handdator

Visa fullständig version : Smygutlösning vid benträning


Raschmus
2009-05-27, 16:05
Lite som topic. Ibland när jag tränar ben tungt och gärna med nypande kontakt (typ benpress eller benspark - konstigt nog inte böj) får jag lite samma känsla som vid sex. Inte att jag kommer i brallan eller ens är nära, men lite av den känslan.

Är det bara benträning som är så jävla påtändande eller finns det någon lite djupare förklaring? *flex*

Rahf
2009-05-27, 16:06
"Benträning är bättre än sex".

Snart, mycket snart så har jag hört allt ;).

mjeuuu
2009-05-27, 16:09
Du kanske har någon udda sexuell läggning som gör att du tänder på pump i dina egna ben..? :Virro

Jadu, skumt är det iallafall. Jag får väl ta och känna efter extra noga nästa gång jag kör ben, men jag tvivlar...

Varulven
2009-05-27, 16:12
Arnold förklarar lite mer ingående.

8HgLKbuwwUw&feature=related

tobbo
2009-05-27, 16:12
Lite som topic. Ibland när jag tränar ben tungt och gärna med nypande kontakt (typ benpress eller benspark - konstigt nog inte böj) får jag lite samma känsla som vid sex. Inte att jag kommer i brallan eller ens är nära, men lite av den känslan.

Är det bara benträning som är så jävla påtändande eller finns det någon lite djupare förklaring? *flex*

I topic så säger du att du får utlösning men i texten så säger du att bara får den känslan, vad är det som stämmer?

young_george
2009-05-27, 16:13
Jag fick stånd när jag bänkpressade förra veckan. Blev lite förvånad, men inte så förvånad som tjejen som tränade brevid

Raggis
2009-05-27, 16:17
"benträning är bättre än sex".

Snart, mycket snart så har jag hört allt ;).


:d

Raschmus
2009-05-27, 16:21
Ja, det är väl jag som är efterbliven troligtvis. Jag blir liksom inte kåt eller något, bara samma typ av känsla. Funderade på det kunde ha något att göra med att hormoner frigörs eller något, jag kan ju inte sånt här :(

I topic så säger du att du får utlösning men i texten så säger du att bara får den känslan, vad är det som stämmer?

Smygutlösning. Viss skillnad. Bästa rubrik jag kom på.

AmericanDragon
2009-05-27, 16:25
jag har aldrig haft sex så jag vet inte om jag kan relatera :( :(

Raschmus
2009-05-27, 16:28
jag har aldrig haft sex så jag vet inte om jag kan relatera :( :(

Jag är helt övertygad om att den här grabben får ligga som en tokig;

62451

Humbucker
2009-05-27, 16:28
Jag kan känna en liknande känsla, dock när jag tränar baksida lår.

Det råkar vara så att mina orgasmer när jag har sex och får utlösning förstärks enormt när jag spänner mina hamstrings. Märkligt men så är det.

Däremot får jag inte ribba på gymet, tack och lov.

Raschmus
2009-05-27, 16:32
Jag kan känna en liknande känsla, dock när jag tränar baksida lår.

Det råkar vara så att mina orgasmer när jag har sex och får utlösning förstärks enormt när jag spänner mina hamstrings. Märkligt men så är det.

Däremot får jag inte ribba på gymet, tack och lov.

Halleluja! I'm not alone. Ja, bencurl också. Dock delar jag inte ditt spänna-hamstring symptom..

Ribba på gymmet är en fysisk omöjlighet för min del. Snarare tvärtom när jag tränar.

swarre
2009-05-27, 17:36
Jag känner igen det här. Absolut.

Men jag måste vara i riktigt bra form. Ben är väl vanligast, men även vid bröstträning. För min del handlar det nog mer om en känsla av välbefinnande än någonting "erotiskt".

grakka
2009-05-27, 17:51
Jag fick stånd när jag bänkpressade förra veckan. Blev lite förvånad, men inte så förvånad som tjejen som tränade brevid

:laugh::thumbup:

Trytter
2009-05-27, 17:58
Det där kan jag också skriva under på.
Varken stånd eller utlösning dock:D.
Men just samma lite lustigt susande känsla när man riktigt tar i speciellt i bensparken.
Har själv undrat vad det beror på så tack för trådstarten. Så slipper jag utsätta mig för mobbing.:angel:

kjell33
2009-05-27, 18:06
Har aldrig råkat ut för ngt liknande på gymet, däremot när jag tränade mkt cykling för många år sen och skulle kliva av för att ta en pisspaus......då kunde det bli riktig ribba vid vägkanten. Berodde antag

kjell33
2009-05-27, 18:07
Berodde antagligen på att sadeltrycket lättade på ngn öm punkt.....

johan karlberg
2009-05-27, 18:10
nåt med prostatan?

