handdator

Visa fullständig version : Hjälp med framsida vaden


Munter
2003-08-10, 12:57
Hej hej.

Har kört tunga extra mycket vadträning senaste halvåret och nu har det börjat klicka ovanpå foten då jag sträcker ut fotleden. Ska vila lite, men jag undrar hur man på ett bra sätt tränar framsidan på vaden ? Köttar man bara på med vanliga sittande och stående pressar så borde väl framsidan bli lidande antar jag, och därför kanske jag fått nån översträckning i fotleden / nedre vaden.

Allan
2003-08-10, 13:14
När du skriver "framsidan vaden" antar jag att du menar tibialis anterior. Ta en titt här Gmla fina ExRxNet (http://www.exrx.net/Lists/ExList/CalfWt.html#anchor1929502)


allan

Och till alla som kommer at börja oroa sig för att de missat en muskel - Gör inte det. Munter är på en nivå när de där små fina varianterna börjar spela roll.

Munter
2003-08-10, 13:25
Tackar och bockar Allan, det vad precis vad jag sökte. Visste förstås inte vad muskeln hette ;)

Lopezzo
2003-08-10, 14:06
Originally posted by Allan
Och till alla som kommer at börja oroa sig för att de missat en muskel - Gör inte det. Munter är på en nivå när de där små fina varianterna börjar spela roll.


Om jag prioriterar vader nu ska jag lägga en en sånhät övning oxså??
Kan tillägga att jag har patetiskt små vader:(

Eller ska jag som jag gjort ett tag nu bara köra tunga grundövningar typ hach donkey??

Lopezzo

Allan
2003-08-10, 14:10
Lopezzo - kör på¨med dina vadövningar. Det räcker bra just nu.


allan

Grahn
2003-08-10, 14:11
tibialis anterior, muskeln som irriterar en på morgonpromenaderna. :)

Arne Persson
2003-08-10, 14:14
Grahn: Gå i högklackat så slipper du i alla fall problem med DEN muskeln.:D

Grahn
2003-08-10, 14:18
HAHAHA, du skulle må då va Arne?
Vilken syn...kommer ångandes förbi i mina röda pumps storlek 46.

King Grub
2003-08-10, 14:18
Undrar hur det känns efter en timmes promenad med The Strength Shoe?

http://www.bodybuilding.com/fun/drsquat10c.jpg

Allan
2003-08-10, 14:31
Åh, de där är ena jobbiga rackare att tassa omkring i. Pröva gå på tå en halv dag - kramp överallt.


allan

Andyh
2003-08-10, 14:51
är det p.g.a. att tib. anterior är för svag som man får kramp i den när man e ute å går på morgonen?

Nils
2003-08-10, 14:53
Originally posted by Allan
Åh, de där är ena jobbiga rackare att tassa omkring i. Pröva gå på tå en halv dag - kramp överallt.


allan
Det beror nog på hur man brukar gå. Hade inte varit några problem för mamma som gått omkring så sen hon lärde sig att gå.
Ordentligt starka vader nu :hbang:
Nils

Allan
2003-08-10, 15:11
Originally posted by Andyh
är det p.g.a. att tib. anterior är för svag som man får kramp i den när man e ute å går på morgonen?

Sannolikheten är större att den skulle behöva stretchas. Finns stretchövningar på länken jag la ovan. Kanon att stretcha även för de där som kan ha svårt att komma ner ordentligt i böjen...


allan

jenan546
2003-08-10, 19:56
Originally posted by King Grub
Undrar hur det känns efter en timmes promenad med The Strength Shoe?

http://www.bodybuilding.com/fun/drsquat10c.jpg

Såg en kille som körde knäböj med sådana skor.. såg lite ostabilt ut