handdator

Visa fullständig version : Fettminskning + muskelökning samtidigt?


Jakan
2009-05-22, 10:15
Hej,

Jag är förvirrad. Har försökt få huvudet runt det här med träning nu ett tag, men en fråga känner jag mig osäker kring.

Om jag förstått det hela rätt behöver man ha ett negativt energiintag för att kroppen ska bränna fett - och man behöver ha ett positivt energiintag för att kroppen ska kunna bygga muskler? Eftersom när "alla" ska gymma vill dom ha mer och mer mat (energi) etc så dess muskler växer. Och när man vill bli av med fett äter man "för lite".

Hur går det då till om man vill bygga muskler, men samtidigt bränna fett? Jag vill ju helst ligga på ett underskott för att bli av med fett sammtidigt som jag tränar på gym, vilket jag gör för att få muskler. Förstår ni min tanke?

I mitt huvud går det henlt enkelt inte ihop om man både vill bränna och bygga sammtidigt, är det kanske så att man MÅSTE bygga först (bulk), sen fokusera på förbränning? Jag vill ju inte bli jävla stor eller så, jag vill bara få mer/större muskler och skala av pizzamagen. En tränad, definerad kropp kan man säga.

Anng mina tillskott kör jag just nu bara med proteinpulver, ville inte köra med massa gainer då jag ville undvika kolhydrater och extra kalorier. Får i stort sett i mig kolhydrater i kosten, detta är kanske något att ändra på med?

Tack!

Flexipop
2009-05-22, 10:17
Kolla: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=129257

aelgen
2009-05-22, 10:38
Jag vill ju inte bli jävla stor eller så, jag vill bara få mer/större muskler och skala av pizzamagen. En tränad, definerad kropp kan man säga.

Det blir du inte över en natt...
Om du vart medlem sen juli 2008, hur kan du hittils inte ha sett ett enda inlägg som ställer samma frågor som du just ställde? Inget illa menat, blir bara nyfiken.

Braavo
2009-05-22, 11:52
Det blir du inte över en natt...
Om du vart medlem sen juli 2008, hur kan du hittils inte ha sett ett enda inlägg som ställer samma frågor som du just ställde? Inget illa menat, blir bara nyfiken.

+1 :smash:

Christyle
2009-05-22, 13:44
Äsch skitsamma hjälp snubben istället haha

Jo detta säger ALLA!!! Kolozzar nämligen i början "först o främst så tycker jag att du borde läsa Defffguiden!!!" haha en riktig klassiker

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Sen vet vi ju inte hur du ser ut kanske lägg in en bild eftersom våra kroppar är olika så det blir lite svårt för oss att säga

men som AELGEN sa "Det sker inte över en natt" och du har väl inte börjat din deff ännu till sommaren antar jag eller???

Jag kan säga såhär att man brukar ju bulka för att bygga muskler och man får en hel del fett samtidigt och efter en tid när man känner att det räcker. Olika per person det är då man börja deffningen oftast till sommaren & då ligger man ju på ett kalori underskott självklar samtidigt du tränar tung styrka så att du behåller så mycket muskler du byggt upp som möjligt visst kan det kännas att dem försvinner ibland & ibland kommer tebax men det är helt vanligt och Fettförbränningen så motionerar du eller på ett annat sätt vettefan gå med i nån aktivetet läggg upp ett schema & väg dig då & då det va min snabba version haha annars får väl Kungen G ta & förklara jag är så kass på sånt här hehe men hoppas du förstod

annars så borde du kanske små bulka lite så att du bygger muskler

Reticulum
2009-05-22, 14:05
Du har varit medlem på forumet i snart ett år, men ändå inte sett en enda av dessa trådar som skapats?

OT: Du måste inse att det tar tid. Antingen så skalar du bort fettet, för att sedan lägga dig på ett litet överskott och öka minimalt med fett. Eller så lägger du dig helt enkelt på ett högre överskott, tills du är nöjd med massan, och skalar sedan bort fettet.

Däremot går det inte att både minska i fettvikt och öka i muskelmassa exakt samtidigt, eftersom man minskar i fettvikt genom att ligga på underskott, och ökar i muskelmassa och fettvikt vid ett överskott. Det omöjliga är ju att få förbränningen av lipider högre än inlagringen, samtidigt som du skall få nybildningen av muskelprotein större än nedbrytningen.