handdator

Visa fullständig version : MTV, inte är det music TV längre


Rahf
2009-05-29, 10:13
Funderar på det varje gång jag kollar in tv.nu. MTV har en förmiddag med musik, sen är hela dagens tablå fylld av kassa dokusåpor eller liknande program (repriser av Jackass osv). En programidé de har köpt in nu är tydligen något skitprogram där man gängar ihop gamla ex, trots att de har nya förhållanden. Musiken finns inte kvar längre!

Diskutera! Min åsikt är att MTV har glidit otroligt långt ifrån sin ursprungliga kanalidé. För att inte tala om att de program de har är fullständigt värdelösa och ointressanta.

coxie
2009-05-29, 10:14
Är inte typ 30% av sändningstiden på MTV köpt av Jamba?

saab900
2009-05-29, 10:16
Nej, det finns inget MTV längre. Efter Wildboys drar de igång After Hours, den sorgliga återstoden av MTV. Under en "Love Calculator" som täcker 1/3 av rutan körs ytterst sparsmakad och likartad musik, alltid hiphop, R'n'B och Britney. MTV är en död kanal.

kaer
2009-05-29, 10:19
Nej Mtv är bara lågbudget realityshows numera. Ibland undrar jag om det bara är jag som blivit gammal eller om verkligen är så dåligt som jag upplever det.

Jag ställer mig lite frågande hur mtv kan fortsätta existera.

Yo, Mtv raps, det var grejjer det =)
Började kl 1600, såg alltid det efter skolan.

Kan ni få tag på dokumentären 'YO mtv raps 10 years' eller vad den heter, så är den värd att se, paradoxalt nog gjord av VH1.

King Grub
2009-05-29, 10:20
MTV var bra på 80-talet och tidigaste 90-tal. Då gick det att titta på. I dag är det omöjligt.

hahavaffan
2009-05-29, 10:33
Jag hatar MTV mer än så otroligt mycket annat. ALLT är fan dåligt på MTV. Har ni sett Pimp my ride UK????! FYFAN. En vit 50-åring som tror han är svartare än Xzibit. Och alla andra skitserier, vem i helvetet tittar på dom?

Denna tråden var inte bra för blodtrycket.

miss_incorrigible
2009-05-29, 10:40
När jag var unge brukade jag rusa hem för att sätta på tv och titta på just mtv, då fanns det något att se och lyssna på. Inget i deras utbud lockar nuförtiden.

kaer
2009-05-29, 10:41
Just därför tyckte jag den här var otroligt kul

BMVrb4-KrM8
Jag kan inte riktigt förklara det, men jag upplever verkligen att mtv försökte sig på ngn cool ironi med en gammal gubbe, men jag tolkar det precis tvärtemot vad de tänkte.
De betalar en kille för att säga var alla verkligen tycker.
Ett riktigt misslyckat försöka att vara 'down with the kids'.

Scratch89
2009-05-29, 10:44
Haha! Jag tänkte göra en sån här tråd för ett par dagar sedan.

Det som stör mig är inte att det är lågbudget, utan att det är så ointressant och dåligt. Min favorithatserie är Next, där en tjej eller en kille ska dejta fyra av motsatt kön, och om de inte gillar dejten ska de bara säga "next!" för att få in nästa offer. Inte nog med att det är kasst, så är de så dåliga skådespelare att man hör att varenda replik är manusskrivet och det är så pinsamt.
- "Hello, I'm Sandy and I really like to party! Whooo hooo!"

Sen ska jag inte gå igång på alla andra dejtingprogram, som t.ex Tila Tequila och A Double Shot Of Love. Ja, för det är väldigt sannolikt att två snygga, blonda tvillingar är bisexuella och söker varsin partner samtidigt. Och det är ännu mer sannolikt att puckon i en MTV-produktion är deras drömpartner.

Gah.

Bahir
2009-05-29, 10:44
Varför tittar folk fortfarande på TV?

