handdator

Visa fullständig version : Grattis FC Barcekina till Liga guldet!


CVN
2009-05-16, 23:40
Helt meningslös tråd, i hyllning till FC Barcelona som idag säkrade liga guldet efter att Real Madrid förlorade xD Nu har dem vunnit både spanska ligan och den spanska cupen, bara champions league kvar.

Christyle
2009-05-27, 12:38
Få se om ni klarar av att ta hem Denna bucklan ikväll då! Hela Europas mästare???

C.E.J.
2009-05-27, 12:40
Ganska fail att fucka upp namnet på sitt favoritlag :laugh:

b0ya
2009-05-27, 13:10
Ganska fail att fucka upp namnet på sitt favoritlag :laugh:

:laugh::laugh:

kaer
2009-05-27, 13:14
Fy fan, vad trött jag är på alla Barcelonafans. 'Ååååh men jag har aaaalltiiiid hållt på barca'
'de spelar så vacker fotboll, inte sån där tråkig defensiv'.

Fy fan, jag kräks snart.
Hoppas de förlorar CL-finalen ikväll.

b0ya
2009-05-27, 13:15
Fy fan, vad trött jag är på alla Barcelonafans. 'Ååååh men jag har aaaalltiiiid hållt på barca'
'de spelar så vacker fotboll, inte sån där tråkig defensiv'.

Fy fan, jag kräks snart.
Hoppas de förlorar CL-finalen ikväll.

Avundsjuka är så vackert ibland :)

1911
2009-05-27, 13:21
Barcelona kommer bli påsatta ikväll. Det kan jag lova. Barca är ett instabilt och vekt lag jämfört med Manchester United.

Snafu
2009-05-27, 13:22
Att kalla sig för supporter för andra lag än sina lokala är fail. Definitivt att kalla sig "vi". Ffs.

Manta
2009-05-27, 13:27
Att kalla sig för supporter för andra lag än sina lokala är fail. Definitivt att kalla sig "vi". Ffs.

Ha det så trevligt i championship nästa säsong :D

m0lle
2009-05-27, 13:55
Att kalla sig för supporter för andra lag än sina lokala är fail. Definitivt att kalla sig "vi". Ffs.
Så alla som bor på mindre orter utan lokala lag får helt enkelt inte vara supportrar? Du själv är ju inte från Newcastle, du är en inflyttad svennebonne, hoppas du inte anser dig vara Newcastle-supporter, för det vore ju i så fall töntigt.

Christyle
2009-05-27, 13:56
Fy fan, vad trött jag är på alla Barcelonafans. 'Ååååh men jag har aaaalltiiiid hållt på barca'
'de spelar så vacker fotboll, inte sån där tråkig defensiv'.

Fy fan, jag kräks snart.
Hoppas de förlorar CL-finalen ikväll.

Tack det lättade faktiskt

Tricce
2009-05-27, 14:01
http://www.sportnik.com/file/show/770066?width=160&height=160
http://www.siriusfotboll.se/Sirius/XML/Nyheter/Nyheter/Bilder/FC_Vasby_United.jpg

Vi är väsby fans allihopa!







Lokalpatriot javisst! :D

Snafu
2009-05-27, 14:03
Så alla som bor på mindre orter utan lokala lag får helt enkelt inte vara supportrar? Du själv är ju inte från Newcastle, du är en inflyttad svennebonne, hoppas du inte anser dig vara Newcastle-supporter, för det vore ju i så fall töntigt.

Du får möjligtvis hejja på ett lag sådär lite på sidan om, men att se dig själv som ett "vi" med laget är löjl. Jag vet inte om du gör det. Jag är inte Newcastle-supporter.

Friska viljor for the win.

Finska Lejonet
2009-05-27, 14:10
forza barcelona!
Hoppas de säkrar tripeln idag =).

