handdator

Visa fullständig version : Fokus


Industrius
2003-08-13, 15:45
Man kan säga att min träning börjar en 1h till 45min innan träningspasset. Jag måste börja med att fokusera mig och koncentrera mig, annars presterar jag inte alls samma resultat. Det är precis som om man ställer in kroppen på vad som komma skall, kvittar om det e löpning lr lyfta vikter, har jag inte kommit i rätt sinnesställning går det åt helvete.

Samma under träningen. För att behålla fokus under träningen har jag alltid min minidisc laddad med hård och bra träningsmusik, kvittar om det e techno lr rock, bara det e tungt (radio rix-skit tappar jag fokusen helt av). Jag snackar så lite som möjligt med folk (fattar inte hur vissa kan snacka sönder ett helt träningspass), fast det e ju svårt när man har träningspartner. Bäst går det då det bara e jag, musiken och vikterna (helst ska man vara lite små förbannad åxå :insane: ), men man behöver ju tyvärr passning på en del övningar.

Anledningen till att jag skriver detta e att jag undrar hur era rutiner runt passen ser ut. Går ni runt och snackar som fan, lr kör ni som jag, stenhård träning först och snacket när passet e slut? Hur laddar ni inför passet?

King Grub
2003-08-13, 16:03
Min mentala kapacitet är tillräckligt för att jag skall kunna gå från "normal" till fokuserad på träningen sekunderna innan ett set. :cool: Skulle aldrig falla mig in att gå omkring och frusta och elda upp mig i timtal innan. Slöseri med tid om inte annat. Det räcker om jag tänker igenom vad jag skall köra på vägen till gymmet.

Langster
2003-08-13, 16:10
Det har hänt att jag varit så jävla laddad inför ett träningspass att jag helt brännt ut mig innan jag ens kommit till gymmet och sen gått in i väggen totalt där.

Officer
2003-08-13, 16:12
Är som Grub ungefär när det gäller detta.
Innan gympasset är jag oftast inte särskilt motiverad att träna tungt för att det tar en 20 min totalt att ta mig fram till gymmet me all jävla tunnelbana som tar kål på mig, men när jag väl kliver in i viktsalen ombytt och redo, då jävlar! :insane:

Peli
2003-08-13, 16:46
Jag brukar inte ha några störer problem att känna mig motvierad. Det kommer av sig själv när jag väl är på gymmet.
Däremot går det åt helvete att träna om jag är dåligt humör, jag önskar att jag kunde ta ut mina aggressioner på vikterna men det funkar inte. När jag är på extra bra humör och tycker att livet leker har jag mina bästa träningspass.

GhostFace
2003-08-13, 17:12
Timmarna innan träning, vilken oftast blir på FM, ska helst vara stressfria & störningsfria. Frukost i lugn & ro är allt som krävs.
Sedan cykelturen på 10 minuter till gymet är det enda som behövs för att ladda upp tankarna, sedan är det bara att köra hårt väl där.

Sedan kan det hända att man växlar ord mellan set på gymet med diverse folk, eller efteråt, för att det trots allt är en social mötesplats dessutom.
Men, jag ger mig inte in i en diskussion, det tar tid i anspråk. Man vill komma därifrån också.

Har jag varit förbannad på någon eller ang. något går träningen desto sämre, störelsemoment är inte bra för fokuseringen.

Tompi
2003-08-13, 18:06
När jag öppnar dörren till gymet slår jag om. Inget kan störa mig, inga människor, inga problem, inget kommer åt mig.
Bara jag och dom satans vikterna som ska upp. Känner jag att jag inte kan ge 110% går jag därifrån, för det är ingen idé att köra ett halvbra pass. Då sparar jag hellre energin till imorgon å gör ett underbart hårt pass.
Som nu när jag tycker att allt i mitt liv suger, är verkligen låg just nu, så är den bästa timmen på hela dan när jag är i gymet.
Där har jag inte råd att tänka på annat än träningen, då mår jag som bäst.

Industrius
2003-08-13, 20:20
..önskar åxå att jag slapp "ladda" men det kommer kanske med tiden.. ( tränat seriöst i ca 2 år sammanlagt). hade jag haft länge till mitt gym så kanske den tiden hade räckt.. men nu bor jag bara 200m ifrån, vilket iof e rätt skönt.. :D

Fridolf
2003-08-13, 21:30
vissa dar kan ja bara få ett sånt sug att träna ja bara längtar att få känna den där känslan när ja pumpar. o om passet gått bra så är ja skit sugen att köra igen. men de ä ju inte alla dar som är sådana om det känns lite segt brukar ja lyssna lite på musik o tänka på hur grov ja kommer bli:bpump:

X-Change
2003-08-13, 21:37
Originally posted by Fridolf
brukar ja lyssna lite på musik o tänka på hur grov ja kommer bli:bpump:

hehe! :D :thumbup: :thumbup:

lolis
2003-08-13, 21:45
Har som sagt precis börjat..

Men jag skippar att ta pendeln en station o går dit istället, tar ca 20 minuter.. Med min minidisc o Best of GnR så kommer man snart i fokus!! :whipped: