handdator

Visa fullständig version : Någon idé att ta L-Arginine Alfa-Ketoglutarat?


kaysim
2009-05-20, 12:09
Jag köpte lite kosttillskott för några dagar sen, blev "det vanliga" (Esapro, kolhydrater, och kreatin, produkter som jag har använt mig av ett tag nu).

Ifall man köpte saker för en viss summa så ingick lite prylar (shaker, t-shirt osv), så jag köpte även en burk AAKG (L-Arginine Alfa-Ketoglutarat) (köpte det mest för att det var billigt).

Finns det egentligen någon anledning till att jag borde ta den här produkten när jag samtidigt använder esapro osv? Som jag har förstått det är AAKG en aminosyra, och den finns inte i Esapro, (så det kan ju vara bra att inkludera denna?) men jag vet samtidigt ingenting om produkten (om det är ren skit, eller om det faktiskt är värt att ta.)

Någon som har svar på detta?

Ha det bra!! /k

Finska Lejonet
2009-05-20, 13:35
Det här är ju en NO produkt(pump) så om du tar Kreatin innan ska du inte behöva denna om jag nu inte misstar mig. Denna ska även hjälpa till i sängen om du söker användningsområde =P

BigSpawn
2009-05-20, 13:55
AAKG fungerar rätt bra som komplement till kreatin tycker jag, jag tog ca 6g innan passen och fick rätt bra pump av det. Sen kompleterade jag det med ytterligare saker som taurin och lite annat för att göra min egna PW och tycker det funkade bra. Numera är jag dock lat och köper Rage. Funderar dock på att beställa AAKG igen
för att göra min egna blandning då jag har lite andra saker kvar sen sist.

kaysim
2009-05-20, 14:42
Det här är ju en NO produkt(pump) så om du tar Kreatin innan ska du inte behöva denna om jag nu inte misstar mig. Denna ska även hjälpa till i sängen om du söker användningsområde =P

Ok, men Kreatin har väl inga sådana NO-produkt-egenskaper? "..fungerar som förstadium till kväveoxid (NO) som hjälper till att vidga blodkärlen och öka blodflödet. Effekten märks främst genom att musklerna blir mer uppumpade".

Extra pump har jag då aldrig känt av när det gäller kreatin.

Oj där ser man! Så Penis kommer alltså förstoras med minst 10 cm om jag använder denna????????:hbang:

AAKG fungerar rätt bra som komplement till kreatin tycker jag, jag tog ca 6g innan passen och fick rätt bra pump av det. Sen kompleterade jag det med ytterligare saker som taurin och lite annat för att göra min egna PW och tycker det funkade bra. Numera är jag dock lat och köper Rage. Funderar dock på att beställa AAKG igen
för att göra min egna blandning då jag har lite andra saker kvar sen sist.

Ok! Så att blanda kreatin + esapro + AAKG innan passet bör inte vara en dålig idé alltså?

Finska Lejonet
2009-05-20, 17:21
mm, bara du tror att den blir större så...

Kreatin ger ju pump till träning, så du kör ju redan en såkallad "pre-workout" produkt.
Det blir lite som grädde på moset enligt mig. Jag skulle personligen köra den produkten när ditt kreatin är slut ur rent ekonomisk syfte.
Men nej det är ingen dålig ide, men det är överkurs så länge du inte ska va med i nån tävling.

kaysim
2009-05-21, 23:32
mm, bara du tror att den blir större så...

Kreatin ger ju pump till träning, så du kör ju redan en såkallad "pre-workout" produkt.
Det blir lite som grädde på moset enligt mig. Jag skulle personligen köra den produkten när ditt kreatin är slut ur rent ekonomisk syfte.
Men nej det är ingen dålig ide, men det är överkurs så länge du inte ska va med i nån tävling.

Jag har aldrig upplevt att jag får extra pump av kreatin. Är väl dessutom många pwo-produkter som innehåller både kreatin och typ AAKG osv?

Jag är inte så intresserad av att bara använda mig av AAKG sen när kreatinet är slut, var mer tänkt att "det kanske jag också kan blanda i tillsammans med kreatin + esapro eftersom jag ändå har det tillgängligt".

Varför är det överkurs om jag inte ska vara med i en tävling?

Degpekka
2009-05-22, 00:50
Ehm... nu blandar nog finska lejonet ihop det lite. Det är stor skillnad på argininet och kreatinet. Man får ingen ökad pump av kreatin, det får man däremot av arginin. AAKG är absolut en av dem bästa produkterna för att få ökad pump, utan tvivel.
Om det sedan ger någon effekt i längden förutom att det e riktigt gött med ordentlig pump under passen låter jag vara osagt.

Jag tar alltid CEE+AAKG ca 30min före passet och sen har jag även i monohydrat i min gainer men det hör ju inte hit. :)

Finska Lejonet
2009-05-22, 07:58
Vill egentligen inte använda wikipedia men denna avhndling är ganska simpel.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kreatin
Som ni ser så innehåller kreatin arginin, så det ger med andra ord pump. ;)

kaysim
2009-05-22, 13:34
Vill egentligen inte använda wikipedia men denna avhndling är ganska simpel.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kreatin
Som ni ser så innehåller kreatin arginin, så det ger med andra ord pump. ;)

skit samma vad det står på wikipedia:) Tro att om nu kreatin innehåller arginin så är det i ytterst liten dos kanske? Kreatin har jag aldrig sett som någon "pump-produkt"? Har nog aldrig sett något företag göra reklam för kreatin som en "pump-produkt" heller.