äter du efedrin eller ?

stevebc
2009-05-27, 18:11
Kan vara att det trycker och stimulerar prostatan kanske.

Jure
2009-05-27, 18:14
Känslan du beskiver är tillfredställelse =)

kjell33
2009-05-27, 18:14
Måste ha varit så. Fick prostataproblem ngt år senare, kanske beroende på alla kylslagna pass i ur och skur.....

daks
2009-05-27, 18:58
Gissar på att prostatan gillar det på nåt sätt.

Det är vad jag förstått ett rätt luddigt område det som kallas för LUTS, lower urinal nånting nånting, rätt många saker gör ont (eller kanske då skönt) på samma sätt.

Kanske djupa knäböj jämfota med penis bakom hälarna kan vara något?

Andy.da.wohoo
2009-05-27, 19:32
Jag kan känna en liknande känsla, dock när jag tränar baksida lår.

Det råkar vara så att mina orgasmer när jag har sex och får utlösning förstärks enormt när jag spänner mina hamstrings. Märkligt men så är det.

Däremot får jag inte ribba på gymet, tack och lov.

Jo, precis samma som ovan.

"ribba" får jag inte på gymmet, jag har blodet annanstans;)

Black Star Abyss
2009-05-27, 19:35
Kittlar väl av att man spänner muskler i höft- och bålpartiet som är kopplade till PC muskeln, som man stryper kisstrålen med, och som också kan användas för starkare orgasmer?

Grotesk
2009-05-27, 19:47
Du kanske har någon udda sexuell läggning som gör att du tänder på pump i dina egna ben..? Jag får väl ta och känna efter extra noga nästa gång jag kör ben, men jag tvivlar...

Detta finner jag högst oroväckande. Varför i hela friden ska du känna på honom när Du kör ben näst? Jag menar, varför vänta tills benpasset...
:smash:

spann
2009-05-27, 19:50
testa å ryck lite i ert hemma gym? ;)

AmericanDragon
2009-05-27, 21:08
Jag är helt övertygad om att den här grabben får ligga som en tokig;

62451



Haha fan. BUSTED! :D

vovlo
2009-05-27, 22:16
Jag kan känna en liknande känsla, dock när jag tränar baksida lår.

Det råkar vara så att mina orgasmer när jag har sex och får utlösning förstärks enormt när jag spänner mina hamstrings. Märkligt men så är det.

Däremot får jag inte ribba på gymet, tack och lov.

hamstrings grejen gäller mig med :S why is that

jwzrd
2009-05-27, 22:17
Att härja med riktigt tunga vikter är erutiskt. Bara att inse.

Three pigs
2009-05-27, 22:25
tjaa bajsnödig har man väl blivit..

mattilainen
2009-05-27, 22:26
En kompis kusin hon kommer när hon stretchar :) Fatta gött?!

DennisJ
2009-05-27, 22:28
Berodde antagligen på att sadeltrycket lättade på ngn öm punkt.....

Förmodligen prostatan, som andra har nämnt. Det finns sadlar som är urgröpta just där de känsliga delarna är tänkta att befinna sig.

Sebbe_H
2009-05-27, 22:52
nåt med prostatan?

äter du efedrin eller ?

Vad har efedrin med upphetsning att göra, är det något efedrin skulle göra med dicken så är det väl Tekanne-syndromet TM.

ryss
2009-05-27, 23:02
En kompis kusin hon kommer när hon stretchar :) Fatta gött?!

hahaha vad sjukt, måste vara skönt som att kunna komma när man vill i princip ;p

AmericanDragon
2009-05-27, 23:21
hahaha vad sjukt, måste vara skönt som att kunna komma när man vill i princip ;p

Det är väl bara att onanera när man vill så kommer man när man vill?

DSBM
2009-05-28, 14:34
Det är väl bara att onanera när man vill så kommer man när man vill?
+1 :smash:

Benträning är allt annat än erotiskt för min del :D

ARMSTARK
2009-05-28, 14:38
Njae, känner inget sånt när jag tränar men kör jag ett stenhårt helkroppspass utan vila mellan seten så får jag en sån "boner" i duschen att jag kan krossa kakelplattor med den. Det har nog med testo att göra.

