handdator

Visa fullständig version : Träningschema (förstår inte riktigt)


Baz
2009-05-24, 23:06
Hej!
Nu har jag letat länge efter ett schema.

*Det första schemat jag följde var ett schema som inte funkade alls, gav inte resultat eller något.
*Andra schemat var bumbi_z 2-dagars schema, vilket jag fick otroligt ont i ryggen av.

Så nu har jag hittat ett (fått hjälp av en medlem), men jag vill att ni ska ta en titt på det och ge förslag på om det är bra eller inte.

Jag är 18 år som sagt, har gymmat i ungefär 3 månader.
Utöver gymningen brukar jag gå ungefär 1 mil och dagen och jag äter regelbundet utan att trycka i mig skräpmat.

Vill helst ha ett helkroppsschema, men det går även bra med andra så länge någon kan hjälpa mig att snickra ihop något.

SNÄLLA HJÄLP!!!

Schemat en medlem hjälpte mig med:

SCHEMA

Måndag: Överkropp.
Kör i denna ordning:

Bänkpress: 4x10
Latsdrag: 4x10
Sned Bänkpress: 3x10
Sittande Rodd: 4x10
Sidolyft med Hantel: 3x10
Baksida axel i cable 3x10
Stångcurl för Biceps: 12x4
Cabelpushdowns för Triceps: 12x4

Tisdag: Vila

Onsdag: Underkropp (Ben,Mage,Korsrygg,Vader)

Knäböj eller Benpress, 3x10
Lårcurl, 3x8
Ryggresningar: 3x8
SideBends: 3x10
Situps med vikt i maskin: 3x10
Plankan: 3xså länge du orkar hålla
Stående Vadpress: 3x10

Torsdag: Vila

Fredag: överkropp

Lördag: vila

Söndag: underkropp

Kan ni vara så hemskt snälla och hjälpa mig nu och ge raka svar, för jag har letat länge nu och vill gärna sätta igång rejält med gymningen nu!

MVH
Sebastian

aelgen
2009-05-24, 23:12
Det ser helt ok ut!
Några små anmärkningar:
Du kanske skulle variera övningarna mellan passen, så att pass 1 överkropp har annorlunda övningar än pass 3 överkropp. För att få så mycket variation som möjligt och kunna träna från lite olika vinklar osv.
Jag tycker du borde köra någon övning som typ rumänska mark/raka mark/goodmornings osv. istället för ben curl 2 dagar. ben curl är helt ok övning men om målet är att öka maximalt i massa tror jag det är bättre att kombinera lårcurl och någon mer 'avancerad' övning för bakre lår.

Kör du på det schemat, förutsatt att du äter rätt, sover rätt och belastar rätt så kommer du växa :D

Reticulum
2009-05-25, 05:18
Det är likt mitt upplägg. Skillnaden är att jag har en tung dag och en lite lättare, och dessutom varierar övningarna för att passa in efter detta.

Popeye
2009-05-25, 08:52
Ser rätt ok ut. Klart man kan börja pilla med detaljer och alternativa övningar om man vill men det tycker jag känns rätt onödigt i dagsläget. Se till att pallra dig ned till gymmet nu!
Träna och ät så ska du se att det börjar hända saker.