handdator

Visa fullständig version : Smånojjig viktuppgång


monkeyhead
2009-05-18, 12:23
Hallå! Jag är ganska smal, som person. Väger ca 63 kg och är 175 cm. Jag vet om att det inte är mycket, men nu är det så att jag ätit ganska okontrollerat och inte deffat på ca ett år nu. Visst, lite muskelmassa har jag lyckats få - även om det bara är grund hittils. Läget är följande: jag har fått ett hudveck på magen som stör mig. Jag vet inte om detta är psykiskt, och vänder mig därför hit. Vad tycker ni? Ska jag ge mig in på en kort deff nu innan badet och försöka få bort det där vecket eller ska jag låta det vara och hoppas på att ingen ser det? Tack på förhand.

Här är lite bilder:

62163

62164

62165

Tricce
2009-05-18, 12:31
Om du själv mår bättre utav det så kan du ju motionera mer och äta bättre, tycker inte det ser så farligt ut.

Axwell
2009-05-18, 15:09
Bygg mer muskler istället! :)

Fearstrike
2009-05-18, 15:22
Du e ju pinne, de kommer nog inte bli finare av att du "deffar" eller "bantar".

Jag föreslår att du satar på riktig styrketräning istället och äter korrekt, gärna motionera mer med.

Det är ju så man får en snygg kropp, inte utav att bara banta... Jag har egen erfarenhet här med hehe så jag vågar utala mig

hultman
2009-05-18, 15:23
Börja träna.

monkeyhead
2009-05-18, 16:52
Tack för svaren, men kan tillägga att jag springer två gånger i veckan och styrketränar 3!

Malke
2009-05-18, 17:25
3 gange løb og 4 gange styrketræning er bedre ;)

Jeg synes du er lidt for fed og mangler muskelmasse, no offense!

Jeg ville klart deffe til du var super tinny og så gaine noget lean masse!
- det er en lang process, så jo hurtigere du kommer igang jo bedre.

Håber du forstår mit danske, ellers kan jeg skrive på engelsk :)

monkeyhead
2009-05-18, 17:43
Jag förstår vad du menar!:) Men ska jag kombinera passen då eller? Annars blir det ju 7 gånger i veckan, vilket låter lite mycket?

shadowfire
2009-05-18, 17:55
Allt beror ju på vad du har för ideal o hur du vill se ut. Vill du vara en rippad sparris med rutmage och nöjer dig med det, så är det en försiktig deff du ska köra. Räkna med att du kommer fortfarande att vara en sparris efter deffen dock. Eller så gör du helt om, dvs satsar på att bygga på dig muskelmassa o skiter i hur du ser ut för stunden. Den dagen du väljer o deffa så lär resultatet vara ännu roligare att betrakta då.

Fettet på magen osv tycker jag bilderna själv avslöjar att det inte är farligare än vad du gör det till. Dra in magen, räta på ryggen, tryck bak axlarna och ha en riktig hållning så märker ingen det.

monkeyhead
2009-05-18, 17:57
Här kommer bilder på min kropp - inte bara buken (så att ni får en bild av ur jag ser ut på avstånd dvs:

62168

62169

monkeyhead
2009-05-18, 17:59
Mycket inspirerande inlägg! Funderar på att göra en sådan viktuppgång mot hösten, tills dess vågar jag mig nog inte på det!

CVN
2009-05-18, 18:20
Ja du har ju näst intill minimal muskelmassa, så om jag hade varit du hade jag styrketränat massor och legat på ett stort kaloriöverskott för att senare (typ nästa år) försöka på en deff.

victor_n
2009-05-18, 18:25
Här kommer bilder på min kropp - inte bara buken (så att ni får en bild av ur jag ser ut på avstånd dvs:

62168

62169

det finns inget direkt att plocka fram av det jag kan se iaf. träna i 1-2 år till sen kan du tänka på att deffa fram något:)

jonkel
2009-06-02, 23:45
Inget illa menat nu, men är du en man eller kvinna? :O Din sista bild. Ser ut som en tjej bakifrån :|

Jag råder dig till att lägga på dig lite muskler istället och dissa beach 09 :) Biffa upp dig lite istället så du fyller ut kläderna =)

Ditt val.