handdator

Visa fullständig version : Hur ofta har du reklam på ditt Spotify?


hahavaffan
2009-05-16, 18:28
God afton.

Jag måste veta om det är fler än jag som har så JÄVLA mycket reklam? Det kommer minst en förbannad telefonsvarar-reklam var tredje låt, och ibland klämmer dom in en prostatacancer-reklam där mitt i nånstans. Såhär har det varit ett bra tag nu:

Låt
Låt
Prostata
Låt
Telefonsvarmög
Låt
Caroline af Ugglas (*spy*)
Låt
Prostata
Låt
Låt
Låt
Cancer
Telefonsvarare
Låt
osv....

Är det för att man ska tröttna och betala för det? Tröttnar gör man då fan, men jag använder tio gånger hellre Itunes som har samma musik. Det enda sköna är att jag har andra polares spellistor synkade :(


Btw... vet ni nåt bra mp3-spelarprogram som är typ som Itunes fast inte slött som sirap och helt idiotiskt, så tipsa gärna!

Frillan
2009-05-16, 18:29
Gnällspik..

MasterChief
2009-05-16, 18:31
Gnällspik..

+1

Det är sjukt dyrt för dem att utveckla Spotify. De måste ha in stålar. Så antingen stfu eller köp ett medlemskap. Det har du råd med.

Bullaz
2009-05-16, 18:31
Jag får typ reklam mellan var femte låt eller så, men jag lyssnar sällan så länge, oftast bara någon låt sen stänger jag ned. Winamp > Spotify.

Mr.Cosybear
2009-05-16, 18:31
Finns en anledning till att det är gratis... Vill du slippa det så betala...

Gällande musikspelare likt itunes rekomenderar jag dig media monkey vilket är min personliga favorit. Sen finns också foobar men jag gillar inte det interfacet lika mycket.

Morrris
2009-05-16, 18:33
Låter man spellistan gå så blir det en del. Byter man låt ofta, så slipper man det oftast.

rolf
2009-05-16, 18:33
Vafan, jag har ungefär en reklam per tio låtar. Den där "Hi I'm Jonathan from spotify...". Inget annat.

MasterChief
2009-05-16, 18:37
Vafan, jag har ungefär en reklam per tio låtar. Den där "Hi I'm Jonathan from spotify...". Inget annat.

Beror säkert på att du bor i Finland. Mängden reklam avgörs både av när det introducerades och förmodligen också hur mycket reklam de lyckas sälja.

hahavaffan
2009-05-16, 18:44
+1

Det är sjukt dyrt för dem att utveckla Spotify. De måste ha in stålar. Så antingen stfu eller köp ett medlemskap. Det har du råd med.Jag föddes till gnällspik, så det är ingen nyhet :D Men det känns som jag har mer än alla andra? Frågar jag polare så är det typ var tionde till var tjugonde låt.

Och nej, jag har inte riktigt råd med ett premium-acc... iaf inte nu inför en halvt arbets- och csnlös sommar.

ManuelIT
2009-05-16, 18:53
Äh, inte så jättefarligt för min del. Sjukt bra program, fått upp öronen för så många nya låtar/band/album.

MEN ja, mängden reklam har garanterat ökat på senaste tiden, var inte alls lika mkt tidigare. Sedan stör jag mig på att vissa reklam har en ökad volym, så sitter man och lyssnar på nått hårt med relativt högt ljud på och sedan vips kommer det någon gubbe och pratar om att odla mustach, spränger det ibland bort halva hörseln. Det är jobbigt.

Dreas
2009-05-16, 18:58
+1

Det är sjukt dyrt för dem att utveckla Spotify. De måste ha in stålar. Så antingen stfu eller köp ett medlemskap. Det har du råd med.Eller så fixar man fram all musik man vill lyssna på på annan väg, slipper man reklam :)

MasterChief
2009-05-16, 19:00
Eller så fixar man fram all musik man vill lyssna på på annan väg, slipper man reklam :)

Finns mycket på Spotify som inte lätt hittas på andra gratissätt.

