handdator

Visa fullständig version : Rent hus!


130kg finsk sisu
2009-05-20, 19:30
Går på Sveriges TV4 nu. 2/3 av alla "deltagare" tycks vara finnar. Intressant! :hbang:

Kabuto
2009-05-20, 19:48
Det är ett lite underhållande program :)

Ica Lady
2009-05-20, 20:19
Går på Sveriges TV4 nu. 2/3 av alla "deltagare" tycks vara finnar. Intressant! :hbang:

Har jag också reagerat på. Vet inte om man ska skratta eller gråta :laugh:

Krampus
2009-05-20, 20:21
går på sveriges tv4 nu. 2/3 av alla "deltagare" tycks vara finnar. Intressant! :hbang:

:d

Duffman
2009-05-20, 20:22
tänkte också på det... topplistan över slängt skräp blir de svårslagna på vem fan har 10 respektive 6 ton skräp (döda djur, skit, kläder, böcker) i lägenheten. Dock har väl de flesta i serien råkat ut för en tragedi med depressioner och nära dödsfall och halkat snett. Det eller att de helt enkelt är idioter. Nästa program blir intressant....

Herr Oberst
2009-05-20, 20:34
Varför måste man ha med en töntig kommentator i programmet? Är det tänkt att det ska vara kul eller?

130kg finsk sisu
2009-05-20, 20:35
Har jag också reagerat på. Vet inte om man ska skratta eller gråta :laugh:

Ojdå! En broder/syster från den österbottniska slätten! *drool*

SannedTempos
2009-05-20, 20:44
Har jag också reagerat på. Vet inte om man ska skratta eller gråta :laugh:

+1!

Det är tragikomiskt :D

saab900
2009-05-20, 20:58
Ändå har jag hört av de som sett programmet att de flesta verkar uppföra sig helt normalt i övrigt. Jag såg början på kvällens program, och fy fan säger jag bara :D
10 ton gammalt skräp badat i kattpiss, och stackars hamster som får bo på muggen *spy*
Hade jag varit den blonda tjejen hade jag nog inte vågat gå till skolan igen. Sen kan man ju alltid undra om inte kanal5 har bett dem att stöka till lite extra senaste månaderna.

Herr Oberst
2009-05-20, 21:07
Sen kan man ju alltid undra om inte kanal5 har bett dem att stöka till lite extra senaste månaderna.

Så att TV4-tanterna ska få extra jobbigt?

renad
2009-05-20, 21:21
Så att TV4-tanterna ska få extra jobbigt?

haha

Finska Lejonet
2009-05-20, 21:42
haha programmet spär på en stereotyp...fast i och försig hade farsans lägenhet platsat i programmet :D
Antar att det inte blir så mye städande gjort i lägenheten när man har så mye kosken flaskor att städa ;)
Roligt program i allafall.

Lövbiffen
2009-05-21, 09:12
Ändå har jag hört av de som sett programmet att de flesta verkar uppföra sig helt normalt i övrigt. Jag såg början på kvällens program, och fy fan säger jag bara :D
10 ton gammalt skräp badat i kattpiss, och stackars hamster som får bo på muggen *spy*
Hade jag varit den blonda tjejen hade jag nog inte vågat gå till skolan igen. Sen kan man ju alltid undra om inte kanal5 har bett dem att stöka till lite extra senaste månaderna.

Den blonda tjejen i fråga är en vän till mig och grejen är den att hon inte bor där hos sin morsa, hennes morsa har nämligen vissa psykiska problem.
"Blondinen" va bara med o hjälpte sin gamla mor när programmet skulle spelas in.
Tror det är svårt att hitta personer som inte har några psykiska problem som samlat på sig så mycket skräp.

saab900
2009-05-21, 10:53
Så att TV4-tanterna ska få extra jobbigt?

Att jag inte ens vet vilken kanal det går på talar enbart till min fördel. Jag tittar sällan på skräp-TV. ;)

saab900
2009-05-21, 11:06
Den blonda tjejen i fråga är en vän till mig och grejen är den att hon inte bor där hos sin morsa, hennes morsa har nämligen vissa psykiska problem.
"Blondinen" va bara med o hjälpte sin gamla mor när programmet skulle spelas in.
Tror det är svårt att hitta personer som inte har några psykiska problem som samlat på sig så mycket skräp.

Ok, jo det förstod man nästan. Det är nog som du säger att det säkert finns problem hos de andra deltagarna också, men det är ju inte alltid de syns, och kommer det fram kanske det klipps bort. Även om det finns i övrigt rediga personer som inte ens kan slänga dagstidningen eller reklamen utan bara bygger travar i huset. Sedan kan man ju fråga sig om det är rätt att visa upp personer med psykiska problem i TV så att vi kan skratta och förfasas över hur det ser ut hemma hos dem. De får ju visserligen städat, men det ser nog snart likadant ut igen, och medverkan lär ju inte underlätta för dem senare i vardagslivet.

Men hur det kan se ut sådär i en lägenhet eller bostadsrätt utan att man blir vräkt? Hade det sett ut sådär hemma hos mig hade det ju räckt med att kvartersvärden skulle komma och fixa ett element och sett hur det ser ut så hade jag nog garanterat blivit anmäld och utkastad av HSB.

kjell33
2009-05-21, 11:08
Av princip tittar jag inte på tv4, jag är rädd om mina hjärnceller nämligen!:D