MasterChief
2009-05-29, 10:47
MTV börjar närma sig något som liknar Jerry Springer 24/7.

Med tanke på att Springer är den värsta och vidrigaste TV-produktionen i världshistorien säger det en del om MTVs nuvarande status. Det enda som kan vara kul ibland är Cribs. Men eftersom det då är en repris av reprisen av reprisen av reprisen av reprisen så är det tyvärr också ointressant numera.

saab900
2009-05-29, 10:50
Jag fattar inte hur de kan ha misslyckats så kapitalt med ett så starkt varumärke. Det är nästan värt en C-uppsats av någon som studerar Marknadsföring och Organisation.

Det blir ju en ond cirkel. Skitmusik få timmar om dagen och ännu sämre serier, och sedan vräka ut Jambareklam och Pokerreklam med gödselspridare över tittarna. Vem fan vill ha en reklamblaffa som täcker 1/3 av rutan när de tittar på musik?

Reklam i all ära, men när hela program består av reklam för jävla skitapplikationer till mobilen kan det bara gå utför. Folk tröttnar och slutar titta. Mindre tittarsiffror -> lägre reklampriser -> man måste sälja mer reklam för att gå runt + mindre programbudget -> färre tittare.

Tittarna vill ha bra, varierad musik, som för 15 år sedan när man kunde se allt från hårdrock till hiphop(då kunde man ju gå ut och leka istället:D)
Nu är det bara samma skräp hela tiden. Ska det vara så jävla svårt för en kompetent företagsstyrelse att greppa att det man gjorde för 15 år sedan funkade, och att det man gör nu inte funkar?

Ja, det är ju förstås piratkopieringens fel att ingen tittar på MTV längre, förlåt jag glömde *rolleyes*

coxie
2009-05-29, 10:51
Nu ska vi inte dra ner Springer till samma låga nivå som MTV. Det är skitkul att se WT skrika och slåss samtidigt som publiken hejar på, lite som UFC för ickeproffs.

saab900
2009-05-29, 10:52
Sen ska jag inte gå igång på alla andra dejtingprogram, som t.ex Tila Tequila och A Double Shot Of Love. Ja, för det är väldigt sannolikt att två snygga, blonda tvillingar är bisexuella och söker varsin partner samtidigt. Och det är ännu mer sannolikt att puckon i en MTV-produktion är deras drömpartner.

Gah.

:laugh:

Precis min tanke när jag första gången såg trailern för det programmet, hur troligt kan det vara? :D

Wille005
2009-05-29, 11:01
Det var inte för att jag var yngre och hade annorlunda musiksmak som jag för ett tiotal år sedan brukade titta på MTV. Kanalen suger helt enkelt, enda som kan vara bra är om man råkar zappa in Wildboys på fyllan.

hahavaffan
2009-05-29, 11:03
Underbart att se att det inte bara är jag som avskyr den kanalen. Det värmer.

Allvarligt talat, HUUUUUUUUUUR kan dom komma på så många helt idiotiska idéer till program, och sen faktiskt sätta dom i produktion? Det förstår jag inte. Vad tänker dom?
"Ahh... det här vill nog dagens ungdom titta på - när fem killar ska tävla om vem som får en date med en hora. Perfekt."

rooz
2009-05-29, 11:04
Jag hatar MTV mer än så otroligt mycket annat. ALLT är fan dåligt på MTV. Har ni sett Pimp my ride UK????! FYFAN. En vit 50-åring som tror han är svartare än Xzibit. Och alla andra skitserier, vem i helvetet tittar på dom?

Denna tråden var inte bra för blodtrycket.
Hahaha, han måste ha genomgått en redig 50-års kris:laugh:

Sweetsixteen måste vara det värsta "I hate my dad, he did't get me an range rover for my sixteen birthday":confused:

Rackham
2009-05-29, 11:06
Har också tänkt på det när man zappat förbi den senaste tiden (åren), och undrat vad som gick fel.

