handdator

Visa fullständig version : Fängelsekropp?


Lamewolf
2009-05-19, 20:01
Tjo!


Jo jag undrar hur man nu blir "rippad". Tänkt lite och det och vet inte riktigt hur jag sj ska uppnå ett sånt mål. sj håller jag på med bulk & deff metoden atm men som rubriken är det vanligt att man säger att man vill få en fängelsekropp och kan inte tänka mig att folk i fängelse använda den metoden?

userfriendly
2009-05-19, 20:03
Du får, iaf för min del, gärna beskriva vad du menar med fängelsekropp lite mer ingående. Jag tänker på koncetrationslägerkropp... även om jag fattar att det inte är vad man menar med rippad..

LindaS
2009-05-19, 20:05
Inte pratar du om svenska fängelser iaf.

bear.flowertwig
2009-05-19, 20:06
Han kanske menar fängslande kropp? Hur som helst så behöver vi nog lite mer detaljer för att kunna hjälpa till. Posta några bilder som exempel!

Eliass
2009-05-19, 20:07
Jag förstår inte riktigt heller vad du menar med fängelsekropp. Men jag tror det har nått med en jefla massa tid att göra ?

jik
2009-05-19, 20:09
Tatuera dig...*screwy*:laugh:

userfriendly
2009-05-19, 20:10
Inte pratar du om svenska fängelser iaf.

Nej, våra interner brukar inte vara i koncentrationslägerform direkt.. vad jag har sett

Lamewolf
2009-05-19, 20:11
jag tänker jason statham i death race t.ex. men kan också säga att dom i regel då har låg bf% men ändå feta armar vilket inte går ihop för mig iaf ^^

130kg finsk sisu
2009-05-19, 20:12
killen har sett för många amerikanska fängelsefilmer.

userfriendly
2009-05-19, 20:12
jag tänker jason statham i death race t.ex. men kan också säga att dom i regel då har låg bf% men ändå feta armar vilket inte går ihop för mig iaf ^^

Önskar plötsligt att jag hade sett den filmen *gah!*

Forz
2009-05-19, 20:12
Jag vet vad han menar.
Han menar en biffig typ med bra formade bröst, inga magmuskler och bra armar, men inte för deffad.

Typ en fet latinoamerikan som man ser i de flesta fängelsefilmerna som alltid kör bänkpress. En grov kille med BF på typ 15-20% typ.

userfriendly
2009-05-19, 20:13
Jag vet vad han menar.
Han menar en biffig typ med bra formade bröst, inga magmuskler och bra armar, men inte för deffad.

Typ en fet latinoamerikan som man ser i de flesta fängelsefilmerna som alltid kör bänkpress. En grov kille med BF på typ 15-20% typ.

Ja, vad ska man svara då... träna på och ät?

King Grub
2009-05-19, 20:14
Gör en stöt som ger ett lagomt långt straff och utvärdera själv.

Lamewolf
2009-05-19, 20:25
haha nä hoppas kunna undvika behöva göra därför jag frågar här =) men i fängelsen måste dom ju vara på ett underskott då dom har såpass låg bf% men är man det är det näst intill omöjligt att bygga muskler men ändå har dom iaf värsta armarna ^^ och detta är inte bara min åsikt av för många filmer då jag tror uttrycket är "prison-ripped" i usa =)

130kg finsk sisu
2009-05-19, 20:26
Fängelser är inte princip drogfritt. Speciellt inte i USA.

Martin Löwgren
2009-05-19, 21:14
Fängelser är inte princip drogfritt. Speciellt inte i USA.

Finns väl en sägen i stil med att det är först när du hamnar i fängelse som du verkligen börjar växa :thumbup: (i såväl muskler som i vissa hålrum och mynningar)

BobaFett
2009-05-19, 21:38
killen har sett för många amerikanska fängelsefilmer.
+1 För att svara på TS fråga så ska man göra som skådisarna i filmerna, skaffa personlig tränare och en personlig kock :thumbup:

Förresten sisu, är det din rygg på avataren, har alltid undrat :P

Eliass
2009-05-19, 21:49
Gör en stöt som ger ett lagomt långt straff och utvärdera själv.

Alltid lika klipskt :D

Qwiz
2009-05-19, 22:19
Om Jason Statham är ditt mål så var det en artikel / intervju med honom i en upplaga av Men's Health. Jag läste den och för att summera den kortfattat så är det ingenting för en person som inte redan har en del muskelmassa och som helst spenderat ett par år i hård träning. Han går nämligen inte till ett vanligt gym med enbart maskiner och fria vikter utan tydligen det tuffaste "gymmet" i Kalifornien som inriktar sig på extrema träningsformer. Ta träningen som Navy Seals i USA genomgår vardagligen (utan vikter) och addera ett tungt - vanligt - gympass på det så har du förmodligen en bild över hur de personerna kör.


