handdator

Visa fullständig version : Bröst-stretchning funkar inte längre.


Axy
2009-05-26, 18:02
Tjenna.

Jag har nu ett tag stretchat mina bröstmuskler extra mycket för att behandla mina smärtor vid skulderbladen.

Grejjen är att det knappt känns i brösten längre när jag stretchar dom, det lixom "biter"/"tar" inte.

Jag brukar stretcha som så att jag bara tar tag i något högt (en stång, väggkant) och drar bakarmen och fram med överkroppen (den traditionella vägen att stretcha bröst).

Någon som vet någon stretchövning som biter ytterligare på brösten än den vanliga, eller tips för vad jag kan göra för att fortsätta stretcha brösten?

MVH Axel.

Rockhard
2009-05-26, 18:10
Ligga på en bänk med lätta hantlar i händerna och släppa ner dom till bottenläget i "flyes". Se till att försöka slappna av i brösten/axlar ordentligt brukar vara lite svårt för det känns så obekvämt i det läget.

Edit: bild
http://static.howstuffworks.com/gif/weight-lifting-for-women-57.jpg

Koma
2009-05-26, 18:42
Grejjen är att det knappt känns i brösten längre när jag stretchar dom, det lixom "biter"/"tar" inte.



Det är väl snarare ett tecken på att stretchingen fungerat. Skulle det tillföra något mer om bröstmuskulaturen är mer elastisk än den är i dagsläget?
Om du har svårt att känna att stretchingen tar så är förmodligen inte problemet vid skulderbladen oelastisk bröstmuskulatur.

Martin Löwgren
2009-05-26, 19:00
Tjenna.

Jag har nu ett tag stretchat mina bröstmuskler extra mycket för att behandla mina smärtor vid skulderbladen.

Grejjen är att det knappt känns i brösten längre när jag stretchar dom, det lixom "biter"/"tar" inte.

Jag brukar stretcha som så att jag bara tar tag i något högt (en stång, väggkant) och drar bakarmen och fram med överkroppen (den traditionella vägen att stretcha bröst).

Någon som vet någon stretchövning som biter ytterligare på brösten än den vanliga, eller tips för vad jag kan göra för att fortsätta stretcha brösten?

MVH Axel.
Kanske dags att börja analysera varför istället för att fortsätta. Stretching är hur konstigt det än låter inte lösningen på alla problem och kan man töja så långt som du verkar kunna så har man redan fullt rörelseutslag och börjar därmed töja i ledkapsel, ligament med mera.

Mvh

Lamewolf
2009-05-27, 11:01
pullovers är annars en bra övning för att stretcha bröstet.

Rahf
2009-05-27, 15:20
Kör den stretchövningen bara i underhållande syfte då. Tar du i hårdare nu så kommer axlarna att klaga. Någon vidare flexibilitet behöver du väl inte?