handdator

Visa fullständig version : Ont i knäna


DSTC
2009-05-20, 13:19
Hej jag tänkte se om någon här kanske har en aning om vad jag "råkat" ut för. Vet egentligen inte hur det onda uppkom i knäna. Det började göra ont när vi hade kommit hem från en veckas semester i en storstad och antagligen hade jag dåliga skor då.

Detta var för ca 2,5 vecka sedan och då började jag göra lite enbensböj och knäböj hemma och efter några gånger kändes det bättre nu denna vecka har jag haft ett rehband som jag testade i måndags att ha på det i 3 timmar per knä när jag jobbade och det kändes faktiskt bättre sen.

Har också pratat med en naprapat och fått en tid på måndag om det inte skulle ha gått över. Körde cirkulationsträning idag med benpressen ~ 50 reps x 2 och det kändes bättre. Det jag undrar är om någon vet vad det kan vara och om jag ska fortsätta med fler benpresspass denna vecka ? med ~ 50 reps så kanske det går över helt?

Smärtan sitter på båda knän över knäskålen nästan precis i slutet av framsida lår och ibland uppkommer det under eller vid sidan om knäskålen.

Jag håller också på att stretcha framsida lår och vader mycket varje dag.

Vaderna har också varit lite stela.

Tacksam för svar

DSTC
2009-05-20, 13:28
edit:

Kön: Man

Ålder: 20

Längd och vikt. 180 cm ~ 70 kg

Vad och hur mycket tränar du? Har/hade du gjort några ändringar i träningen på senaste tiden? : Styrketräning 4 split 2 dagar , vila , 2 dagar

Funderar också på om jag kanske är plattfot känns som jag går konstigt det ska jag nog
också kolla upp hos naprapaten.