handdator

Visa fullständig version : Idiotiska rykten om dig?


fabbo
2009-05-22, 12:26
Just det, vad säger folk om dig bakom din rygg..?
Själv har jag blivit anklagad för att vara kvinnomisshandlare trots att jag
är raka motsatsen. Sånt prat får mig skratta. Sen tänker man efter, hur många
tror det och vem har startat ryktet... *grr27*

Så dela med er misshandlare, superhjältar och fårälskare!*popcorn*

Pelle2
2009-05-22, 12:29
Standarden är väl att "man går på något". Man kan ju inte ha muskler utan att ta steroider enligt många otränade fläsksvenssons:Virro

rolf
2009-05-22, 12:29
Som väldigt många andra som börjat träna i tonåren har jag fått höra 123491375 gånger att jag är dopad. Har gått med på pissprov två gånger också. Och jag är inte ens stor. *screwy*

Kwon
2009-05-22, 12:30
Superhjälte och Fårälskare här.

"Dr Sheeplover"

spange
2009-05-22, 12:37
faktiskt aldrig hört något, folk kanske är duktiga att dölja det:D sen är jag faktiskt inte intresserad vad folk tycker om mig (förutom de jag bryr mig om) men det är klart att det skulle kännas förjävligt om det florerade falska rykten av allvarligare slag.

MAXX
2009-05-22, 12:41
Standarden är väl att "man går på något". Man kan ju inte ha muskler utan att ta steroider enligt många otränade fläsksvenssons:Virro

x2

tyngast
2009-05-22, 12:43
Det ryktas att jag är en åsna *rolleyes*

Lellan
2009-05-22, 12:48
De flesta koloiter jag träffat har tyckt att jag är dryg innan vi mötts, men är fortfarande mkt bra kompis med dem trots att jag inte träffat vissa på 6 år så antingen hade de fel el så är det kul med dryga människor..

I övrigt brukar folk tro att jag är väldigt snäll och rar och de kan de väl få tro, inga onda rykten vad jag vet iaf.

coxie
2009-05-22, 12:52
Att jag skulle sälja min syster för rätt mängd pengar.

Jag funderade seriöst på att betala någon för att misshandla/mörda idioten.

von huff
2009-05-22, 12:57
Lite allt möjligt småskit , jag och kompisarna är inte direkt popolära i byn av nån anlednings som jag inte vet

kaer
2009-05-22, 12:58
När jag pluggade så spred några kompisar ut att jag precis legat med en av de nya studentskorna i ölförrådet under en pubkväll, på kåren.
Motiveringen var att de hade tråkigt och ville liva upp lite. Sjukt fort hur snabbt det ryktet spreds, folk kom fram och frågade mm...
Gjorde inte mig så mycket, jag bara skrattade och sa att det bara var lögner.


Värre var nog när en kvinna på jobbet påstod jag fotat henne på ett otillbörligt sett under en konferens, då vi alla var ute och festade. Ryktet uppstod av en kollega som pratade med en annan och framställde ett kort på ett helt annat sätt än hur det var. Den kollegan berättade det i sin tur vidare.
Hon tog mig åt sidan och sa att hon kanske skulle polisanmäla mig och påstod massa saker om mig som hon inte hade någon som helst täckning för.
Det där gjorde mig riktigt illa till mods (och tog mig helt på sängen), jag gick direkt till en av mina chefer och sa precis vad som hänt.

mattilainen
2009-05-22, 13:03
jag har en del roliga rykten runt mig :D Jag är Uddevallas player har jag fått höra ett antal gånger, jag knullar med allt och alla, jag stöter på alla söta tjejer. Det som är det roliga är att jag har haft sex med 3 personer i hela mitt liv och alla har varit i förhållande så det är lite kul att höra att man knullar runt då :P Sen när jag frågat vilka som pratat om mig så svara alla med "Du känner dom inte och dom känner inte dig" så fattar inte hur folk kan tro på det då.. Men som sagt, jag bryr mig inte, kul att höra snacket bara

Sen har jag fått höra att jag gått på Efedrin, då jag aldrig skulle klarat av att gå ner så mycket och se så bra ut. Jag har fått stämpeln knarkare ett antal gånger på fester då jag kommit full, endast för att jag umgåtts med folk som tagit diverse droger i tonåren.

Folk har alltid trott jag är en datornörd som inte gör annat än att äta chips och spela datorspel också. Tills nu helt plötsligt.. Kul att se hur många som ändrar sig mot en när man blir lite snyggare.. Så man kan se om man har bra kompisar, stannar kvar även hur man beter sig eller ser ut

Wille005
2009-05-22, 13:12
(ursäkta språket i detta inlägg)

Blev anklagad av en brud att jag försökt våldta henne, hennes polare sa även att min kompis utnyttjat henne sexuellt a.k.a "hon ville egentligen inte". För ett par helger sedan erkände båda två att dom bara hittat på för att.. ja för att dom är dumma i huvudet. Det är i sådana fall "jävla hora" passar in som benämning på en tjej.

Lyckligtvis fattade min polarkrets att det lät långsökt att vi skulle gjort något sådant men vafan, sådana rykten kan splittra band. Jag blir förbannad bara jag tänker på det - hur någon kan ljuga öppet om något sånt.

Positivt: Man slapp hitta på en anledning att bryta upp vänskapen med fittan.

Aimbert
2009-05-22, 13:18
-

Vilket gym tränar du på? :)

OnT: Har inget jättespännande att bidra på. En gång på högstadiet var det dock någon som fick för sig att jag skulle ha stulit en mobiltelefon. Alla som känner mig insåg hur absurt det är. Lärarna undrade vafan killen sa så för, då det direkt förstod att jag inte hade gjort det. Någon vecka senare kom killen fram och förklarade att han inte längre trodde att det var jag. *grr27*

Aimbert
2009-05-22, 13:20
Blev anklagad av en brud att jag försökt våldta henne

Fyfan, sådant där går inte att försvara. Vilka jävla idioter.

mr ruhl
2009-05-22, 13:33
(ursäkta språket i detta inlägg)

Blev anklagad av en brud att jag försökt våldta henne, hennes polare sa även att min kompis utnyttjat henne sexuellt a.k.a "hon ville egentligen inte". För ett par helger sedan erkände båda två att dom bara hittat på för att.. ja för att dom är dumma i huvudet. Det är i sådana fall "jävla hora" passar in som benämning på en tjej.

