handdator

Visa fullständig version : 6 veckors diet 31/5-12/7


paulos
2009-05-30, 17:21
Tjena!

Då var det dags för en diet för mig vikten ligger just nu på 74 kg och jag är 175 cm lång.

Målvikt ligger väl någonstans där vid 67-68 och jag tänker köra en PSMF Deff (protein sparing modified fast) Bara inta protein , men jag tänkte att de kanske inte direkt är så bra så jag kommer även äta fett, Kommer ligga runt 1100 kcal om dagen, Japp de är så de blir när man inte har så lång tid på sig.

tränar styrke 3-4 gånger i veckan och så kör jag lite morgonpromenader och en liten stund cardio efter styrke.

Så följ med nu i min journal i 6 veckor så får vi se om ja når vikten jag vill!:D

paulos
2009-05-31, 15:00
Idag är det min första dag på min diet och förhoppningsvis ska det bli skönt att komma i form och att sommargarderoben skall passa!

Min dag såg ut så här idag:

x antal koppar te.
Morgonpromenad.
Frukost(Protein / Fett(tar och äter fett här mest)

Mellanmål(Bara protein och ytterst lite fett)

Träning:
Ben stog det på schemat idag! + 20 min crosstrainer.

Direkt efter : Proteindrink

Och nu är jag hemma och skall äta middag och senare skall jag ta double pro också!

Exhale_
2009-05-31, 15:19
Cardio efter styrketräningen låter inge bra.. Tumme ned.

paulos
2009-05-31, 21:36
Jag vet men körde dock i 20 min lugnt tempo...

Blev 2 frukter nyss ... får ta och lägga ner frukten också.... även lite för mycket fett idag tror jag.
Men det var första dagen och de va lite så som att känna på hur de ska bli imon är det ny månad då kör man på riktigt hårt månaden ut till den 12 juli för då är de beach som gäller:D

Exhale_
2009-05-31, 21:49
Haha ja var kommer frukten in i din deff? :P

Är det något jag tenderar att utesluta under en deff så är det ju frukt :D

Lycka till iaf!

paulos
2009-05-31, 22:14
Haha ja man kan undra sig hur frukt kom in men de gör inget blir la 30 gram kolisar idag bara ,så de ska nog vara lugnt:D Men de va första och sista gången :D

tack ska du ha hoppas på att kunna gå ner minst 6 kg iaf.. sen får man vara nöjd:D

TehSaxo
2009-05-31, 22:16
Lycka till. :)

paulos
2009-05-31, 22:17
Tack!:D

LindaS
2009-06-01, 09:49
Jag förstår inte syftet med viktnedgången. Ska du bli långdistanslöpare?

paulos
2009-06-01, 09:55
bränna fet...:s

paulos
2009-06-01, 10:13
Andra deff dagen passar på och skriver in hur min dag kommer nog se ut idag kommer nog inte ha tid till att skriva in senare...

Blev ingen promenad hade bråttom till jobbet idag.

Jag har ända framtills nu ätit:

frukost
mycket protein mycket fett kan tänka mig ca 500-600 kcal. ca 30 gram kolisar också


Senare blir det 2 proteinmål en utav dom kommer innehålla ytters lite fett.

Träningen kommer idag och vara Mage de va längesen jag träna magen , och kommer nog bli en 30 min löpning också.

Kommer väga mig på söndag igen!

paulos
2009-06-02, 15:52
Japp då var det tredje dagen av min diet och har varit en katastrof dag ända fram tills nu då jag åt rätt mycket efter träningen börjar märkas nu att kroppen vill ha kolhydrater!!!



Idag såg min dag ut så här:

Morgonpromenad

frukost : Rätt mycket protein och lagom fett.

Mellanmål:Litet proteinmål

Träning: Idag ståg det bröst,axlar,triceps + 10 min löpning på schemat och skulle jag betyg sätta träningen idag skulle den få 6/10 för den kunde ha varit mycket bättre, Men blir alltid så första dagen av dieten kroppen kommer vänja sig om 1-2 dagar!

NU är jag hemma har precis ätit en god middag senare blir det double pro och Jordnötssmör!

