen smärta...

Jag kan säga att mitt breakup med tjejen 2007 triggade hela min värld med psykologer, psykiater, utredningar och medicinering, och det är fan ingen vacker värld. Gör inte som jag.

Hanken
2014-04-06, 10:05
Beror väl lite på varför det tog slut och vart hon är nu också. Varför tog det slut?

Flera olika saker, men jag sa till slut att jag inte vill bo med henne längre, sexet fungerade inte, vi pratade inte med varandra och försökte inte lösa våra problem. Föreslog att vi skulle bo isär och starta om, sen åkte hon iväg med några vänner, hörde av sig på fb och sa att hon ville prata när hon var hemma, då gjorde hon\vi slut. Träffades när hon var 16 jag 24. Helt olika faser i livet, flyttade ihop nästan direkt hon hade aldrig bott ensam. Vi bara rusade in i allt. Var nog inte så smart såhär i efterhand. Jag ville bara vara med henne, glömde bort och försakade många vänner, vart mer introvert och osäker.

Skickat från min C6903 via Tapatalk

WHITEFOLKS
2014-04-06, 10:09
OCh vad får dig att tro att hon faktiskt är "the one" om saker nu inte fungerade? Har hon gått vidare in i nya förhållanden?

r3mpuh
2014-04-06, 10:27
Ståendes.

Armed Dingo
2014-04-06, 11:00
Troligen. Tjejer värdesätter vänner mer och har ofta en stabilare grund att falla tillbaka till...
Jag vet inte hur kvinnor ser på sina män men en känsla jag har är att män kan se sina kvinnor som en planta som de älskar att vattna och ta hand om. Om den plantan sen drar så är det jävligt jobbigt. Det finns massa andra plantor att vattna ja, men det spelar ingen roll. Man vill ha SIN planta, den man gillade mest. Då blir det ett himla jobb att ta hand om grubblet vad man gjorde för fel, varför man inte dög. Man fattar inte varför och killar bryr sig i större mån om varför något skedde än att bara konstatera Det har skett, vad händer nu?

En planta som blir lämnad kan säkert tycka det är oerhört svårt också, "varför dög inte jag?", men den vet i många fall att det finns nån annan som gärna vattnar den.

Jag tror inte det är lika personligt för tjejer som för killar. Tjejer vill ha en man, Männen vill ha den tjejen. Innan man hittar en ny tjej man kan se som sin så blir det väldigt svårt. Det värsta är inte att vara utan "sin", utan att tro att den var den enda och nu är den borta.

Hanken
2014-04-06, 11:58
OCh vad får dig att tro att hon faktiskt är "the one" om saker nu inte fungerade? Har hon gått vidare in i nya förhållanden?

Jävligt bra fråga...

Skickat från min C6903 via Tapatalk

Hanken
2014-04-06, 12:00
Jag vet inte hur kvinnor ser på sina män men en känsla jag har är att män kan se sina kvinnor som en planta som de älskar att vattna och ta hand om. Om den plantan sen drar så är det jävligt jobbigt. Det finns massa andra plantor att vattna ja, men det spelar ingen roll. Man vill ha SIN planta, den man gillade mest. Då blir det ett himla jobb att ta hand om grubblet vad man gjorde för fel, varför man inte dög. Man fattar inte varför och killar bryr sig i större mån om varför något skedde än att bara konstatera Det har skett, vad händer nu?

En planta som blir lämnad kan säkert tycka det är oerhört svårt också, "varför dög inte jag?", men den vet i många fall att det finns nån annan som gärna vattnar den.

Jag tror inte det är lika personligt för tjejer som för killar. Tjejer vill ha en man, Männen vill ha den tjejen. Innan man hittar en ny tjej man kan se som sin så blir det väldigt svårt. Det värsta är inte att vara utan "sin", utan att tro att den var den enda och nu är den borta.

Så bra formulerat. Det värsta är att jag/man letar efter en likadan planta... Men det finns bara en som är som den.

