handdator

Visa fullständig version : Färga håret solblekt


Larsson85
2009-05-18, 18:32
När man har varit på utlandssemester tycker jag att håret får en härlig färg. Det blir lite ljust blandat med det nya mörka som kommer ut.

Det jag undrar nu är om det går att färga håret så att det blir så. Min första plan var att köpa random blondering och låta den sitta i väldigt kort tid, säg 10min.

Men sen hörde jag någon som påstod att det finns färgning som är till för just detta ändamål, och det är så klart bra, för då behöver man inte trixa, utan man följer bara anvisningarna.

Så då är frågan, vad tror ni om detta. Blir det bra att göra så? Finns det blondering som är till för att få det att se solblekt ut, eller blir det till att köra på en riktig blondering en kort tid?


När jag säger solblekt så menar jag att håret blir lite ljusare, men inte så ljust att det blir direkt blont.

omnibus
2009-05-18, 18:38
Citron funkar väl? I samband med sol that is.

Rahf
2009-05-18, 18:52
Citron och sol :D.

Kimball
2009-05-18, 19:21
Jag har gjort exakt detta på salong. Be dem "kamma" i blekningen (eller vad nu än är) och säg helt enkelt att du vill att det skall se naturligt ut. Hade aldrig vågat hemma även om det inte såg svårt ut för henne. Men så är jag måttligt feg med mitt hår med :) Kostade ~500:- för färgning och klippning, men normalpris ligger väl runt 800-900:- för båda kan jag tänka mig, beroende på hårlängd osv.

Scratch89
2009-05-18, 19:24
Fråga Jay Cutler.