handdator

Visa fullständig version : Lacenicienta Fredag.


Lacenicienta
2009-05-22, 16:28
Blev fokus rygg och axlar i dag. Hade problem med min vänstra axel som jag skadat i en cykelolycka. Den åkte urled 4 ggr så fick ta det lungt med vissa övningar.

10 min Crosstraining
45 drag på Kabelrodd
T-stångsliknande maskin med stöd för magen 15*3 18 kg
Omvända flyes i Pec-deck 15, 8, 10 13,5 kg (hade jag verkligen problem med vänster axel)
Ryggresningar i maskin (25)18,5 kg (20) 22,5 kg (20) 54,5 kg
Liggande hantelpress 8*3 5 kg
Enarmshantel rodd 15*3 7 kg
Axelrullningar 25 fram 25 bak 5 kg
Stående hantelpress 10*3 4 kg
Lastdrag till bröst 10*3
Ryggresning på pilatesboll 25*2
Crosstrainer 20 min

Kändes bra förutom axeln då'ra. Tycker det e svårt att veta hur mycket vikt jag ska använda. Just nu känns det som att jag mer underhåller än bygger men jag vill inte heller ta i för mycket och inför sommaren vill man ju inte käka på sig en massa. Så får ta det lungt nu och i höst gå ett steg längre helt enkelt. Dessutom har jag ju inte så stor kunskap om gymträning men försöker läsa tidningar och böcker för tips. Väntar på att få ett bra träningsschema av en vän som har bra koll. Svårt att veta vikka övningar som bör kombineras osv.. Men en sak e säker jag njuter av varenda vikt jag pressar :)

Fordon
2009-05-22, 16:42
Så, vem är Lacenicienta och vad har du för mål? :D

Axwell
2009-05-22, 16:46
Du behöver inte göra en ny tråd för varje pass...

Här är hennes journal. http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=131166

Lacenicienta
2009-05-22, 17:26
aaa... jag fattade inte det haha Thanx :)

Lacenicienta
2009-05-22, 17:31
Fast hur gör jag då??? :-D för att fortsätta i min Journal?? *Blond*

Ignatius72
2009-05-22, 18:03
Fast hur gör jag då??? :-D för att fortsätta i min Journal?? *Blond*

Du gör precis som du gjorde när du skrev ovanstående inlägg.

rockafellah
2009-05-22, 18:16
Du gör precis som du gjorde när du skrev ovanstående inlägg.

+1 :laugh:

Lacenicienta
2009-05-23, 06:40
Va då? snabbsvarar??? haha jag minns inte hur jag gjorde igår? haha I suck on this
Hur lägger man upp avataren?

Ignatius72
2009-05-23, 06:43
Uppe till vänster så finns det en länk som heter kontrollpanel. Där finner du en del olika inställningar, bla avatar.

Lacenicienta
2009-05-23, 10:53
Så, vem är Lacenicienta och vad har du för mål? :D


Vem jag e? Ja en nyfrälst gymbrud som alltid dissat den här typen av träning. Ängnat mig åt motionsim och löpning men kände att nu jäklar va det dax att ta tag i saker :-)
Så efter att ha mjukstartat på jobbets gym sedan februari (e på sjön varannan vecka så det har bara blivit då) i år köpte jag för 3 veckor sedan mitt första gymkort nu e jag hooked. *cupid*

Jag är intreserad av kost och hälsa och många kan tycka att jag e lite fanatisk jag tycker bara det e kul och som sagt intressant. Slutade dricka alkohol 3'e januari och det e bland det bästa jag gjort :-) får se om det håller i sig....

Mitt mål då? Hmm.. För ett år kunde jag knappt springa 3 km utan andningsproblem pga min ansträngningsastma nu e den veck och det e great! det va ett mål, förbättra hälsan. Ett annat delmål jag hade var att thighta till mig, va inte tjock men lite att ta i sådär det målet är väl oxå ganska uppfyllt så hade jag ett delmål om platt mage till sommaren :-) det jobbar jag på och ser ut att lyckas så mitt nästa mål är att utveckla min muskelmassa jag vill helt enkelt bygga muskler. Kommer ta det i min egen takt i sommar sen i höst då jäklar e det alvar! Slutmålet e att se ut som alla grymma fitnessbrudar om jag vill tävla e en helt annan sak..... Oj blev en biografi sorry :Virro