handdator

Visa fullständig version : Behöver input/synpunkter på mitt matupplägg


DmD
2009-05-19, 15:42
Halloj!,

Såhär ser mitt vardag ut:

07.00 Frukost: Yougurt med russin samt flingor + en proteindrink
10:00 Proteindrink + frukt
12.00 Lunch: Husmanskost
16:00 Proteinbar med lite kolhydrater alt Proteindrink + frukt
17:30 TRÄNING
18:30-19:00 KLAR med träning , proteindrink
19:00-19.30 Middag: Husmanskost
23.00: Sover


Jag har mest problem med vad jag ska sätta i mig innan träningen , dvs som ngt slags mellanmål.
Har kört o testat lite bars men vet inte om de är optimalt att köra dessa för att slipa sommarformen? , vissa innehåller ju dessutom en del socker :S. Kanske är inbillning men känns som jag orkat lite mer på gymmet de gånger ja tagit bars kontra proteindrink + frukt..

O sen har jag funderat om de e så jäkla smart att träna på nästa tom mage och endast ha det du sätter i dig till lunch som energi typ?


NEJ jag är inte ute efter preworkout produkter.

Vad säger ni?

Anton Fräs
2009-05-19, 16:17
Halloj!,

Såhär ser mitt vardag ut:

07.00 Frukost: Yougurt med russin samt flingor + en proteindrink
10:00 Proteindrink + frukt
12.00 Lunch: Husmanskost
16:00 Proteinbar med lite kolhydrater alt Proteindrink + frukt
17:30 TRÄNING
18:30-19:00 KLAR med träning , proteindrink
19:00-19.30 Middag: Husmanskost
23.00: Sover


Jag har mest problem med vad jag ska sätta i mig innan träningen , dvs som ngt slags mellanmål.
Har kört o testat lite bars men vet inte om de är optimalt att köra dessa för att slipa sommarformen? , vissa innehåller ju dessutom en del socker :S. Kanske är inbillning men känns som jag orkat lite mer på gymmet de gånger ja tagit bars kontra proteindrink + frukt..

O sen har jag funderat om de e så jäkla smart att träna på nästa tom mage och endast ha det du sätter i dig till lunch som energi typ?


Du kan ju äta mat istället för proteindrinkar om det skulle vara ett alternativt.. Samma gäller för barsen, maten du äter innan ett pass används absolut inte som energi under passet du kör direkt efter. Snarare är det så att krubbet dagen innan spelar roll för passet. Alltså spelar det ingen jätteroll, ät så du känner dig redo för ett pass eller inte alls om du trivs bättre med det. Svårt att gå in på detaljer då du inte skriver vad "husmanskost", flingsort, yoghurtsort osv.