Någon som tycker sig få mer pump av kreatin??

Sverker
2009-05-22, 13:44
Njaa...det finska lejonet driver nog med oss.

Kreatin har ingenting med blodflödet över musklerna ( pump ) att göra.
Att kroppen kan bygga kreatin från några olika aminosyror är en annan sak.

Asdf
2009-05-22, 13:56
Det finns ju varianter av vårt kära NO tillskott som receptbelagda läkemedel i betydligt mer potent form.
Kan vi verkligen anta att den vi idag kan köpa hursomhelst verkligen ger några direkta effekter förutom placebo jämfört med receptbelaga varianter?

King Grub
2009-05-22, 13:59
Det finns ju varianter av vårt kära NO tillskott som receptbelagda läkemedel i betydligt mer potent form.
Kan vi verkligen anta att den vi idag kan köpa hursomhelst verkligen ger några direkta effekter förutom placebo jämfört med receptbelaga varianter?

Utöver själva "känslan" finns det inga bevisade "effekter". Vidgade blodkärl och ökat blodflöde - men kroppen har ingen begränsning där för att transportera tillräckligt med byggstenar till musklerna.

Finska Lejonet
2009-05-22, 14:50
Nej jag drev inte =P...jag hade bara hört att det skulle innehålla arginin.
Men grunden i ressonemanget var i allafall att han inte skulle köra båda.
Tycker allt för många drar i sig ett tiotal olika grejer i samband med träning och det skulle räcka med ett fåtal.

Jonte
2009-05-22, 15:47
Arginine i samband med träningspass minskar tillväxthormons utsöndringen efteråt..

kaysim
2009-05-22, 15:56
Nej jag drev inte =P...jag hade bara hört att det skulle innehålla arginin.
Men grunden i ressonemanget var i allafall att han inte skulle köra båda.
Tycker allt för många drar i sig ett tiotal olika grejer i samband med träning och det skulle räcka med ett fåtal.

Du tycker bara det hade varit värt det om jag skulle vara med i någon tävling?? Eller hur var det nu? Undrar vad du baserade det påståendet på:)

Så esapro + kreatin + aakg är inte ett fåtal?
Om du tycker att allt för många drar i sig ett tiotal olika grejer, är det samma sak som att ta 3? :)

Sverker
2009-05-22, 16:26
Arginine i samband med träningspass minskar tillväxthormons utsöndringen efteråt..

Spelar ingen roll när det gäller styrketräning. Tillväxthormon hos färdigvuxna ( >20 år ) påverkar enbart fettförbräningen. Alltså ingen effekt på proteinsyntesen i musklerna.

kalajset
2009-05-22, 16:41
Tillväxthormon? - Går det att specifiera med namn?

AJO
2009-05-22, 16:49
Tillväxthormon? - Går det att specifiera med namn?

Human Growth Hormone

King Grub
2009-05-22, 16:54
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18090659?ordinalpos=5&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsP anel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum

kalajset
2009-05-22, 16:56
Human Growth Hormone

Tack, men tänkte ifall det gick att vara ännu mera specifik, men det kanske inte går, har noll koll på denna "kemi" och vad som ligger bakom olika namn, så var lite nyfiken bara. :)

Degpekka
2009-05-22, 16:56
Alltså fint med arginin så slipper man gh-buken! ;)

Allt beror ju på vad man förväntar sig för effekt. Går du å hoppas på att dina muskler ska explodera i storlek och styrkan vara utomjordisk så kommer du bli sjukt besviken, men om du bara förväntar dig lite extra skön pump under passet så kommer du bli fett nöjd, speciellt med AAKG.

Degpekka
2009-05-22, 17:01
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18090659?ordinalpos=5&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsP anel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum

:thumbup:

Dock ligger man en bit under deras dosering ju, jag kör på ca 3g AAKG/träningsdag och jag tycker det funkar alldeles utmärkt för att ge en bra extra pump.

Finska Lejonet
2009-05-22, 21:53
Menade bara att alla vanliga gymmare klarar sig ganska långt på träning, mat och sömn, och en och en annan proteinshake :)
Jag har den personliga åsikten att man inte behöver en massa annat, + att jag spar en massa pengar. Men om man nu känner behovet och har ekonomin för det så varför inte. Jag tyckte bara du kunde spara lite på grejerna...den som spar han har.
Det där med ett tiotal var mer allmänt och inte nått jag anklagade dig för.
Jag kör antingen kreatin eller no och tycker det funkar bra så, annars blir jag bara tvungen att springa på toa hela tiden. :em:

Jonesss
2009-10-17, 11:05
AAKG kostar ca 3kr per träningsdag så det ekonomiska kan du väll inte riktigt klaga på?