handdator

Visa fullständig version : kramp i biceps samt toppfråga.


rockdemon
2009-05-28, 06:44
Jag har för ca 5 månader sen tagit upp styrketräningen igen. Jag gör saker väldigt annorlunda o mer genomtänkt än förr när jag tränade som en besatt. jag stretchar bland annat mkt, framförallt rygg o bicepsstretch. Har dock upptäckt att jag nu inte verkar få nån topp på bicepsen. jag kör tre övningar för biceps. stående med rak stång, sittandes hammercurl och avslutar med pumpövning(även denna med rakt handtag).

När jag spänner biceps så krampar det i den. inte som i andra muskler då det bara känns som om de spänns utan det känns som kramp i muskeln. Vad beror detta på samt vad kan jag göra åt det, eller ska det vara så men jag har aldrig tänkt på det föut?

Finns det speciella övningar för toppen på biceps?

Scratch89
2009-05-28, 06:53
Huruvida du får en bra peak eller inte beror dels på om du har gener för det, och om du har tillräckligt med massa. Man har ingen peak om man inte har några muskler som kan peaka sig.

rockdemon
2009-05-29, 05:10
Förr i tiden när jag tränade på allvar så fanns det olika övningar som skulle angripa biceps på olika sätt. Nån övning var för längden, nån för bredden och nån för toppen. Var det bara skitsnack?

Arf Pingvin
2009-05-29, 05:30
Förr i tiden när jag tränade på allvar så fanns det olika övningar som skulle angripa biceps på olika sätt. Nån övning var för längden, nån för bredden och nån för toppen. Var det bara skitsnack?

Ja.

Frillan
2009-05-29, 06:21
Förr i tiden när jag tränade på allvar så fanns det olika övningar som skulle angripa biceps på olika sätt. Nån övning var för längden, nån för bredden och nån för toppen. Var det bara skitsnack?

Även om en muskel har tre huvud (Triceps), eller två huvud (Biceps) Kan du inte bara träffa det ena huvudet genom att göra speciella övningar, det andra huvudet kommer också att involveras....