handdator

Visa fullständig version : Milspåret


thompaboy
2009-05-17, 17:32
Nån som ska springa milspåret nu på tisdag? Själv har jag startnummer 160 och springer i studentklassen. Vore trevligt att komma in på en tid ned mot 42 men siktar först och främst under 44 blankt som jag hade på premiärmilen.

Karvig
2009-05-17, 17:43
Hämtade ut nummerlapp idag och ska springa i Herr Motion. Hade 45:04 på premiärmilen men det har gått undan sen dess. Vore roligt att försöka fightas bland topp10 men det var tydligen redan 500 anmälda till herr motion.

Siktar på sub38:35 men det viktigaste är placeringen. ;)

Ruggigt snabb bana så det är upplagt för en bra tid.

thompaboy
2009-05-17, 18:00
Inga dåliga framsteg du gjort på den förhållandevis korta tiden:thumbup: Att komma under 40 vore en milstolpe för mig men det är nog lite hybrisvarning på att sikta så lågt redan nu även om jag tränat grymt bra senaste tiden. Har ju som mål i år att komma under 40 så jag har trots allt lite tid på mig;)

Karvig
2009-05-17, 18:11
Inga dåliga framsteg du gjort på den förhållandevis korta tiden:thumbup: Att komma under 40 vore en milstolpe för mig men det är nog lite hybrisvarning på att sikta så lågt redan nu även om jag tränat grymt bra senaste tiden. Har ju som mål i år att komma under 40 så jag har trots allt lite tid på mig;)

Tack tack. :) Det är rätt. Skynda långsamt. Skadad vill man inte bli. Hade samma mål för året först men jag hamnade lite före i planeringen. ;)

Såg att du skrivit Stockholm Halvmarathon i signaturen. Anmält mig jag med, blir halvmaradebut för mig. Har du sprungit tidigare? Har du några andra lopp planerade? Midnattsloppet kanske? Sprungit det förut och det har varit riktigt roligt.

thompaboy
2009-05-17, 18:19
Sthlm halvmarathon blir halvmaradebut för mig också så det ska bli riktigt spännande! Planerar att köra midnattsloppet samt ett par mindre millopp uppe i Hälsingland i sommar. Som det ser ut nu är Sthlm marathon 2010 det långsiktiga målet bortsett från sub 40 på milen. Hur ser säsongen ut för din del?

Karvig
2009-05-17, 18:37
Sthlm halvmarathon blir halvmaradebut för mig också så det ska bli riktigt spännande! Planerar att köra midnattsloppet samt ett par mindre millopp uppe i Hälsingland i sommar. Som det ser ut nu är Sthlm marathon 2010 det långsiktiga målet bortsett från sub 40 på milen. Hur ser säsongen ut för din del?

Spännande! Stockholm Marathon 2010 är ett mål för mig med. Hade gärna sprungit i år men kom på det alldeles för sent. Inga platser kvar..

Utöver de vi redan nämnt är jag sugen på Blodomloppet 10/6 och sen kanske Lidingöloppet 26/9, men det beror på hur det går med långdistansandet. Gillar egentligen kortare distanser bäst men det vore kul att ha sprungit det.

Bellmanstafetten 5/9 vore riktigt roligt men jag har inte direkt några att springa med. Dra ihop ett gäng från Kolo vore riktigt roligt. :thumbup: Sugen? ;)

thompaboy
2009-05-17, 19:48
Bellmanstafetten 5/9 vore riktigt roligt men jag har inte direkt några att springa med. Dra ihop ett gäng från Kolo vore riktigt roligt. :thumbup: Sugen? ;)

Det skulle vara riktigt skoj:thumbup: Ska kolla hur det ser ut framöver men på rak arm är jag definitivt inte omöjlig;)

Karvig
2009-05-17, 21:57
Det skulle vara riktigt skoj:thumbup: Ska kolla hur det ser ut framöver men på rak arm är jag definitivt inte omöjlig;)

Nice! So it begins! :D Får börja sondera rekryteringsterrängen för att få ihop ett lag. :thumbup:

Turbonisse
2009-05-18, 13:30
Jag skall springa, spinger osså i studentklassen :)

machine gun
2009-05-18, 13:55
Jag tänkte åka in och efteranmäla mig nu :) Lär väl springa i motionsklassen.

Karvig
2009-05-18, 14:36
Jag tänkte åka in och efteranmäla mig nu :) Lär väl springa i motionsklassen.

Jag skall springa, spinger osså i studentklassen :)

Härlans! Några prognoser angående tider för er? :)

Såg att det skulle bli 19 grader och sol imorgon, så det tror vi på. Hoppas regnet idag inte slaskat till det totalt bara.

thompaboy
2009-05-18, 15:53
Härlans! Några prognoser angående tider för er? :)

Såg att det skulle bli 19 grader och sol imorgon, så det tror vi på. Hoppas regnet idag inte slaskat till det totalt bara.

Väderprognosen ser onekligen lovande ut men hoppas bara att det hinner torka upp till imorgon som sagt. På premiärmilen gjorde ju ett par dagars snöande innan tävlingsdagen att det blev lervälling bitvis.

machine gun
2009-05-18, 16:03
Härlans! Några prognoser angående tider för er? :)

Såg att det skulle bli 19 grader och sol imorgon, så det tror vi på. Hoppas regnet idag inte slaskat till det totalt bara.

Mitt PB på milen fyller snart två år (har inte ens försökt maxa milen sen dess) och det är på 48.23. Dessutom satt på träning, så det är knappt att det räknas. Springer jag inte snabbare än så blir jag nog besviken. Skulle tro att jag kan springa på runt 47 min.

Isf borde det kunna vara ganska lagom löpartemperatur framåt kvällen. 19 grader och sol är vanligtvis för varmt för min smak.

ulfalf
2009-05-18, 20:54
Jag funderar på att springa. Tar iaf med löparkläderna till jobbet imorrn och bestämmer under dagen hur jag ska göra. Siktar på sub40 i så fall, vilket jag inte ser som helt orimligt. Pb ligger på 40:54 från i höstas.

Karvig
2009-05-19, 12:28
Lycka till alla!

thompaboy
2009-05-19, 13:57
Lycka till alla!

Lycka till själv samt alla andra!

machine gun
2009-05-19, 15:22
Vädret ser ju ut att ordnaupp sig. Lycka till alla!

thompaboy
2009-05-19, 20:34
Har inte sett exakta tiden men kom in på runt 41.30 vilket är ett nytt prydligt personligt rekord med marginal (gamla 44.00). Är fortfarande lite orutinerad i tävlingssammanhang och disponerade loppet rätt dåligt och gick ut alldeles för hårt första 1-2 km vilket jag fick sota för resten av loppet. Även om den taktiska delen lämnade övrigt att önska så ska jag trots allt inte klaga då det blev PB:) Hur gick det för er andra?

machine gun
2009-05-19, 21:17
Enligt resultatlistorna (preliminär tid) gick jag i mål på 47.00, vilket är PB med 1.23 :) Dessutom gav det mig placering 7(!) av totalt ca 230 pers i dam motion. Placeringen säger nog egentligen mer om övriga startande än om mig, men jag är nöjd. Har aldrig varit topp 10 i något lopp med fler än typ 20 startande förut :)

machine gun
2009-05-19, 21:18
Har inte sett exakta tiden men kom in på runt 41.30 vilket är ett nytt prydligt personligt rekord med marginal (gamla 44.00).

Grattis! Bra jobbat!

thompaboy
2009-05-19, 21:38
Grattis! Bra jobbat!

Tack och bock och grattis själv!:thumbup:

machine gun
2009-05-19, 22:41
Nu ligger resultaten uppe: http://www.sparvagenfriidrott.se/files/milsparet2009.html

thompaboy
2009-05-19, 22:53
Nu ligger resultaten uppe: http://www.sparvagenfriidrott.se/files/milsparet2009.html

Jag fick 41.27 så då var jag inte helt fel ute trots att man inte riktigt var vid sina sinnens fulla bruk på upploppet när man skulle försöka läsa av tiden;)

Karvig
2009-05-19, 23:00
Starkt jobbat båda två! Härligt med PB! :)

Själv hade jag en riktigt usel dag och kom in på 42:46. Löjligt värre men hey, nytt officiellt säsongsbästa så jag ska inte klaga. ;)

Machine gun var du en av gänget där några hade "stockholm triathlon club"-tröjor på sig? Man måste försöka börja spotta folk vid loppen. nu :D

machine gun
2009-05-19, 23:13
Machine gun var du en av gänget där några hade "stockholm triathlon club"-tröjor på sig? Man måste försöka börja spotta folk vid loppen. nu :D

Ja, det var jag säkerligen. Hade själv både klubbjacka innan/efter loppet och sprang i klubblinnet. Kombinera ihop det med rött kort hår, så vet du vad du ska leta efter nästa gång :D

thompaboy
2009-05-20, 15:20
Själv hade jag en riktigt usel dag och kom in på 42:46. Löjligt värre men hey, nytt officiellt säsongsbästa så jag ska inte klaga. ;)

Om 42:46 är en usel tid för dig så vittnar det ju iaf om ett visst sparkapital;)