handdator

Visa fullständig version : Extrem träningsvärk = svullen arm...?


acidbl00d
2009-05-22, 23:25
Tjena, tog med min polare till gymmet och körde ett armpass. Han var helt otränad men körde ändå på mina övningar, inte så extremt hårt enligt min uppfattning. Nu en vecka efter träningen har en armen svullnat upp ordentligt (verkligen ordentligt inte sett något liknande) och känns vätskefylld. Har någon nån aning om vad det kan vara eller vad man kan göra åt det? Bör söka läkare?

saab900
2009-05-23, 00:14
Har aldrig hört talas om något liknande i samband med endast träningsvärk i alla fall. Funderar man på om något är så fel att man startar en tråd på nätet om det bör man gå till vårdcentralen, eller i alla fall ringa sjukvårdsrådgivningen.
VC kostar endast 120 kr i mitt landsting, och sjukvårdsrådgivningen är alldeles gratis och öppen dygnet runt. www.sjukvardsradgivningen.se

mattilainen
2009-05-23, 00:36
det låter värre än en muskelinflammation tycker jag :S borde gå och kolla det

spange
2009-05-23, 10:38
som sagt, kolla upp det om armen är så svullen som du säger. kommer ihåg mitt första riktiga gympass för en 5 år sedan ungeär. biceps skulle givetvis få vad de tålde..och det fick dom också..kunde inte räta ut armarna mer är 90° på 2-3 veckor, hade sjukt ont och armarna var glödheta.
Gå till vc.

Pjotor
2009-05-23, 11:17
Ring sjukvårdsupplysningen eller gå till vårdcentralen.

Mr.Sarkastisk
2009-05-23, 17:18
som sagt, kolla upp det om armen är så svullen som du säger. kommer ihåg mitt första riktiga gympass för en 5 år sedan ungeär. biceps skulle givetvis få vad de tålde..och det fick dom också..kunde inte räta ut armarna mer är 90° på 2-3 veckor, hade sjukt ont och armarna var glödheta.
Gå till vc.

hahaha stackars..

ONT: besök vc :)