handdator

Visa fullständig version : 2 Veckor in på Deffen !


spajdah
2009-05-21, 17:09
Tjenare alla biffar..
Joo dags för mig att deffa, men kanske inte direkt 100 % deffning då jag inte har tillgång till att väga min mat och så. Samt har jag inte räknat ut mina behov och så för jag inte vet hur man gör *cupid* .

Jag försöker alltså att undvika kolhydraterna, men äter väldigt lite varje dag för annars skulle jag inte orka mycket på gymmet.

Jag äter :

Morgon: 2 ägg och keso, ibland fil med musli.

Lunch : Eftersom jag är antigen i skolan eller så praktiserar jag så skiftar maten. Äter mycket kött ( protein ) med sallad. Undviker Kolhydraterna.

Middag: Mycket protein och Mycket sallad.*flex*

Jag gymmar 4-5 dagar i veckan samt ett flertal konditionspass i veckan.

Jag har kört nu i 1 vecka och 4 dagar och jag känner inte ett skit om jag ska vara ärlig. Jag vet inte om det ska ha hänt något under denna tid men, jag kanske förväntade mig lite för väl snabba resultat. När tror ni att det börjar hända grejer ?.. Tacksam för svar. Även ett par roliga mattips samt något som tar bort sötsuget. Har hört att det finns någon " dricka " " smörja " som man kan ta en droppa utav så försvinner sockersuget. Såg det på " Du blir vad du äter " på kanal 3 *drool*

MVH / FILIP

Axwell
2009-05-21, 17:19
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Finska Lejonet
2009-05-21, 18:57
Läs guiden för det första!
Sen är det så att i början av en deff går det väldigt fort, och ju längre in i deffen du kommer går det segare och segare.
Detta eftersom du förlorar en stor mängd vatten som kolhydraterna binder upp.
Så första två veckorna är det inte omöjligt att rasa 2-4kg i vatten från din ursprungsvikt.
Detta om du följer Grubbs guide, och senare borde du försöka ligga på 0.5 kg i veckan för minsta möjliga muskel förlust.