handdator

Visa fullständig version : Höfterna


Glidarn
2003-08-13, 15:21
Min systers vän tycker att hon har för smala höfter och vill göra något åt det.
Är det någon som har några bra tips på tex övningar för att göra henna glad?
Kan ju tillägga att hon inte tränar på gym alls, eller något annat heller för den delen, så detta kan vara ett ypperligt tillfälle att leda in henne på en mer hälsosam livstil.

golgotha
2003-08-13, 15:50
Första gången jag hör om en tjej som vill ha bredare höfter!!!
Det brukar vara precis tvärtom...

LindaLo
2003-08-13, 16:00
smala höfter?!

Kan det inte va så att midjan har lite för stort omfång istället. :smokin:

Höfterna brukar det ju som sagt sällan vara fel på.. Jag tycker hon borde försöka minska midjemåttet istället. Ifall det är så att hon kanske har lite halvslapp form. ?!

:rolleyes:

Niclaaas
2003-08-13, 16:03
Originally posted by LindaLo
smala höfter?!

Kan det inte va så att midjan har lite för stort omfång istället. :smokin:

Höfterna brukar det ju som sagt sällan vara fel på.. Jag tycker hon borde försöka minska midjemåttet istället. Ifall det är så att hon kanske har lite halvslapp form. ?!

:rolleyes:


hade hon velat ha mindre midja hade hon väl frågat om det

bara för att dina höfter..... :rolleyes:

Langster
2003-08-13, 16:05
Det enda sättet jag tror man kan ge intrycket av en bredare höft är att träna upp benen ordentligt så de blir stora i jämförelse med midjan. Självklart är en smal midja ett måste för att få höften att verka bred.

Tror för övrigt inte att det är många tjejer som vill ha smalare höfter, höften består inte av fett, utan den är så bred som höftbenet är. Det är den viktigaste delen i en kvinnas form, då det genom vetenskapliga tester konstaterats att män helst väljer kvinnor med en bred höft och smal midja än en som ser ut som ett streck. En bred höft signalerar att kvinnan får problemfria graviditeter och förlossningar.

Langster
2003-08-13, 16:07
Originally posted by LindaLo
smala höfter?!

Kan det inte va så att midjan har lite för stort omfång istället. :smokin:

Höfterna brukar det ju som sagt sällan vara fel på.. Jag tycker hon borde försöka minska midjemåttet istället. Ifall det är så att hon kanske har lite halvslapp form. ?!

:rolleyes: Det finns ju faktiskt tjejer som ser ut som streck, smala och helt utan former. Självklart så ger en smal midja intrycket av att höften är bredare, men är höftbenet trångt så är det.

Glidarn
2003-08-13, 17:14
Ja, detta är alltså inte en överviktig tjej. i sådana fall hade hon nog velat ha mer hjälp med magen.
Hon är lång, längre än mig även om det inte säger ngt, och väldigt slimmad.

Jag skall ge henne tipset att träna upp rumpa och lår och även att träna överkroppen så att formen visuellt förbättras på det sättet.

Någon som har tips på bra övningar för rumpan då?

Jon2
2003-08-13, 17:31
Knäböj, Benpress