handdator

Visa fullständig version : testosteronhöjare som 17 åring?


wiff
2009-05-18, 22:45
tjena, skulle det finnas någonting negativt av att ta testosteronhöjare vid en ålder som 17 eller är det totalt bortkastade pengar? Det finns en burk med kort datum billigt så tänkte beställa och prova. Men frågan är om det skulle kunna finnas någonting negativt av att ta detta?
"3 stycken testosteronhöjare i en. Avena Sativa - Tribulus Terrestris - FGP - 7-isopropoxyisoflavone."

Tackar mycket för snabba svar!

jwzrd
2009-05-18, 22:47
Allt tid du lägger på den typen av tillskott är bortkastad. Lägg all energi på att lära dig träna bra och gör sedan det. Sen kan du lägga energi på att lära dig äta regelbundet och det med bra och vettig mat. SEN kan du till det lägga proteintillskott och t ex kreatin.

Det där... är bs. Lägg pengarna på en pizza och/eller din flicka.

Scratch89
2009-05-18, 22:54
+1 på jwzrd. Testohöjare är ett jävla humbug utan dess like.

wiff
2009-05-18, 22:59
Jodu, jag lägger och har lagt mycket tid/energi på att läsa om just träning, kosten osv. Så att öka testosteronen vid min ålder är totalt ovärt?

Scratch89
2009-05-18, 23:05
Ja. Dels så är du i den åldern där du har en naturligt hög testosteronhalt. Dessutom finns det nog ingen som kan säga vad som händer om du höjer redan höga testosteronhalter. Då testosteron är en anledning av flera triljoner som påverkar träningsresultatet och kroppssammansättningen är dess nivåer i blodet rätt så meningslösa. Som vanligt när det handlar om endokrinologi så kommer de andra faktorerna i kroppen till stor sannolikhet inte vara konstanta när du trycker in mer testo.

Det finns ett tiotal hormoner som man idag vet är involverade i muskeluppbyggnaden och kroppssammansättningen, och pillar man med det ena kan du räkna med att de andra ändras också.

Sverker
2009-05-19, 06:00
Det där... är bs. Lägg pengarna på en pizza och/eller din flicka.


:DBlommor och choklad uppskattas säkert.

rockbell
2009-05-19, 09:32
Ingen behöver testoförhöjare. Ävem om du är 30 eller 17.

jwzrd
2009-05-19, 09:40
Jodu, jag lägger och har lagt mycket tid/energi på att läsa om just träning, kosten osv. Så att öka testosteronen vid min ålder är totalt ovärt?

Läsa är en sak. Det jag menar är att den energi du använder till att "forska" om humbug-tillskot är energi du inte lägger på att optimera din träning.

Fredrik_S
2009-05-19, 10:01
Jodu, jag lägger och har lagt mycket tid/energi på att läsa om just träning, kosten osv. Så att öka testosteronen vid min ålder är totalt ovärt?

Kosttillskott som påstår sig öka testosteronhalten existerar dock inte.

Så dels är det ovärt pga att det inte höjers testohalten
Dels är det ovärt pga att om(vilket det absolut inte gör) det skulle höja testohalten så rubbar du den extremt känsliga balansen kroppen har fixat och riskerna är enorma och vinsten minimal.

Du kanske tränar på 70% av din maximala träningspotential just nu vilket inte är dåligt. Skulle du fortsätta läsa på om hur man tränar hur man äter och så vidare så kanske du kan få upp den till 90%. Skulle du därefter börja med tillskott kanske du får upp den till 91% och skulle du höja testohalten(vilket det nämda tillskottet ej gör) skulle du komma upp till 92%.

Det jag menar är att mat och träningsmetoder står för enormt mycket mer än tillskotten.

King Grub
2009-05-19, 10:03
Kosttillskott som påstår sig öka testosteronhalten existerar dock inte.

Jo då.

Både som påstår sig göra det och som gör det.

rockbell
2009-05-19, 10:06
Jo då.

Både som påstår sig göra det och som gör det.

Men som antigen är olagligt eller inte fungerar, eller hur?

King Grub
2009-05-19, 10:11
Nejdå, högre testosteronnivåer innebär bättre gensvar på styrketräningen, även måttligt förhöjda sådana från tillåtna substanser.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19429451?ordinalpos=4&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsP anel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum

spoonchest
2009-05-19, 12:15
Avena sativa.. Havre?

AmericanDragon
2009-05-19, 13:32
Skulle hellre lagt pengarna på porrfilmer.

rockbell
2009-05-19, 16:53
Nejdå, högre testosteronnivåer innebär bättre gensvar på styrketräningen, även måttligt förhöjda sådana från tillåtna substanser.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19429451?ordinalpos=4&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsP anel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum

Hm. Eftersom det är King Grub som säger det så... :)

Så hur vet man vilka som funkar och vilka som inte fungerar då?

Jonte
2009-05-20, 00:17
Jag är nyfiken på hur många % testosteronet måste öka över grundnivån för att det ska göra skillnad på muskelbyggandet.. om man ökar sitt testosteron genom t.ex. ett högre fettintag, avstå från sex(den som nu vill göra de), äta mat som höjer de och unvika mat som sänker de osv gör det någon skillnad på resultaten? tänker att det borde göra det långsiktigt.

Mourten
2009-05-20, 06:14
Allt tid du lägger på den typen av tillskott är bortkastad. Lägg all energi på att lära dig träna bra och gör sedan det. Sen kan du lägga energi på att lära dig äta regelbundet och det med bra och vettig mat. SEN kan du till det lägga proteintillskott och t ex kreatin.

Det där... är bs. Lägg pengarna på en pizza och/eller din flicka.

En vis man har talat.
+1 på de sista *popcorn*

Grahn
2009-05-20, 07:20
Trubblet är väl att kroppen ganska snabbt reglerar ner den egna produktionen om nivåerna är högre än den önskar och sedan reglerar upp dem ett tag efer man slutat.

Frågan är ju om det ger ngt alls över status quo på det hela taget, om vi talar om tillskott och inte att helt ersätta den egna produktionen med andra preparat dvs.

Asdf
2009-05-20, 13:30
Grundtanken är att det existerar testosteronhöjare, men att du som 17-åring INTE behöver detta ifall du ej har fått det tillskrivet pga div medicinska orsaker