handdator

Visa fullständig version : Tappat orken och lite styrka - tillskott?


SåTunn
2009-05-18, 18:47
Jag har tappat ca 0,5 kg/vecka under 4 månader, dvs totalt 8 kg. Ned från 85 till 77. I vintras åt jag mycket och kände mig urstark. Nu har orken försvunnit till viss del. Planen är att tappa ytterligare ca 4 kg till sommaren och jag är lite orolig att orken bara kommer att bli sämre. Maxar 20% mindre än i vintras.

Har tittat lite och läst om pre-workout-tillskott. Är detta något som fungerar? Jag anser mig äta bra men det saknas kanske lite kolhydrater för att jag skall orka tillräckligt.

Någon som har tips på hur jag får ordentlig ork vid träningstillfällena?

Rahf
2009-05-18, 18:50
Det kommer inte förhindra avsaknaden av ork. Däremot kommer det hjälpa en att behålla koncentrationen och fokus under passet.

Ordentlig ork är svårt att få till under deff, speciellt om man gått ner åtta kilo. Glykogendepåerna är konstant 'undernärda'. Man är knappast lika stark som man var, om man inte är relativt färsk nybörjare. Ha som målsättning att behålla den styrka du har, sträva efter att öka och skär ned på antalet repetitioner om du kör långa set. Se till att äta en rejäl måltid efter passet, det är då energin behövs som mest.