Ine nog med att de nästan inte visar någon musik all längre. Förr hade MTV, upplevde jag det iaf, någon sorts vision om att försöka påverka sina tittare positivt med olika kampanjer och politiskt korrekta budkap. Haha, idag är det ju desto snaskigare och mer sexistiskt desto bättre.

Helt sjukt. Man blir arg på så usel TV, som sagt. Tyvärr är ju ZTV lite åt det hållet också numera, nästan ingen musik alls.

Wille005
2009-05-29, 11:08
När jag tänker på det så är det enda jag använder MTV till nuförtiden är att garva åt hur sämst amerikanska dokusåpor kan vara ibland. När kanalen väl spelar musik byter jag DIREKT... halva bilden är fylld med "love match per sms" och så spelas det samma rihanna-akon piss minut efter minut.

shovit
2009-05-29, 11:15
Haha! Jag tänkte göra en sån här tråd för ett par dagar sedan.

Det som stör mig är inte att det är lågbudget, utan att det är så ointressant och dåligt. Min favorithatserie är Next, där en tjej eller en kille ska dejta fyra av motsatt kön, och om de inte gillar dejten ska de bara säga "next!" för att få in nästa offer. Inte nog med att det är kasst, så är de så dåliga skådespelare att man hör att varenda replik är manusskrivet och det är så pinsamt.
- "Hello, I'm Sandy and I really like to party! Whooo hooo!"

Sen ska jag inte gå igång på alla andra dejtingprogram, som t.ex Tila Tequila och A Double Shot Of Love. Ja, för det är väldigt sannolikt att två snygga, blonda tvillingar är bisexuella och söker varsin partner samtidigt. Och det är ännu mer sannolikt att puckon i en MTV-produktion är deras drömpartner.

Gah.

Det är ju det som är så jävla roligt, så sjukt amerikanskt.
Orka kolla på musik, musik lyssnar man på. Mtv har man för att garva åt alla störda program, hoppas Sverige adopterar dem med!

stevebc
2009-05-29, 11:16
MTV är djävulens påfund. Förutom South Park då kanske så är det bara skit.

Blir fan mer förbannad av att se My Sweet Sixteen än att läsa Blondinbellas blogg.

ThisIsTheOne
2009-05-29, 11:17
Om man är intresserad av musik på riktigt (och har en digitalteveleverantör med brett utbud) grejar man MTV2. Skillnaden på tvåan och "vanliga" MTV är väldigt stort.

Rahf
2009-05-29, 11:21
MTV är djävulens påfund. Förutom South Park då kanske så är det bara skit.

Blir fan mer förbannad av att se My Sweet Sixteen än att läsa Blondinbellas blogg.

Sänder de ens South Park längre?

Scratch89
2009-05-29, 11:22
MTV är djävulens påfund. Förutom South Park då kanske så är det bara skit.

Blir fan mer förbannad av att se My Sweet Sixteen än att läsa Blondinbellas blogg.

Vadå, blir du förbannad av Blondinbellas inlägg? Du håller inte riktigt med om att Loreal gör bättre ögonskugga än Maybelline?

stevebc
2009-05-29, 11:25
Sänder de ens South Park längre?Ingen aning, har ingen TV längre men det skulle inte förvåna mig ifall dom slutat sända det.

Vadå, blir du förbannad av Blondinbellas inlägg? Du håller inte riktigt med om att Loreal gör bättre ögonskugga än Maybelline?Nej för tusan, Maybelline, MAYBE ITS MAYBELLINE!!!

Det fattar väl vem som helst.

Arnesson
2009-05-29, 11:31
Såg någon intervju angående denna fråga. Anledningen enligt MTV var att konsumenter konsumerer musik på så många andra sätt (läs internet) så det är svårt att bara rulla videos och dra tittare. Youtube etc. är ju mycket tillgängligare.

Dreas
2009-05-29, 11:42
MTV är djävulens påfund. Förutom South Park då kanske så är det bara skit.

