handdator

Visa fullständig version : Slow Fx maxar mina kräkreflexer


Seaturtle
2009-05-26, 00:58
Jag har jordgubbar och har testat att blanda det med vatten och mjölk 3% och konsistensen blir så äcklig, lite blandar sig men det mesta skapar skumbanan aktig kladd som smakar riktigt äckligt.

Efter att tvingat i mig det två gånger får jag nu kräk reflexer så fort jag känner lukten av det :|

Finns det nått jag kan göra för att rädda min natt protein? Nått att neutralisera smaken med och få det drick bart?

Cerberus
2009-05-26, 06:34
helt hopplöst att få klumpfritt utan mixer om du inte använder vassle. Av någon anledning blandas det helt perfekt för mig när ja blandar kasein och vassle. Smakar bättre också.

Frillan
2009-05-26, 09:00
Sverker sa något om att vasslet ''smörjer'' kaseinet, minns inte riktigt :D. Kör blender, ev stavmixer...blir svårt som tusna annars, sväller ju som bara den.

747
2009-05-26, 09:10
Fyll en halv shaker med vatten. I med 1/4 dl vassle som täcker vattnet, fyll på med 3/4 dl Slow fx. Sen snabbt som attan slänger du på filter och lock och skakar. Slow får inte röra vattnet innan du skakar för då blir det klumpar.

Fatcan
2009-05-26, 09:21
Jag har då aldrig fått nå klumpar även när jag kört med shaker, vad är eran hemlighet?
Blanda ca 30-35g slow med 3 dl vatten, då får du en rinnande konsistens.

patrikjo
2009-05-26, 09:41
Jag brukar också få gigantiska klumpar av den.
Det funkar även att blanda med en liten skvätt kolhydrater.

thompaboy
2009-05-26, 11:04
Prova att vispa mjölken/vattnet samtidigt som du succesivt häller i pulvret. Det löste iaf klumpproblematiken för egen del.

Seaturtle
2009-05-26, 18:54
Mixern funkar as bra :D

föjld fråga :] hur länge kan en protein drink stå i kylen?
Köra igång mixern kl 2 am lär inte vara så poppis.

Andra sköna tipps för att få det hela riktigt gott? typ en klick kessella eller något.?

Snorkelfarsan
2009-05-26, 19:05
kesella ger en krämig och syrlig smak till proteinshakar, det kan jag rekommendera. Annars kan du alltid mixa ner en banan och yoghurt eller dylikt