Dreas
2009-05-16, 19:16
Finns mycket på Spotify som inte lätt hittas på andra gratissätt.Jag saknar mycket av den musiken jag lyssnar på på Spotify, så jag lyssnar ifrån hårddisken som alltid.

Baan
2009-05-16, 19:58
Har nog ungefär samma frekvens. Känns som det ökat.

GurraGo
2009-05-17, 00:37
Jag tycker tvärtom; det är alldeles för lite reklam på Spotify. Det följer enligt mig av följande:

- Just nu får jag reklam var 10:e låt
- Om, nu verkar det i och för sig inte så, alla får så lite reklam innebär det att mycket få personer vill betala för Premiumalternativet (som kostar futtiga 99 kr per månad)
- Med så lite reklam är jag tveksam till Spotifys framtid; åtminstone lär antalet artister minska kraftigt om de inte får ut det de tycker att de har rätt till
- Om de istället spelade reklam oftare skulle fler välja att betala 99 kr per månad och därmed skulle Spotify mer lönsamt för artisterna.

Nu sitter ju inte jag med alla korten på hand så jag vet ju inte om min lilla analys stämmer fullt ut.

Men som svar på frågan: jag har reklam ganska sällan; skulle gissa att det är mellan var 5-10:e låt.

Zakath
2009-05-17, 00:58
Har inte fått reklam på 3 veckor tror jag. Vadan detta? Jag stödjer gärna spotify genom att lyssna på deras reklam.

Anton Fräs
2009-05-17, 01:03
jag saknar mycket av den musiken jag lyssnar på på spotify, så jag lyssnar ifrån hårddisken som alltid.

+1

L-Sami
2009-05-17, 01:25
Tillräckligt många för att komma ihåg att Glenn & Janos är två av dem som ringer till telefonsvararen.

appapa
2009-05-17, 01:57
Mängden reklam har definitivt ökat på sistonde, jag hatar numera Carolina af Ugglas.

Shakemynuts
2009-05-17, 02:30
Var 5e låt har jag reklam. Kan jag leva med då det är så otroligt bra grej! Lyssnar på sjukt mycket bredare musik nu. Vilket är riktigt roligt, samt att radion är bra att hitta ny musik via.

Allan
2009-05-17, 09:42
Jag som betalar hittar saker på Spotify som mina gratisätande kompisar inte hittar. Och jag betalar gärna för att slippa reklam.

BigSpawn
2009-05-17, 09:51
jag har genom bredbandsbolaget och får lite bredbandsreklam ibland men inte ofta. Funderar dock på att köpa ett abonnemang då jag tycker det är ett bra initiativ.

KalleBalik
2009-05-17, 10:10
Känns nästan som om det var flera dagar sen jag hörde nån reklam, och inte var det ofta tidigare heller.

coxie
2009-05-17, 10:15
Hade ganskamycket reklam innan jag köpte premium bra mycket mer än ibörjan. Blev så jävla trött på Caroline af Ugglas jävla röst och gick över till premium.

Kryss
2009-05-17, 11:41
Finns mycket på Spotify som inte lätt hittas på andra gratissätt.

Det beror väl ändå på vad du har för källor och preferenser, jag håller inte riktigt med.

Skulle jag använda spotify mycket skulle jag ha köpt en prenumeration direkt, som det är nu blir man helt vansinnig av att sitta och lyssna ibland. Men utbudet och interfacet är inte bra nog för att konkurrera mot nedladdning för min del.

Estremo
2009-05-17, 11:57
Sen är det ju olika mycket reklam beroende på tidpunkt på dygnet och även till viss del på vilken dag det är.

Sniggel
2009-05-17, 11:58
Jag som betalar hittar saker på Spotify som mina gratisätande kompisar inte hittar. Och jag betalar gärna för att slippa reklam.