Blir fan mer förbannad av att se My Sweet Sixteen än att läsa Blondinbellas blogg.Såg på Sweet Sixteen i helgen! "Jag vill att det ska synas att jag är jätterik, ingen är rikare än mig och det ska synas". Sen går skitungen och får en bil för nära en miljon kronor, nackskott någon?

Exhale_
2009-05-29, 11:57
YO MTV Rap :thumbup: Miss the old good days

z_bumbi
2009-05-29, 12:47
Om man är intresserad av musik på riktigt (och har en digitalteveleverantör med brett utbud) grejar man MTV2. Skillnaden på tvåan och "vanliga" MTV är väldigt stort.

Eftersom MTV2 ingår i basutbudet så har jag också märkt att det är betydligt mer musik, ibland går det t o m att titta på den kanalen.

egge
2009-05-29, 12:54
Reality show killed the videostar *nanana*

Ignatius72
2009-05-29, 12:59
MTV är ju fullkomligt otittbar, det går inte ens att ha skiten på i bakgrunden. Ett tag så konkurrerade ju Z-tv bra men de verkar ha fallit i exakt samma dynghög.

kalajset
2009-05-29, 13:11
Även jag tycker det är kul att se att jag inte var ensam om att avsky dagens MTV. Allt dokusåpetjafs åt sidan, även musiken har blivit märkbart sämre. Då menar jag inte så mycket genrer i första hand, (eller jo, det också, men det kan man ju inte klaga på "egentligen"), men framförallt variationen är riktigt, riktigt dålig. Känns som man slagit på "R'n'b Top 40" från det stora landet i väst var och varannan gång man av misstag råkar zappa förbi kanalen i fråga. Även de år när jag nästan uteslutande lyssnade på gitarrbaserad vrålmusik gick det faktiskt oftast utmärkt att sätta sig ner framför MTV ibland någon gång då och då, för variationen var hyffsat stor, och det kom förhållandevis ofta något man tyckte lät OK iaf. Både hip hop, hårdrock, regulär pop, eller modern dansmusik fick ungefär lika mycket utrymme, (nåja). Om det ändå kunde vara så idag, åtminstone.

Snafu
2009-05-29, 13:15
Pimp my ride UK killen är precis som ni säger jävligt ...ohiphop, och muppig. Jag tror att den enda anledningen till att han jobbar på den showen är att han var en av de första DJs som tog över hip hop till England under 80-talet eller whenever det var.

High1ander
2009-05-29, 13:34
MTV var bra på 80-talet och tidigaste 90-tal. Då gick det att titta på. I dag är det omöjligt.

Håller med till 100%. Känns skönt o veta att jag inte har MTV så jag inte behöver oroa mig för deras hemska programutbud.

Commando1980
2009-05-29, 13:40
MTV? jag har plockat bort den kanalen. helt värdelös jävla skit.

Biceps
2009-05-29, 13:42
Ja jag håller med, MTV är en skitkanal idag.

Annat var det i början på 90-talet, då kunde man få se Bad Religion eller kanske Alice in Chains när man kom hem efter skolan. Those were the days...

ThisIsTheOne
2009-05-29, 13:51
Eftersom MTV2 ingår i basutbudet så har jag också märkt att det är betydligt mer musik, ibland går det t o m att titta på den kanalen.

Vilken leverantör har du?

MAXX
2009-05-29, 13:53
"my sweet 16" och "tila tequila" är århundradets spyor vad gäller tv produktion. som sagt de flesta programmen på mtv är dynga.

för att inte tala om musiken... enbart hihop/rnb *spy**spy**spy*

vad är det för människor som tittar på sån skit?

z_bumbi
2009-05-29, 14:02
Vilken leverantör har du?

Laxnet

Kischen
2009-05-29, 14:04
Jag hatar MTV mer än så otroligt mycket annat. ALLT är fan dåligt på MTV. Har ni sett Pimp my ride UK????! FYFAN. En vit 50-åring som tror han är svartare än Xzibit. Och alla andra skitserier, vem i helvetet tittar på dom?

Denna tråden var inte bra för blodtrycket.

Det var bra för 15 år sen typ. Kul att samhället är så emot sexualisering men dom missar mtv som spyr ut det i opropportionerliga mängder. Tv när det är som sämst.

bengdoktor
2009-05-29, 14:25
Jag gillar MTV och sköna scriptade dejtingprogram.

MTV-generation :thumbup:

C.E.J.
2009-05-29, 14:27
Tja, frågan är ju vad för gott som skulle komma av att visa musikvideor istället? Musikvideor kanske var coolt när färg-tv var nytt, jag vet inte varför nån skulle vilja se sånt nu. Saker som täcker 1/3 av rutan, ja, vem bryr sig? Se en actionrulle så kommer ni se ungefär samma saker som syns i musikvideor.

Made äger f.ö. - so fail it becomes win! :laugh:

Commando1980
2009-05-29, 14:37
my sweet sixteen är bland de mest provocerande program jag sett på TV. helt sinnessjuk konsumtionspropaganda.

Frumpish
2009-05-29, 15:34
my sweet sixteen, next, resten av dejtingsakerna (den där när de får kolla i varandras rum och sen välja utifrån det t ex...) är så ohyggligt värdelöst.. kollar hellre på en avstängd skärm istället :/

ceejay
2009-05-29, 15:36
brukar kolla på jackass och sånt på mtv ;) resten suger snase

raddum
2009-05-29, 15:39
Man kollar ju på mtv för JAckass, Wildboys och viva la bam :)

KlopFer
2009-05-29, 16:04
viva la bam suger ju dock stenhårt.

-Hm, idag ska jag nog köra in en monster truck genom huset och se vad mamma tycker.
WRAAAAAAAAAAAM
- BAAAM, vaad gör du *helt chockad*
- Yeeh jag är hardcore!

Samtidigt som en "kompis" springer fram och kastar en tårta i pappans ansikte och slår lite på fettet.

CiCoro
2009-05-29, 16:19
Man kollar ju på mtv för JAckass, Wildboys och viva la bam :)

eller för tila tequilas fina ass? finns ju många "bra" program, iaf program som man är intresserad för i någon dag.:)

Scratch89
2009-05-29, 16:27
My Super Sweet Sixteen är den bästa jailbaitkällan nånsin.

Frumpish
2009-05-29, 17:39
My Super Sweet Sixteen är den bästa jailbaitkällan nånsin.

Möjligtvis tjejer med daddy issues :P Eller det kanske är just det de inte har när jag tänker efter, golddigger tjejer är nog det bästa man kan vaska fram från my super bla bla ;)

Scratch89
2009-05-29, 18:02
Om de är sexton men ser ut som nitton är jag nöjd oavsett. :D

dared
2009-05-29, 20:34
MTV är verkligen en ruggigt dålig kanal.

JustinCredible
2009-05-29, 22:29
"Next" är helt sjukt. Vaskar dom fram deltagarna inom ungdomspsykiatrin? Fattar inte var man skulle hitta sådana människor annars. Samma med "Room Raiders." Det enda jag kan se är "Made" och "Scarred".

-squat-
2009-05-29, 22:31
Saknar ZTV.

tobbo
2009-05-29, 22:40
Saknar ZTV.

Den finns ju kvar.

Snobbe
2009-05-29, 22:43
"Next" är helt sjukt. Vaskar dom fram deltagarna inom ungdomspsykiatrin? Fattar inte var man skulle hitta sådana människor annars. Samma med "Room Raiders." Det enda jag kan se är "Made" och "Scarred".

Både next o room raiders måste vara fake. Det kanske är riktiga personer osv men jag tror nog att mycket dem säger är manus osv. Eller att dem har blivit tillsagda innan att dom måste säga sjuka saker för o få va me.

Rackham
2009-05-29, 23:32
Både next o room raiders måste vara fake. Det kanske är riktiga personer osv men jag tror nog att mycket dem säger är manus osv. Eller att dem har blivit tillsagda innan att dom måste säga sjuka saker för o få va me.

Haha, är det kanske det?

Njae. Jag tror de är datoranimerade med extremt dålig AI :D

Snobbe
2009-05-29, 23:35
Haha, är det kanske det?

Njae. Jag tror de är datoranimerade med extremt dålig AI :D

Snacka om o leta saker:) Jag menade mer att det kanske inte är skådespelare.

Rackham
2009-05-29, 23:41
Snacka om o leta saker:) Jag menade mer att det kanske inte är skådespelare.

Haha, förstod vad du menade :) Men blev extra roligt eftersom man faktiskt kan undra om de verkligen finns på riktigt så onaturligt och scriptat de beter sig.

C.E.J.
2009-05-29, 23:47
viva la bam suger ju dock stenhårt.

-Hm, idag ska jag nog köra in en monster truck genom huset och se vad mamma tycker.
WRAAAAAAAAAAAM
- BAAAM, vaad gör du *helt chockad*
- Yeeh jag är hardcore!

Samtidigt som en "kompis" springer fram och kastar en tårta i pappans ansikte och slår lite på fettet.

Bäst ju!

-squat-
2009-05-30, 12:33
Den finns ju kvar.

Jo. Men jag menade det gamla ZTV som spelade mycket musik.

Scratch89
2009-05-30, 15:41
Jag gillar också gamla ZTV. De hade ett program som hette Plektrum som spelade lite okända band och sånt. Massor av bra band.

-squat-
2009-05-31, 12:32
Jag gillar också gamla ZTV. De hade ett program som hette Plektrum som spelade lite okända band och sånt. Massor av bra band.

Liksom Klubb och en del andra nischade program. Lite som P3.

Deceiver85
2009-05-31, 13:04
My Super Sweet Sixteen
Avsnittet med P.Diddys son, var det någon som såg det? När alla normaldryga snorungar får en bil, fick den här jäveln TVÅ! Värst är alla bortskämda tjejer som beter sig som om de ägde världen.

Cribs
Alla svarta deltagare i programmet har antingen huset eller bilen helt inrett i vitt. Minimumkravet för att få vara med i Cribs är 6-8 sovrum med tillhörande badrum, 2-3 bilar (varav en Bentely).

Tila Tequila/Ikki Twins
*spy**spy**spy**spy**spy*

Arf Pingvin
2009-05-31, 13:06
Det gick käpprätt utför efter att Vanessa Warwick slutade med Headbangers Ball.

ceejay
2009-05-31, 15:09
My Super Sweet Sixteen
Avsnittet med P.Diddys son, var det någon som såg det? När alla normaldryga snorungar får en bil, fick den här jäveln TVÅ! Värst är alla bortskämda tjejer som beter sig som om de ägde världen.

Cribs
Alla svarta deltagare i programmet har antingen huset eller bilen helt inrett i vitt. Minimumkravet för att få vara med i Cribs är 6-8 sovrum med tillhörande badrum, 2-3 bilar (varav en Bentely).

Tila Tequila/Ikki Twins
*spy**spy**spy**spy**spy*

Har du inte sett när ashton kutcher va med i cribs, innan han hade tjänat massa cash ? =) det var ett helt vanligt hus och han körde runt i en gammal jeep :P

sweet sixteen håller jag med om.

Osten80
2009-05-31, 15:44
Det gick käpprätt utför efter att Vanessa Warwick slutade med Headbangers Ball.

Amen to that.
Jag behöver inte fylla på med så mycket mer galla än vad som redan har gjorts i tråden.
Det är så dåligt att jag inte finner ord, på riktigt.

frambogir
2009-05-31, 15:51
Jag älskar all skit MTV producerar, NEXT, Made, Jackass och all sån dynga är det bästa som finns! Även The Hills kan bistå med en hel del underhållning. Det enda som stör mig är Jamba-reklamen.