handdator

Visa fullständig version : övre bröst..


heltzonicka
2003-08-13, 15:43
Nu har mina bröst vaknat och skickat signaler till min hjärna.
Pecsen, dom övre varianterna säger "låt oss växa".

Tog tag i skiten i går och ska köra "vanlig bröstträning" ena veckan och "övrebröstträning" dominerat den andra.

Alltså skifta mellan vanlig och övre.

Vad tror ni om detta?

Har ni några bra tips för övre bröstträning förutom snedbänk och maskinen som lee priest kör i i "another blond myth".

Har iaf en skön värk i brösten efter gårdagens pass..

Men men rock on

JAG HAR BOKAT BILJETTER TILL BOB DYLAN DEN 11 OKTOBER!!!!

Castro
2003-08-13, 17:22
Själv så skall jag börja prioritera övre bröst. Det är lätt hänt att man får det där skidbacksbröstet och det vill man ju inte ha. Det skall vara plattor!

Callek
2003-08-13, 17:30
Nedre bröst har börjat växa ifrån mina övre nu... Nån som har tips på bra övningar för övre?

De jag brukar köra i vanliga fall:
Bänkpress
Lutade bänkpress
Dips
Hantelflyes
Hantelpress

King Grub
2003-08-13, 17:35
Vince Gironda's gamla knep: Giljotinen. Bänkpress till halsen. Iofs känner mina axlar av den mer än bröstet, men men.

Alex85
2003-08-13, 17:36
Originally posted by Callek
Nedre bröst har börjat växa ifrån mina övre nu... Nån som har tips på bra övningar för övre?

De jag brukar köra i vanliga fall:
Bänkpress
Lutade bänkpress
Dips
Hantelflyes
Hantelpress

kör du alla dom där 5 övningar på samma pass?
hur måga sets blir det? skulle själv inte orka så där många övningar...

gasoliner
2003-08-13, 17:37
Originally posted by Callek
Nedre bröst har börjat växa ifrån mina övre nu... Nån som har tips på bra övningar för övre?

De jag brukar köra i vanliga fall:
Bänkpress
Lutade bänkpress
Dips
Hantelflyes
Hantelpress

Starta bröstpassen med någon av Lutande hantelpress eller lutande Bänkpress,kör så ett tag så rätar det nog till sig.

King Grub
2003-08-13, 17:37
Originally posted by Alex85


kör du alla dom där 5 övningar på samma pass?
hur måga sets blir det? skulle själv inte orka så där många övningar...

Orka? 20 set till failure är mer eller mindre standard för de större muskelgrupperna. ;)

Alex85
2003-08-13, 17:41
Originally posted by King Grub


Orka? 20 set till failure är mer eller mindre standard för de större muskelgrupperna. ;)

njaa 15 räcker säkert:D
hur som helst, jag som avskyr bänk o inte klarar tillräckligt me dips kan ju inte köra så många övningar:cryout:

PyToN
2003-08-13, 20:31
Jag kör bara bänkpress och lutande hantelpressar, är det för lite? :confused:
/C

Niclaaas
2003-08-13, 20:34
Originally posted by PyToN
Jag kör bara bänkpress och lutande hantelpressar, är det för lite? :confused:
/C


inte om du blir större/starkare

blir du inte det är det kanske för lite

Ankarby
2003-08-14, 09:31
kör 3 set snebänk och 3 i pecdec och pattarna hör till min bästa muskelgrupp :hbang:

Callek
2003-08-14, 11:55
Nej, det är inte säkert att jag kör alla dem på mina bröstpass men 4st övningar brukar det i alla fall bli. Bröst är min favorit muskelgrupp att träna :)

skalman
2003-09-09, 19:25
Prova det som king grub sa fast jag skulle ju gjort det i snebänken istället....det är nämligen mina favorit bröstövningar: rak bänkpress precis under bröstet och sen sne bänkpress till halsen. Skillnaden att gå till halsen är att det kommer ge ett grymt sträck i musklen som är svårt att slå....prova det jag tror du gillar det ;)