handdator

Visa fullständig version : Hur tidigt efter sjukdom tränar ni?


Black Star Abyss
2009-05-18, 22:19
Kort och gott; tillbaka direkt eller någon extra dags vila? Säg att du varit sjuk i en vecka.

xeto
2009-05-18, 22:22
Vilar minst 2 dagar efter jag blivit frisk. Känns ovärt att ev åka på ngt nytt eller få tillbaka samma symptom bara för man har bråttom till gymmet

Morty
2009-05-18, 22:35
När jag känner mig frisk så kör jag. Dock så kör jag inte lika hårt... Det väntar jag till typ nästa pass med!

ARMSTARK
2009-05-19, 07:44
Har man varit sjuk i en vecka så antar jag att det är något lite allvarligare, typ halsfluss eller liknande. Då blir det lugn träning en vecka till efter att man känner sig frisk. Lika bra att vara säker, en veckas lugn återhämtnings träning påverkar inte resten av året negativt.

CiCoro
2009-05-19, 07:48
Förkylning dagen innan och jag vaknar frisk nästa så tränar jag. Har det som ARMSTARK säger varit en veckas sjukdom så vilar jag en dag extra iaf, två dagar borde jag men klarar det nog inte för känner mig lat då bara.

Exhale_
2009-05-19, 08:07
Känner jag mig frisk så är det bara att köra. Jag brukar dock kika pulsen så den inte helt åt fanders.

CiCoro
2009-05-19, 08:20
Men har märkt många ggr när jag är eller tror att jag är frisk och kör första passet efter att ha varit sjuk så svettas jag som ett djur, andas djupt och mycket och får mina nästan-svimma-pass där jag är väldigt yr osv. och aldrig riktigt vetat varför de kommer då och då. Alltid trott att kosten var dålig dagarna innan men är nog för att jag inte är riktigt frisk än.

bulldozer
2009-05-19, 08:57
Brukar tänka att jag ska vila nån dag extra men brukar bli att man drar iväg så fort man
känner sig hyfsat frisk och kör lite "lätt".. *heh*

King Grub
2009-05-19, 09:27
Innan jag är frisk. Jag har lätt för att rekommendera andra att vila när dom är sjuka, men desto svårare att följa dom råden själv.

Som tur är var det länge sedan jag var sjuk.

C.E.J.
2009-05-19, 11:03
Beror på vad jag varit sjuk i under den veckan. Dryg won't-go-away förkylning så tränar jag direkt när jag är frisk, är det nåt värre håller jag mig borta ett tag extra.

Nitrometan
2009-05-19, 13:07
Feberfri och känner sig frisk(are) = träningsdags igen

mattilainen
2009-05-19, 13:13
jag sa emot mig själv igår, var egentligen halvsjuk men tränade ändå. Fast jag hade sagt att jag brukar vänta en dag extra.. Som grub säger är det inte lätt att hålla det för sig själv

Reticulum
2009-05-19, 13:46
Om jag känner mig bättre så tränar jag ett lugnt pass, för att sedan öka nästa pass.

Black Star Abyss
2009-05-19, 13:58
Jag brukar träna om jag tillfrisknat under dagen. T.ex. man vaknar med lätta förkylningssymptom kvar på morgonen, framåt eftermiddagen mår man bra igen. I sådana fall brukar jag träna på kvällen och det brukar funka. Ibland känns det faktiskt som att den psykiska tillfredsställelsen av att få träna skulle påskynda tillfrisknandet även när jag är sjuk.

Kinsei
2009-05-19, 15:48
Har aldrig varit sjuk en hel vecka, men de gånger jag varit krasslig någon dag har jag tränat så snart jag känt mig pigg/frisk igen.

Om jag är småförkyld eller har varit sjuk väljer jag dessutom att inte genast planera ett stentufft löppass; då blir det styrketräning eller lättare löpning.

wittzell
2009-05-19, 16:21
Tyvärr så tillhör jag nog de som tränar direkt när jag blivit frisk, även om man kanske borde vänta ett par dagar.