handdator

Visa fullständig version : Pulver som runnit ut?


Asdf
2009-05-22, 13:37
Hej!
Fick en beställning från en rätt stor och känd webhandel när det gäller kosttillskott.
När jag öppnade lådan var allt intakt utom ett kolhydratspulver där ca en tredjedel av innehållet runnit ut genom ett hål i botten av påsen.

Jag mailade dem och beskrev problemet, inget svar. Efter att ha ringt deras telsupport fick jag beskedet att de inte kan göra något åt detta och att jag ska vända mig till Posten som hade hand om leveransen

Då jag istället ringer dessa hänvisar de i sin tur tillbaka till återförsäljaren

Har ni själva haft något problem av detta slag och hur gick det för er?

Sander
2009-05-22, 14:21
har inte haft detta problem själv, men jobbat inom transport...
Du ska vända dig till din ÅF som i sin tur får ta detta case med sin transportör eller distrubitör.
Har svårt att tänka mig att du äger frakten eller ska stå för skadorna om det är transportskada.

Ring upp igen och be om en kontakt person som du kan maila direkt och "forwarda" ditt gamla mail till din kontakt person och be om hjälp.
har du kvar kollit så kan du fota, och bifoga foton direkt i mailet till din ÅF.

mattilainen
2009-05-22, 14:50
jag skulle tvingat dom att ge mig nytt, säger dom att det inte är deras fel så kan dom inte bevisa det och visst kan det gått sönder under frakten men det är deras problem tycker jag, förlorar dom dig som kund så förlorar dom mer än att ge dig nytt tycker man

Dan S
2009-05-23, 12:34
Ganska givet att dom ska stå för transport skadorna, men det är du som ska öppna paketet då du får det på posten, för att sedan returnera det vid eventuella skador.

J.V
2009-05-23, 13:49
Ganska givet att dom ska stå för transport skadorna, men det är du som ska öppna paketet då du får det på posten, för att sedan returnera det vid eventuella skador.Nja.

Man ska väl bara öppna på Posten, eller returnera direkt, om det är synliga skador på paketet?
Man behöver inte slita upp sina grejer på plats om allt ser ut att vara i sin ordning.

Dan S
2009-05-23, 13:56
Hur ska du annars bevisa att det inte är du som orsakat skadan?

jenni
2009-05-23, 17:35
det bör vara deras ansvar, om den har blivit skadad under transport så kan det vara de som pakat dåligt,

Bluesparv
2009-05-23, 17:38
Har de någon slags ambition att ha en positiv PR så står de för allt, retur, ny vara o frakt.

J.V
2009-05-23, 18:33
Hur ska du annars bevisa att det inte är du som orsakat skadan?Sällan det behövs.

Menar du att personalen på Posten ska behöva kolla på när man öppnar paketet, även de kontrollera så att allt stämmer för att kunna ställa upp och vittna?

Det är mer än en gång jag beställt kosttillskott och något varit trasigt och ibland helt saknats något, bara att maila företaget så har dom skickat ny. Men det beror väl kanske på var man beställer också.

Dan S
2009-05-24, 17:34
Givetvis, men ska du ha bevis för det så behöver du någon form av bevis (of course?). Och givetvis så skickar dom nytt för att behålla glada kunder. Men det finns även undantag, så antingen filmar du då du öppnar, eller har posten som vittne, om det nu skulle behövas av någon avlägsen anledning.

sascha
2009-05-24, 17:39
Konsumenters beviskrav är generellt sett mycket låga. I det här fallet skulle jag påstå att det räcker med att säga "jag har inte gjort något med påsen" för att förflytta bevisbördan över till näringsidkaren.

dt06mj2
2009-05-24, 18:09
*************?

edit: Nahä, den gick visst inte. Var det någon form av grossist? Eller var det mer ett varuhus?