handdator

Visa fullständig version : Tränar jag för mycket? eller är det bra så?


Kmsi
2009-05-24, 15:50
Tjena jag undrar om jag tränar för mycket så här ser det ut för mig

Rygg/axlar
Bröst/Biceps/triceps
Vila/cardio
Rygg/axlar
Bröst/Biceps
Ben/vader/mage
-vila
Börjar om här.

Jag känner inte något av det alltså jag menar att jag är inte trött eller så det rullar på fint ökar rätt okej i styrka me tiden osv , men jag undrar om jag tränar för mycket? alltså skulle jag kunna få bättre resultat om ja körde 1 muskelgrupp om dagen?
Kan tillägga att jag kör 2-4 övningar per muskelgrupp , ibland blir de lite tyngre pass och ibland blir det lite lättare.

ceejay
2009-05-24, 15:55
Jag skulle nog slita ut axlarna lite efter det där, då du kör bröst efter axlar typ 2 gånger i veckan var

Kmsi
2009-05-24, 15:58
Om jag flyttar axlarna till ben passet då?

Fordon
2009-05-24, 16:05
i det där schemat hade jag nog inte tränat axlarna specifikt. De blir nog så piskade ändå tippar jag på.

Kmsi
2009-05-24, 16:09
ja men jag tränar faktiskt inte axlarna så där seriöst ja kör typ 2 övningar lite lätt för att efter mina rygg pass orkar jag köra något ientligen så kör lite lätt militärpress och drag till hakan/Sidolyft

lanzal
2009-05-24, 16:21
Rygg/axlar
Bröst/Biceps/triceps
Vila/cardio
Rygg/axlar
Bröst/Biceps
Ben/vader/mage
-vila
Börjar om här.

Jag hade istället kört såhär

Rygg / Biceps
Bröst /triceps / axlar
Ben / Vader

Vilan bestämmer du själv hur du vill göra, jag kör måndag onsdag fredag på det där, funkar bra för mig.

Commando1980
2009-05-24, 18:13
Tjena jag undrar om jag tränar för mycket så här ser det ut för mig

Rygg/axlar
Bröst/Biceps/triceps
Vila/cardio
Rygg/axlar
Bröst/Biceps
Ben/vader/mage
-vila
Börjar om här.

Jag känner inte något av det alltså jag menar att jag är inte trött eller så det rullar på fint ökar rätt okej i styrka me tiden osv , men jag undrar om jag tränar för mycket? alltså skulle jag kunna få bättre resultat om ja körde 1 muskelgrupp om dagen?
Kan tillägga att jag kör 2-4 övningar per muskelgrupp , ibland blir de lite tyngre pass och ibland blir det lite lättare.

det där ser jobbigt ut för axlarna. inte så lyckat att köra axlar dagen före bröst. sen när det gäller totala antalet pass per vecka så är du den enda som kan svara på det. (väldigt individuellt och beror på hur du tränar...vilket man inte kan utläsa enbart utifrån hur du splittar)

b_andersson
2009-05-24, 18:52
Hur länge har du tränat? Och hur länge har du kört detta schema?
Känns som du kommer få mer förlust än vinst. Det är när du vilar som musklerna kan återhämta sig. Satsa på köra vardera muskelgrupp per vecka istället.

Mån: Bröst/Tri
Tis: Rygg/Bi
Ons: Vila
Tors: Ben, mage, vader
Fre: Axlar
Lör:Vila
Sön: Vila

Jonte
2009-05-25, 15:28
Håller med tidigare inlägg.. om du kör pressar, och speciellt incline pressar för bröst 2 gånger i veckan så kan du skita i axlarna, eller köra lite sidolyft och framåtlutande sidolyft nån gång i veckan.. sen skulle jag kört triceps 2 ggr i veckan istället för biceps 2 gånger..