Skickat från min C6903 via Tapatalk

Hanken
2014-04-06, 12:04
Ska jag höra av mig och få svar på mina frågor eller är det bara onödigt självplågeri? Har tagit bort henne på fb, insta osv. Jag det till henne jag kan inte ha någon kontakt om jag ska kunna gå vidare. Ändå har jag flera ggr spanat in hennes fb, insta och sett att hon verkar må bra... Är hon inte ledsen? Saknar hon mig inte?

Skickat från min C6903 via Tapatalk

Spettet
2014-04-06, 12:06
Ska jag höra av mig och få svar på mina frågor eller är det bara onödigt självplågeri? Har tagit bort henne på fb, insta osv. Jag det till henne jag kan inte ha någon kontakt om jag ska kunna gå vidare. Ändå har jag flera ggr spanat in hennes fb, insta och sett att hon verkar må bra... Är hon inte ledsen? Saknar hon mig inte?

Skickat från min C6903 via Tapatalk

Det kan inte vi svara på. Radera allt, lägg alla funderingar och frågor bakom dig och blicka framåt.

WHITEFOLKS
2014-04-06, 12:14
Du kan inte ens motivera du ska ha just henne sp antagligen var det ner någon än just henne som var vad du ville ha.

Hitta någon annan imo.

Otur
2014-04-06, 12:21
Ska jag höra av mig och få svar på mina frågor eller är det bara onödigt självplågeri? Har tagit bort henne på fb, insta osv. Jag det till henne jag kan inte ha någon kontakt om jag ska kunna gå vidare. Ändå har jag flera ggr spanat in hennes fb, insta och sett att hon verkar må bra... Är hon inte ledsen? Saknar hon mig inte?

Skickat från min C6903 via Tapatalk


Jag tog inte bort henne på FB, tog dock bort alla hennes uppdateringar. Så ser inte vad hon skriver, eller nån skriver till henne. Kollar aldrig hennes sida.

Hör inte av mig till henne. Hör nån av sig är det hon.
Det funkar fint för min del.

Träffas vi på jobbet säger jag hej i alla fall. Mer än så är det inte.

The_RobRoy
2014-04-06, 12:30
Jag gjorde slut för nästan 3 mån sen, var skitjobbigt i början, för det mesta känns det bra nu. Dehär med att träffa nya tjejer funkar inge vidare för mig. Värst mår jag faktiskt dagen efter fest och ONS, då känner jag bara, vafan pysslar jag med, halvtaskigt sex med någon halvintressant brud och bakisångest på det. Är i precis det läget just nu. Ibland är det värdelöst att bo här i Hongkong när det är långt till alla nära vänner..

WHITEFOLKS
2014-04-06, 12:50
Jag gjorde slut för nästan 3 mån sen, var skitjobbigt i början, för det mesta känns det bra nu. Dehär med att träffa nya tjejer funkar inge vidare för mig. Värst mår jag faktiskt dagen efter fest och ONS, då känner jag bara, vafan pysslar jag med, halvtaskigt sex med någon halvintressant brud och bakisångest på det. Är i precis det läget just nu. Ibland är det värdelöst att bo här i Hongkong när det är långt till alla nära vänner..

Varför ONS etc om du inte är intresserad?

The_RobRoy
2014-04-06, 13:00
Varför ONS etc om du inte är intresserad?

På fyllan klockan 03:11 verkar det som en fantastisk idé.

Hanken
2014-04-06, 13:26
Du kan inte ens motivera du ska ha just henne sp antagligen var det ner någon än just henne som var vad du ville ha.

Hitta någon annan imo.

Du har nog rätt... Det var väl mycket med den här tryggheten att ha varandra. Till slut tog vi nog varandra för givet. Jag ska iaf gå och prata med en psykolog jag haft tidigare. Exet finns här på kolo. Kom på det nyss, tänk om hon läser. I fall du läser så är jag inte arg på dig. Hör av dig om du vill. 😕

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

Spettet
2014-04-06, 14:04
*facepalm*

Armed Dingo
2014-04-06, 14:55
Så bra formulerat. Det värsta är att jag/man letar efter en likadan planta... Men det finns bara en som är som den.

