handdator

Visa fullständig version : Inte ätit något på en hel dag men druckit 6 liter


mojoo
2009-05-28, 21:14
Tja

Jo så att jag inte ätit något på hela dagen pga. undersökning imorgon. Men jag har druckit diverse drycker (5-6 liter) under dagen. Inte med någon speciell näring utan fanta etc.

Saken är de att jag inte kommer äta förrän klockan 12 imorgon och har tänkt träna samma dag och sedan äta normalt efter detta. Hur kommer min träning påverkas om jag äter en riktigt rejäl lunch vid 12-1 och sedan äter ett mellanmål vid halv 3 och sedan tränar vid 3? Efter detta blir det även en rejäl middag.

Fuling
2009-05-28, 22:17
Ta det lugnt med maten innan, käka en normal lunch, inte allt för stor och sedan rejält efter passet istället. Du vill ju inte vomera över allt och alla inne på gymmet.

mattilainen
2009-05-28, 22:23
Om du äter innan så kommer passet inte "förstöras"

Grazzafukkinrazzi
2009-05-28, 22:24
dessutom kommer magen få sig en rejäl omgång om du hetsäter som aldrig förr direkt efter så lång fasta.

Rahf
2009-05-28, 22:32
Ät en måltid så att du blir nöjd och ge dig efter det. Ät heller ingenting som kan reta magen, den kommer förmodligen som nämnts reagera på ett matintag ändå. Kompensera med en energität middag isf.

aelgen
2009-05-29, 09:19
Se till så att du haft minst 3-4 timmar från lunchen till passet, jag tycker du kan skippa mellanmålet då (beroende på mängden mat) kroppen kommer behöva lägga energi på att smälta det samtidigt som du tränar vilket inte är det bästa. Tryck i dig rejält med mat efter passet som du sa.
Hoppas undersökningen går bra ;)

Eddie Vedder
2009-05-29, 09:35
dessutom kommer magen få sig en rejäl omgång om du hetsäter som aldrig förr direkt efter så lång fasta.

Det handlar ju bara om ett dygn. Ingen fara för fem öre. Det är skillnad att äta enorma mängder efter lång tids svält men ett dygn är ingenting.

Jag vet inte vilken undersökning det är men då jag fastade över 24 timmar inför en undersökning förra hösten käkade jag rejält när jag kom hem. Detta trots att de varit inne i tarmarna och rotat runt.:cryout:


Jag åt en stor portion gröt för ovanlighetens skull.:D

saab900
2009-05-29, 10:39
Tja

Jo så att jag inte ätit något på hela dagen pga. undersökning imorgon. Men jag har druckit diverse drycker (5-6 liter) under dagen. Inte med någon speciell näring utan fanta etc.

Saken är de att jag inte kommer äta förrän klockan 12 imorgon och har tänkt träna samma dag och sedan äta normalt efter detta. Hur kommer min träning påverkas om jag äter en riktigt rejäl lunch vid 12-1 och sedan äter ett mellanmål vid halv 3 och sedan tränar vid 3? Efter detta blir det även en rejäl middag.

Jag tror jag vet vilken typ av undersökning du syftar på, och vad du fått plåga i dig under dagen, jag har nämligen gjort det själv en gång. Jag kan ju trösta dig med att det värsta är gjort efter förberedelserna.

Själv skulle jag slå bort funderingarna på att träna dagen efter (idag?). Jag var svag som en kattunge. Direkt när jag kom hem satte jag i mig så mycket youghurt och mackor jag orkade och gick och lade mig och sov några timmar. Man fick ju inte så mycket sömn under natten av diverse anledningar.

Maten du äter efter undersökningen kommer ine att hinna ned till tunntarmen ens, så den hinner inte tas upp i kroppen. Det är bättre du skippar alla tankar på att träna imorgon (idag?) och gör det en eller två dagar efter istället. Dina glykogendepåer kommer mest troligt att vara gansa små, och du kommer inte att orka lika mycket som vanligt. Därför skulle träningen ändå vara bortkastad.

Vila en dag istället, och krya på dig!