Lyckligtvis fattade min polarkrets att det lät långsökt att vi skulle gjort något sådant men vafan, sådana rykten kan splittra band. Jag blir förbannad bara jag tänker på det - hur någon kan ljuga öppet om något sånt.

Positivt: Man slapp hitta på en anledning att bryta upp vänskapen med fittan.

fyfan det där måste vara bland det värsta man kan bli anklagad för *grr*

det har nog sagts både det ena och det andra om mig, endel sant;) andra helt galet fel, min sons mamma var bla på en fest och där var det en annan kvinna som förklarade åt min tjej att hon minnsan inte behövde vara ihop med en sån som mig som misshandlar tjejer, min tjej (ex nu) vart helt paff, men tydligen gick det ett sånt rykte om mig att jag gillar att justera bruder, inte så kul rykte :(

young_george
2009-05-22, 13:43
Folk verkar ofta tro att jag är en oempatisk person som inte bryr mig om någon. Men det kan likagärna vara att jag ofrivilligt har den framtoningen.

Sniggel
2009-05-22, 13:52
(ursäkta språket i detta inlägg)

Blev anklagad av en brud att jag försökt våldta henne, hennes polare sa även att min kompis utnyttjat henne sexuellt a.k.a "hon ville egentligen inte". För ett par helger sedan erkände båda två att dom bara hittat på för att.. ja för att dom är dumma i huvudet. Det är i sådana fall "jävla hora" passar in som benämning på en tjej.

Lyckligtvis fattade min polarkrets att det lät långsökt att vi skulle gjort något sådant men vafan, sådana rykten kan splittra band. Jag blir förbannad bara jag tänker på det - hur någon kan ljuga öppet om något sånt.

Positivt: Man slapp hitta på en anledning att bryta upp vänskapen med fittan.

Har för mig att det där kallas för förtal och är något man kan anmäla?

Grotesk
2009-05-22, 14:38
(ursäkta språket i detta inlägg)

Blev anklagad av en brud att jag försökt våldta henne, hennes polare sa även att min kompis utnyttjat henne sexuellt a.k.a "hon ville egentligen inte". För ett par helger sedan erkände båda två att dom bara hittat på för att.. ja för att dom är dumma i huvudet. Det är i sådana fall "jävla hora" passar in som benämning på en tjej.

Lyckligtvis fattade min polarkrets att det lät långsökt att vi skulle gjort något sådant men vafan, sådana rykten kan splittra band. Jag blir förbannad bara jag tänker på det - hur någon kan ljuga öppet om något sånt.

Positivt: Man slapp hitta på en anledning att bryta upp vänskapen med fittan.


Ett ex anklagade mig, över internet kort efter hon dumpat mig, för att ha varit riktigt svinig mot henne. Kn*llat henne blodig, varit allmänt jävla taskig och hotfull och massvis med skit. Dessutom fick jag reda på att minst 50% av hennes personlighet, åsikter m.m. var fejk för att jag skulle gilla henne. Givetvis snackade hon sedan skit om mig inför kompisar, plötsligt var jag sämst på allt.. Jag blev jävligt upprörd med tanke på:
1. Hon försökte få mig till att idka samlag även under mens.
2. Jag hade aldrig (har inte nu heller) rört en tjej på ett sådant vis som man anser som våldsamt eller dyl. trams. Jag var en ordentlig toffel!
3. Jag hjälpte upp hennes självförtroende och var som sagt en riktig toffel

Ja, jag kan fortsätta men orkar inte.. Men ni förstår kanske varför det kändes lite kasst att få höra raka jävla motsatsen. Givetvis tog hon kontakt med mig några månader senare när hennes farfar dött och ville bli ihop igen och då var jag plötsligt bäst. Ja jisses..

p1r
2009-05-22, 14:47
Ett ex anklagade mig, över internet kort efter hon dumpat mig, för att ha varit riktigt svinig mot henne. Kn*llat henne blodig, varit allmänt jävla taskig och hotfull och massvis med skit. Dessutom fick jag reda på att minst 50% av hennes personlighet, åsikter m.m. var fejk för att jag skulle gilla henne. Givetvis snackade hon sedan skit om mig inför kompisar, plötsligt var jag sämst på allt.. Jag blev jävligt upprörd med tanke på:
1. Hon försökte få mig till att idka samlag även under mens.
2. Jag hade aldrig (har inte nu heller) rört en tjej på ett sådant vis som man anser som våldsamt eller dyl. trams. Jag var en ordentlig toffel!
3. Jag hjälpte upp hennes självförtroende och var som sagt en riktig toffel

Ja, jag kan fortsätta men orkar inte.. Men ni förstår kanske varför det kändes lite kasst att få höra raka jävla motsatsen. Givetvis tog hon kontakt med mig några månader senare när hennes farfar dött och ville bli ihop igen och då var jag plötsligt bäst. Ja jisses..

Förstår situationen,
hon var väl mest sur för att du lämnat henne?

mattilainen
2009-05-22, 14:49
Vilket gym tränar du på? :)



Tränar på friskis och svettis

Wille005
2009-05-22, 15:09
Ett ex anklagade mig, över internet kort efter hon dumpat mig, för att ha varit riktigt svinig mot henne. Kn*llat henne blodig, varit allmänt jävla taskig och hotfull och massvis med skit. Dessutom fick jag reda på att minst 50% av hennes personlighet, åsikter m.m. var fejk för att jag skulle gilla henne. Givetvis snackade hon sedan skit om mig inför kompisar, plötsligt var jag sämst på allt.. Jag blev jävligt upprörd med tanke på:
1. Hon försökte få mig till att idka samlag även under mens.
2. Jag hade aldrig (har inte nu heller) rört en tjej på ett sådant vis som man anser som våldsamt eller dyl. trams. Jag var en ordentlig toffel!
3. Jag hjälpte upp hennes självförtroende och var som sagt en riktig toffel

Ja, jag kan fortsätta men orkar inte.. Men ni förstår kanske varför det kändes lite kasst att få höra raka jävla motsatsen. Givetvis tog hon kontakt med mig några månader senare när hennes farfar dött och ville bli ihop igen och då var jag plötsligt bäst. Ja jisses..

Lider med dig, går inte att förstå vissa alltså. Visst kan man få bli upprörd men man har en hjärna?? Men iaf, så vad skulle världen vara om den endast bestod av "normalt" folk.. *mini

Grotesk
2009-05-22, 15:11
Förstår situationen,
hon var väl mest sur för att du lämnat henne?

Något i den stilen, även om inte jag lämnade henne, utan hon dumpade mig. Men hon var en sådan kaxig person utåt, men när det kom till kritan var hon osäker och vek.. Kan dessutom tillägga att hon efter vi gjort slut berättade att typ kvällen innan hon dumpade mig så hade hon varit otrogen med en snubbe på en typ klassfest hon var på. Jag hade ringt samma kväll och frågat vänligt hur hon hade det, men var inte helylle nöjd med situationen eftersom de är idioter där hon bor (bodde.) Och som vanligt hade jag rätt! Dessutom fick jag reda på, från andra, att de varit ihop samtidigt som hon var med mig.. Jag upprepar: ja jisses..

Grotesk
2009-05-22, 15:13
Lider med dig, går inte att förstå vissa alltså. Visst kan man få bli upprörd men man har en hjärna?? Men iaf, så vad skulle världen vara om den endast bestod av "normalt" folk.. *mini

Läs min post här över.. Kan inte annat än skaka på huvudet nu efteråt. Kan förresten dessutom tillägga att hon, när jag träffade en ny tjej, var väldigt mån om att jag tillhörde henne (exet) och den där nya tjejen inte skulle få mig. Dessutom en ren slump att de gick på samma skola...

Cilia
2009-05-22, 16:01
. Jag blev jävligt upprörd med tanke på:
Du reagerar iaf normalt som blir upprörd. En del andra i den här tråden verkar skratta när dom får felaktiga och grova rykten spridda om dom.

Grotesk
2009-05-22, 16:18
Du reagerar iaf normalt som blir upprörd. En del andra i den här tråden verkar skratta när dom får felaktiga och grova rykten spridda om dom.

Jag anser man kan skoja om mycket, men anklaga någon för våldtäkt och dyl. är inte skoj.

Sebbe_H
2009-05-22, 16:24
En vän till mitt ex "såg mig kokainpåverkad" på spårvagnen. I själva verket var jag förkyld, så det hörde man ju i ett tag.

Liven
2009-05-22, 16:46
Fått höra att några trott att jag var gay. Kanske för jag gick ett yrkesgymnasium och var den ända som fixade frisyr och bar jeans istället för arbetsbyxor och keps, vem vet.

Mescreant
2009-05-22, 16:47
Att jag är för snygg för att ragga på.

Ganymedes
2009-05-22, 17:11
Fördelen med att varken ha vänner eller ett socialt liv är att igen bryr sig att spela rykten om en. :)

Jpn
2009-05-22, 17:38
Ja du vart skall man börja :em:

Kan till att börja med nämna att jag är född och uppvuxen i en mindre by och där råkade det även bo en kille som heter exakt samma för och efternamn som jag, dock var han född ett år senare än mig. Så många gånger har man fått skit och blivit anklagad för vad den andra snubben hade gjort, senast i vinter gick det ett ryckte om att jag hade kvaddat med en skoter i en husvägg, jag själv befann mig ca 10mil hemmifrån hela den aktuella helgen. Finns många fler saker... blir ju tom förväxlad med han hos tandläkaren och doktorn :Virro

Sen så har jag likväl som många andra redan tidigare nämnt blivit anklagad för att bruka AAS, var bara nån vecka sen som en kille frågade mig ute på stan ifall jag hade nå doping att sälja *grr27*

Sedan finns det väl en hel del grejer till men det blev nog långt det här :D

Buckethead
2009-05-22, 17:39
Inget uttalat rykte och inget som stör mig nu, men jag upptäckte att jag tydligen hade stämpel som klassens idiot av vissa då vi fick slutbetygen i gymnasiet och det uttrycktes en väldans förvåning över att jag hade fått MVG i vissa krävande kurser medans dom inte hade det. Det var väl mindre skoj just då, men å andra sidan höll jag väldigt låg profil på lektionerna och levererade enbart på proven och laborationerna.

ceejay
2009-05-22, 17:43
vet faktiskt inte, får fråga runt ;)

mangemani
2009-05-22, 17:53
jag vet att det finns avundsjuka och idiotiska människor i min omgivning som snackar skit bakom min rygg,men där har snacket stannat,för direkt till mej skulle dom aldrig våga säga det,jag har poängterat flera ggr när dom har hört på att jag lätt kan ställa till med "sjukhus skada" om nått sådant skulle komma till min kännedom.
smart nog så har folket,som sagt,aldrig sagt något till mej direkt.

Psychological
2009-05-22, 19:39
Enligt andra har jag : Langat Hasch, amfetamin och heroin
Haft sex med Pandora

billmaier
2009-05-22, 19:52
Enligt andra har jag: Haft sex med Pandora

Som om det där skulle vara en negativ sak :D

Själv har jag blivit anklagad för att använda doping.

Psychological
2009-05-22, 19:57
Som om det där skulle vara en negativ sak :D

Själv har jag blivit anklagad för att använda doping.

Klart det är negativt

spoonchest
2009-05-22, 20:31
Vet inte. Får se till att starta nåt.

Ignatius72
2009-05-22, 20:48
jag vet att det finns avundsjuka och idiotiska människor i min omgivning som snackar skit bakom min rygg,men där har snacket stannat,för direkt till mej skulle dom aldrig våga säga det,jag har poängterat flera ggr när dom har hört på att jag lätt kan ställa till med "sjukhus skada" om nått sådant skulle komma till min kännedom.smart nog så har folket,som sagt,aldrig sagt något till mej direkt.

Med såna fräcka uttalanden så lär ryktet om att du är en maniac komma som ett brev på posten. Vad är din tanke när du kläcker ur dig sånt?

Deceiver85
2009-05-22, 20:52
Jag är aktiv företrädare för Sverigedemokraterna, ni kan nog själva lista ut vilka rykten som går...

Jure
2009-05-22, 21:28
Sen har jag fått höra att jag gått på Efedrin, då jag aldrig skulle klarat av att gå ner så mycket och se så bra ut.

Hur menar du nu?

Jure
2009-05-22, 21:30
jag vet att det finns avundsjuka och idiotiska människor i min omgivning som snackar skit bakom min rygg,men där har snacket stannat,för direkt till mej skulle dom aldrig våga säga det,jag har poängterat flera ggr när dom har hört på att jag lätt kan ställa till med "sjukhus skada" om nått sådant skulle komma till min kännedom.
smart nog så har folket,som sagt,aldrig sagt något till mej direkt.

Väl skrivet!

Baan
2009-05-22, 21:31
Skaparn anklagar mig lite då och då för att vara serb.

Jure
2009-05-22, 21:33
Jag har fått höra att jag har misstänkt hårfäste av mina medmänniskor. Inte alls kul!

Viktor_Balck
2009-05-22, 21:40
jag vet att det finns avundsjuka och idiotiska människor i min omgivning som snackar skit bakom min rygg,men där har snacket stannat,för direkt till mej skulle dom aldrig våga säga det,jag har poängterat flera ggr när dom har hört på att jag lätt kan ställa till med "sjukhus skada" om nått sådant skulle komma till min kännedom.
smart nog så har folket,som sagt,aldrig sagt något till mej direkt.

+1 på den, samma sak händer mig, folk snackar skit och är avundsjuka men jag säger bara till dom att nu jävlar smäller det snart så det slår härliga till aka en tjottablängare mellan lysmaskarna, så som tur är så är det ingen som säger ngt till mig för jag tänder på en jävla sekund.

mattilainen
2009-05-22, 21:47
Hur menar du nu?

Folk trodde inte att jag kunnat gå ner så mycket utan att knapra efedrin, det är det jag menar.

Jure
2009-05-22, 21:49
Folk trodde inte att jag kunnat gå ner så mycket utan att knapra efedrin, det är det jag menar.

Undrade bara varför du inte skulle se bra ut om du gått ner med det du just nämnde? Verkar vara en gäng pålästa människor du beblandar dig med.

skaparn
2009-05-22, 21:51
Skaparn anklagar mig lite då och då för att vara serb.

Men efter en intressant artikel i dagens DN funderar jag på att börja kalla dig makedonier (makedon?). Jag tror det har större konfliktpotential.

Pingu
2009-05-22, 22:20
Just det, vad säger folk om dig bakom din rygg..?
Själv har jag blivit anklagad för att vara kvinnomisshandlare trots att jag
är raka motsatsen. Sånt prat får mig skratta. Sen tänker man efter, hur många
tror det och vem har startat ryktet... *grr27*

Så dela med er misshandlare, superhjältar och fårälskare!*popcorn*

Går massor med rykten om mig bla att mina ungar/tjej får stryk dagligen
Mig gör det inte så mycket men övriga familjen är det väl inte så kul för att höra sådant....Men dom som känner mig vet hur jag är och det är det enda som räknas :thumbup:

Snobbe
2009-05-22, 22:24
Går massor med rykten om mig bla att mina ungar/tjej får stryk dagligen
Mig gör det inte så mycket men övriga familjen är det väl inte så kul för att höra sådant....Men dom som känner mig vet hur jag är och det är det enda som räknas :thumbup:

Det är sjukt hur folk kan få för sig sånt. Menar vem skapar ett sånt rykte?

elo_
2009-05-22, 22:40
hört att jag måste nyttjat dopingspreparat.

..av släkten! :laugh:

stridis
2009-05-22, 23:13
Ah, släkten ja. De funderar om jag är bög, sedan så har en undrat om jag testat narkotika, och det lät som det var en viss baktanke med det. Inte så mycket elaka egentliga rykten dock.

mini
2009-05-22, 23:19
Ni som får rykten startade om er, vad tror ni att det beror på? Ingen rök utan eld säger man väl? Och är ni säkra på att det faktiskt går rykten? Ofta tror man sig vara mer intressant för andra än man egentligen är.

tja88
2009-05-22, 23:25
Ibland när jag är uppe i något brukar folk tro att jag tjackar. De som känner mig vet dock att så inte är fallet.

Granatgiraffen
2009-05-22, 23:44
Ni som får rykten startade om er, vad tror ni att det beror på? Ingen rök utan eld säger man väl? Och är ni säkra på att det faktiskt går rykten? Ofta tror man sig vara mer intressant för andra än man egentligen är.

svenska avundsjukan.

High1ander
2009-05-22, 23:53
Att jag skulle sälja min syster för rätt mängd pengar.

Jag funderade seriöst på att betala någon för att misshandla/mörda idioten.

Om du säljer din syster så kanske du får råd? :P

mattilainen
2009-05-23, 00:41
Undrade bara varför du inte skulle se bra ut om du gått ner med det du just nämnde? Verkar vara en gäng pålästa människor du beblandar dig med.

Det är ju just det som gör att dom startar rykten, jag beblandar mig inte med dom. Såna man känner halvt som tror det om en.

mattilainen
2009-05-23, 00:43
Ni som får rykten startade om er, vad tror ni att det beror på? Ingen rök utan eld säger man väl? Och är ni säkra på att det faktiskt går rykten? Ofta tror man sig vara mer intressant för andra än man egentligen är.

Jag har fått höra folk som berättat på diverse fester om "är inte du han där.. mattias?" och så har vi pratat och kommit fram till att det var mig dom hade hört rykten om i deras kompiskrets, vilka jag inte vet vilka det är och dom trodde inte dom kände mig heller. Så ja.. Det går rykten om mig iaf :p Sen får man väl hoppas att inte så många tror på dom men men.

Varför ryktena startat runt mig är väl för att någon som är avundsjuk på något kring mig, vet ej vad men något måste ju triggat dom till att börja.

Scratch89
2009-05-23, 00:50
Jag har fått höra folk som berättat på diverse fester om "är inte du han där.. mattias?"

Äsch, det är ju mig de menar.

Snygg_Gluteus
2009-05-23, 00:53
Är väl att man går på bola. Har gjort 2 pissprover för att bevisa motsatsen..

tjabon
2009-05-23, 00:53
Lite allt möjligt småskit , jag och kompisarna är inte direkt popolära i byn av nån anlednings som jag inte vet

Samma här.
Jag blir emellanåt väldigt dåligt bemött i affärer o dyl. i Jönköping.

Troligen någon/några illa störda individer som sprider dynga bakom
ryggen på mej.....*grr*

sunkan
2009-05-23, 07:35
Jag har under den senaste tiden inte varit hemma så mycket och det blev början på ett rykte/ missförstånd. Någon av mina förra klasskompisar hade fått för sig att jag hade dött helt enkelt. Det blev lite komiskt när jag mötte honom på stan i fyllan. Som tur var så hade han inte sagt det till allt för många.

skaparn
2009-05-23, 08:29
Jag har under den senaste tiden inte varit hemma så mycket och det blev början på ett rykte/ missförstånd. Någon av mina förra klasskompisar hade fått för sig att jag hade dött helt enkelt. Det blev lite komiskt när jag mötte honom på stan i fyllan. Som tur var så hade han inte sagt det till allt för många.

Du skulle ha skrivit en bok eller gjort något konstverk. Då hade kunnat profitera ordentligt på din egen död.

Lellan
2009-05-23, 08:35
Inget rykte kanske, men ngt måste ju ha föranlett att enhetens ssk precis kom förbi för att kolla min viktnedgång. Alltså, jag väger 80 pannor.. så blev lite paff. Hon verkade ha inställningen att jag inte kunde må bra iom att jag tappat i vikt, men verkar som om hon efter lite utfrågning köpte att jag gör det.

Var med om samma sak i gymnasiet när jag vägde 60 kg, mer förståeligt då men ändå känns det ju skumt om man mår bra och folk tror att man har ngt fuffens för sig. Men det visar väl att de bryr sig, men när någon fått för sig något och frågar "mår du verkligen bra?", "saknar du ditt gamla jobb?" "vad äter du?" "hur mkt tränar du?" så kändes allt jag sa som att jag ljög - ngn som vet vad jag menar?

Att man kan känna sig anklagad, och när man svarar sanningsenligt så gör den skeptiska blicken hos mottagaren att man känner sig som att man ljuger - fast man inte gör det?

young_george
2009-05-23, 10:04
Varför ens bemöda anklagelser med svar? De som håller på är inte riktiga polare iaf

Skratta och låt dom försöka sitta på sina höga hästar.

LoTiX
2009-05-23, 10:54
Varför ens bemöda anklagelser med svar? De som håller på är inte riktiga polare iaf

Skratta och låt dom försöka sitta på sina höga hästar.

För att motverka anklagelser och spridning utav desamma.

spann
2009-05-23, 11:13
mina föräldrar tror att jag bara tränar armarna (trodde iaf), å så har de frågat fall jag trycker..

Det värsta va nog när de sa de högt en gång på en liten fest vi hade här, alltså att ja bara tränade armarna. Kände mig som en idiot, lite svårt att motbevisa för de blinda tardsen :l

Fatalist
2009-05-23, 11:15
Blev anklagad før narkotikabruk av en anonym jævla idiot under lumpens sista vecka, och eftersom provsvaren drøjde några dagar var det INTE en rolig MUCK nær det bara var jag som visste sanningen. Personen som gjorde detta ær nog en av få som jag faktiskt kan tænka mig att bruka lite milt våld och høg røst mot, det ær inte bitterhet det ær bara ren ilska.

Fick aldrig veta vem det var, men jag var inte helt populær i stora kretsar på grund av den klassiska svaga-osækra-mænniskor-som-snackar-skitmentaliteten som rådde och det var helt klart anledningen till detta lilla "prank".

spange
2009-05-23, 11:24
mina föräldrar tror att jag bara tränar armarna (trodde iaf), å så har de frågat fall jag trycker..

Det värsta va nog när de sa de högt en gång på en liten fest vi hade här, alltså att ja bara tränade armarna. Kände mig som en idiot, lite svårt att motbevisa för de blinda tardsen :l

haha, det har hänt rätt många ggr att folk frågar "tränar du ben också" inte för att jag har proportionellt sett små ben, utan att dom tror att styrketräning helt enkelt bara går ut på att träna armar, bröst och mage:D sen har jag fått den eminenta frågan "tävlar du i styrketräning?" en gång.

f'låt för offt.:em:

Dan S
2009-05-23, 11:30
Ingen vågar sprida rykten om mig :D

Sedan kommer vi till det kvinnliga könet, där har man blivit anklagad för att kallat någon för "f*tta" och hon hade ett vittne på det hela och skulle anmäla mig. Jag har aldrig kallat någon från det kvinnliga könet vid något grovare än idiot och detta är jag tvärsäker på, så jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta åt hur patetiskt detta var.
Historien maldes på, men dog ut då vi vart sams igen. I vanliga fall hade jag tagit till andra metoder än att ignorerat, om det inte vart en tjej som man skulle vilja ha haft kvar runtikring.

Trance
2009-05-23, 11:40
Samma här.
Jag blir emellanåt väldigt dåligt bemött i affärer o dyl. i Jönköping.

Troligen någon/några illa störda individer som sprider dynga bakom
ryggen på mej.....*grr*

Du har Max Hardcore som avatar, citat av Joseph Fritz och en heilande gubbe i din signatur samt berättat att du blev polisanmäld för du trackasserade en kvinna som inte gav dig jobb genom att beskriva hur du ville ****** henne.

Ja, undra varför allt bara händer dig.

maaherra
2009-05-23, 11:42
Att jag tvingat min bror att suga av mig.

Det är nog de värsta rykte jag hört :)

Cilia
2009-05-23, 11:43
Går massor med rykten om mig bla att mina ungar/tjej får stryk dagligen
Mig gör det inte så mycket men övriga familjen är det väl inte så kul för att höra sådant....Men dom som känner mig vet hur jag är och det är det enda som räknas :thumbup:
Hur kan det inte göra dig något att folk tror att du slår dina barn? Är det macho att inte bry sig om sånt?

Raggis
2009-05-23, 11:43
Du har Max Hardcore som avatar, citat av Joseph Fritz och en heilande gubbe i din signatur samt berättat att du blev polisanmäld för du trackasserade en kvinna som inte gav dig jobb genom att beskriva hur du ville ****** henne.

Ja, undra varför allt bara händer dig.

:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:

maaherra
2009-05-23, 11:47
Ni som får rykten startade om er, vad tror ni att det beror på? Ingen rök utan eld säger man väl? Och är ni säkra på att det faktiskt går rykten? Ofta tror man sig vara mer intressant för andra än man egentligen är.

Ingen aning hur ryktena uppstår, då de ibland kan vara helt absurda. En gissning är att någon är avundsjuk på en och känner sig manad att förstöra ens karma.

mangemani
2009-05-23, 11:49
Med såna fräcka uttalanden så lär ryktet om att du är en maniac komma som ett brev på posten. Vad är din tanke när du kläcker ur dig sånt?


just det,att jag är en "maniac" så att folk aldrig våga säga något sådant till en.
sen att dom säger att jag är en "maniac" bakom min rygg skiter jag fullständigt i.
som en historisk ledare sa: "let them hate us as long as they fear us"

jwzrd
2009-05-23, 11:52
Jag tror att alla ni som skriver i den här tråden stormtrivs och verkligen gillar de rykten ni tycker finns om er. Ett slags indirekt attention whoring - särskilt när ni skriver om dem här.

Trance
2009-05-23, 11:52
just det,att jag är en "maniac" så att folk aldrig våga säga något sådant till en.
sen att dom säger att jag är en "maniac" bakom min rygg skiter jag fullständigt i.
som en historisk ledare sa: "let them hate us as long as they fear us"

Caligula kanske inte är så jättebra mål att ha när det gäller sitt sociala liv dock.

sunkan
2009-05-23, 11:55
Du skulle ha skrivit en bok eller gjort något konstverk. Då hade kunnat profitera ordentligt på din egen död.

Synd bara att både min Svenska och min konstnärliga ådra är under all kritik. Men annars var det ett gott råd.

Baan
2009-05-23, 11:56
Men efter en intressant artikel i dagens DN funderar jag på att börja kalla dig makedonier (makedon?). Jag tror det har större konfliktpotential.

Omöjligt. Möjligtvis om jag vore grek kanske.

Mescreant
2009-05-23, 12:00
just det,att jag är en "maniac" så att folk aldrig våga säga något sådant till en.
sen att dom säger att jag är en "maniac" bakom min rygg skiter jag fullständigt i.
som en historisk ledare sa: "let them hate us as long as they fear us"

Lustigt. Jag har några bekanta av modellen större och bara en av dem har fått dopingrykten om sig. Denna person är inte störst i gänget men han är den enda som helt plöstsligt började bete sig som en roidare. Kort stubin, psykiska problem, våldsamheter och allmänt labil. Sen vips råkade han pissa positivt. Ingen rök utan eld som någon sade. Om du slutar slå ner folk som kallar dig tjockis och hota andra med "sjukhus vistelse" (sic) så kanske läget blir bättre?

Ignatius72
2009-05-23, 12:07
just det,att jag är en "maniac" så att folk aldrig våga säga något sådant till en.
sen att dom säger att jag är en "maniac" bakom min rygg skiter jag fullständigt i.
som en historisk ledare sa: "let them hate us as long as they fear us"

Du måste väl förstå att din "taktik" ökar den eventuella ryktesspridningen? Det kan ju inte tolkas på annat sätt än att du vill ha märkliga rykten kring din person.
+1 på Jwzrd alltså.

mangemani
2009-05-23, 12:30
Du måste väl förstå att din "taktik" ökar den eventuella ryktesspridningen? Det kan ju inte tolkas på annat sätt än att du vill ha märkliga rykten kring din person.
+1 på Jwzrd alltså.

som sagt,jag struntar i vad som sägs.
folket i min omgivning som har vett nog att hålla rykten och skitsnack för sej själva och i sina små grupper och som vet om mina uttalanden,vill ändå umgås och är tevliga,så jag ser mej själv inte som drabbad utav kommentarerna på något som helst sätt.
bara possetvit har kommit ut utav det hela enligt mej.

tycker det är bättre att lägga korten på bordet,säga att den här gränsen gäller,går ni över den så får ni skylla er själva...är det nå fel med det=/?

jwzrd
2009-05-23, 12:46
som sagt,jag struntar i vad som sägs.
folket i min omgivning som har vett nog att hålla rykten och skitsnack för sej själva och i sina små grupper och som vet om mina uttalanden,vill ändå umgås och är tevliga,så jag ser mej själv inte som drabbad utav kommentarerna på något som helst sätt.
bara possetvit har kommit ut utav det hela enligt mej.

tycker det är bättre att lägga korten på bordet,säga att den här gränsen gäller,går ni över den så får ni skylla er själva...är det nå fel med det=/?

Du struntar ju inte alls i vad som sägs. Du är ju här och skryter nu om hur jävla tuff och farlig du är. Vi är alla naturligtvis jätterädda och jätteimponerade. Precis som din vanliga omgivning skulle jag tro.

<Mike>
2009-05-23, 12:53
Hur vet man vilka rykten som finns om en själv? *rolleyes* Det verkar vara många som är övertygade om att folk tror både det ena och det andra. Om jag ser till mig själv så tror jag inget särskilt negativt om någon jag känner och jag tar väldigt sällan till mig rykten. Personligen tycker jag att hela grejen med rykten kan vara barnsligt och folk som själva sprider rykten är ännu barnsligare. "Visste du att den där killen kallade den där killen för det där!?!" Vem bryr sig? När man inte vet hela historien ska man heller inte dra egna slutsatser.

Jag tror inte att det cirkulerar några rykten om mig, iaf inte några som inte är sanna.

mikaelj
2009-05-23, 13:01
+1 på den, samma sak händer mig, folk snackar skit och är avundsjuka men jag säger bara till dom att nu jävlar smäller det snart så det slår härliga till aka en tjottablängare mellan lysmaskarna, så som tur är så är det ingen som säger ngt till mig för jag tänder på en jävla sekund.

*fniss*

mikaelj
2009-05-23, 13:02
Folk trodde inte att jag kunnat gå ner så mycket utan att knapra efedrin, det är det jag menar.

Shit, folk kan verkligen konsten att ta i! När man skall anklaga nå'n för nå't sånt kan man väl slå till med tjack direkt, liksom?

mikaelj
2009-05-23, 13:04
Ah, släkten ja. De funderar om jag är bög,

Bwhaha, du med? :-) Jag undrar hur de kommer fram till en sån slutsats.

----

Min kära mor undrar om jag knaprar konstiga tabletter och otillåtna medel för att jag har kolhydratreducerad torrmjölk hemma... (vilket är lustigt, borde man inte vara stor om man äter konstiga tabletter och otillåtna medel?)

_Robbie_
2009-05-23, 13:08
Jag har blivit anklagad för att ha gått på steroider. Fått göra kissprov 50 gånger. "Så där stor kan man inte bli utan steroider"

"Tävlar du internationellt i styrketräning?"

o.s.v...


Jag är så jävla grov...

Obs: Ironi...

mattilainen
2009-05-23, 13:09
kanske lika bra att stänga tråden då tråden är gjord för att skriva vad man hört för rykten om sig, vissa tror ju att man skryter när man skriver vad man nu har hört för rykten av sig. Stör ni er så varför ens ta er tid att läsa folks kommentarer i denna tråden? Antingen låter ni folket skriva vad dom har hört för rykten om sig själva eller så stänger ni tråden. Att sitta och skriva "Shit vad coola ni är som hört rykten om er" "shit vad ni skryter" "Varför skriver ni i denna tråden?" och liknande är ju bara otroligt dumt. Det är som att skapa en tråd om "Vilken bil kör ni?" och när någon svarar så citerar man honom och skriver "Jävlar vad du skryter då.."

Timme
2009-05-23, 13:13
som sagt,jag struntar i vad som sägs.
folket i min omgivning som har vett nog att hålla rykten och skitsnack för sej själva och i sina små grupper och som vet om mina uttalanden,vill ändå umgås och är tevliga,så jag ser mej själv inte som drabbad utav kommentarerna på något som helst sätt.
bara possetvit har kommit ut utav det hela enligt mej.

tycker det är bättre att lägga korten på bordet,säga att den här gränsen gäller,går ni över den så får ni skylla er själva...är det nå fel med det=/?

hahah du är skön du :D

snej
2009-05-23, 13:56
kanske lika bra att stänga tråden då tråden är gjord för att skriva vad man hört för rykten om sig, vissa tror ju att man skryter när man skriver vad man nu har hört för rykten av sig. Stör ni er så varför ens ta er tid att läsa folks kommentarer i denna tråden? Antingen låter ni folket skriva vad dom har hört för rykten om sig själva eller så stänger ni tråden. Att sitta och skriva "Shit vad coola ni är som hört rykten om er" "shit vad ni skryter" "Varför skriver ni i denna tråden?" och liknande är ju bara otroligt dumt. Det är som att skapa en tråd om "Vilken bil kör ni?" och när någon svarar så citerar man honom och skriver "Jävlar vad du skryter då.."


Förutom att vissa som svarade på vilka rykten som dom hade hört om sej själva, inte hade hört några rykten, eftersom att ingen vågar snacka skit för att dem får tänderna utslagna då. Mao, orelevant för tråden.

mattilainen
2009-05-23, 14:01
Förutom att vissa som svarade på vilka rykten som dom hade hört om sej själva, inte hade hört några rykten, eftersom att ingen vågar snacka skit för att dem får tänderna utslagna då. Mao, orelevant för tråden.

Jo men det förstår jag absolut.

young_george
2009-05-23, 14:07
Jag tror att alla ni som skriver i den här tråden stormtrivs och verkligen gillar de rykten ni tycker finns om er. Ett slags indirekt attention whoring - särskilt när ni skriver om dem här.

Även dom som blivit anklagade för våldtäkt och kvinnomisshandel?

Låter väldigt konstigt att detta skulle vara något man stormtrivs med. Särskilt som sånt verkar hänga kvar lite, även när folk "bevisat" att det är fel. "Ingen rök utan eld"

tjabon
2009-05-23, 14:21
Du har Max Hardcore som avatar, citat av Joseph Fritz och en heilande gubbe i din signatur samt berättat att du blev polisanmäld för du trackasserade en kvinna som inte gav dig jobb genom att beskriva hur du ville ****** henne.

Ja, undra varför allt bara händer dig.

Det finns Internet, och så finns det ett liv på riktigt......

Ignatius72
2009-05-23, 14:44
tycker det är bättre att lägga korten på bordet,säga att den här gränsen gäller,går ni över den så får ni skylla er själva...är det nå fel med det=/?

Inge fel alls. Man blir tuffast på hela mellanstadiet.

Purren
2009-05-23, 16:05
(ursäkta språket i detta inlägg)

Blev anklagad av en brud att jag försökt våldta henne, hennes polare sa även att min kompis utnyttjat henne sexuellt a.k.a "hon ville egentligen inte". För ett par helger sedan erkände båda två att dom bara hittat på för att.. ja för att dom är dumma i huvudet. Det är i sådana fall "jävla hora" passar in som benämning på en tjej.

Lyckligtvis fattade min polarkrets att det lät långsökt att vi skulle gjort något sådant men vafan, sådana rykten kan splittra band. Jag blir förbannad bara jag tänker på det - hur någon kan ljuga öppet om något sånt.

Positivt: Man slapp hitta på en anledning att bryta upp vänskapen med fittan.

Kan inte det klassas som förtal? Jag tycker du ska anmäla henne!

Loke
2009-05-23, 16:56
Blev anklagad av en brud att jag försökt våldta henne

Ingen rök utan eld säger man väl?

Jag tror att alla ni som skriver i den här tråden stormtrivs och verkligen gillar de rykten ni tycker finns om er. Ett slags indirekt attention whoring - särskilt när ni skriver om dem här.

Ah, vad skulle kollo vara utan mini och jwzrd?

jwzrd
2009-05-23, 16:57
Det finns Internet, och så finns det ett liv på riktigt......

Är det därför du skaffar dig en så pass tuff framtoning på Internet?

C.E.J.
2009-05-23, 17:12
Vilken konstig tråd. +1 på mini, Cilia och jwzrd.

Trance
2009-05-23, 17:40
Hur kan du +1:a ett av de mer kända logiska feltänken? Ingen rök utan eld är bara dumt.

tjabon
2009-05-23, 17:53
Är det därför du skaffar dig en så pass tuff framtoning på Internet?

:D

Meningen är absolut inte att vara tuff, möjligen att vara lite retlig......:)

C.E.J.
2009-05-23, 17:54
Hur kan du +1:a ett av de mer kända logiska feltänken? Ingen rök utan eld är bara dumt.

It's the principle.

skaparn
2009-05-23, 21:38
Omöjligt. Möjligtvis om jag vore grek kanske.

MeriTXdLfZk

mini
2009-05-23, 21:42
RnAJjXuY5YM

Einar
2009-05-23, 22:05
MeriTXdLfZk

Lite off topic men varför spelar de alltid den här låten på tavernorna/restaurangerna runtom i Grekland?
Är det fler än jag som varit i Grekland ett antal gånger och som funderat på att det ibland känns som om det bara finns tre grekiska låtar? Grekerna kanske tycker att de har hittat det ultimata soundet?

Det kanske finns ett dolt take over the world-meddelande i låten?

;)

skaparn
2009-05-23, 22:16
Lite off topic men varför spelar de alltid den här låten på tavernorna/restaurangerna runtom i Grekland?
Är det fler än jag som varit i Grekland ett antal gånger och som funderat på att det ibland känns som om det bara finns tre grekiska låtar? Grekerna kanske tycker att de har hittat det ultimata soundet?

Det kanske finns ett dolt take over the world-meddelande i låten?

;)


Ja, Baan, hur är det i Grekland?

Baan
2009-05-24, 11:54
Ja, Baan, hur är det i Grekland?

Soligt.

Pingu
2009-05-24, 17:03
Hur kan det inte göra dig något att folk tror att du slår dina barn? Är det macho att inte bry sig om sånt?

Jag och dom vet ju sanningen, sen så skrev jag inte så mycket och det har inget med att vara macho. Folk som inte känner mig får tro vad dom vill om mig, är som sagt vad dom som står mig när tycker som är viktigt

Morrris
2009-05-24, 17:26
Caligula kanske inte är så jättebra mål att ha när det gäller sitt sociala liv dock.

Möjligtvis det bästa citatet någonsin från kolozzeum.

Coldsmith
2009-05-24, 17:38
Att jag skulle sälja min syster för rätt mängd pengar.

Jag funderade seriöst på att betala någon för att misshandla/mörda idioten.

Om du säljer syrran kanske du får råd ;).

Om mig har sagts mycket, bland annat att jag har legat med hela stan.

Jure
2009-05-24, 17:46
Coldsmith: Det skulle innebära att alla är homos eller bisexuella i den staden då??

Coldsmith
2009-05-24, 18:03
Coldsmith: Det skulle innebära att alla är homos eller bisexuella i den staden då??

Alternativt att jag är bi, eller att dom bara syftar på killarna. Men blir plågsamt om man tänker på hur många som finns i stan. Ajaj säger jag bara.

Inge Enveten
2009-05-24, 18:12
Oftast är det komiska rykten som sprids tex på skoan spreds ryktet att jag tränade biceps varje dag. Sen så det vanliga anabola ryktet som verkar vara oundvikligt för varenda människa som styrketränar seriöst

pragmatist
2009-05-24, 18:20
"Kompetens" är antagligen det mest idiotiska ryktet om mig.

Nina L
2009-05-24, 19:01
Jag tror inte att det går några rykten om mig, men på nätet står det en del osanningar i alla fall. Det jag just nu förundras över är ett påstående om att mitt efternamn är taget. Tydligen bytte jag det för något år sedan. Kanske var det i samma veva som jag figurerade som 071-brud i Expressen eller var det nu var...?