Jason -- er, Mr. Statham -- asked why we didn’t list his entire workout in the October issue. Two reasons: It's a very intense workout, and it's a very long workout. So we did some editing.

But when Mr. Statham and his trainer, Logan Hood, offered a comprehensive version of his workout to run on MensHealth.com, we grabbed the chance

Men's Health (http://www.menshealth.com/cda/article.do?site=MensHealth&channel=fitness&category=workout.plans&conitem=c33c8cd0a5aa5110VgnVCM10000013281eac____)

Och när det gäller "fängelse rippad" kan du lätt finna ut svaret på det genom att jämföra olika straff. En kille som fälls för skattebrott kommer nog se likadan ut när han återvänder från sin tid i fängelse. En kille som sitter inne för lite tyngre saker - speciellt i USA där tiden i fängelset är sjukt lång - kommer nog återvända rätt rippad. Anledningen är simpel: Han behöver, mer än den som fällts för skattebrott, kunna knipa igen stjärten till betong när han tappar tvålen. Och förhindra att ens någon tänker tanken överhuvudtaget genom att se stor och farlig ut.

Men nyckeln är helt enkelt tid. Sitter du i fängelset tränar du nog mer än vanligt eftersom du inte har mycket annat att göra. Så svaret blir väl att träna ofta.

ARMSTARK
2009-05-20, 08:41
Utan att vara fängelsekund själv så måste jag nog säga att det är rätt ovanligt med vältränade personer som muckar från fängelset, av de jag känner.

En fängelse vistelse är väldigt passiviserande så den som inte är träningsnarkoman i frihet kommer ALDRIG att börja träna på kåken.

Trådskaparen tänker nog på skådespelarna i "Prison Break". Eller?

Nitrometan
2009-05-20, 08:48
Förresten sisu, är det din rygg på avataren, har alltid undrat :P
Japp. Det är herr Sisu själv.

frong
2009-05-20, 08:50
Gör en stöt som ger ett lagomt långt straff och utvärdera själv.

Haha, epic!


Förövrigt, för mycket filmkollande?

JakeShaft
2009-05-20, 10:20
Det känns som det är vanligare att man bara fetar til sig rejält omman sitter inne. Ena polaren gick upp 7 kg på 1½ år. Den andra polarn blev redigt tjock inne på anstalten men gick ner som fan på behandlingshem.

Maten brukar väldigt god på fängelser oc även om det oftast finns träningsmöjligheter så är man nog vanligtvis väldigt stilasittande övrig tid så man blir nog fet hur man n gör i princip.

SlajsarN
2009-05-20, 10:21
som sagt har du sett för mkt på filmer^^ innan filmerna utspelas(alltså fängelsefilmer) så har producentern antagligen tagit skådisar som redan från början är biffiga( eller låta dom träna upp sej) så de där med lågt bf vette fan med tanke på att de är film.. men antar att du bara behöver träna hårt o äta bra.

Fordon
2009-05-20, 10:30
Tja, om man gör som min vän gjorde. Åkte in på 9 månader, kom ut 15kg tyngre med flertalet steroider flytandes runt i kroppen.

944RS
2009-05-20, 10:47
haha nä hoppas kunna undvika behöva göra därför jag frågar här =) men i fängelsen måste dom ju vara på ett underskott då dom har såpass låg bf% men är man det är det näst intill omöjligt att bygga muskler men ändå har dom iaf värsta armarna ^^ och detta är inte bara min åsikt av för många filmer då jag tror uttrycket är "prison-ripped" i usa =)

Varför hamnar man på ett underskott bara för man sitter i fängelse?

Det enda underskott de har sitter mellan öronen.

LillSkalman
2009-05-20, 12:29
"Att de har stora armar men lågt BF" har att göra med att de är vältränade skådisar och statister som är med i TV och Film. Deras jobb är väldigt visuellt och många vältränade tas in för "tuffa" fängelse-karaktärer...

Att tro att dessa skådisar är riktiga brottslingar på riktiga fängelsen är väldigt fiktivt. För att sen såklart peka på att det är USA vi pratar om och är det inte då typ 60% av folket som är överviktiga? Jag spekulerar nu men antagligen så är stillasittande fängelsen mer drabbade.

Vem vet, roande tråd iaf.

saab900
2009-05-20, 12:30
Dom stora grabbarna på amerikanska fängelser käkar mycket dunderhonung och har inte så mycket annat att göra än att träna. Säkert farligt att vara en räka där.