Skickat från min C6903 via Tapatalk
Haha jag vet... Helt sjukt hur man ställer in sig på att man "måste ha en likadan". Jävla tjejer. *hug*

Hanken
2014-04-06, 15:02
Haha jag vet... Helt sjukt hur man ställer in sig på att man "måste ha en likadan". Jävla tjejer. *hug*

Tack mannen!

Skickat från min C6903 via Tapatalk

Armed Dingo
2014-04-06, 15:06
När jag tänker efter är det säkert vanligt förekommande att kvinnor ser på det ungefär likadant. Kanske inte att dem ser det som att dem vattnar männen men fullt ut ser det som speciellt och viktigt vem det är som vattnar.

Jag antar att dem som ser på det ett förhållande som något mer/större än bara vänner tända på varandra och har sex tycker det är svårare när ett förhållande tar slut oavsett om man är man eller kvinna.

FoxCharlie
2014-04-06, 16:37
Du har nog rätt... Det var väl mycket med den här tryggheten att ha varandra. Till slut tog vi nog varandra för givet. Jag ska iaf gå och prata med en psykolog jag haft tidigare. Exet finns här på kolo. Kom på det nyss, tänk om hon läser. I fall du läser så är jag inte arg på dig. Hör av dig om du vill. ��

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

:thumbup:

Edit: Eller... Var det här planerat av dig för att hon skulle få veta att du inte var över henne utan att behöva ta kontakt?

Hanken
2014-04-06, 17:34
:thumbup:

Edit: Eller... Var det här planerat av dig för att hon skulle få veta att du inte var över henne utan att behöva ta kontakt?

Kanske det var undermedvetet.

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

WHITEFOLKS
2014-04-06, 17:36
Sen om hon var 16 och du 24 så var du nog häftig då men nu när hon växt till sig lite kanske hon insett att egen lgh och bil inte är så ovanligt.

Hanken
2014-04-06, 18:34
Sen om hon var 16 och du 24 så var du nog häftig då men nu när hon växt till sig lite kanske hon insett att egen lgh och bil inte är så ovanligt.

Skulle inte säga häftig, men jag vart hennes trygghet det vet jag med mig för det har hon sagt. Och hon blev min.

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

jenni
2014-04-06, 18:50
Skulle inte säga häftig, men jag vart hennes trygghet det vet jag med mig för det har hon sagt. Och hon blev min.

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

Det är ju sällan man är en formad person som 16åring, det är bara då man börjar söka, prova, hitta osv
Kan ha varit att hon helt enkelt förstod att du inte var rätt för henne när hon hittat sig själv lite mer...

Försök gå vidare, släppa tankarna och sluta älta, det kommer bara låsa dig ännu mer

Hanken
2014-04-06, 20:00
Det är ju sällan man är en formad person som 16åring, det är bara då man börjar söka, prova, hitta osv
Kan ha varit att hon helt enkelt förstod att du inte var rätt för henne när hon hittat sig själv lite mer...

Försök gå vidare, släppa tankarna och sluta älta, det kommer bara låsa dig ännu mer

nej det är klart. Försöker gå vidare och kämpa men det är svårt. Tänker tillbaka till allt det fina vi hade. Jag/vi hade föreställt och pratat om hus och landställe, tror jag till och med pratade om att skaffa barn någon gång men hon sa du får vänta länge då :-) Vet iaf att jag vill inte förlora henne för gott. Vill så gärna ha kvar henne som min vän... Ens partner blir ju ens bästa vän, den man ringer först när man är ledsen eller fått ett härligt besked om något. Saknar alla hennes frågor, jag var som hennes egna Wikipedia :-)

Skickat från min C6903 via Tapatalk

Sniggel
2014-04-06, 21:30
Se ert förhållande som något fint ni båda fått uppleva. Men livet går vidare och det finns nya fina upplevelser du kommer att ha med andra människor. Det var aldrig meningen att det skulle vara ni två för evigt. Det gör dock inte era erfarenheter tillsammans mindre värda. Så det är ok att släppa henne o gå vidare.

