handdator

Visa fullständig version : Hjälp med bestämma vilken digitalkamera.


14K
2009-05-15, 13:37
Tja alla

Tänk mig köpa en bra kompakt digital kamera.
Gick till Media-markt där jag har en polare som jobbar på foto avdelningen och han rekommenderande denna (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=394733) här kameran.

Ni kan väl kolla egenskaperna och säga vad ni tycker. Den kan tydligen spela in 720i med.

Priset enligt prisjakt är 4000 något. Fast på mediamarkt går den på 3000. Vet inte varför denna skillnad.

Vad tycker ni, hade ni rekommenderat den? har ni erfarenhet med spela in på en kompakt kamera? ser det ok ut?

Tack

MasterChief
2009-05-15, 13:43
Det är en bra kamera.

Men glöm det där med 720 och HD-inspelning. Bara för att antalet pixlar överensstämmer med High Definition så får du bättre videoinspelning med en 15 år gammal analog videokamera som du hittar i farsans källare. Det går inte ens med glädje att se videoinspelning från kompaktkameror på en 24-tums skärm utan att grina illa.

14K
2009-05-15, 13:44
Det är en bra kamera.

Men glöm det där med 720 och HD-inspelning. Bara för att antalet pixlar överensstämmer med High Definition så får du bättre videoinspelning med en 15 år gammal analog videokamera som du hittar i farsans källare. Det går inte ens med glädje att se videoinspelning från kompaktkameror på en 24-tums skärm utan att grina illa.

Det var det jag tänkte. För spela in bra HD får man lägga en slant. Kompaktkamera är endast för bilder med andra ord. DÅ kanske man man gå ner i pris?

MasterChief
2009-05-15, 13:46
Jag tycker det är på gränsen till marknadsföringsbrott att gapa om HD när det gäller inspelning på kompaktkameror.

När det gäller stillbildskvalitet och handhavande är den dock utmärkt. Jag har en liknande själv.

frambogir
2009-05-15, 13:49
Jag har läst massvis med bra recensioner av just den här modellen, så det borde ju rimligtvis räcka att marknadsföra stillbildskvaliteten. Om den dessutom är så billig är det ju bara att slå till!