Du hittar fler låtar alltså?
Kan du nämna något exempel?

Det är nämligen så att de flesta band jag gillar, ej går att hitta på spotify.

-squat-
2009-05-17, 12:14
Du hittar fler låtar alltså?
Kan du nämna något exempel?

Det är nämligen så att de flesta band jag gillar, ej går att hitta på spotify.

Vissa nya album får man tillgång till drygt en vecka innan övriga övriga användare får det. I övrigt är det ingen skillnad.

Mago
2009-05-17, 12:15
Jag har inte fått reklam en enda gång och jag har kört många timmar under några veckors tid.

simpan89
2009-05-17, 12:44
är inne på 7'a låten i rad nu efter att jag startade de och tror inte ja hört någon reklam..

Prisman
2009-05-17, 13:24
Kan lätt lyssna 10-20 låtar i rad utan reklam.

-squat-
2009-05-17, 15:16
Kan lätt lyssna 10-20 låtar i rad utan reklam.

Barnmusiken är reklamfri. ;)

R1ck
2009-05-18, 11:13
tycker möjligheterna att lyssna på mkt musik gratis överväger den lilla reklamen man tvingas lyssna på

mela
2009-05-18, 11:18
Det är nästan bara telefonsvarargrejorna som jag får. Det har varit reklam om lite annat också, nokiatelefoner och figursydda kläder för "fylliga" kvinnor. Det är kanske var 5-6 låt som jag får reklam, men då är det ganska så mkt reklam på en gång.

shut teh face
2009-05-18, 11:58
Det beror på vilken artist man lyssnar på också

hultman
2009-05-18, 12:05
Det beror på vilken artist man lyssnar på också

Precis. Om man som mela lyssnar på lady gaga och sånt så får man leva med att betraktas som en stereotyp helt enkelt. Fast prylar för fylliga kvinnor kanske är skoj att lyssna på :D

Har väl reklam ibland. Stör mig litegrann men inte tillräckligt för att köpa tjänsten. Är så dålig kvalitet jämfört med flac/cd och mycket av det man vill lyssna på finns inte.

jontet
2009-05-18, 13:40
dc++ är fortfarande reklamfritt, och gratis.

joasimo
2010-11-21, 02:01
Tar min fråga här, onödigt med en till tråd.

Men är det fler som har typ 10min reklamavbrott med Panta Mera?

krilleh
2010-11-21, 02:37
Tar min fråga här, onödigt med en till tråd.

Men är det fler som har typ 10min reklamavbrott med Panta Mera?

jag med.. trodde den hade lagts in i min playlist först.. helt sjukt pain! sitter precis och pvpar på wow med lite skön rocky musik så kommer den jävla låten när man är som mest taggad

dared
2010-11-21, 02:48
Tycker unlimited för 49 kr är riktigt värt för att slippa reklamen. Iofs rann inte bägaren över för än jag spenderade ett halvår i Holland och tvingades med reklam från holländsk schlager stup i kvarten... *spy**spy**spy**spy**spy*

supercharge
2010-11-21, 02:54
När jag väl lyssnar så byter jag ändå låt rätt ofta så då ser jag till att jag slipper reklamen, eftersom det inte blir någon reklam om man inte lyssnar färdigt helt på en låt. Jag måste säga att spotifyreklamen är fantastiskt störande och min teori är att det är poängen lite grann mer än att det direkt genererar några jättesummor, så att folk köper premium där de verkliga intäkterna finns.

I övrigt är jag mest förvånad att ingen gjort någon piratversion än med betydligt större musikkatalog och utan reklam i musiken. Server i Kina eller Ryssland, alternativt någon torrentvariant där du streamar av andra så du slipper ha hela katalogen som mp3 själv och man slipper ha en central server.