Det går bra nu hoppas på att kunna gå ner minst 5 kg iaf! :Virro

paulos
2009-06-04, 13:32
Det blev en liten äterdag igår som ej var planerat , pga student fest , idag tog jag nya tag igen och istället för att sluta me deffen 12/7 så får den ta slut 16/7 4 dagar extra som straff:D

min dag såg ut så här idag:

några koppar te med omega 3

40 min promenix

tonfisk,och några ägg

Träning = VIla ( men tror att jag ska gå en timmes promenad )

Sen därefter blir de tonfisk,och några ägg

Och därefter blir det någon vassle drink i mellan och double pro som kvällsmål!

johan karlberg
2009-06-04, 13:54
varför denna stress? det kan ju inte kommit som ett brev på posten att du inte var nöjd med din kropp?

paulos
2009-06-04, 14:25
orkar ej deffa länge deffar jag så ska de gå snabbt och jag vill ha snabba resultat och med ett högt proteinintag så är det möjligt att gå ner 1 kg i veckan ,finns många som går ner 1 kg i veckan utan någon större muskelförlust..... det finns en till anledning och det är att jag fick för mig bulk men det blev istället en gris bulk på ca 12 kg på 4-5 månader så att kunna gå ner ca hälften av de ja la på mig är nog bra!

paulos
2009-06-05, 06:52
Jag är helt upptagen idag så kommer ej kunna skriva ner denna dag så passar på o göra de nu.

Det blev ingen promenad idag men blir förhoppningsvis crosstrainer efter gymmet.

Åt nyss någon bit bröd med smör + omega 3 har fixat mat lådor! Har med mig de här hela dagen:

Mycket grönsaker.

300 gram tonfisk.

Kyckling

de här blir efter träning!

2 proteindrinkar!

8 äggvitor

träningen blir nog rygg-biceps + 20 min cross!:hbang: Kollade på vikten igår och den går som den ska !! skriver ner vikten på söndag!:D:hbang:

paulos
2009-06-06, 08:22
Imon blir det vägning och jag hoppas på att gå ner minst 1 kg!

Igår blev det lite kolhydrater med för att jag skulle försöka och dra ett pb i mark var så taggad och självklart lyckades man! lättare än vad jag trodde.



Blir bara en promenad idag ska iväg och shoppa ,kosten blir nog som igår fast -kolhydraterna!

Har märkt en sak och det är att man antingen ska minska fett eller kolhydrater går ej o leva bara på protein , man går runt som en död människa!
Kommer att lägga till ett extra mål nu i kosten också det blir 250 gram kvarg med nötter i precis innan varje styrketräning!

johan karlberg
2009-06-06, 17:22
lägg upp bilder..

paulos
2009-06-06, 17:33
lägger upp om ja vill...
kommer nog några före o efter när de slut!

paulos
2009-06-06, 17:38
nästa gång kan du fråga på ett trevligare sätt än att bara skriva ett inlägg som ''lägg upp bilder...'' !!!

paulos
2009-06-07, 07:55
yep 1 vecka har nu gått och vikten visar 73,7 så kan ej säga att ja har gått ner , igår så vägde jag 72,5 men jag fuskade mycket igår och åt mycket kolhydrater ..!:(

Men det blir till att köra en diet med kolhydrater iaf för att när man kör utan kolhydrater vet man inte ens om man går ner i fettvikt på sån här kort tid!

mattilainen
2009-06-07, 16:52
Gör som mig och ät som vanligt men räkna ut hur mycket kcal du ätit när dagen är slut. Sen får du ganska klar bild över läget vad och hur mycket ud kan äta av vad. Jag kan käka korv med bröd och liknande och ändå hamna på runt 1800 - 2000 kcal utan problem, utan att vara hungrig.

Kör på och jag tror allt du når din målvikt ;) Hur tränar du?

Blandol
2009-06-08, 17:18
Helt rätt kör på stenhårt i början. Då tappar du ju massa vätska och blir glad och orkar köra vidare ännu hårdare.

Kör du en deff utan kolhydrater är det väl bara att skippa dom ? Annars om du äter en del kolhydrater lite då o då så kör du väl inte en deff utan kolhydrater?

Om du bara biter ihop och visar var skåpet står så lär du väga 64 kg om 5 veckar.
Utan problem.