handdator

Visa fullständig version : Dravena siktar mot playan


Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

Dravena
2009-05-28, 16:50
Gör ett nytt försök med tränings- och kostjournal, efter ett halvhjärtat försök på annat forum!

Jag är alltså:
Kvinna
26 år
184 cm
ca 80 kg
Mått kommer
Diskvalificerande fel: överrörlig rygg och bäcken som lider av sviter efter något brutal avsittning från en häst för 10 år sen

Har fram till nu kört ett tresplittat program av Per Berglund som jag har sett att vissa här tränar för. Dock inget monsterprogram som killarna här kör med, utan ett mer mänskligt sådant. ;)

Uppdelningen har sett ut så här:
Pass 1: Ben och biceps
Pass 2: Bål
Pass 3: "Resten", dvs rygg, axlar, triceps

Nu lutar det åt att benpasset får stryka på foten för backintervallsträning med Oh Wao en gång i veckan. Helt för min egen bekvämlighets skull, jag avskyr helt enkelt att köra ben och backintervaller ger det mesta känns det som. Möjligtvis att jag kör ett pass med in och utsida lår och ägnar resten av det passet för mer armövningar och plockar ut dem från resten av passen.

Första träningsrapporten blir från backträning igår.
Hade jobbat natt och ätit dåligt kände jag direkt när vi satte igång, fanns inte mycket att pressa ur benen. Vi körde iaf ca 90 min och tog alla backar två gånger med lite ganska slött tempo emellan. Fick bra känsla de sista backarna när både ben och andning samarbetade till sist (misstänker lätt ansträngningsastma, eller så har jag bara katastrofal kondis ;) ) Hade ingen pulsklocka, men jag har generellt hög arbetspuls så jag maxade förmodligen runt 180 någonstans.

Så, gymrapport kommer imorgon!

Dravena
2009-06-02, 07:33
Gårdagens träning:

Cyklade till gymmet från jobbet, drygt 5 km avslutat med en seg uppförsbacke förbi sjukhuset.

Uppvärmning: 15 min löpband, hill-programmet lvl 10. Genomsnittsfart 8 km/h, maximal lutning 7.8. Första försöket på det här programmet, ökar nog farten till nästa gång.

Bålpass:
Enarms roddrag med rotation: 35 kg 3x8
Stående crunches: 35 kg 3x10
Enarms latsdrag: 20 kg 3x8
Situps på pilatesboll: 3x15
Plankan med benrotation: 3x20
Ryggresningar: 3x10
Sidolyft: 3x10
"Bosuboll", en form av halv balansboll som jag inte prövat förut: 3x20 sek sittande
Prövade även situps på den här bollen, 3x10 tog slut på magen helt. Mycket jobbigare än den hela bollen, kommer nog att ersätta den med den här.
Torso Rotation: 32 kg 3x8

eleni
2009-06-02, 07:39
Hej och välkommen hit!
Är lite nyfiken, vad har du för mål med träningen?

Dravena
2009-06-02, 07:48
Just nu är jag faktiskt lite utan mål. När jag satte igång för ett år sen var det att hitta en träningsform och ett upplägg som höll igång ryggen och förhindrade de återkommande ryggskotten. Det har jag uppnått nu, så jag vet faktiskt inte vad jag ska sikta på härnäst.... Till hösten har jag och min intervallkompis bestämt att vi ska springa hela röborundan plus våra extrabackar, men för styrketräningen har jag inga direkta mål just nu. Jag måste jobba på det!

Sillmjölken
2009-06-02, 08:26
Hej och välkommen hit!
Är lite nyfiken, vad har du för mål med träningen?

Målet är ju playan. :-)

Dravena
2009-06-02, 17:37
Ja, att slippa ligga i vassen (finns det vass i Spanien?) på badsemestern är ju ett mål så gott som något. :cool:

Dagens:

Skulle egentligen ha vilodag, men behövde röra mig efter en dag hökandes över datorn på jobbet. Tog en ganska lugn runda på ett nyupptäckt spår, var ute i ca 25 min. Största ansträngningen var några extra rundor upp och ned för "fjället", en stor kulle med schysst lutning.

Den där bosubollen måste ha gjort något, har en gruvlig träningsvärk runt bröstkorgen och ner i ländryggen från igår. Skönt, det är sällan jag känner mer än i magen efter det passet.

Dravena
2009-06-03, 17:16
Dagens:

Cyklade från jobbet i grav motvind, ca 5 km.
Uppvärmning: löpband, hillprogram. Lvl 10, snittfart 8 km/h, maxlutning 7.8. Får ont i benhinnorna de första minuterna på löpbandet, tror att gymskorna har passerat bäst före datum.

Planen var att köra rygg, bröst och triceps idag, men ryggen är fortfarande mör efter den där jäkla bollen så det blev ett improviserat pass för axlar och armar istället.

Militärpress m skivstång: 14 kg 3x8. Första gången, hade nog kunnat köra tyngre men ville känna in tekniken. Skön övning, kommer fortsätta med den!
Tricepspress i kabelmaskin: 15 kg 3x8
Enarms axelpress m hantel: 7 kg 3x8. Första gången, märkte att överrörligheten ställde till det. Svårt att hålla bra kontakt utan att svaja trots att vikten i sig inte kändes tung. Ska antingen be instruktör kolla nästa gång eller fortsätta att göra den i kabelmaskin som jag har gjort förut.
Bicepscurl: 22 kg 3x8
Rotatorcuff utåtrotation i kabelmaskin: 5 kg 3x8
Koncentrationscurl: 10 kg 3x8
Lateral Raise: 21 kg 8x2 + 6 Slut på poletten!

Inte helt nöjd med passet, kändes som att de flesta övningar gick på halvfart och det kändes kort även om jag är skönt trött i armar och axlar nu.

Cyklade även hem, 5 km. Konstigt nog motvind även åt detta håll...

Dagens musik: Rammstein - Sehnsucht

Dravena
2009-06-05, 07:22
Igår och idag har lite för få timmar på dygnet. Den enda motionen består av transport till och från jobbet, inte direkt värt att nämna. Ledig helg efter 12 dagar i sträck på jobbet borgar för lite större ansträngningar.

Dravena
2009-06-09, 12:38
Gårdagen:

Uppvärmning: 15 min löpband, hillprogrammet. Snittfart 9Km/h, maxlutning 7.8

Stående crunches i kabelmaskin: 35 kg 3x10
Ryggresning i ställning m 5 kgs vikt: 3x10
Sidolyft: 3x10
"Lower ablift with one leg crossed": 3x10 på varje sida. Sjukt jobbig! ( http://www.youtube.com/watch?v=LkZJ0GjOwr8&feature=channel )
Plankan med benrotation: 3x20
Torso rotation i kabelmaskin: 15 kg 3x10 på varje sida
Situps på bosuboll: 3x10

Bra pass, hade bra kontakt med magen hela passet och var skönt trött efteråt.

Dagens:

Ca 1 timmes powerwalk med pensionerade hästen efter i snöre, i kuperad terräng utanför stigarna. Jag var genomsvettig efteråt, hästkräket hade knappt vett att flåsa.

O_Wao
2009-06-11, 11:55
Ca 1 timmes powerwalk med pensionerade hästen efter i snöre, i kuperad terräng utanför stigarna. Jag var genomsvettig efteråt, hästkräket hade knappt vett att flåsa.

Pensionären roar sig dock med att springa cirklar runt åbäket hon delar hagen med i tid och otid. ;)

O_Wao
2009-06-12, 11:23
Rödbo i helgen? Hurra!

Dravena
2009-06-12, 15:02
Pensionären roar sig dock med att springa cirklar runt åbäket hon delar hagen med i tid och otid. ;)

Ja, det är hon mycket begåvad på! *flex*

Dravena
2009-06-12, 15:04
Rödbo i helgen? Hurra!

Hurra för Rödbo! Söndag efter jobbet, dvs runt fem?

Dravena
2009-06-12, 15:05
De senaste dagarna har lagts på nattjobb med tillhörande sömn. Släpade mig ut på en extremt motvillig runda på ca 2,5 km i spåret i förrgår. Blev genomblöt innan jag kommit ut från gården i stort sett.

O_Wao
2009-06-12, 15:23
Hurra för Rödbo! Söndag efter jobbet, dvs runt fem?

Jag är fett på! Jag vågar dock vägra om det öser ner, nån måtta på idiotin får det vara.:smash:

Dravena
2009-06-12, 20:00
Ja, jag vägrar regn. Ser det ut som att vi ligger inne i det militära? *screwy*

Dravena
2009-06-17, 08:48
Gårdagens:

15 min löpband, 9 km/h konstant lutning 2.5

Axelpress i maskin: 17.5 kg 3x8
Rodd i maskin: 45 kg 3x8
Breda latsdrag: 40 kg 3x8
Tricepspress: 15 kg 3x8
Bröstpress: 21 kg 3x8
Lateral raise: 21 kg 3x8

Hade hyfsat ont om tid, så jag satsade på att köra ett fokuserat pass. Hade gott kunnat öka lite på några vikter.

Dravena
2009-06-17, 08:51
En kompis har drabbats av någon form av galenskap och tycker att vi ska satsa på Broloppet nästa år, vilket är en halvmara. :laugh: Jag har bestämt mig för att iaf köra igång med det här programmet ( http://iform.se/traning/traningsprogram/traningsprogram-spring-10-km ) för att få ett greppbart mål med iaf en del av träningen.

Sagt och gjort, har precis kommit hem från första passet på nivå 1. Gjorde enligt instruktionerna och det gick strålande. Både ben och andning bestämde sig för att samarbeta, men så sprang jag marginellt snabbare än rask gång också. :cool: Nu är jag inte alls slutkörd, bara nöjt avslappnad i kroppen så det blir ett gympass ikväll också är planen.

Dravena
2009-06-18, 07:24
Gårdagen fortsatte med en tur till stallet som inkluderade stalljobb (mocka två genomskitiga boxar och köra ut fyra fullastade skottkärror på den 3 m höga, genomblöta gödselstacken) och 30 min powerwalk genom terrängen med häst i snöre.

Åkte vidare till gymmet men blev fetlurad. De hade tagit bort varuautomaten där jag tänkte köpa nötter och någon banan för att ladda kroppen inför träningen. Var hungrig redan när jag satte igång, så det blev några minuter på crosstrainern och lättare magövningar på mattan i ca 20 min.

Dravena
2009-06-21, 00:47
Nu så kan jag prestera ett klart mål för styrketräningen! Jag ska gifta mig nästa sommar, och tänker mig att jag ska kunna visa upp ett par riktigt vältrimmade axlar och armar i brudklänningen (resten av kroppen också för all del, men den ser ju bara blivande maken). Planen är att trimma bort ca 5 kg och få bättre rutin på styrketräningen som har blivit lite lidande på sistone.

Så egentligen borde tråden byta namn till "Dravena mot bröllopsformen!" *cupid*

Dravena
2009-06-23, 09:22
Efter att ha blivit inkommenderad nätter hela midsommarhelgen gav jag mig ut i Röbo med Oh Wao imorse. Planen var backintervaller, men det visade sig vara väldigt varmt och vätskebristen gjorde sig påmind väldigt snart. Vi körde några backar och sen sprang vi varvat med powerwalk resten. Slutsträcka blev runt 9 km på 90 min. Prövade en puff av sambons bricanyl 15 min innan och det gjorde jätteskillnad. Fick en påfyllnadspuff efter ungefär halva vägen och kunde andas normalt förutom normal andfåddhet. Ska väl ta och boka en tid hos herr doktor antar jag.

O_Wao
2009-06-23, 13:53
Nu så kan jag prestera ett klart mål för styrketräningen! Jag ska gifta mig nästa sommar, och tänker mig att jag ska kunna visa upp ett par riktigt vältrimmade axlar och armar i brudklänningen (resten av kroppen också för all del, men den ser ju bara blivande maken). Planen är att trimma bort ca 5 kg och få bättre rutin på styrketräningen som har blivit lite lidande på sistone.

Så egentligen borde tråden byta namn till "Dravena mot bröllopsformen!"

:hbang::hbang: *cupid*

Jag kan springa med dig, jag springer ju tydligen för fort så det blir säkert lagom motivation. :naughty: :D

Dravena
2009-06-24, 14:08
Jag måste bara komma ihåg dopingen, då blev det bättre fart på mig också. Det var det där med andningen. :naughty: Men du har banne mig bättre benmuskler än mig, det är lite orättvist.

Dagens:

Crosstrainer 10 min (redan varm från cykling till gymmet)

Axelpress i hammermaskin: 25 kg 3x8 PB :hbang:
Rodd: 45 kg 3x8
Neddrag (?) maskinen är nästan som latsdrag men smalare underhandsgrepp: 35 kg 3x8. Tror att jag gjorde något fel, för det kändes mer i underarmarna än i ryggen. Fortsätter nog med mina latsdrag.
Bröstpress: 22 kg 3x8
Lateral Raise med hantlar a 5 kg: 3x8 lite för lätt, kunde nog lägga på mer.
Bicepscurl: 25 kg 3x8 PB :hbang:
Seated Dip: 45 kg 3x8 PB :hbang:

Kort men effektivt pass!

Dravena
2009-06-26, 09:59
Började dagen med 9 km powerwalk, tog ca 70 min. Avslutade med 45 min mag- och ryggdvd som jag har hemma för de dagar det är för fint/dåligt väder för att ta sig till gymmet.

O_Wao
2009-06-26, 12:32
:hbang: to PB! På söndag blir det fan löpning! :whipped:

Dravena
2009-06-26, 17:57
Du är medveten om att det ska bli 30 grader på söndag? :Virro Men vi är väl inte klena?

Dravena
2009-07-01, 10:20
Jag har inte smält bort, bara nästan. Det bästa jag har lyckats med är powerwalks den senaste tiden, idag 6 km på 55 minuter blankt.

Dravena
2009-07-09, 00:30
Tillbaka efter exil till västergötland med minimal ansträngning. :whipped:

Jag har kört igång ett tvåsplitprogram eftersom jag inte kommer iväg tre gånger i veckan till gymmet just nu. Idag blev det ett överkroppspass, ska försöka komma alla vikter:

Decline chestpress i kabelmaskin: 22,5 kg 3x8

Incline chestpress: 12,5 kg 3x8 (sjukt trött i bröstmusklerna efter kabelmaskinen)

Hantelrodd: 8 kg 3x8 Kan nog öka den här till nästa gång

Low row: 47 kg 3x8 Tungt men alla repetioner satt som de skulle!

Axellyft i kabelmaskin: 4 kg 3x8 Kan egentligen köra tyngre, men tycker att det gör ont i axeln trots att jag utför rörelsen korrekt enligt PT, så jag nöter på med den här tyngden ett tag.

Axelpress med hantlar: 4 kgs hantlar 3x10. Lite för lätt, men 5 och 6 kilos hantlarna var upptagna. *grr27*

Neddrag: 27.5 kg 3x8

Dubbelt latsdrag: 23 (?) kg 3x8 Tungt!

Bicepscurl: 15 kg 3x8. Lättare än vad jag brukar köra, men biceps var ganska mör efter tidigare övningar. Skönt att köra slut på energin!

Assisted dip: 40 kg 3x8 Tyckte att jag fick till en riktigt bra rörelse, trots att triceps också var bra trött vid det här laget.

Den här delen av programmet är jag sjukt nöjd med, hela överkroppen känns slutkörd och jag anar en gruvlig träningsvärk i övre delen av ryggen.

Nästa pass blir ben och mage, får se hur det känns med få magövningar när jag är van vid ett helt bålpass.

O_Wao
2009-07-09, 07:11
Tillbaka efter exil till västergötland med minimal ansträngning. :whipped:

Jag har kört igång ett tvåsplitprogram eftersom jag inte kommer iväg tre gånger i veckan till gymmet just nu. Idag blev det ett överkroppspass, ska försöka komma alla vikter:

Decline chestpress i kabelmaskin: 22,5 kg 3x8

Incline chestpress: 12,5 kg 3x8 (sjukt trött i bröstmusklerna efter kabelmaskinen)

Hantelrodd: 8 kg 3x8 Kan nog öka den här till nästa gång

Low row: 47 kg 3x8 Tungt men alla repetioner satt som de skulle!

Axellyft i kabelmaskin: 4 kg 3x8 Kan egentligen köra tyngre, men tycker att det gör ont i axeln trots att jag utför rörelsen korrekt enligt PT, så jag nöter på med den här tyngden ett tag.

Axelpress med hantlar: 4 kgs hantlar 3x10. Lite för lätt, men 5 och 6 kilos hantlarna var upptagna. *grr27*

Neddrag: 27.5 kg 3x8

Dubbelt latsdrag: 23 (?) kg 3x8 Tungt!

Bicepscurl: 15 kg 3x8. Lättare än vad jag brukar köra, men biceps var ganska mör efter tidigare övningar. Skönt att köra slut på energin!

Assisted dip: 40 kg 3x8 Tyckte att jag fick till en riktigt bra rörelse, trots att triceps också var bra trött vid det här laget.

Den här delen av programmet är jag sjukt nöjd med, hela överkroppen känns slutkörd och jag anar en gruvlig träningsvärk i övre delen av ryggen.

Nästa pass blir ben och mage, får se hur det känns med få magövningar när jag är van vid ett helt bålpass.
:hbang: ser bra ut!

Dravena
2009-07-10, 00:24
Jag hade rätt, träningsvärken får räknas som tämligen gruvlig. :hbang:

Ingen större aktivitet idag, mittemellan nattpass så större delen av dagen tillbringades i liggande sängläge.

Dravena
2009-07-16, 08:21
Efter att ha smittats av någon mesig halvsjuka av mannen i huset har jag idag lyckats ta mig runt 6 km på 50 min. Försök tidigare i veckan slutade med kallsvett och blykänsla i benen efter 2 km.

Dravena
2009-07-17, 13:21
Försök till löprunda runt Röbo med Oh Wao. Sjukt skum känsla i kroppen, gick inte ner i puls och benen tappade all kraft. Orkade iaf springa mer än förra gången, men ett kasst pass rent generellt.

Dravena
2009-11-06, 12:28
Hepp, sparkar igång igen!

Har kört igång ett nytt 3-delat pass med överkroppsfokus för att få lite variation.

Dagens morgonpass, rygg och biceps:

Dual Row: 36 kg 3x10
Hantelrodd: 9 kgs hantel 3x10
Latsdrag: 42 kg 3x10
Pec fly (?): 17.5 kg 3x10
Ryggresningar: 3x10 m 5 kgs viktskiva
Bicepscurl i maskin: 18 kg 3x10
Koncentrationscurl: 8 kg 3x10

Hade kunnat köra tyngre tror jag, men kände in några av övningarna som är nya.

Dagens vikt: 82.6 kg (status i början av september, post semester 85 kg)

Ollas
2009-12-04, 15:22
Dagsformensbild !

Dravena
2009-12-04, 15:41
Det kan bli en omnågraveckorformsbild! De senaste två veckorna har jag hostat som en pestsmittad, och under tiden har jag orkat ta mig ungefär från sängen till jobbet via duschen.

Gymkortet har passat på att gå ut under tiden, så nu står jag lite i valet och kvalet om jag ska hänga kvar på Studenthälsan ett år till.

Fördelar:
*Billigt
*Sällan så mycket folk att man måste köa
*Skön stämning
*Bra blandning av maskiner som passar mig och fria vikter

Nackdelar:
*6 km dit, vilket gör motivationen något sviktande den här tiden på året (hurtbullen i mig menar på att det är bra extraträning att cykla dit och hem. Vägen dit avslutas med sjukhusbacken så man är uppvärmd och klar när man kommer fram).

O_Wao
2009-12-04, 15:47
Jag tycker du ska träna med mig, men jag är ju å andra sidan inte helt opartisk.

Fördelar:
*närmre, sjukt nära från jobbet för din del
*inget köande till maskiner
*gratis instruktioner/programbyggande
*fräscha lokaler med gott om plats
*blandat med fria vikter och maskiner
*gott om cardiomaskiner


And of course the nr 1 fördel: me! :D

Dravena
2009-12-04, 15:51
Goda poänger allihopa! :D

Dravena
2009-12-04, 17:54
Till dagens träning får noteras: ca 10 000 steg på Katthemmet under förmiddagen plus hembärande av 12 ölflaskor (fulla då) plus några kilo grönsaker från affären till hemmet, dvs runt 1 km. Passade på att köra bicepscurls i kön till bankomaten, till omgivningens förvåning. Pulsen gick inte i taket, så jag tänker räkna mig som frisk från och med nu. :hbang:

Och nej, jag tänker inte dricka upp alla öl själv. Oh Wao ska hjälpa till!

Dravena
2009-12-05, 20:52
Idag gjorde jag slag i saken och provtränade hos Oh Wao. Generellt trevligt gym med bättre avstånd, fler och bättre maskiner samt fräschare duschar.

Det blev ett hopplockat pass för att känna på flera olika maskiner:

a) Super pullover, 40 kg, 36 kg, 33 kg (kul maskin, helt ny för mig! Fick bra kontakt)

b) Latsdrag 38kg, 32 kg, 28 kg

c) Rodd 43 kg, 38 kg, 33.5 kg

d) Rotatorcuffsövning i CC, inåt- och utåtrotation.
inåt: 9 kg 2x12 reps
utåt: 14 kg 2x12 reps (förut har jag kört utåtrotation på sådär 5 kg, men det fanns inte ens med på den här maskinen.... Tydligen orkade jag mer!)

e) Rear delt i maskin, 16 kg 2x12 (lite svårt med tekniken, axlarna försökte innerligt smita iväg uppåt)

f) Militärpress i maskin, 23 kg 1x12, 9 kg 1x12 (Fy fan! Jävla mördarmaskin. Helt annorlunda rörelsebana än den axelpressmaskin jag är van vid. Något skumt hände med höger axel som har krånglat ett tag. Hela högerskuldran trillade framåt och vägrade i stort sett lyfta, därav tjejvikten för att känna in tekniken)

g) Incline axelpress 9 kg 1x12 1x8 (ungefär här var axlarna slut)

h) Brutalbänk lutning 4 2x12 (någon sån här har vi inte på mitt vanliga gym, trevligt!)

i) abdominal: 36 1x12, 32 1x8

j) Ryggresning i maskin, 36 kg 1x12

Man kan kalla det en chockstart efter i stort sett två månaders träningskoma.... poletten var slut mot slutet av passet, men man kan inte lägga av när man har sällskap!

Det lutar åt ett byte av gym för att maximera utbytet av sällskap. :D

Ollas
2009-12-05, 21:02
Bra många övningar! Snyggt!

O_Wao
2009-12-06, 00:06
Man kan kalla det en chockstart efter i stort sett två månaders träningskoma.... poletten var slut mot slutet av passet, men man kan inte lägga av när man har sällskap!

Det lutar åt ett byte av gym för att maximera utbytet av sällskap. :D

*flex* :kickass:

Blinded by the total awesomeness. :D

Jag är glad att jag har kofta på mig idag, att lyfta armarna över huvudet är inte ett alternativ i det här läget...

Dravena
2009-12-06, 10:14
Bra många övningar! Snyggt!

Jo tack, det betalar sig idag! Har fått hyra in hjälp med hårtvätt och påklädning eftersom armarna vägrar lyfta sig högre än axelhöjd. Jag har även en fantastisk träningsvärk i mina lats, vilket är uppmuntrande eftersom jag brukar ha svårt att få kontakt med dem. :hbang:

Nu ska jag klämma ut min friskvårdspeng från chefen och skaffa nytt gymkort. Omväxling förnöjer!

Dravena
2009-12-06, 10:20
It hurt so much it's not even funny!

O_Wao
2009-12-06, 10:30
It hurt so much it's not even funny!

Hear hear. Risken finns att vi tränar ihjäl varandra. :naughty:

Dravena
2009-12-06, 10:31
:whipped:

Dravena
2009-12-07, 08:19
Morgonstatistik:

Vikt: 82 kg prick (status efter två veckor i Spanien i höstas: 84.6)
Längd: Förmodligen fortfarande runt 184

Midja: 65,5 cm
Höfter och ass: 103 cm (tydligen lagrar jag något för det stora kriget)
Överarm ospänd: 29 cm
Lår: 54 cm
Under byst: 72 cm

Nu väntar två nattpass, vilket brukar medföra minimalt med träning.

O_Wao
2009-12-07, 08:29
Morgonstatistik:

Vikt: 82 kg prick (status efter två veckor i Spanien i höstas: 84.6)
Längd: Förmodligen fortfarande runt 184

Midja: 65,5 cm
Höfter och ass: 103 cm (tydligen lagrar jag något för det stora kriget)
Överarm ospänd: 29 cm
Lår: 54 cm
Under byst: 72 cm

Nu väntar två nattpass, vilket brukar medföra minimalt med träning.

Det för när zombierna kommer. Yup.:MrT:

Dravena
2009-12-07, 08:44
Det för när zombierna kommer. Yup.:MrT:

Naturligtvis! Då kommer ju maten att ta slut juuuu.

Dravena
2009-12-07, 16:43
Vardagstråk:

2x2 km knatande till jobbet för möte. 25 minuter dit för att inte svettas på kollegorna, 20 min hem på ett ungefär. Hade hoppats på mellanmål för moralens skull på mötet, men chefen hade bytt ut de grova mackorna mot wienerbröd så det blev inget för min del.

Dravena
2009-12-07, 17:10
Nytt gym, nytt program. Jag kommer att köra på Oh Waos upplägg i början eftersom hon är inkörd på maskinerna, med undantag för benprogrammet där hon rehabtränar och jag kommer att tvinga mig igenom ett grundläggande program. Nytt för mig blir upplägget med dropset, men det kan vara bra att prova något annorlunda. Jag gillar att man får upp pulsen lite genom att pauserna blir minimala.

Så här ser upplägget ut:

Pass 1) Ben/Axlar
a) Benspark
b) Lårcurl
c) Benpress i maskin
d) Insida lår
e) Utsida lår .
f) 2x rotatorcuff i CC. Öppet och slutet grepp.
g) Militärpress i maskin
h) Hantellyft åt sidan

Pass 2) Rygg/biceps
a) breda chins
b) super pullover
c) compound row
d) Rear delt
e) Bicepscurl med hantel
f) Preachercurl i maskin
g) Abdominal
h) Ryggresning i maskin

Pass 3: Bröst/triceps/mage
a) Vertical chest
b) Pec fly
c) Incline shoulder press
d) CC-drag nedåt, supinerat och pronerat grepp
e) assisted dips
f) magövning på pilatesboll: raka crunches
g) magövning på pilatesboll: höftrotationer med fötterna på pilatesboll.
h) abdominal

Godfella
2009-12-07, 17:16
Jättebra upplägg! Dropset är trevligt och sätter en lite på prov. Alltid kul att testa något nytt.

Lycka till, och försök att inte tänka på mig för mycket, utan håll fokuseringen uppe. :D

O_Wao
2009-12-07, 17:33
Jättebra upplägg! Dropset är trevligt och sätter en lite på prov. Alltid kul att testa något nytt.


Plus pressen med att ha nån som stirrar på en hela tiden.:devil::whipped:

Dravena
2009-12-07, 17:33
:D

Får man förresten föra in en kostjournal i de här journalerna eller blir man lynchad och utkastad då?

Dravena
2009-12-07, 17:34
Plus pressen med att ha nån som stirrar på en hela tiden.:devil::whipped:

It goes both ways! Det föreligger en reell risk för att vi faktiskt kommer att träna ihjäl varandra. :whipped:

O_Wao
2009-12-07, 17:36
Lycka till, och försök att inte tänka på mig för mycket, utan håll fokuseringen uppe. :D

problemet i lördags var det ständiga citerandet av WoW-Jocke, det störde lite efter ett tag tror jag... :smash:

O_Wao
2009-12-07, 17:38
:D

Får man förresten föra in en kostjournal i de här journalerna eller blir man lynchad och utkastad då?

Doit. jag förde kostjournal förut när jag inte åt så mycket skräp. :em:

Dravena
2009-12-07, 17:42
Det är lite det som är poängen, måste jag redovisa vågar jag inte äta skräp. :P

Äh, min journal - mina regler:

091207:

Frukost ca 9.00: två grova ostmackor, kaffe m laktosfri lättmjölk

Lunch 12.30: gröt på 1.5 dl fiberhavregryn, 1 msk lingonsylt, lättmjölk. Två knäckemackor med makrill i tomatsås.

Sent mellanmål: två små ingrid marie äpplen

Middag: chili con carne med borlottibönor plus vita bönor, ris och några blomkålsbuketter till

Att äta under nattpasset: några nävar sötmandlar (brukar funka bra. En stor kopp kaffe och mandlar vid ett håller mig nöjd hela natten. Då slipper jag suget vid tre som brukar paja hela kosthållningen)

Dravena
2009-12-08, 15:02
Jag tränar aldrig mittemellan nattpass, jag har fullt upp med att överleva typ. Den här gången har kroppen gjort revolt och jag var så hungrig att jag var illamående större delen av natten. Lyckades dock hålla mitt ätförbud mellan 2-5 och åt en tidigare förstafrukost vid fem.

Frukost kl 5: två knäckemackor samt en äcklig mjölkpulverchoklad från automaten. Höll mig iaf vaken tills dagen kom, vilket var meningen.

Second breakfast: 2 dl fil med osötad müsli innan sängen

Sömnen fallerade, trots att jag var så trött, så jag gav upp vid halv två och satsar på några timmar innan nattens pass.

Lunch kl 14.30: pasta med tonfiskröra på lättcremefraichebas

Middag ca kl 18: gulaschsoppa, Felix på burk. Hög ambitionsnivå!

Får väl trycka i mig ett mellanmål innan jobbet och hoppas att kroppen samarbetar bättre inatt.

Parachutes
2009-12-08, 15:18
Midja: 65,5 cm
Höfter och ass: 103 cm (tydligen lagrar jag något för det stora kriget

Jisses! Det låter som en stor skillnad mellan midja-rumpa..
Så.. om jag har 92cm midja.. så borde jag ha 147cm rumpa :MrT: måste mäta när jag kommer hem.. eller formeln kanske bara fungerar på kvinnokönet? hmm..

Dravena
2009-12-08, 15:28
Timglasformad tror jag det kallas. Det är nog inte lika vanligt hos det manliga könet. Hoppas jag. :D

Dravena
2009-12-08, 16:01
Timglasformad tror jag det kallas. Det är nog inte lika vanligt hos det manliga könet. Hoppas jag. :D

Nu insåg jag iofs att jag mätt på fel ställe, så jag får putta upp det till 73 cm beroende på var man mäter. Det är ju lite olika bud vad som är mest rättvisande. 65.5 är iaf den smalaste punkten, 73 är rakt över naveln. :smash:

Parachutes
2009-12-08, 16:11
Ja jo.. naveln är väl "rätt" :)
Jag är riktigt nyfiken nu på vad jag mäter över rumpan! Slutar om 40 min.. blir omedelbums hem o panikmäta!

Dravena
2009-12-08, 16:32
Blir besvikelsen stor om du inte också får vara timglasformad?

Parachutes
2009-12-08, 16:40
Minst sagt, ja. Jag misstänker dock att min rumpa ej är mitt midjemått x 1,6. Fast den är ju inte helt värdelös! Kommer rätt Beyonce-låt så kan även jag skaka min rumpa värdigt!

O_Wao
2009-12-08, 16:43
http://www.youtube.com/watch?v=gOPHc1eXkZ4

Bootylicious baby!


Oh the outfits, jag skrattar ihjääääääääl mig! :laugh::laugh:

O_Wao
2009-12-08, 16:45
Blir besvikelsen stor om du inte också får vara timglasformad?

"Rund är också en form!!"

Dravena
2009-12-08, 16:50
"Rund är också en form!!"

Hurra, då har min rumpa en form! :naughty:

O_Wao
2009-12-08, 16:53
Hurra, då har min rumpa en form! :naughty:

:naughty::naughty::hbang:

Dravena
2009-12-08, 16:53
Minst sagt, ja. Jag misstänker dock att min rumpa ej är mitt midjemått x 1,6. Fast den är ju inte helt värdelös! Kommer rätt Beyonce-låt så kan även jag skaka min rumpa värdigt!

Varför finns det ingen skakarumpasmiley?

Min förhoppning är ju förvisso att just det måttet kanske ska krypa ner under tresiffrigt, tyvärr svarar just den kroppsarean tämligen väl på stillasittande och inte alls lika bra på fysisk disciplinering.

Dravena
2009-12-08, 16:54
http://www.youtube.com/watch?v=gOPHc1eXkZ4

Bootylicious baby!


Bootylicious is my middle name! :hbang:

O_Wao
2009-12-08, 17:34
Varför finns det ingen skakarumpasmiley?


:booty: Titta!

Parachutes
2009-12-08, 20:56
90 midja 105 rumpa blev det!

Dravena
2009-12-08, 22:56
90 midja 105 rumpa blev det!

Det kvalar du inte in på!

Godfella
2009-12-08, 23:02
Jag då!? 83cm midja och 112cm rumpa.

Dravena
2009-12-08, 23:22
Jag då!? 83cm midja och 112cm rumpa.

Det ger ju en kvot på 1,3 så det var nära! Du kan få en andraplats. :D

Godfella
2009-12-08, 23:27
Det ger ju en kvot på 1,3 så det var nära! Du kan få en andraplats. :D

Jag kallas Shakira av min träningspolare, borde ge bonuspoäng. :D

Dravena
2009-12-08, 23:29
Jag kallas Shakira av min träningspolare, borde ge bonuspoäng. :D

Beyonce och Shakira, då har vi med de två stora! :D Saknas bara en J Lo.

Godfella
2009-12-08, 23:30
Beyonce och Shakira, då har vi med de två stora! :D Saknas bara en J Lo.

J.Lo kan få vara Henke, min träningspolare. Han har en gluteus utan dess like. :D

Dravena
2009-12-08, 23:34
J.Lo kan få vara Henke, min träningspolare. Han har en gluteus utan dess like. :D

Och jag tar med Oh Wao, min träningsBFF. Värsta ligan! *flex*

Godfella
2009-12-08, 23:37
http://bruehoyt.com/superheroes/marvel/FF/ff.jpg

Dravena
2009-12-08, 23:39
Pax för att vara Alba!

O_Wao
2009-12-09, 00:45
Pax för att vara Alba!

Damn you!:MrT:

Dravena
2009-12-09, 00:50
Damn you!:MrT:

We can share! *cupid*

O_Wao
2009-12-09, 00:58
We can share! *cupid*

Annars vill jag vara killen som brinner. Verkar ju asgrymt. :möff:

"Kom neeeeer därifrån LarsOlof!"

Dravena
2009-12-09, 00:59
Annars vill jag vara killen som brinner. Verkar ju asgrymt. :möff:

"Kom neeeeer därifrån LarsOlof!"

Smoking så att säga, det passar ju dig! :hbang:

"Men för i heeeeeeelvete LarsOlof! Watch out!"

Parachutes
2009-12-09, 08:14
men JAHA!? Är det bara killen kvar som inte får grepp om sin penis när han ska masturbera?! Kul superpower liksom.. Tänk när jag ska köra pullups på gymmet och händerna håller kvar men armarna blir 3 meter långa och resten av mig ligger i en pöl på golvet. Kul.

O_Wao
2009-12-09, 10:43
men JAHA!? Är det bara killen kvar som inte får grepp om sin penis när han ska masturbera?! Kul superpower liksom.. Tänk när jag ska köra pullups på gymmet och händerna håller kvar men armarna blir 3 meter långa och resten av mig ligger i en pöl på golvet. Kul.

Du får väl lära dig att styra dina superkrafter till relevanta situationer. :cool:

Dravena
2009-12-09, 17:25
Dags för ett riktigt inlägg!

Alla övningar dropset 12-8-4 om inte annat anges.

Bröst/triceps/mage

a) Vertical chest
32 kg/ 28.4/ 27

b) Pec fly
23/ 16 /16

Hade kunnat köra tyngre på båda två, men kände in mig lite på maskinerna. Speciellt pec fly kommer nog att bli en favorit! :hbang:

c) Incline shoulder press
16/ 13.5/ 11.3

En kommentar: jävla helvetesmaskin

d) CC-pushdowns
Sup: 23 kg 2x12
Pro: 23 kg 2x12

Hade kunnat köra tyngre här också, men ville känna in tekniken eftersom jag inte har kört båda greppen förut.

e) Assisted dip
59 kg 12/10

Oh Wao kollade över min teknik, jag faller gärna fram i axlarna och får ont. Bra djup och tekniken kändes bra, därför nöjde jag mig den vikten.

f) Raka långa crunches på boll
2x12

Tidigare har jag kört korta crunches långt bak på bollen, nu blev det bollen i svanken och rulla ner hela ryggen över bollen. Jobbigt men bra!

g) höftrotation (på boll)
2x24

Jag struntade i bollen, vägra trilla omkull första passet på nya gymmet. :em: Hade tappat lite av tekniken, körde hellre snabbt och slarvigt än sakta och ordentligt. :smash: Får jobba vidare på den innan jag plockar in bollen i ekvationen.

h) Abdominal
32 kg 3x12

Cykling: några kilometer dit och hem. Ca 500 m extra på ditvägen eftersom jag cyklade fel.... Det är ok att skratta, jag fick långa ben istället för lokalsinne.

Överlag inget pass som går till historien vad avser vikter, men överlag en jämn och bra känsla vad gäller ork och teknik. Högre krav än så har jag inte efter 8 timmars sömn på 2 dygn. :Virro Tryckte i mig en portion pasta med tonfisksås och en pint med kaffe innan passet, det verkar ha gjort susen.

Nu ska jag dra på mig gå bort-kläderna, snygga till mig och dricka betydligt mer kaloristinna pints på jobbets julfest. Entertainment by Thor-Erixz stundar! :hbang:

O_Wao
2009-12-09, 23:55
Hade kunnat köra tyngre på båda två, men kände in mig lite på maskinerna. Speciellt pec fly kommer nog att bli en favorit! :hbang:

Det är för att man känner sig som hulken! :hbang:

Dravena
2009-12-10, 08:26
Det är för att man känner sig som hulken! :hbang:

Hulken! Fast jag hade kunnat hulka mig ännu mer, inte en tillstymmelse till träningsvärk idag.

Godfella
2009-12-10, 11:51
Hulken! Fast jag hade kunnat hulka mig ännu mer, inte en tillstymmelse till träningsvärk idag.

Du är väl ingen girlyman!?

O_Wao
2009-12-10, 13:12
Du är väl ingen girlyman!?

Dravena är mer åt blond amazon-hållet. Amazoner är starka flickor. :hbang:

Godfella
2009-12-10, 13:21
Dravena är mer åt blond amazon-hållet. Amazoner är starka flickor. :hbang:

Stark är hon absolut, men kan hon svinga i lianer? :confused:

Parachutes
2009-12-10, 13:22
Stark är hon absolut, men kan hon svinga i lianer? :confused:

Hur menade du nu? *jorgen* Vilka lianer syftar du på?

O_Wao
2009-12-10, 13:23
Stark är hon absolut, men kan hon svinga i lianer? :confused:

Jag vet inte om hon har provat men jag tänker drista mig till att svara ja på den frågan. ;)

Dravena
2009-12-10, 15:45
Du är väl ingen girlyman!?

Det är aldrig någon som har nämnt beskrivningen manly i samma mening som Dravena, det kan jag lova! Amazonlik, naturligtvis.

Dravena
2009-12-10, 15:46
Stark är hon absolut, men kan hon svinga i lianer? :confused:

Naturligtvis, det är sånt vi amazoner gör på fritiden!

Dravena
2009-12-10, 15:46
Hur menade du nu? *jorgen* Vilka lianer syftar du på?

Jag har en form av allmän kompetens kan vi säga.

Dravena
2009-12-10, 16:23
Mat 091209:

Frukost 1 ca 05.30: två grova mackor med ost, en kopp te
Second breakfast: 1 tallrik blåbärs- och hallonfil, en skiva knäckebröd m leverpastej
Lunch ca 14.00: 100 gr pasta m tonfisksås
Middag: julbord på jobbet, höll mig till en tallrik fullpackad med favoriterna lax, sill och kallskuret. Petade i mig lite Janssons för kolhydraternas skull, den var inget vidare.

Fyllde även på bra med b12 under kvällen kan man säga. :angel:

091210:
Frukost: två skivor knäckebröd m leverpastej, te m lättmjölk
Lunch: mezetallrik på 018 (falafel (ugnsstekt, inte friterad), hummus, baba ganousch, pitabröd, vindolmar och fetasallad. Massor med mat för under 600 kcal hävdar de, jag har inte brytt mig om att räkna.
Middag: ummm.... det blir nog fiskgryta på lättcremefraichebas med ris

Dravena
2009-12-11, 12:26
Idag står rygg- och biceps på schemat. Jag laddar genom att pilla ihop en playlist i spotify. :hbang:

Carolinew
2009-12-11, 15:22
Kör hårt idag! Blir det några mark eller vad kör du för ryggövningar?

Dravena
2009-12-11, 15:26
Jag kör inga mark alls faktiskt! Tycker att jag har för dålig teknik, och har dessutom en fallenhet för ryggskott så jag vågar inte. Skulle behöva en teknikgenomgång!

Dagens pass ser ut så här:

a) breda chins
b) super pullover
c)compound row
d) rear delt
e) bicepscurl m hantel
f) Preachercurl
g) Abdominal i maskin
h) ryggresning

Dravena
2009-12-12, 09:56
Så här blev fredagens pass:

Som vanligt dropset 12-8-4

a) Latsdrag:
43 36 32 kg

b) super pullover
36 33 32 kg

c)compound row
43 38 36 kg

d) rear delt
23 20 18 kg
e) bicepscurl m hantel
7 kg x12 6 kg x12 (hade gott kunnat köra ett set till)

f) Preachercurl
23 20 18 kg

g) Abdominal i maskin
36 33 36 kg x12

h) ryggresning
36 kg 2 x12

Bra pass! :hbang:

Godfella
2009-12-12, 16:36
Bra pass, ja! Kör du alltid på det där viset att du dropsetar?

O_Wao
2009-12-12, 16:52
Bra pass, ja! Kör du alltid på det där viset att du dropsetar?

Hon kör efter mitt nuvarande program, där jag har fått instruktioner att dropseta. Den sk Nautilus-metoden går ju ut på att man kör få set men koncentrerat, sk HITT-träning. När man fixar ett set på en vikt ska man öka med en gång. Jag gillar dropsetsmetoden iom att man tröttar ut muskeln ordentligt utan att tappa teknik om man är fokuserad.

Vad tycker du Dravena? Du har ju provat iaf två av passen nu.

Dravena
2009-12-12, 17:31
Bra pass, ja! Kör du alltid på det där viset att du dropsetar?

Om man med alltid menar två gånger, så ja. :D Det funkar ganska bra, men jag har nog varit feg med vikterna hittills eftersom de sista seten har känts alldeles för lätta. Samtidigt vill jag inte lassa på tungt i första setet och inte orka 12 strikta reps.

Jag kör förmodligen några pass till och känner på det, men jag lär säkert variera mig och köra fler högrepsset. Omväxling förnöjer!

Dravena
2009-12-12, 17:33
Dagens:

Morgonpromenad på ca 50 min i hyfsat tempo.

Resten av dagen har jag använt musklerna på riktigt. ;) Burit tunga saker från loge nedför glashal brygga, lyft tunga ungar upp på stora hästar och sprungit fram och tillbaka (julfest för katthemmet i ett lokalt stall, very much fun!).

Dravena
2009-12-13, 19:11
Idag vaknade jag halv sex av ingen anledning alls, så jag gick till jobbet. Ca 2 km, klockade in på 17 minuter och var svettig när jag kom fram. Det var lite oplanerat, men skönt med frisk luft när man ska sitta still resten av dagen.

Dravena
2009-12-14, 18:53
Sjukt bra ben- och axelpass idag! Rapport kommer när Oh Wao har lagat middag åt mig. :D

Dravena
2009-12-14, 19:29
Here goes:

Ben- och axelpass 091214

A) Benspark
57 kg x 12
54 x 8
52 x 6

B) Sittande lårcurl
55 kg x 12
52 kg x 8
50 kg x 4

C) Benpress med fokus på the aaaaass
109 kg 3x12

D) Insida lår aka "gynstolen" :laugh:
50 kg x 12
45 kg x 8
43 kg x 8

E) Utsida lår
64 kg x 12
59 kg x 8
57 kg x 4

F) Rotatorcuff i CC
Öppet grepp: 9 kg x 10
Slutet grepp: 14 kg x 10

Håller på att känna in tekniken i den här, det tar sig! Jag har iaf slutat koppla in hela skuldran och liksom draaaaa fram vikten.

G) Militärpress i maskin
9 kg 3x 12

Det tar på stoltheten att fjanta på tjejvikten när man brukar ta 25 kg i axelpress. Men jag lärde mig av förra gången och lät högeraxeln få känna efter ordentligt idag. Bra teknik, och högerpartiet trillade inte fram. Kände dock av en brännande känsla i framsidan av axeln, samma ställe som kan göra ont om man trillar fram när man gör dips. Tror att det är en begynnande musarm som spökar, så jag skrämmer slag på den försiktigt.

H) Axellyft åt sidan med hantel
4 kg 3 x 8

:whipped:

Dravena
2009-12-14, 19:34
Ja just det, jag stod faktiskt på crosstrainern idag! Ville värma kroppen efter cykelturen i iskylan.

10 min fatburnprogram, nivå 15-max i omgångar. De hade någon spexig variant av crosstrainer med rörliga fotplattor så att hela muskelkorsetten fick jobba lite.

O_Wao
2009-12-14, 20:42
Ja just det, jag stod faktiskt på crosstrainern idag! Ville värma kroppen efter cykelturen i iskylan.

10 min fatburnprogram, nivå 15-max i omgångar. De hade någon spexig variant av crosstrainer med rörliga fotplattor så att hela muskelkorsetten fick jobba lite.

Vi måste bli lite bättre på det här va? :whipped: Cardio tio minuter är lite futtigt.

Godfella
2009-12-14, 20:43
Vad lagade hon för god mat då? :D

Dravena
2009-12-14, 20:43
Vi måste bli lite bättre på det här va? :whipped: Cardio tio minuter är lite futtigt.

Jag tror inte att det kan kallas cardio faktiskt. :D Uppvärmning är nog mer ordet. Cardio imorgon! :whipped:

Dravena
2009-12-14, 20:44
Vad lagade hon för god mat då? :D

Lokal, köttrik "riktig" korv och stuvade makaroner. Sen diskade hon också! Jag hade maten och kokade broccoli. Och tillhandahöll köket och sällskapet då såklart. :D

O_Wao
2009-12-14, 20:57
Jag tror inte att det kan kallas cardio faktiskt. :D Uppvärmning är nog mer ordet. Cardio imorgon! :whipped:

Vi får väl se hur din tajta gluteus mår imorgon efter benpressen. ;)

Dravena
2009-12-14, 20:58
Vi får väl se hur din tajta gluteus mår imorgon efter benpressen. ;)

Det kan hända att den är lite väl tajt!

Godfella
2009-12-14, 21:00
Vilken gourmet-middag! :D

Dravena
2009-12-14, 21:02
Vilken gourmet-middag! :D

Magarna krävde middag NU efter träningen, det smakade kungligt! *cupid*

O_Wao
2009-12-14, 21:06
Magarna krävde middag NU efter träningen, det smakade kungligt! *cupid*

*cupid* I am the queen of the kitchen! *flex*

Dravena
2009-12-14, 21:08
*cupid* I am the queen of the kitchen! *flex*

Yes you are!

Dravena
2009-12-15, 16:26
Jag hade någon form av tanke om ett rent cardiopass idag, men efter att ha trillat pladask på mage utanför stans största bibliotek tillika MHs (mannen i huset) arbetsplats sket jag i det och hasade hem istället. Blev sammanlagt en timmes långsam promenad idag...

O_Wao
2009-12-15, 16:33
Jag hade någon form av tanke om ett rent cardiopass idag, men efter att ha trillat pladask på mage utanför stans största bibliotek tillika MHs (mannen i huset) arbetsplats sket jag i det och hasade hem istället. Blev sammanlagt en timmes långsam promenad idag...

stackars, svårt sårad stolthet är smärtsamt! *kissass*

Dravena
2009-12-15, 16:43
Ja, den gör jätteont! *cry*

Tur att man har stötdämpare på framsidan iaf!

Dravena
2009-12-16, 10:44
091215, tidigt som satana. Bröst/triceps/mage

Uppvärmning:
15 min crosstrainer, lvl 15. Maxpuls 175, snitt runt 155 skulle jag tro

Vertical chest
33.5/30.5/29

Pec Fly
27.5/25.5/25.5

Incline press
16/13.5/11.5

Triceps i CC
Sup: 27/27/23
Pro: 27/27/23

Superset, höll på att dööööö

Assisted dips:
59 kg 2x8 1x4

Höftrotation:
3x10

Abdominal
36 kg 12 - 10 -8

Rask promenad hem, 25 min.

Nu ska jag åka och köra halkbana! :hbang:

O_Wao
2009-12-16, 23:01
Triceps i CC
Sup: 27/27/23
Pro: 27/27/23

Superset, höll på att dööööö



Asjöbbigt! :hbang:

Ollas
2009-12-16, 23:04
HALKBANA FTW!
bra pass igen

Dravena
2009-12-17, 07:56
HALKBANA FTW!


Nackdelen med halkbana när det är halt på riktigt är att man inte får göra alla de där roliga sakerna som folk pratar om. Vi fick köra i 40, och leka Inte Döda Barnen. Inga vilda sladdar tvärs över området här inte! Även om resten av min grupp kom från fordonsprogrammet och gjorde sitt bästa.

Dravena
2009-12-17, 13:51
Ingen träning idag, mer än att försöka hålla mig stående i nordanvind och ishalka.

Var istället på katthemmet och agerade klätterställning/sovkudde åt en hel familj bestående av mammakatt med fem ungar på fem veckor plus en adopterad liten bebis. Familj Katt hittades ute i snön i en låda, bevisligen lämnade för att frysa ihjäl. Lilla adopterade hittades sittandes på en grusgång och togs in i sista sekund.

Träning för själen kan vi kalla det att se alla småttingar göra sitt bästa för att riva karantänen, jaga varandra och somna i en stor hög på ens bröstkorg. *cupid*

O_Wao
2009-12-17, 13:56
Lovely!

Har du träningsvärk idag dåååå? Annars är det fan en till viktplatta mer övning nästa bröstpass! :whipped:

Dravena
2009-12-17, 13:59
Har du träningsvärk idag dåååå? Annars är det fan en till viktplatta mer övning nästa bröstpass! :whipped:

Nej, jag har ju inte det. :em:

O_Wao
2009-12-17, 14:07
Nej, jag har ju inte det. :em:

Vafalls! :banned

då blir det en viktplatta till per övning nästa gång damen! :whipped:

Godfella
2009-12-17, 14:10
Vafalls! :banned

då blir det en viktplatta till per övning nästa gång damen! :whipped:

Och hör sen!

Dravena
2009-12-17, 14:13
Vafalls! :banned

då blir det en viktplatta till per övning nästa gång damen! :whipped:

Yes Ma'm. Sorry Ma'm.

O_Wao
2009-12-17, 14:36
Yes Ma'm. Sorry Ma'm.

*cupid* I harass you because I love you!

Dravena
2009-12-17, 15:15
*cupid* I harass you because I love you!

*cupid*

Dravena
2009-12-18, 07:43
Idag står det rygg och biceps på schemat, om jag överlever att ta mig till gymmet i halkan. :D

Dravena
2009-12-18, 10:06
Jag har fuskat och vägt mig innan början på januari.

Trosvikt: 81.2 kg, förra vägningen var 82.6 med kläder så ungefär ett kilo bort sen den 7! Det var som jag trodde, att jag inte var så tjokk längre. :D

O_Wao
2009-12-18, 10:37
Jag har fuskat och vägt mig innan början på januari.

Trosvikt: 81.2 kg, förra vägningen var 82.6 med kläder så ungefär ett kilo bort sen den 7! Det var som jag trodde, att jag inte var så tjokk längre. :D

:hbang:

Dravena
2009-12-18, 14:12
091218 Rygg och biceps

Cardio: 20 min crosstrainer, lvl 12. Tröööögt

a) Latsdrag
43 x 12
40 x 8
36 x 4

b) Super pullover
38 x 12 PB
36 x 8
33 x 4

c) Compund Row
45 x 12 PB
43 x 8
40 x 6

d) Rear delt
23 x 12
20 x 8
16 x 6

e) Bicepscurl m hantel
7.5 x 12
7.5 x 8
7.5 x 8

Hurra, inga mer tjejhantlar!

f) Preachercurl
20 x 12
23 x 8
23 x4

g) Abdominal
38.5 x 12
38.5 x 10
38.5 x 10

PB

h) Ryggresning
38 x 6
36 x 12
36 x 8


Övrigt: ca 90 min halkandes på Uppsalas gator.

Godfella
2009-12-18, 14:35
Grattis till PB! *flex*

Hotan
2009-12-18, 14:36
Övrigt: ca 90 min halkandes på Uppsalas gator.

Det är jävligt halt ja! :)

Bra journal!

Dravena
2009-12-18, 14:39
Tack! Kändes jäkligt bra idag, bestämde mig att för att pressa på och inte nöja mig med en vikt för att det är jobbigt.

Dravena
2009-12-18, 14:40
Det är jävligt halt ja! :)

Bra journal!

Tack tack! Ja, man borde köpa pensionärsbroddar.

Dravena
2009-12-19, 14:52
Dagens: vardagsmotion i form av storstäd och röjning av hela hemmet plus kvällspass på Katthemmet vilket brukar innebära ca 10 000 steg.

Godfella
2009-12-19, 15:27
När du ändå är i farten kan du väl svepa upp här också? Jag bjuder på brownies.

Dravena
2009-12-19, 21:49
Städ mot brownies alltså? Jag är inte omöjlig alls när det gäller choklad, men 35 mil känns liiiite saftigt. Finns det inga mer mutbara där?

Dravena
2009-12-20, 14:07
Idag har jag kört cardio i över en timme och gjort typ 100 sumolyft. Dvs varit flytthjälp. Man vet att det kommer bli jobbigt när den som flyttar säger: "Åh så bra att ni kom, ni är ju starka!" Tre våningar. Utan hiss. I sällskap med ett hastigt påkommet ryggont från en part, en tresiffrorviktare (inte grofv, en kropp byggd på rökning och osunt leverne vad det verkade) och en medelålders man satte jag och MH igång. En timme senare var jag genomsvettigt, hade jagat bort träningsvärken i biceps och ersatt den med en lätt molande känsla i korsryggen.

Nu ska jag göra julgodis och dricka kaffe.

O_Wao
2009-12-21, 19:13
Idag: arbetsseger! :hbang:

Dravena
2009-12-22, 12:20
Gårdagens pass orkar jag inte skriva ner. :D Ben och axlar, samma upplägg som förra gången men lite tyngre vikter. Naturligtvis kommer ryggskottskänningarna på en gång när jag lassar på lite på benmaskinerna, men jag stretchar ur det är planen.

Annars finns inte mycket att säga om gårdagens pass. Jag bet i kudden, tog en för laget och fick det överstökat. Det kan inte vara roligt jämt!

Godfella
2009-12-22, 12:37
Gårdagens pass orkar jag inte skriva ner. :D Ben och axlar, samma upplägg som förra gången men lite tyngre vikter. Naturligtvis kommer ryggskottskänningarna på en gång när jag lassar på lite på benmaskinerna, men jag stretchar ur det är planen.

Annars finns inte mycket att säga om gårdagens pass. Jag bet i kudden, tog en för laget och fick det överstökat. Det kan inte vara roligt jämt!

Det blir vad man gör det till! Nej, men seriöst så är det bara bra om det smakar brunt under ett pass och det bara känns skit att träna. Då vill man ju kompensera det sen på passet efter.

Så ställ in dig på några personbästan och kör i vind, you can do it!

http://www.profilefunk.com/pics/comments/you_go_girl/youGoGirl22%5B1%5D.gif

Dravena
2009-12-22, 12:44
Det blir vad man gör det till! Nej, men seriöst så är det bara bra om det smakar brunt under ett pass och det bara känns skit att träna. Då vill man ju kompensera det sen på passet efter.

Så ställ in dig på några personbästan och kör i vind, you can do it!

http://www.profilefunk.com/pics/comments/you_go_girl/youGoGirl22%5B1%5D.gif

Ja, imorgon blir det garanterat bättre! Igår var det en seger att åka dit, men jag håller på tregångeriveckanrutinen och då är det inte ok att fuska. :whipped:

Jag kompenserade den något halvhjärtade träningen med att attackera en indisk middagsbuffé med frenesin hos en utsvulten pånni, sen gick jag hem från stan i tolv minus. Det tar ungefär 25-30 min. Förmodligen närmare 30 när man är full med tikka masala och samosa.

Rimmon
2009-12-22, 13:21
Jag kompenserade den något halvhjärtade träningen med att attackera en indisk middagsbuffé med frenesin hos en utsvulten pånni

Du målar upp en så vacker bild... =)

Dravena
2009-12-22, 13:55
Det var vackert! Jag gick nämligen raka vägen från gymmet till en studentpub där vi på vanligt måndagsvis skulle äta och umgås med goda vänner. Skillnaden var att Norrlands hade stängt, så vi gick till Ghuben istället. Där var maten Slut när jag skulle beställa. Så hela ätandet blev en timmes försenat innan jag kom till New India och fick äta. :D

Rimmon
2009-12-22, 14:21
Jag ser flera livrädda indier gömma sig i köket när du härjar runt buffén och sparkar bakut framför mig. Hur nära verkligheten är jag?

Dravena
2009-12-22, 14:25
Jag ser flera livrädda indier gömma sig i köket när du härjar runt buffén och sparkar bakut framför mig. Hur nära verkligheten är jag?

Hyfsat nära :D

Dravena
2009-12-23, 10:24
Dagens morgonpass, tits/axlar/mage:

Vertical chest
36 x12 PB
33 x8
32 x4

Pec Fly
30 x12 PB
27 x8
25 x4

Incline press
16 x12
13.5 x8
13.5 x4

Jag fick order att öka vikter och sätta PB och jag vet inte allt idag, och eftersom jag gör som jag blir tillsagd så gjorde jag det! :angel:

Pushdowns i CC:
Sup: 27 x12 27 x8 32 x4
Pro: 27 x12 27x8 32x4

Superset, PB här också! Får öka nästa gång, eftersom jag orkade öka vikten inför sista setet.

Tricepsextension med hantel, dubbelhandsfattning:
6 kg 2x12

Kände på övningen lite, har lättare att göra den med dubbelhandsfattning. Gör jag den på enhands fladdrar armbågen iväg redan på 2 kilo.

Dips mot bänk:
9 + 4 Hahahahaha, jag är verkligen inte bra på dips.

Crunches på boll:
3 x12

Höftrotation
3 x10
Superset med "lower abs workout with one leg cross over"

Abdominal:
38 3x10

Bättre ordning idag, trots att det var tidigt som satana. Jag kommer seriöst att behöva vara osocial och ha på mig i-poden om gymet envisas med att köra kass internetradio. Ska jag behöva höra någon jävel som vrålar "DAMN you's a sexy chick!" när jag tränar kommer jag att slå ihjäl någon med en hantel. Ge mig elgitarrer och trummor så att det blir lite TRÖCK. :hbang:

Nu ska jag fortsätta med julstöket. Janssonen är klar, rocky roadsen, fudgen och pepparkakstryfflarna också. Kvar är köttbullarna och skinkan plus knäcken.

GOD JUL ALLIHOPA!

Godfella
2009-12-23, 11:36
Vad var det jag sa! Grattis till ett mycket bra pass och personbästan. :D

Dravena
2009-12-23, 11:46
Vad var det jag sa! Grattis till ett mycket bra pass och personbästan. :D

Tack! Det var ett himla bra pass, jag orkar knappt lyfta armarna såhär efteråt. Men mina triceps behöver brännas, så det satt fint. :D

Ollas
2009-12-23, 16:00
alltså.. era pass. Hur långa är dem på en skala mellan A och Ö ?
Måste ligga runt en K iaf?



Grattis till PB och GOd jUL tiLl diG*fniss* MEd

Dravena
2009-12-23, 16:42
Vi håller ett hyfsat högt tempo, skulle tro att vi kör runt 60 minuter per pass. *försöker tänka efter*

O_Wao
2009-12-23, 19:14
alltså.. era pass. Hur långa är dem på en skala mellan A och Ö ?
Måste ligga runt en K iaf?



Grattis till PB och GOd jUL tiLl diG*fniss* MEd

Alltså, njäe inte så värst. När jag kör själv med samma program bränner jag iväg ett sånt här pass på 40-45 minuter. Är vi två så tar det ca en timme, inkl uppvärmning.

O_Wao
2009-12-23, 19:16
Jag kommer seriöst att behöva vara osocial och ha på mig i-poden om gymet envisas med att köra kass internetradio. Ska jag behöva höra någon jävel som vrålar "DAMN you's a sexy chick!" när jag tränar kommer jag att slå ihjäl någon med en hantel.
Fast värst den här veckan var den hurtiga tyska julmusiken. Jävla internetradio.*mini

Dravena
2009-12-23, 23:48
Santa Klaaaaaaus jaaaaaaa!

Godfella
2009-12-24, 10:46
God jul, Dravena!

http://img29.imageshack.us/img29/7055/003yj.jpg

O_Wao
2009-12-24, 10:47
God jul, Dravena!

http://img29.imageshack.us/img29/7055/003yj.jpg

Awwwwwwww, look at that faaaaaaaace! *cupid*

Godfella
2009-12-24, 10:50
Awwwwwwww, look at that faaaaaaaace! *cupid*

Visst är han det sötaste du någonsin sett? *cupid*

O_Wao
2009-12-24, 10:51
Visst är han det sötaste du någonsin sett? *cupid*

Pugs rock! De är sköna individer också! :D

Godfella
2009-12-24, 10:55
Pugs rock! De är sköna individer också! :D

Ja, han är bra kokko den lilla busen. Flög ett flygplan över oss för någon minut sen, då fick han ett släng av Tourettes och började vakta stället. Han hoppar även som en hare när jag är ute och går med honom i snön. :D

O_Wao
2009-12-24, 10:56
Det är inte lätt att vara en kortbent liten hund när det är mycket snö. :P

Godfella
2009-12-24, 11:20
Det är inte lätt att vara en kortbent liten hund när det är mycket snö. :P

Haha, han ser ut som en ubåt när han vandrar runt. Bara huvudet som syns. :D

Dravena
2009-12-25, 08:59
God jul, Dravena!
[/IMG]

Aaaaaaaw, looooooook at thaaaaaat! *cupid* Det var väl det sötaste!

O_Wao
2009-12-26, 01:19
Honey! Cardiopass med inslag av kickboxning imorgon på Köpcentret?

Du och jag och Stadiums mellandagsrea! Kom igen nu, du vet att du vill!

Dravena
2009-12-26, 09:34
Honey! Cardiopass med inslag av kickboxning imorgon på Köpcentret?

Du och jag och Stadiums mellandagsrea! Kom igen nu, du vet att du vill!

Naturligtvis vill jag! Men vakna då din slöfock!

O_Wao
2009-12-26, 10:30
Men vakna då din slöfock!

Jag jobbade sjutton timmar i sträck igår missy, jag blev tvungen att ta igen lite skönhetssömn!

Dravena
2009-12-26, 15:45
Idag har jag iaf gått en timme, till och från jobbet! Eller ja, hittills har jag bara gått dit... 1 timme bort på julspäcket!

Dravena
2009-12-27, 11:16
Idag är det äntligen dags att sparka igång fläsket efter julkoman. Rygg och biceps står på schemat, och jag lär inte slippa undan crosstrainern efter de senaste dagarnas något tveksamma kosthållning.

Helgens roligaste citat för övrigt: MH inser nackdelarna med en kvinna som tränar: "Aaaaaaa, jag kan ju inte välta omkull dig längre!"

O_Wao
2009-12-27, 11:39
Helgens roligaste citat för övrigt: MH inser nackdelarna med en kvinna som tränar: "Aaaaaaa, jag kan ju inte välta omkull dig längre!"

:laugh::laugh::laugh:

Han får väl börja träna igen då. :naughty:

Dravena
2009-12-27, 12:09
Han får väl börja träna igen då. :naughty:

Det kontrade jag med också :D

Dravena
2009-12-27, 19:16
Dagens, rygg/biceps:

Latsdrag:
43 kg x12
40 x8
36 x4

Super pullover:
38 kg x12
36 kg x8
33 kg x4

Compund row:
45 kg x12
43 kg x8
40 kg x4

Rear Delt:
23 kg x12
20 kg x8
16 kg x4

Bicepscurl med hantel:
7.5 kg x12 /10/6

Sen lackade vi gemensamt ur och vägrade aptråkiga preachercurlmaskinen och körde någon form av koncentrationscurls i cc istället (släppte inte ner armen längre än 90 gradersvinkel):

23 kg 12/8/10

Abdominal:
38 kg x12
41 kg x10
41 kg x10

Lite PB där tror jag, tror inte jag varit över 36 i magmaskiner förut.

Ryggresning:
36 kg 12/8/4

Inte ett fantastiskt pass, jag åt soppa till lunch halv tolv och levde sen på mandlar, kaffe och choklad fram till passet vid fyra. Men det var skönt att komma igång efter julfrosseriet!

Extra: Promenad Hemmet-Jobbet-Gymmet-Hemmet. Kanske 8 km?

Godfella
2009-12-27, 19:23
Soppa och choklad är ju opti!











:D

Dravena
2009-12-27, 19:25
Eller också inte :D

Det var skönt att basta iaf, och jag gjorde allt jag skulle! Allt var lite extra tungt, men har man inte fyllt på bensin i tanken får man liksom skylla sig själv. Imorgon ska jag var häftig och äta typ keso och avocado till mellanmål.

O_Wao
2009-12-27, 19:30
Imorgon ska jag var häftig och äta typ keso och avocado till mellanmål.

:eating: The awesomeness is blinding! :D

Dravena
2009-12-27, 19:31
:eating: The awesomeness is blinding! :D

I am blinded by my own awesomeness!

O_Wao
2009-12-27, 19:32
I am blinded by my own awesomeness!

:kickass: Me too! *cupid*

Dravena
2009-12-27, 19:37
:kickass: Me too! *cupid*

*cupid*

Ben imorgon, hepp hepp! *flex*

O_Wao
2009-12-28, 09:17
We still need to work that ass!

Du tycker att jag är tjock! *cry*
Vi måste ta till förebyggande åtgärder! Jobba med den där tajta gluteusen!

Dravena
2009-12-28, 09:20
Vi måste ta till förebyggande åtgärder! Jobba med den där tajta gluteusen!

Det är sant, den är jävligt tajt! *flex*

O_Wao
2009-12-28, 09:33
Idag kör vi kaffedoping ftw. Yay.

Dravena
2009-12-28, 18:16
Dagens, ben och axlar:

Benspark:
60.5 x12 Ha! Sa ju att jag kunde! (PB)
57 x8
54 x4

Lårcurl:
59 x12 Tangerat PB tror jag
57 x8
55 x4

Benpress, hög positionering (dvs fokus på röfven)
111 x12 PB
109 x8
109 x4

Insida lår:
52 x12
50 x8
45 x4

Utsida lår:
68 x12
64 x8
84 x4

Ok, jag ska kanske öka den lite till nästa gång. :D

Rotatorcuff:
Öppet grepp: 9 kg 12x2
Slutet: 14 kg 12x2

Jag gillar inte riktigt gymmets cc. Jag vill kunna lägga på mellanvikter, att hoppa mellan 9 till 14 kg är lite köttigt för mina axlar.

Militärpress
14 kg x12
16 kg x8
18 kg x4

Living life on the eeeeeeedge. Ingen smärta i axeln dock! *hamsterdans*

Hantelflies (lessnat på lyft åt sidan)
5 kg 3x10
5 kg x 4 (Oh Wao försökte ta liiiiiivet av mig)

Bra mycket bättre pass än igår, för en gångs skull höll jag inte på att ta livet av mig under ett benpass.

Dravena
2009-12-28, 18:17
Jag har en typ plan till nästa benpass, att lägga till benpress med normal positionering och satsa på att ta min dubbla kroppsvikt till sommaren. Det vill säga 160 kg, det känns rimligt. Borde kunna peta på minst 10 kg på vikten jag kör med hög positionering redan i dag.

O_Wao
2009-12-28, 20:21
Utsida lår:
84 x4


Det här var det roligaste! :D Dravena tittar på mina vikter och tycker "men vad fan!" och höjer. :naughty: :whipped:

O_Wao
2009-12-29, 09:21
Jag har en typ plan till nästa benpass, att lägga till benpress med normal positionering och satsa på att ta min dubbla kroppsvikt till sommaren.

:hbang: You can do it! Gamla ryttare har starka beeeeeeeeeen. :whipped:

Godfella
2009-12-29, 11:43
Det här var det roligaste! :D Dravena tittar på mina vikter och tycker "men vad fan!" och höjer. :naughty: :whipped:

Bra självförtroende. :D

Dravena
2009-12-29, 11:53
Bra självförtroende. :D

Vad fan, jag kan ju inte ligga efter den handikappade. :whipped:

O_Wao
2009-12-29, 12:04
Vad fan, jag kan ju inte ligga efter den handikappade. :whipped:

:laugh: Nej det skulle ju fan se illa ut! ;) *cupid*

Dravena
2009-12-29, 12:10
:laugh: Nej det skulle ju fan se illa ut! ;) *cupid*

Då skulle du ju få skämmas för mig! *cupid*

O_Wao
2009-12-29, 12:14
Bra självförtroende. :D

Med tanke på att vi tränar ungefär lika mycket och har gjort det sen nån gång i våras, plus att hon inte lider av knäskador känns det rimligt att även DiscoDravena klarar av 84 kg. :angel:

Godfella
2009-12-29, 12:22
DiscoDravena. :laugh:

O_Wao
2009-12-29, 12:23
DiscoDravena. :laugh:

:angel:

Dravena
2009-12-29, 15:15
Med tanke på att vi tränar ungefär lika mycket och har gjort det sen nån gång i våras, plus att hon inte lider av knäskador känns det rimligt att även DiscoDravena klarar av 84 kg. :angel:

Men förhelvete LarsOlof! Om du inte aktar dig kommer jag iklädd spandexdräkt och afroperuk imorgon.

O_Wao
2009-12-29, 15:18
Men förhelvete LarsOlof! Om du inte aktar dig kommer jag iklädd spandexdräkt och afroperuk imorgon.

Kom neeeeer därifrån Lars-Olof!

:laugh: Det skulle jag vilja se. :D

Dravena
2009-12-29, 15:18
Kom neeeeer därifrån Lars-Olof!

:laugh: Det skulle jag vilja se. :D

Det finns nog folk som skulle betala bra för den synen faktiskt!

O_Wao
2009-12-29, 15:22
Det finns nog folk som skulle betala bra för den synen faktiskt!

Tur att jag kan filma med mobilen, jag ska casha in fett!

Dravena
2009-12-29, 15:28
Tur att jag kan filma med mobilen, jag ska casha in fett!

Det blir feta royalties på det!

Dravena
2009-12-30, 21:49
Dagens, bröst/triceps/mage

Kom till gymmet lagom förbannad efter att en snorunge kastat en snöboll på mig. Han blev lagom förskrämd när 184 centimeter Dravena stormade tillbaka och frågade vad FAN det var som försiggick. Dagens ungdom...

Vertical chest
36 kg x12
34 kg x8
32 x4

Pec Fly
36 kg x5
32 kg x5
30 kg x8
27 kgx8

Här märktes det av att jag hade lite träningsvärk kvar i axlarna från i förrgår, urk vad tungt.

Incline press
18 kg x8
16 kg x6
16 kg x4

Samma här, herreguuuuuud.

Dips mot bänk
7 /6 /4 /6

Sista vändan med wristwrapsen som O wao köpt, stor skillnad när man som jag gärna viker handlederna.

Mittemellan de här seten körde jag

Hantelextension bakom huvudet
7 kg 10/8/6
6 kg x8

Crunches på boll
3 x15

Höftrotation
3 x20

Lower abs with one leg crossover (seriously, det måste ju finnas något spexigare namn)
2 x20

Pushdowns i CC
32 kg 12 /8 /6

Superset med pulldowns
32 kg 12/ 8/6

Abdominal
41 kg 2x10
36 kg 1x10

Sen tog jag, O Wao och mannen vägen om kinastället innan vi gick på bio där vi höll käften och umgicks som normala svenskar.

Godfella
2009-12-30, 22:10
Har du några tankar på att börja med wristcurls, som jag nämnde?

Dravena
2009-12-30, 22:10
Har du några tankar på att börja med wristcurls, som jag nämnde?

Ja, planen är att införa sånadär i rygg/bicepspasset.

Godfella
2009-12-30, 22:14
Ja, eftersom att du är bäst, snyggast och riktigt stark, så lyder jag precis allting du säger och tänker införa dom där på rygg/bicepspasset.

Ah okej, perfekt!

Dravena
2009-12-30, 22:14
Ah okej, perfekt!

Även om det var väldigt smidigt med wristwraps :D

O_Wao
2009-12-30, 22:17
Hördu fröken överrörlig, du borde byta avatar till den här:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/b/ba/Reedr.jpg/250px-Reedr.jpg

:angel:

Godfella
2009-12-30, 22:17
Även om det var väldigt smidigt med wristwraps :D

Ja, sjävlklart är det! Men bli inte kär som jag sa, det är bra att arbeta med det man är dålig på också. :D

O_Wao
2009-12-30, 22:18
Ja, eftersom att du är bäst, snyggast och riktigt stark, så lyder jag precis allting du säger och tänker införa dom där på rygg/bicepspasset.

Hörrdudududu! *grr27* Inte förvränga saker här! :MrT:

Dravena
2009-12-30, 22:21
Hörrdudududu! *grr27* Inte förvränga saker här! :MrT:

*mini

Jaaaaaaa, jag skaaaaaa jobba med mina handleder. Stupid.

Dravena
2009-12-30, 22:22
Hördu fröken överrörlig, du borde byta avatar till den här:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/b/ba/Reedr.jpg/250px-Reedr.jpg

:angel:

Vad fan, tycker du att jag ser ut som en karl? :smash:

Dravena
2009-12-30, 22:23
Och eftersom jag missade den improviserade citeringen, tänker jag förklara hjärnkontoret för avstängt och lägga mig ner och invänta träningsvärken.

O_Wao
2009-12-30, 22:26
*mini

Jaaaaaaa, jag skaaaaaa jobba med mina handleder. Stupid.

Inte du älskling, läs noggrannt vad pojkslyngeln har skrivit när han har citerat dig.

O_Wao
2009-12-30, 22:27
Vad fan, tycker du att jag ser ut som en karl? :smash:

Nej men du är väldigt rörlig. :D

Dravena
2009-12-31, 07:51
Inte du älskling, läs noggrannt vad pojkslyngeln har skrivit när han har citerat dig.

Jag SÅG det! Hmpf! Fast riktigt stark stämmer ju faktiskt.

Dravena
2009-12-31, 07:52
Nej men du är väldigt rörlig. :D

Very limber :D

O_Wao
2009-12-31, 09:39
Jag SÅG det! Hmpf! Fast riktigt stark stämmer ju faktiskt.

Jao, kanske det.

O_Wao
2009-12-31, 09:59
Very limber :D

:naughty:

Godfella
2009-12-31, 10:30
Jao, kanske det.

EY, vadå kanske!?

O_Wao
2009-12-31, 10:31
EY, vadå kanske!?

Pics or it didn't happen. :D

Dravena
2009-12-31, 16:43
EY, vadå kanske!?

Vi är akademiker, vi tror inte på saker bara för att det står på nätet!

O_Wao
2009-12-31, 17:24
Vi är akademiker, vi tror inte på saker bara för att det står på nätet!

Empiriska undersökningar är allra säkrast. Idag har vi empiriskt konstaterat att hårtorkning medelst hårtork modell större med träningsvärk efter passet igår är relativt smärtsamt...*rolleyes*

Dravena
2009-12-31, 18:39
Nu har jag gjort mig snygg och ska snart börja dricka mig ännu snyggare. Det finns pilgrimsmusslor att halstra och oxfilé att hålla över stekpannan.

Gott nytt år!

Dravena
2010-01-01, 10:32
Idag är gymmet stängt, vilket nog är lika bra. Vi kan säga som så att tillståndet är något skört.

Något mer avancerat än kall cola och Top Gearmaraton lär jag inte prestera idag.

O_Wao
2010-01-01, 10:35
Idag är gymmet stängt, vilket nog är lika bra. Vi kan säga som så att tillståndet är något skört.

Något mer avancerat än kall cola och Top Gearmaraton lär jag inte prestera idag.

Jag vill ha colaaaaaaaaaaaaaaaa *cry*

Dravena
2010-01-02, 15:05
Årets första pass, skrivet från minnet för jag orkar inte hämta boken:

Latsdrag:
43 kg x12
40 kg x8
38 kg x4

Super pullover:
38 kg x12
36 kg x8
33 kg x4

Compound row:
45 kg x12
43 kg x8
41 kg x4

Rear delt pec fly:
23 kg x12
18 kg x8
16 kg x4

Bicepscurl m hantel
7.5 kg 12/10/8

Bicepstjohej i cc:
32 kg x12 (liiiiite tungt då)
27 kg x8
23 kg x4

Abdominal:
41 kg 12/10/8

Ryggresning:
41 kg x12
41 kg x8
36 kg x4

Wristcurls:
2 kg 3x10 på varje sida

Inte ett pass att skriva in i historieboken, det märks att de senaste dagarna har lämnat lite att önska kostmässigt. Det mesta var lite trögt och jag fick inte riktigt kontakt i någon övning, men jag värmde iaf ur den stela känslan i korsryggen.

Godfella
2010-01-04, 02:16
Lite mer ös här, tack!

Dravena
2010-01-04, 08:20
Lite mer ös här, tack!

Hörrudu unge man, jag tränade ju i lördags! Jag skaaaaa till gymmet idag, om jag bara får klä på mig och vakna först. Det tar tid för oss gamla tanter att komma igång på morgonen. :D

Dravena
2010-01-04, 08:24
Lite mer ös här, tack!

Och du har dessutom inte påpekat att jag gjorde mina wristcurls i lördags!

O_Wao
2010-01-04, 08:56
Och du har dessutom inte påpekat att jag gjorde mina wristcurls i lördags!

Trots att det var fett tråkigt! :bow:

Är du redo för ben/axlar utan mig då? Tänk om du dööör? *cry*

Dravena
2010-01-04, 10:15
Trots att det var fett tråkigt! :bow:

Är du redo för ben/axlar utan mig då? Tänk om du dööör? *cry*

Tänk om jag döööööör?

O_Wao
2010-01-04, 10:29
Tänk om jag döööööör?

*cupid*:cryout:

Dravena
2010-01-04, 10:37
*cupid*:cryout:

Jag måste ladda min ipod!

O_Wao
2010-01-04, 10:44
http://www.youtube.com/watch?v=iVxiHC9AJQw

fakeedit:hur får man till en sån där spexig youtubebild egentligen?

Dravena
2010-01-04, 10:53
http://www.youtube.com/watch?v=iVxiHC9AJQw

fakeedit:hur får man till en sån där spexig youtubebild egentligen?

Lätt den! Och So Hott. Även om det finns en reell risk att jag börjar kasta med håret och snurra runt cablecrossen.

Jag Tror att du använder Bädda in, som står under urllänken. Men vad vet jag, jag är ju blond. :D

Godfella
2010-01-04, 15:46
Hörrudu unge man, jag tränade ju i lördags! Jag skaaaaa till gymmet idag, om jag bara får klä på mig och vakna först. Det tar tid för oss gamla tanter att komma igång på morgonen. :D

Jo, det är iofs sant. Löständerna ska limmas, rullatorn ska oljas osv!

Och du är sååååååååå duktig som har börjat med wristcurls, hejja dig, du är bäst etc! :booty:

Dravena
2010-01-04, 16:08
Jo, det är iofs sant. Löständerna ska limmas, rullatorn ska oljas osv!

Och du är sååååååååå duktig som har börjat med wristcurls, hejja dig, du är bäst etc! :booty:

:smash:

Godfella
2010-01-04, 16:21
:smash:

http://thatswhatsuponline.com/images/funny-dog-pictures-psychiatrist-pug.jpg

Dravena
2010-01-04, 16:27
http://thatswhatsuponline.com/images/funny-dog-pictures-psychiatrist-pug.jpg

Snuskpsykolog, han har ju inga byxor på sig! *screwy*

Dravena
2010-01-04, 16:32
Idag var Oh Wao frånvarande pga sjukdom, så jag fick träna själv. Det gick bra det också, jag myglade inte ens undan benpasset. Drog på Dragonforce och körde bara! Fetstil är ökningar, you know the drill med dropset om jag inte skriver annat.

Benspark:
60 kg/57 /55

Sittande lårcurl:
59/57/55

Benpress gluteus:
111/109/109

Benpress "normal":
120 kg x8

Gynstolen:
52/50/45

Utsida lår:
84/79/77 kg x6

Rotatorcuff:
Öppet grepp: 14 kg 2x12

Superset med:

Slutet grepp: 14 kg 2x12

Bra kontakt, brände bra i axlarna på slutet.

Militärpress:
18/18/16

Hantelflies:
5 kg/5/5

O_Wao
2010-01-04, 16:33
Benpress "normal":
120 kg x8

Utsida lår:
84/79/77 kg x6



That's my baby! *flex* *cupid* :bow:

Dravena
2010-01-04, 16:35
Dagens pinsamma:

Dravena ska ur lårmaskinen och upptäcker att benen är lite trötta efter allt jobb och håller på att trilla omkull. Räddade situationen genom att låtsas ta stöd mot maskinen för att skriva i boken. :D

Godfella
2010-01-04, 16:39
Stark ponny! *flex*

Dravena
2010-01-04, 16:41
Stark ponny! *flex*

Benen svarar ganska snabbt på lite pisk, får jag bara lite fason på axlarna så kan vi börja prata pånni!

O_Wao
2010-01-04, 16:44
Stark ponny! *flex*

Jättestark pånni! *flex*

O_Wao
2010-01-04, 16:45
Benen svarar ganska snabbt på lite pisk, får jag bara lite fason på axlarna så kan vi börja prata pånni!

DiscoD kryper till korset! :D