Lakemasn
2009-05-28, 18:13
Precis det du beskriver känner jag igen men dock får jag det när jag av någon anledning klättrar i rep/stolpar och då bara när jag använder armarna. Det händer inte när jag kör någon form av chins dock vilket borde vara typ samma sak, har alltid tyckt att det varit jäkla skumt, men skönt är det :P

Mourten
2009-05-28, 20:26
Två frågor Rasmus.
1. Är du väl sexuellt bevandrad så du förstår hur man nuppar?
2. Samma fråga gällande benträning.


:D

Trytter
2009-05-28, 23:58
Hrm. Lustigt är att jag faktiskt minns samma känsla från när man skulle klättra i rep på idrottslektionerna i grundskolan. Återstår ju bara alternativet att vi är sällsynt fruktsamma alfahannar och helt enkelt överlägsna exemplar av det manliga könet.:D

Bahir
2009-05-29, 00:17
Ja, det låter ju som samma som när man klättrade rep när man var liten.

Phasio
2009-12-06, 21:18
Den känslan har jag med fått när jag kör många reps i ryggresning i maskin och det riktigt bränner i nedre delen av ryggen. Är inte kunnig på detta alls men kanske finns känselnerver som stimulerar på nått skumt sett :).

ryss
2009-12-06, 21:24
Det är väl bara att onanera när man vill så kommer man när man vill?

O'rly, jag snackar i allmänhet utan att det märks

emi23j
2009-12-06, 21:29
Jepp. älskar DB romainian spilt-squats för det!

att ha träningsvärk i quadsen är också sjukt jävla skönt!

hampusss
2009-12-06, 22:40
hamstrings grejen gäller mig med :S why is that

jag nästan måste spänna hamstrings för att komma vid sex, annars tar det en hel evighet :S

Ubåt
2009-12-06, 22:55
Tror rätt många träningsmoment kan stimulera på det här sättet likväl som andra. Grejerna är ju ihopkopplade på x antal sätt med nerver, blodkärl osv... Själv brukar jag få erektion när jag stretchar insida lår. Känner också igen det där med baksida lår och orgasm, det hänger helt klart ihop för vissa.

nio
2010-01-17, 16:05
Jag kände ingen sexuell upphetsning eller kittling, men efter 5x5 knäböj så skulle jag bänka, knep ihop stjärten rejält och gick upp i brygga och så kom det en liten droppe i kalsongerna :em:

Kanske att prostatan blev stimulerad, trodde det var sex0r på gång och klämde ut en försats?

Bear Grylls
2010-01-17, 17:49
Jag kan nästan hålla med om att man får lite samma känsla som man får efter att man har haft sex när man kört ett tungt jävla benpass. Typ nöjd och belåten och from som ett lamm efter att ha gått in som ett vildjur. Dock att det känns som om att ha sex när jag knäböjer kanske är lite överdrift ;)

Trapper Buzz
2010-01-17, 20:26
Man blir ju orolig att passa bakom!!! *spy*

Zokal
2010-01-17, 20:38
Jag kände ingen sexuell upphetsning eller kittling, men efter 5x5 knäböj så skulle jag bänka, knep ihop stjärten rejält och gick upp i brygga och så kom det en liten droppe i kalsongerna :em:

Kanske att prostatan blev stimulerad, trodde det var sex0r på gång och klämde ut en försats?

Eller att du kissa på dig, dags o sänka vikterna :naughty:

Andy.da.wohoo
2010-01-17, 20:43
Jag kan nästan hålla med om att man får lite samma känsla som man får efter att man har haft sex när man kört ett tungt jävla benpass. Typ nöjd och belåten och from som ett lamm efter att ha gått in som ett vildjur. Dock att det känns som om att ha sex när jag knäböjer kanske är lite överdrift ;)

Only at kolozzeum :laugh::laugh:

Bear Grylls
2010-01-17, 21:10
Man blir ju orolig att passa bakom!!! *spy*

Det är ju den som böjer som ska vara orolig eller? *jorgen*

Tobbeh
2010-01-18, 17:54
oavsett hur bra sexet är så går det inte jämföra med ett riktigt matigt styrkepass.. så är det bara!