ThisIsTheOne
2009-05-27, 14:33
Om man inte på riktigt följer något av lagen är Champions League ungefär lika intressant som NHL. Musse Pigg-fotboll och showhockey alltså. Ge mig Tranmere Rovers - Bury en regnig och kylslagen onsdagafton före finalen ikväll!

Barcekina var dock en skön omskrivning.

CVN
2009-05-27, 14:41
Få se om ni klarar av att ta hem Denna bucklan ikväll då! Hela Europas mästare???

Ganska fail att fucka upp namnet på sitt favoritlag :laugh:

Fy fan, vad trött jag är på alla Barcelonafans. 'Ååååh men jag har aaaalltiiiid hållt på barca'
'de spelar så vacker fotboll, inte sån där tråkig defensiv'.

Fy fan, jag kräks snart.
Hoppas de förlorar CL-finalen ikväll.

Om man inte på riktigt följer något av lagen är Champions League ungefär lika intressant som NHL. Musse Pigg-fotboll och showhockey alltså. Ge mig Tranmere Rovers - Bury en regnig och kylslagen onsdagafton före finalen ikväll!

Barcekina var dock en skön omskrivning.

För i helvete, det är någon som har ändrat topic namnet...

Exhale_
2009-05-27, 14:45
Om man inte på riktigt följer något av lagen är Champions League ungefär lika intressant som NHL. Musse Pigg-fotboll och showhockey alltså. Ge mig Tranmere Rovers - Bury en regnig och kylslagen onsdagafton före finalen ikväll!


Det beror väl på om man uppskattar bra spelad fotboll eller inte?

Exhale_
2009-05-27, 14:46
Att kalla sig för supporter för andra lag än sina lokala är fail. Definitivt att kalla sig "vi". Ffs.

Släpp sargen. Varför denna negativitet?

ThisIsTheOne
2009-05-27, 14:51
Det beror väl på om man uppskattar bra spelad fotboll eller inte?

Det beror nog på vilket sätt man är intresserad av fotboll. Varken det ena eller det andra är fel och det jag uttryckte i mitt förra inlägg vara bara hur jag ser på saken.

Snafu
2009-05-27, 14:56
Släpp sargen. Varför denna negativitet?

Det är väl först och främst det smått humoristiska att se sig själv som ett "vi" när den enda kopplingen till laget är individens totala brist på självinsikt att "du" aldrig kommer att vara ett "vi" med ett lag vars bas ligger i ett helt annat land samt det faktum att den enda anledningen till att "du" vill vara "vi" med laget i 9 fall av 10 beror på att laget bara råkat vara ett av världens bästa lag.

Ungefär lika fel där lag inte bygger sin bas på lokala spelare.

Fan vet varför jag blir irriterad, men det blir jag iaf. Det händer i England också naturligtvis, halva befolkningen i Newcastle håller på Liverpool eller Manchester United. "Jamen min farbror höll på dom". Jäkla dåligt.

b0ya
2009-05-27, 16:02
WTF!!! Sen när är det fel o heja på det laget man mest tycker om? Även om barcelona hade varit från Australien hade jag hejat på barca :D

Jag bor i Malmö, har varit på MFF match.. en gång.. det räckte! Riktigt tråkig match (mot IFK GBG), random passningar från varenda en.. satellit passningar för den delen också.. tänkte bara.. åh gud o skott som gör att målvakten somnar.. osv. tråkigt spel de ligger inne med. Det är ju inte kul o kolla på för 5 öre! Varför ska jag kolla på nånting som jag tycker är tråkigt? Alla har såklart sin egen smak osv, de som bor i Malmö får gärna heja på MFF, men jag klarar inte av det.

stevebc
2009-05-27, 18:17
Ska dom göra en Man Utd -99 och ta alla 3? Mot det laget också :) Jag hejar givetvis på mitt favoritlag, Man Utd.

