handdator

Visa fullständig version : Bäst effektivitet av kosttillskott under dagen


Troikha
2009-05-29, 16:25
Tänkte dra igång en deffmånad den 15 juni, käka mycket protein, kapa de flesta kolhydrater förutom en stund före träning, samt använda mig av EAA-pulver, BCAA-kapslar, Triple Protein, glutamin och periodisering av kreatin. Har hört att periodisering av kreatin under deffperiod kan vara riktigt effektivt.

Undrar dock när jag ska ta respektive kosttillskott under dagen, och i så fall varför? Tränar kring 18.30-tiden. Undrar även hur man mest effektivt periodiserar med kreatin?

Efterfrågar även lite tips på bra fettförbrännande medel som fortfarande inte kan upplevas obehagliga eller liknande (som jag upplever att t.ex. WNT Ripped Caps är). Är CLA och ALA t.ex. så bra som många säger?

Tack på förhand!
/Fredrik

Onigiri
2009-05-29, 20:51
EAA direkt före, Kreatin direkt efter plus proteinet. Så hade jag gjort. Glutaminet och BCAA'at vågar jag inte svara på.

Förbrännande medel? Höginstensiv kontiondsträning på valfritt sätt är ett starkt medel som fungerar, ännu bättre med kaffe och/eller grönt te! ;)

Troikha
2009-05-29, 20:57
EAA direkt före, Kreatin direkt efter plus proteinet. Så hade jag gjort. Glutaminet och BCAA'at vågar jag inte svara på.

Förbrännande medel? Höginstensiv kontiondsträning på valfritt sätt är ett starkt medel som fungerar, ännu bättre med kaffe och/eller grönt te! ;)

Ok, tack, ungefär så jag kört nu, fast halva dosen kreatin före och halva efter. Tänkte dock om någon vet ett sätt att periodisera kreatin.

Med förbrännande medel menar jag förbrännande kosttillskott, det är jag som har skrivit lite missvisande, ber om ursäkt för det:P Men bra du sa grönt te, det ska jag prova, har hört av många att det ska vara bra.

Tack för ditt svar:)

Frillan
2009-05-29, 21:01
http://i43.tinypic.com/klp40.jpg

Hurvida man vill periodisera sitt kreatin är individuellt, 5G x 4 i 3 dagar, och sedan ett uppehåll i 3 dagar, repetera...

paulos
2009-05-29, 21:31
har också kreatin men mår dock dåligt av det smakar sand.... Men skulle jag tjäna mycket på de om ja tog de?

Troikha
2009-05-29, 21:41
http://i43.tinypic.com/klp40.jpg

Hurvida man vill periodisera sitt kreatin är individuellt, 5G x 4 i 3 dagar, och sedan ett uppehåll i 3 dagar, repetera...

Ok, tack:) Ska testa lite olika då. Tips på det märke som gör godast EAA? Eiselt EsaPro är helt jäkla oätligt:P Det går verkligen inte ner, får shota det på kvällarna för det går inte att klunka vanligt:P

har också kreatin men mår dock dåligt av det smakar sand.... Men skulle jag tjäna mycket på de om ja tog de?

Smaken är som baken, kreatin har ju neutral smak? Ta det i kapselformat annars? Blanda annars med mer vatten för ökad löslighet. Folk svarar olika på kreatin, vissa får jättebra effekt, medan en del är nonresponders, d.v.s. känner ingen verkan.

mikaelj
2009-05-29, 21:43
Ok, tack:) Ska testa lite olika då. Tips på det märke som gör godast EAA? Eiselt EsaPro är helt jäkla oätligt:P Det går verkligen inte ner, får shota det på kvällarna för det går inte att klunka vanligt:P

Kvällarna? Du tar det direkt innan och direkt efter träningspasset.

Jag fyller pulvret i munnen och sköljer med vatten.

paulos
2009-05-29, 21:55
Kvällarna? Du tar det direkt innan och direkt efter träningspasset.

Jag fyller pulvret i munnen och sköljer med vatten.

Fyller i munnen de är fan smart att känna den dåliga smaken flera klunkar kan man bara hälla i sig de!:thumbup:

Jag undrar hur man ska ta de om man typ tränar kondition på morgonen och styrka på kvällen?
OM ja springer på morgonen ska ja ta lite då? och halva runt styrketräning?
Och om ja kör bara promenad då bör ja väl ta allt runt styrketräningen istället?

Annars brukade jag förr ta före och sen efter... Kan tillägga att jag inte märkte något utav de förutom att jag mådde dåligt av smaken... Men tycker ni att jag ändå ska ta de ja e ju på diet så därför undrar jag om de skulle va någon ide även om ja inte kände något utav de.
Tacksam för svar!

Kischen
2009-05-29, 22:00
Fyller i munnen de är fan smart att känna den dåliga smaken flera klunkar kan man bara hälla i sig de!:thumbup:

Jag undrar hur man ska ta de om man typ tränar kondition på morgonen och styrka på kvällen?
OM ja springer på morgonen ska ja ta lite då? och halva runt styrketräning?
Och om ja kör bara promenad då bör ja väl ta allt runt styrketräningen istället?

Annars brukade jag förr ta före och sen efter... Kan tillägga att jag inte märkte något utav de förutom att jag mådde dåligt av smaken... Men tycker ni att jag ändå ska ta de ja e ju på diet så därför undrar jag om de skulle va någon ide även om ja inte kände något utav de.
Tacksam för svar!

Hur ska du känna av det :confused: Det är som en enormt finfördelad optimal kycklingbit typ;) Fortsätt du med det.

paulos
2009-05-29, 22:03
Hur ska du känna av det :confused: Det är som en enormt finfördelad optimal kycklingbit typ;) Fortsätt du med det.

Okej men så du menar att ja kommer och tjäna mer på de om ja tar de , istället för att inta ta de?
Känna och känna ... de ja menar e liksom det är ju en sak som ska typ göra så du orkar lite mer vad jag vet de ja menade var att jag inte märkte någon effekt direkt.

Kischen
2009-05-29, 22:05
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127561

Eller vänta nu, pratar du om kreatin? Jag trodde du menade EAA.

paulos
2009-05-29, 22:08
Ja kreatin:D

Kischen
2009-05-29, 22:10
Ok, nej det behöver du inte ta innan du går ut och springer:) Efter träning är en bra ide att ta det om du har. Har du tränat några år utan så märker du kanske skillnad, jag tycker det är ganska sublimt och märker inte mycket.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194

Troikha
2009-05-30, 09:58
Kvällarna? Du tar det direkt innan och direkt efter träningspasset.

Jag fyller pulvret i munnen och sköljer med vatten.

Yes jag vet. Har dock haft uppehåll 6 dagar p.g.a omänskliga mängder skolarbete, och återupptog EAA-intaget i veckan, så jag har inte hunnit ta det i samband med träning än. Ska givetvis ta det före och efter träningen:)