handdator

Visa fullständig version : När resultat av kreatin?


jopalage
2009-05-17, 16:18
Har skaffat kreatin nu och kört en uppladdningsfas á 5 dagar, ( 4 *5 gram kreatin / dag )

När börjar det ge resultat, har inte direkt märkt några styrkeökningar ännu.

Sedan står det att man ska ta 5 gram 2 ggr / dag efter uppladdningen. I alla trådar står det att man ska ta 5 gram / dag efter uppladdning. Jag har kreatin monyhdrate 99,9 % rent

Är det ett knep för att man ska äta mer och köpa nytt snabbare eller vad tror ni?

Reticulum
2009-05-17, 16:24
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194

Du skall inte ta mer än fem gram per dag. Kroppen kan ändå inte ta upp det, och dessutom belastas njurarna mer.

jopalage
2009-05-17, 16:25
okej, men när börjar de ge resultat? hoppas att jag inte är en s.k "non-responder"

Reticulum
2009-05-17, 16:28
okej, men när börjar de ge resultat? hoppas att jag inte är en s.k "non-responder"

Om du har gjort den så kallade laddningsfasen bör dina kreatinnivåer vara fyllda och effekterna bör ha märkts av, ifall du nu inte är en non-responder.

Tänk på att kreatin och koffein kan tänkas ta ut varandra. Kom även ihåg att kreatin inte är ett mirakelmedel, och har du inte styrketränat tillräckligt länge så är det möjligt att inte känna av någon effekt överhuvudtaget.

jopalage
2009-05-17, 16:44
okej, dricker inte kaffe eller liknande så koffein bör inte vara mitt problem, har tränat snart ½ år, kanske inte tillräckligt länge för att kreatinet ska göra skillnad

J.V
2009-05-17, 16:59
Kreatin är väl inte riktigt något man verkligen känner en pangeffekt av heller.

Sniggel
2009-05-17, 17:11
Kreatin är väl inte riktigt något man verkligen känner en pangeffekt av heller.

Nej precis, och då är det ändå i princip "det bästa" kosttillskott man kan köpa. En tankeställare för alla som har en stor tilltro till kosttillskott.