Det lustiga när det gäller Spotify är väl mest hur snabbt skivbolagen sålde ut artisterna för att själva tjäna pengar. Tidigare var det ju så synd om artisterna vars låtar laddades ner illegalt. Sedan kom Spotify där skivbolagen fick köpa stora andelar i princip gratis, då blev det plötsligt fantastiskt. Artisterna tjänar i princip ingenting på det hela, Lady Gaga fick exempelvis tusen spänn för en miljon lyssningar för ett tag sedan.

Phille
2010-11-21, 02:55
aldrig, för jag har premium nanananna!

Snobbe
2010-11-21, 03:01
Använder man spotify mycket så är ju premium en självklarhet bättre kvalle och inge reklam? Tyvärr så finns typ 95% av de jag lyssnar på inte på spotify så jag använder det inte. Men jag önskar att det hade funnits och då hade jag verkligen velat betala 100kr.

bygden
2010-11-21, 13:22
Hade världen mest irriterande reklam igår. Returpack spelade sin "pantamera" sång i säkert 5 min!!

ANNOYING!!

limenka
2010-11-21, 13:25
Premium bby!

eriksvensson
2010-11-21, 13:26
Kört premium sen starten, det är lätt värt det. Såå skönt att slippa den förbannade reklamen. 99:- är verkligen ingen större uppoffring om man lyssnar flera timmar om dagen. :)

Phille
2010-11-21, 13:29
Kört premium sen starten, det är lätt värt det. Såå skönt att slippa den förbannade reklamen. 99:- är verkligen ingen större uppoffring om man lyssnar flera timmar om dagen. :)

Precis, och spotify i mobilen är guld värt!

Pzorz
2010-11-21, 13:31
Själv sitter jag och lyssnar på "panta a mera" -returpacksreklamen. Tur att jag inte hatar låten för då hade jag blivit grymt arg över att den spelas i vad som känns som flera minuter.

eriksvensson
2010-11-21, 13:53
Precis, och spotify i mobilen är guld värt!

Japp det är en annan fördel. Att kunna lyssna på sin Iphone/Ipod samt att kunna spara ner musik i offlineläge är grymt trevligt. :thumbup:

Allan
2010-11-21, 13:54
Never. Jag betalar

Oxe
2010-11-21, 13:56
aldrig då jag inte förstått mig på spotify ännu och därigenom inte använder det *slap*

Morrris
2010-11-21, 13:58
Premium sen något år tillbaka.

agazza
2010-11-21, 14:04
Det verkar faktiskt bero på vad man lyssnar på och vart man bor, jag har min användare reggad i norge ibland när jag jobbar(går fort att ändra på hemsidan), glömmer jag ändra tillbaka det så spotify tror jag är ute och reser så har jag tamefan aldrig reklam nästan.

Scratch89
2010-11-21, 16:41
Den där jävla Panta Mera-reklamen får mig att vilja dekapitera.

Lallle
2010-11-21, 17:07
När det körde en reklam med en tjej som inte kan hålla sig för skratt fick jag springa och sänka ljudet. Annars går det fint.

G_lund
2010-11-21, 17:09
Fakking hela tiden!

Sebbe_H
2010-11-21, 17:11
Den där jävla Panta Mera-reklamen får mig att vilja dekapitera.

Har en polare som roidar loss totalt på den reklamen. Jag däremot har aldrig fått den. Kan det på något sätt spela in vad man lyssnar på?

Färssen
2010-11-21, 17:11
Kör ofta 20+ minuter långa låtar och brukar starta om Spåttifaj när reklamen drar igång = "ingen" reklam. Blir nog premium snart.

bubbe
2010-11-21, 17:20
Grooveshark är ett alternativ.

Benjila
2010-11-21, 17:57
Den där jävla Panta Mera-reklamen får mig att vilja dekapitera.

Styrketränade till Dope - Die MF Die och var super taggad. Sedan dyker den reklamen upp...ville döda något.