Det är väl först och främst det smått humoristiska att se sig själv som ett "vi" när den enda kopplingen till laget är individens totala brist på självinsikt att "du" aldrig kommer att vara ett "vi" med ett lag vars bas ligger i ett helt annat land samt det faktum att den enda anledningen till att "du" vill vara "vi" med laget i 9 fall av 10 beror på att laget bara råkat vara ett av världens bästa lag.

Ungefär lika fel där lag inte bygger sin bas på lokala spelare.

Fan vet varför jag blir irriterad, men det blir jag iaf. Det händer i England också naturligtvis, halva befolkningen i Newcastle håller på Liverpool eller Manchester United. "Jamen min farbror höll på dom". Jäkla dåligt.Jag blir också jävligt irriterad när folk använder "vi" om något de inte alls medverkat i. Används nästan alltid i TV-sporten om svenska landslaget och jag hatar det. Men att gilla och heja på icke-lokala lag ser jag inte som irationellt alls.

Nordström
2009-05-27, 21:44
Barcelona kommer bli påsatta ikväll. Det kan jag lova. Barca är ett instabilt och vekt lag jämfört med Manchester United.

:smash:

1911
2009-05-28, 00:12
:smash:

*spy**spy**spy**spy*

Trodde aldrig jag skulle få se en läggmatch av Man Utd, men ännu är inte den sista idioten född.

Jorpa
2009-05-28, 01:11
Landslags fotboll är det enda man kan säga "vi" till, tycker jag. Dessutom tycker jag att fotboll är tråkigt, fastän det var kul att se ronaldo bli sur och ägd, trotts att jag hejjade på Man. U. :/

Som ni ser är jag ingen erfaren fotbolls tittare!

Hockey däremot, DÄR HAR VI EN SPORT, OS finalen 2006.... MmmMMmmmmmmmm Oja!

hoikka poika
2009-05-28, 01:48
Landslags fotboll är det enda man kan säga "vi" till, tycker jag. Dessutom tycker jag att fotboll är tråkigt, fastän det var kul att se ronaldo bli sur och ägd, trotts att jag hejjade på Man. U. :/

Som ni ser är jag ingen erfaren fotbolls tittare!

Hockey däremot, DÄR HAR VI EN SPORT, OS finalen 2006.... MmmMMmmmmmmmm Oja!

Inte för att vara den som är den, men hur kan du dra upp hockey, OS-final och sedan smälla upp årtalet 2006? Blev det ett frimärke av den finalen? Inte? :D

On topic: Grattis till "Barcekina". Glinen här i området gick omkring och skrek som galningar. Hoppas att de blir stumma.

Nitrometan
2009-05-28, 07:34
Trodde aldrig jag skulle få se en läggmatch av Man Utd.
Läggmatch?

Du menar att de med avsikt förlorade en Champions League-final?

Det är en ganska allvarlig anklagelse.

ThisIsTheOne
2009-05-28, 07:36
Landslags fotboll är det enda man kan säga "vi" till, tycker jag. Dessutom tycker jag att fotboll är tråkigt, fastän det var kul att se ronaldo bli sur och ägd, trotts att jag hejjade på Man. U. :/

Som ni ser är jag ingen erfaren fotbolls tittare!

Hockey däremot, DÄR HAR VI EN SPORT, OS finalen 2006.... MmmMMmmmmmmmm Oja!

Jag är oerhört mycket mer vi med mitt klubblag än med svenska fotbollslandslaget.

plattenbullen
2009-05-28, 11:12
*spy**spy**spy**spy*

Trodde aldrig jag skulle få se en läggmatch av Man Utd, men ännu är inte den sista idioten född.

haha "läggmatch". bra ordval där. Fotbollskunskapen flödar inom dig *screwy*

kelk
2009-05-28, 11:49
Jag är oerhört mycket mer vi med mitt klubblag än med svenska fotbollslandslaget.

Jag håller med dig helt och hållet. Landslaget är alla slipsnissars och förbundspampars lilla leksak. Människor ointresserade av fotboll tenderar dock att dra sig mot denna företeelse. Eventpublik är lite sådär småäckligt.