handdator

Visa fullständig version : Mitt kostupplägg


Ozkar
2009-05-29, 12:03
Tjena! Tänkte höra vad ni har för synpunkter på mitt kostupplägg som jag går efter just nu. Om det finns saker att förbättra t.ex... finns så sjukt mycket motsägande information där ute så man blir ju helt snurrig.

Jag styrketränar 3-5 ggr i veckan (halvkroppspass just nu). Är 182 cm och väger 82 kilo.
Vill gärna gå ner ett par kilo och slimma till mig lite. Börjar blir lite mycket häng runt magen ;) Så jag har dragit ner extremt på kolhydraterna och ökat protein och fettintaget.

Det jag egentligen funderar mest över är hur detta kommer påverka mina möjligheter att fortfarande lägga på mig lite muskelmassa. Kolhydraterna är väl inte så vesäntliga som många tror?

Ok, here it goes (detta är dagens käk):

08.00 Frukost - 3 ägg, 1 frukt, lite grönskaker med olivolja.

10.00 Mellanmål - 150g tonfisk, grönsaker, valnötter

13.00 Lunch - 150g lövbiff, sallad (sallad, gurka, avocado, tomater), smaksatt creme fraiche

16.00 Mellanmål - 3 ägg, valnötter, gurka

Träning - Under och efter passet så dricker jag en Gainer (halva under, halva efter)

19.30-20.00 Middag: 150g kycklingfile, sallad (sallad, gurka, avocado, tomater), lite gräddsås, eventuellt lite ris eller fullkornspasta.

Innan läggdags: 150g skinka och lite grönsaker.

kjell33
2009-05-29, 12:07
Det är väl bara att räkna kalorierna du sätter i dig och jämföra med ditt behov.

Eddie Vedder
2009-05-29, 12:08
Vad är det för grönsaker när du bara sjriver "grönsaker"? Om det hela tiden handlar om gurka och sallad m.m. föreslår jag att du byter till något mer näringsrikt.

Förslag har jag här:

http://traningslara.se/blogg/tips-for-hantering-av-gronsaker/

Ozkar
2009-05-29, 12:15
Vad är det för grönsaker när du bara sjriver "grönsaker"? Om det hela tiden handlar om gurka och sallad m.m. föreslår jag att du byter till något mer näringsrikt.

Förslag har jag här:

http://traningslara.se/blogg/tips-for-hantering-av-gronsaker/

Tack kanon. Det är olika från dag till dag. Sallad, gurka, tomat, avocado, lök, morötter, broccoli.