handdator

Visa fullständig version : Google Wave


skaparn
2009-05-30, 08:16
I dagarna gav Google oss en liten förhandstitt på hur de ser på e-post och vill att det ska se ut. Det här tror jag kommer blir riktigt bra. Har inte sett hela filmen än, ety den är lång, men jag ska se klart den imorgon.

Av det jag hann se så är tankesättet mer av ett forum med medlemmar i varje konversation än vad det är vanlig post. Rätt bra, i synnerhet för professionellt bruk, är min första känsla.

v_UyVmITiYQ

http://wave.google.com/

Bahir
2009-05-30, 09:18
Fy fan vad grymt! Live transmission typing!

maaherra
2009-05-30, 09:37
Nu orkar jag inte riktigt titta igenom hela filmen. Men det verkar onekligen verkligt användarvänligt, så här 15 min in.

mojoo
2009-05-30, 09:53
Kollade till 20 min. Tycker de inte var något speciellt direkt, facebook i princip? Visst de är mer e-postaktigt och mer live när båda är online but still.

Saery
2009-05-30, 11:54
Gillade mötesanteckningarna dom visade, när det gick editera andras text. Undrar om det skulle gå skriva en hel rapport så? Lite som PDM i ett CAD-system.

skaparn
2009-05-30, 12:17
Jag kan se hur man rycker lite på axlarna åt det här, om man redan är van att hantera många olika typer av shat, communitys och kommunikationskanaler. Men efter att vi har ganska stor del av vår kommunikation på jobbet via Google Apps, med kalender, dokumentdelning, epost, chat och projektsidor så gillar jag att man satsar på en mer användarvänlig integration. Och jag inser även att de med detta kan knyta fler företag till sin lösning och därmed komma ett steg närmare världsherravälde.

Förstå mig rätt, jag har absolut inget mot Google, snarare tvärtom, jag älskar Google, men ibland slås jag av känslan att konkurrens är en riktigt bra grej.

skaparn
2009-05-30, 12:22
Fy fan vad grymt! Live transmission typing!

Haha! Jag tänkte faktiskt samma sak. Man borde väl på Google inse vad man ska presentera som da shiznit och vad man kanske inte borde lansera som en nyhet, och dessutom det nya rostbrödet.

Bahir
2009-05-30, 13:04
Jag är ungefär en timme in i presentationen nu, och det är så mycket mer än vad som visas de första 10-20 minuterna. Tänk "integration". I princip alla (eller i alla fall de flesta populära) sidor du besöker på internet kommer vara sammankopplade med Wave. Du kan bevaka ändringar, diskutera grejer med andra (kontakter kan importeras från typ allt), och sjukt många andra funktioner.

Det var lite buggar i presentationen, men man får väl gissa att de valde att avslöja projektet nu, precis efter Bing släppts. Google Wave är den större nyheten.

mikaelj
2009-05-30, 13:18
Undrar om man kan ersätta LysKOM med Wave.

skaparn
2009-06-01, 07:52
Det var lite buggar i presentationen, men man får väl gissa att de valde att avslöja projektet nu, precis efter Bing släppts. Google Wave är den större nyheten.

Nja, kanske för oss som användare eftersom jag inte ändrar mitt liv på grund av två sökmotorer med lika bra funktionalitet, men med tanke på vilka pengar annonsmarknaden omsätter så är det betydligt mer lönsamt för MS att strida för varje procent av sökannonseringen än något annat just nu. Jag tänker mig emellertid att det kan finnas poänger för Google att göra denna Wave-tjänst så bra att alla använder den, och i samma veva Googles sökmotor, men jag har inte riktigt tänkt klart den tanken än. Så jag återkommer med om jag håller med dig eller inte.

Grisen
2009-06-01, 08:29
Verkar grymt!

Torwald
2009-06-01, 09:43
Är 40 minuter in nu. Mycket imponerande!

renad
2009-06-01, 11:51
verkar grymt ..

Wayfaerer
2009-10-15, 00:23
Någon här som använder det? Någon som sitter på invites?