4623
2014-04-06, 21:47
Hur träffar du en 16-åring som 24-åring?

sockerfar
2014-04-06, 21:55
16 år och 24 år
Det är ju som dömt att misslyckas. Det händer otroligt mycket under dessa år, hur kan du ens tro att det ska fungera, när hon inte ens har kommit in i vuxenlivet än?

Släpp och gå vidare, du mår inte sämre än du vill må. Utveckla ditt liv och träffa mognare tjejer

XXXL
2014-04-06, 21:58
Om man träffar en 16 åring som 24 åring så ska det inte vara för ett förhållande.

cero
2014-04-06, 22:17
Utan att ha läst tråden:

Börja träffa en ny. Att ligga lite hjälper också, bara det inte går till en överdrift.

filmjölk
2014-04-06, 22:27
Mitt bästa tips till män och killar är att inte börja dejta öht. minst ett halvår efter en svår separation.

Jag har sett det gå snett många ggr, med ny flickvän (Bli störtkär i första skata som visar intresse) som blir gravid, och/eller de gifter sig, allt går superfort och sedan har det snabbt gått väldigt skevt och en bra kille fastnar ihop med en elak kärring med tre barn med tre olika pappor.

Tjejer hanterar oftast uppbrott bättre imho, de kanske ligger runt en del, men utan att kära ner sig i ett stolpskott asap som män gör.

Hanken
2014-04-20, 23:31
Hur träffar du en 16-åring som 24-åring?

På en buss rätt så berusad efter Sverige - Grekland EM 2008 hemma hos en polare. Det ena ledde till det andra. Vi fortsatte att träffas och tiden gick. Kärade ner mig totalt och såg inte klart utan rusade in i det med huvudet före. Ångrar ingenting utav tiden vi hade. Klart att jag ser tillbaka på saker vi kunde gjort annorlunda för att ha fått det att funka men det blev för mycket till slut och vi gick isär. Mår fortfarande skit över det men vad ska man göra...

Skickat från min C6903 via Tapatalk

ChuckTesta
2014-04-21, 01:44
När jag tänker efter är det säkert vanligt förekommande att kvinnor ser på det ungefär likadant. Kanske inte att dem ser det som att dem vattnar männen men fullt ut ser det som speciellt och viktigt vem det är som vattnar.

Jag antar att dem som ser på det ett förhållande som något mer/större än bara vänner tända på varandra och har sex tycker det är svårare när ett förhållande tar slut oavsett om man är man eller kvinna.

Snälla hur kan man 2014 inte veta att det inte alltid heter dem? Lärde ni er aldrig de/dem i 2an i lågstadiet?

MrLomax
2014-04-21, 04:30
Jag brukar alltid träffa någon bättre. Så jag brukar tänka att om jag kunde träffa denna underbara kvinna som dumpade mig så måste det finnas en till lika bra eller bättre...och så har det alltid blivit!

Och vem vill vara tillsammans med någon som inte vara med mig. Man vill vara förstahandsvalet, eller hur?

Armed Dingo
2014-04-21, 09:43
Snälla hur kan man 2014 inte veta att det inte alltid heter dem? Lärde ni er aldrig de/dem i 2an i lågstadiet?

Kan inte fatta att jag letade upp notifikationen för att hitta det här.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

Hanken
2014-04-25, 22:55
Kan någon svara på varför man inte kan hålla sig från att titta på gamla bilder osv.

Skickat från min C6903 via Tapatalk

timoat
2014-04-26, 06:36
Kan någon svara på varför man inte kan hålla sig från att titta på gamla bilder osv.

Skickat från min C6903 via Tapatalk

Det är som att suga in luft i munnen för att se om den där tanden fortfarande isar.

Hanken
2014-04-26, 09:00
Det är som att suga in luft i munnen för att se om den där tanden fortfarande isar.

Haha ja det är det fan 😊

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

Hanken
2014-05-05, 23:24
http://img.tapatalk.com/d/14/05/06/ygu5ydy2.jpg

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

Herrcules
2014-05-05, 23:34
Fuck, nu är de jobbigt.

Hanken
2014-05-05, 23:39
Fuck, nu är de jobbigt.

Nätterna är värst...

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk