handdator

Visa fullständig version : Hitta bra PT?


LillSkalman
2009-05-28, 08:48
Folket, tipsa om era bra erfarenheter med PT, så andra kan ta del av samma bra vara!

Själv är jag inte den ödmjukaste killen när det gäller träning. Jag klassar större delen av PTs som knasiga och överdrivna sen mina år på friskis när jag var liten. Sen jag började träna på Delta har dock PTna vart av samma kaliber i stort sett...

Jag söker en PT i stockholm som är riktigt kunnig inom SL-utförande av Bänk, Mark och Böj då jag är väldigt intresserad av att utföra dessa rätt.

Någon som vet en klippa till PT/instruktör i stan?

martin86
2009-05-28, 08:54
Är det inte vettigare att leta upp någon sl-klubb istället i så fall?

Alone_in_the_dark
2009-05-28, 09:06
Folket, tipsa om era bra erfarenheter med PT, så andra kan ta del av samma bra vara!

Själv är jag inte den ödmjukaste killen när det gäller träning. Jag klassar större delen av PTs som knasiga och överdrivna sen mina år på friskis när jag var liten. Sen jag började träna på Delta har dock PTna vart av samma kaliber i stort sett...

Jag söker en PT i stockholm som är riktigt kunnig inom SL-utförande av Bänk, Mark och Böj då jag är väldigt intresserad av att utföra dessa rätt.

Någon som vet en klippa till PT/instruktör i stan?

Vet en hel hög på STK som är kunniga i dessa ämnen:D

obesogen
2009-05-28, 09:11
Är det inte vettigare att leta upp någon sl-klubb istället i så fall?

+1. Kolla in STK (tråd:http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=122519&highlight=STK)

Där tränar några av Sveriges bästa SL:are, ett mycket trevligt gäng! Dessutom är de många av dem frekventa här på forumet. Du kommer ha mycket svårt att hitta en PT som håller samma nivå som pojkarna/flickorna ute på STK när det gäller övningarna du vill ha hjälp med, jag talar av egen erfarenhet! (jag är själv utbildad PT samt sjukgymnast och håller i vidareutbildningar för PT:s)

LillSkalman
2009-05-28, 09:27
Skitbra grabbar! Jag ska försöka jaga upp någon på STK och höra mig för om det går att komma över och få lite tips.

Tack som fan för tipset.:thumbup:

Alone_in_the_dark
2009-05-28, 09:29
Skitbra grabbar! Jag ska försöka jaga upp någon på STK och höra mig för om det går att komma över och få lite tips.

Tack som fan för tipset.:thumbup:

Hett tips; Mån ons och fredagar tränar de stora grabbarna och tjejerna dvs störst chans att få hjälp.;)

mattilainen
2009-05-28, 11:38
Min personliga tränare som jag fick hjälp av när jag började seriöst igen var otroligt bra, han har tränat sen han var 14 - 15 och idag är han runt 45 - 50. Han är en jävel på att få upp folks motivation och han kan så som jag tycker, allt inom styrketräning. Jag tycker det är bättre att ha en personlig tränare som kan motivera dig än en sån kan precis allt, men tekniken bör dom lära ut väldigt exakt.

Jag hade ju tur och fick en som hade båda delarna :=)

När jag gick som "praktikant" på friskis för att bli personlig tränare så insåg jag ganska snabbt att de flesta inte kunde speciellt mycket. Dom kunde grundläggande, thats it.