handdator

Visa fullständig version : ang. Bulk


Solros
2003-08-13, 15:24
01 Om man vill äta upp sig, är då GI-metoden något att ha?
Den innebär att man äter långsamma/medelsnabba kolhydrater under 4 veckor.
Följt av 4 veckor med snabba/medelsnabba kolhydrater.
Givetvis måste man äta en hel massa också!

02 Finns det någon anledning till att bli "fet" under bulken? visst insulin stimulerar ju båda muskler och fett-uppbyggnad, så visst går man upp en del. Men det är väl ingen idé att äta så mycket att man går upp en 20-30kg?

03 Några andra tips när man ska äta upp sig?

AciDBL00D
2003-08-13, 15:57
GI metoden verkar ju fin fin. Ju mer fett du lägger på dig ju mer muskler lär det ju också bli. Bara se til du hinner få bort det i tid...

Castro
2003-08-13, 17:43
Skit i att stå och dryga dig med en massa GI under bulken. Ät mat i mängder och du kommer garanterat att växa. Att sedan bli av med fettet som du med största sannolikhet lagt på dig är ett senare problem. Bulk är Bulk, men själv tycker jag att det skulle vara riktigt ovärt att lägga på mig alltför mycket fett. Försök bara att hålla det på en respektabel nivå så blir allt bra skaru se.

Solros
2003-08-13, 18:38
Originally posted by Castro
Skit i att stå och dryga dig med en massa GI under bulken. Ät mat i mängder och du kommer garanterat att växa.

Jovisst :rolleyes:

Ta inte illa upp, men vill helst ha lite tips från någon som tränat länge och är lite mera insatt i kostfrågor.
GI kan man använda sig av för att få mera tryck i passen, samt att hålla koll på insulin-känsligheten. Visst kan man äta som fan, och då växer man, det har du rätt i, men det är ingen idé att trycka i sig 14 BigMac & co för det.
Man vill hålla koll på insulinkänsligheten, eftersom en dålig insulinkänslighet ökar fettinlagringen och minskar muskeltillväxten.

Därför vill jag helst ha råd från folk som använt sig av denna metoden och höra deras tankar/åsikter, om hur dom tyckt att det fungerat.

AciDBL00D
2003-08-13, 18:54
Someone has been reading Paulun....

Min fråga han säger hälften snabba kolhydrater häften medelsnabba. Skall man käka en snabbmåltid en medelsnabb senare eller blanda ihop allt? Om man blandar ihop allt då blir det väl ett GI värde på maten istället för en för varje portion? Ni förstår nog...!?

King Grub
2003-08-13, 19:51
01 Om man vill äta upp sig, är då GI-metoden något att ha?
Den innebär att man äter långsamma/medelsnabba kolhydrater under 4 veckor.
Följt av 4 veckor med snabba/medelsnabba kolhydrater.
Givetvis måste man äta en hel massa också!

Jag har själv inte provat metoden, men det låter vettigt. De "snabba" veckorna lär leda till både bra anabol effekt och ökad fettinlagring, men genom att byta om till långsamma borde insulinkänsligheten inte försämras som genom konstant tokbulk på högt GI.

02 Finns det någon anledning till att bli "fet" under bulken? visst insulin stimulerar ju båda muskler och fett-uppbyggnad, så visst går man upp en del. Men det är väl ingen idé att äta så mycket att man går upp en 20-30kg?

Inte den minsta anledning. Det går inte att bygga bra rippad, men när man inte kan se skymten av rutorna längre har det gått för långt, i alla fall om man satsar på byggning framför styrka. Det finns inga som helst fördelar med att fläska på sig såpass.

03 Några andra tips när man ska äta upp sig?

Inte idag. Jag gick upp klockan 5 och börjar bli slut. :D

Solros
2003-08-13, 20:10
Originally posted by King Grub
01 Om man vill äta upp sig, är då GI-metoden något att ha?
Den innebär att man äter långsamma/medelsnabba kolhydrater under 4 veckor.
Följt av 4 veckor med snabba/medelsnabba kolhydrater.
Givetvis måste man äta en hel massa också!

Jag har själv inte provat metoden, men det låter vettigt. De "snabba" veckorna lär leda till både bra anabol effekt och ökad fettinlagring, men genom att byta om till långsamma borde insulinkänsligheten inte försämras som genom konstant tokbulk på högt GI.

02 Finns det någon anledning till att bli "fet" under bulken? visst insulin stimulerar ju båda muskler och fett-uppbyggnad, så visst går man upp en del. Men det är väl ingen idé att äta så mycket att man går upp en 20-30kg?

Inte den minsta anledning. Det går inte att bygga bra rippad, men när man inte kan se skymten av rutorna längre har det gått för långt, i alla fall om man satsar på byggning framför styrka. Det finns inga som helst fördelar med att fläska på sig såpass.

03 Några andra tips när man ska äta upp sig?

Inte idag. Jag gick upp klockan 5 och börjar bli slut. :D

Då tackar jag för det!
Sov så gott nu! ;)